امروز قراره درباره Reels اینستاگرام با شما صحبت کنیم، یعنی همون روشی جدیدی که برای ایجاد و دیدن فیلمهای کوتاه و سرگرم کننده در Instagram به وجود اومده.
قابلیت Reels شما رو به ایجاد فیلمهای سرگرم کننده برای به اشتراک گذاشتن با دوستان خودتون یا هر فالووری در اینستاگرام دعوت میکنه. به این صورت که میتونین فیلمهای چند کلیپی 15 ثانیهای رو با صدا، جلوهها و ابزارهای خلاقانه جدید ضبط و ویرایش کنین. میتونین ریلزها رو با فالوورهای خودتون در Feed به اشتراک بذارین و اگه یه اکانت پابلیک دارین، اونها رو در Explore در دسترس کل جامعه اینستاگرام قرار بدین. Reels in Explore به هرکسی این فرصت رو میده تا خالق محتوای جدیدی در اینستاگرام بشه و مخاطبان جدیدی رو هم در سطح جهانی جذب کنه.
ریلز اینستاگرام چیست؟
Instagram Reels روشی کاملاً جدید برای ایجاد محتوای ویدئویی سرگرم کننده و جذاب است. در حقیقت این آپشن جدیدترین ویژگی ویدیویی اینستاگرام در آمریکا و 50 کشور دیگه است.
مثل TikTok، کاربران اینستاگرام میتونن کلیپهای ویدیویی 15 تا 30 ثانیهای تنظیم شده روی موسیقی رو ضبط و ویرایش کنن و اونها رو در Stories ،Explore Feed و تب جدید Reels در پروفایل کاربر به اشتراک بذارن.
با جدیدترین به روزرسانی این برنامه، میتونین Reels اینستاگرام رو در قسمت پایین اینستاگرام و در مرکز نوار اصلی پیدا کنین. این یه تغییر بزرگ در این برنامه است و صد البته یه محرک عالی برای کاربران فعاله تا تشویق بشن ریلزهای بیشتری رو ایجاد کنن و به اشتراک بذارن.
در یه سری استوری اینستاگرامی از حساب creators، اینستاگرام تب Reels رو به عنوان «مکانی برای تماشای فیلمهای کوتاه و سرگرم کننده» توصیف میکنه و به شما کمک میکنه تا در یه صحنه بزرگتر و جهانی، ریلزهای خودتون رو به مخاطبان جدید و بیشتری ارائه بدین.
در تب Reels، به جای این که فقط ریلز رو از پیج هایی که فالوو کردین مشاهده کنین، اون رو از حسابهای محبوب و پرطرفدارِ Instagram هم میتونین مشاهده کنین.
به گفته اینستاگرام:
نقل قولاین تب تجربه خوبی برای درگیری کامل با فیلم های اتو پلی (پخش خودکار)، با یک نقطه ورود که مستقیماً به دوربین Reels باز میشه رو ارائه میده.
ریلز اینستاگرام رو میتونین تو قسمت اکپلور اینستا هم پیدا کنین!
در حالی که الگوریتم Reels هنوز کامل نشده، اما مثل برنامه TikTok هست و احتمالاً تحت تأثیر افرادی که قبلاً فالو کردین، یا محتوایی که بیشترین تعامل رو باهاش دارین و همچنین لوکیشن شماست.
وقتی که دارین اسکرول میکنین ممکنه توجهتون به برچسب «Featured» که بالای بعضی از ریلزهاست جلب بشه!
طبق گفته اینستاگرام، اگه ریلز شما برجسته و نمایش داده بشه یه اعلانی دریافت خواهید کرد. ریلزهای برجسته هم مجموعهای از ریلزهای عمومیه که توسط اینستاگرام برای کمک به شما در دسترسی بهتر، انتخاب شده است.
و دقیقاً مثل TikTok، اگه آهنگ یا کلیپ صوتی مورد علاقه خودتون رو پیدا کردین، میتونین روی موسیقی ضربه بزنین و «Use Audio» رو انتخاب کنین.
با استفاده از اون صدا به ویدیوهای دیگه نگاهی بندازین و ببینین چه چیزهایی در اون قسمتها وجود داره. الهام گرفتن از بقیه اصلاً ضرری نداره و باعث میشه خلاقتر هم بشین، حتی میتونین کتابخونه خودتون رو درست کنین یا از صدای خودتون هم استفاده کنین.
اگه متوجه شدید حساب شما از ویژگی موسیقی برخوردار نیست، نارحت نشین! روشهایی وجود داره که میتونین با استفاده از اونها کار خودتون رو راه بندازین. مثلاً یا موسیقی و صدا رو ضبط کنین یا اصلاً ویدیوی خودتون رو خارج از Reels اینستاگرام ویرایش کنین.
