بازاریابی محتوا یکی از قوی ترین و موثرترین راه های کسب مشتری جدید برای آژانس های بیمه ای به شمار می رود. با این استراتژی، بدون استفاده از پرسنل پشتیبانی برای مشتریان، می توانید به سوالات آنها پاسخ دهید، قیمت بسته های مختلف را معرفی کنید و سایر خدمات ارائه شده را توصیف کنید.
اساساً هدف نهایی آژانس های بیمه در بکارگیری بازاریابی محتوا، یافتن رهبران و افراد واجد شرایط برای کسب و کار خود است. هنگامی که در پیدا کردن این افراد موفق عمل کردید، به منظور کسب سود بیشتر، ملزم به توسعه و گسترش آژانس بیمه ی خود هستید.
اهمیت محتوا در بیمه
محتوا به شما اجازه می دهد در هر روز کاری بتوانید با مشتریان خود صحبت کنید. بدین معنی که اگر در روز تعطیل هم باشید، باز هم امکان جذب مشتریان بالقوه و صحبت با آن ها برای شما فراهم است. حداقل شما هنوز می توانید به سوالات آنها پاسخ دهید.
هنگامی که محتوایی ایجاد می کنید، گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می گیرد. محتوا اصطلاحاً یک چتر است که هر چیزی که در وب سایت بیمه ایجاد می شود را پوشش می دهد. بنابراین چنانچه یک پست جدید یا یک کلیپ ویدئویی کوتاه در وب سایت خود قرار دهید، در حقیقت ایجاد محتوا کرده اید.
آژانس های بیمه از انواع مختلفی برای تولید محتوا و جذب مشتریان جدید استفاده می کنند.
صفحات وب
صفحات وب رایج ترین نوع محتوای آنلاین هستند. هر وب سایت دارای حداقل یک صفحه اصلی است که در آن می توان در مورد خدمات خود صحبت کرد و اینکه چرا مشتریان باید از آنها استفاده کنند. علاوه بر داشتن صفحه ی اصلی وب سایت، یک صفحه در مورد چرایی شرکت خود، یک صفحه مختص محتوا، صفحات دیگر برای پاسخگویی به سوالات متعدد مخاطبان داشته باشید.
سوالاتی نظیر: چرا به بیمه درمان نیاز دارم؟ حداقل میزان پوشش بیمه ای اختصاص داده به ماشین چقدر است؟
ویدئوها
ویدئوها نیازمند دانش و مهارت کمتر، نسبت به زمانی هستند که اقدام به تولید محتوا می کنید. در عوض برای جذب مشتری، تاثیر بسیار زیادی دارند. شما می توانید از هر نوع فیلمی استفاه کنید. به عنوان مثال یک فیلم انیمیشنی برای نمایش اهمیت بیمه در زندگی شخصی افراد.
علاوه بر ارائه ی ویدئوها در وب سایت، می توانید بعد از آن، ویدئوها را در سایر صفحاتی که امکان پخش آنلاین دارند، به صورت رایگان ارسال کنید.
وبلاگ
وبلاگ ها محل مناسبی در سایت شما هستند تا در مورد رویدادهای کنونی، اخبار صنعت و اضافه شدن خطوط تولید و … صحبت کنید. اگر شرکت شما در صنعت بیمه باشد، ایجاد وبلاگ بازی عادلانه تری است. نوشتن وبلاگ، مشتریان بالقوه را به سوی شما هدایت می کند، مشتریانی که در صنعت بیمه بسیار زیاد خواهند بود.