علاوه بر انتخاب و افزودن موسیقی، تعدادی ابزار مفید ویرایش ویدئو برای کاوش وجود داره. مثلاً گزینه اصلاح و حذف کلیپهای ویدیویی، تایمر شمارش معکوس ویدئو، گزینهای برای تنظیم سرعت ویدیو و مجموعهای از جلوههای ویدیویی برای انتخاب.
هنگام ایجاد یه ریلز اینستا ، میتونین کلیپهای ویدیویی رو همونجا فیلمبرداری کنین یا این که از روی دوربین خودتون بارگذاری کنین. هنگامی که از کلیپ ها راضی بودین، میتونین از ابزارهایی برای رسم و نوشتن هم استفاده کرده و از بین برچسب های اینستاگرام، اونی که با محتوای شما مرتبطه رو انتخاب کنین.
ریلز بسازین!
Reels رو در پایین دوربین اینستاگرام انتخاب کنین. انواع ابزارهای ویرایش رو هم در سمت چپ صفحه خودتون برای کمک به ایجاد ریلز اینستاگرام مشاهده خواهید کرد، از جمله:
- صوتی: آهنگی رو در کتابخونه موسیقی اینستاگرام جستجو کنین. شما همچنین میتونین به راحتی با ضبط یک ریلز از صدای اصلی خودتون استفاده کنین. وقتی هم که یه ریلز رو با صدای اصلی به اشتراک میذارین، صدای شما به شما نسبت داده میشه و اگه یک حساب پابلیک داشته باشین، مردم میتونن با انتخاب «Use Audio» از ریلز شما، یه ریلز با صدای شما برای خودشون درست کنن.
- افکتهای AR: یکی از بسیاری از چندین افکتی که در استوری اینستاگرام خودتون هست رو انتخاب کنین تا چندتا کلیپ با جلوههای مختلف ضبط کنین.
- Timer and Countdown: تایمر رو تنظیم کنین تا هر یک از کلیپهای شما رو بصورت خودکار و بدون استفاده از دست ضبط کنه. هنگامی که Record رو لمس کنین، قبل از شروع ضبط برای مدت زمان انتخاب شده، یه شمارش معکوس 3-2-1 هم خواهید دید.
- تراز کردن: قبل از ضبط مورد بعدی، اشیا رو از کلیپ قبلی خودتون مرتب کنین تا به ایجاد انتقال بدون وقفه برای لحظاتی مثل تغییر لباس یا افزودن دوستان جدید به ریلز اینستا خودتون کمک کنین.
- Speed: برای سرعت بخشیدن یا کاهش سرعت بخشی از فیلم یا صوتی که استفاده کردین رو انتخاب کنین. این کار میتونه به شما کمک کنه تا با یه سرعت مناسبی کلیپ بسازین و یا این که موشنهای آهستهتری رو ایجاد کنین.
ربلزها رو میشه در یه سری کلیپ یا با استفاده از بارگذاری فیلم از گالری خودتون ضبط کرد. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه ضبط، اولین کلیپ رو ضبط کنین. هنگام ضبط، یک شاخص پیشرفت در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. برای پایان دادن به هر کلیپ هم فقط کافیه ضبط رو متوقف کنین.
ریلزهای خودتون رو به اشتراک بذارین!
- اگه حساب پابلیک دارین: میتونین ریلز خودتون رو در یه مکان اختصاصی در Explore به اشتراک بذارین، جایی که این فرصت رو دارین تا توسط جامعه گسترده اینستاگرام در دسترس قرار بگیرین. همچنین میتونین Reels اینستاگرام خودتون رو در فید اینستا پست کنین و با فالوورهای خودتون به اشتراک بذارید. وقتی که ریلزها رو با برخی از آهنگها، هشتگها یا جلوههای خاص به اشتراک میذارین، باعث میشه تا اگه فردی اون هشتگ رو سرچ کرد یا روی اون آهنگ کلیک کرد، شما رو پیدا کنه.
- اگه حساب خصوصی دارین: Reels تنظیمات حریم خصوصی شما رو در اینستاگرام دنبال میکنه. پس میتونین کلیپ خودتون در Feed به اشتراک بذارین تا فقط فالوورهای شما بتونن اون رو ببینن. تو این مدل دیگه افراد نمیتونن از صدای اصلی ریلزهای شما استفاده کنن و مردم نمیتونن این کلیپ ها رو با کسایی که شما رو فالو نکردن، به اشتراک بذارن.
پس از آماده شدن ریلز، به صفحه اشتراک برین، جایی که میتونین پیش نویس ریلزتون رو ذخیره کنین، تصویر کاورش رو تغییر بدین، عنوان و هشتگ اضافه و دوستای خودتون رو تگ کنین. بعد از این که ریلز رو به اشتراک گذاشتین، اون تو یه تب جداگونه در پروفایل شما قرار میگیره، جایی که افراد میتونن همه ریلزهای به اشتراک گذاشته شده شما رو ببینن.
چه یه حساب کاربری عمومی داشته باشین و چه حساب خصوصی، میتونین ریلز اینستاگرام خودتون رو از طریق استوری، با دوستان یا در یه پیام دایرکت با کسی که مد نظرتون هست به اشتراک بذارید. اگه این کار رو انجام بدین، ریلز شما مثل یه استوری معمولی به تظر میرسه، یعنی در Reels که در Explore است به اشتراک گذاشته نمیشه، در پروفایل شما ظاهر نمیشه و بعد از 24 هم ساعت از بین میره.
Reels اینستاگرام رو تماشا کنین!
Reels in Explore بهترین ترندها رو به نمایش میذاره. یه انتخاب سرگرم کننده از ریلزهای ساخته شده توسط هر کسی در اینستاگرام، در یه فید عمودی سفارشی شده برای خودتون رو پیدا کنین. اگه از ریلزی خوشتون اومد میتونین اون رو لایک کنین، کامنت بذارین یا اون رو با دوستان خودتون به اشتراک بذارین.
همینطور ممکنه یه سری ریلز با برچسب «Featured» مشاهده کنین که در بالا هم اشاره کردیم یه مجموعهای از ریلزهای منتخب و مرتبطه، اگه هم ریلز شما در Explore برجسته بشه یه اعلان از اینستاگرام دریافت میکنین.
Reels به افراد مختلف روشهای جدیدی برای ابراز وجود، کشف بیشتر مواردی که در اینستاگرام دوست دارن ارائه میده و به هرکسی که آرزو داره محتوایی خلق کنه و در مرکز توجه قرار بگیره، کمک میکنه.
در جمع بندی مطالب ارائه شده باید بگیم که، هنگامی که در سال 2016 Instagram Stories راه اندازی شد، 150 میلیون کاربر وجود داشت. الان که فقط چهار سال از اون تاریخ گذشته، بیش از 500 میلیون کاربر هر روز از استوری استفاده میکنن. اگه قرار باشه این مورد رو به عنوان یه نشونه خوب در نظر بگیریم پس به نظر میرسه که Instagram Reels هم آینده روشنی در پیش داره.
چون هنوز استفاده از ریلز اینستاگرام زیاد نشده پس استفاده از این قابلیت برای تولید محتوا میتونه یه ایده خوبی باشه به ویژه این که در حال حاضر اینستاگرام به جدیدترین تب Reels در صفحه اصلی اینستاگرام، اهمیت بیشتری میده.
اینفلوئنسرها و برندهای معروف در حال حاضر از Reels به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات استفاده میکنن و ما فکر میکنیم که این فقط شروع کار است! مثل TikTok، به احتمال زیاد برندها شروع میکنن با اینفلوئنسرهای معروف کار کنن تا بتونن ریلزهای برندی رو در اینستاگرام تولید کنن، مخصوصاً که Instagram برچسبهای محتوای مارک دار رو در Reels معرفی کرده.
این به روزرسانی راهیه که اینستاگرام مطمئن میشه سازندگان محتوای برند، با افزایش شفافیت و بهبود اشتراک گذاری و تقویت محتوای مارکدار روبرو هستن!!
اگه ریلزی رو دیدین که داره یه محصولی رو تبلیغ میکنه، میتونین روی «View Product» کلیک کنین تا اطلاعات مربوط به اون محصول رو مشاهده کنین.
از اونجایی که بسیاری از سازندگان اینستاگرام قبلاً محصولات خودشون رو در Reels نشون میدادن، افزودن محصولات قابل خرید راهی عالی برای افزایش فروش و بازدید از فروشگاه IG شماست. ما همچنین میتونیم شاهد ویژگیهای اضافی Instagram Stories که برای Reels توسعه داده، مثل پیوندهای کشویی و برچسبهای تعاملی منتشر شده باشیم.
این قابلیت نه تنها فضایی برای به اشتراک گذاشتن محتوای خلاقانه برای کسب و کارها خواهد بود، بلکه راهی اضافی برای تبلیغات محصولات مختلف نیز هست.
همچنین Reels اینستاگرام ممکنه راهی جدید برای درک مخاطب و مشتریهای شما باشه. در حال حاضر، تنها تجزیه و تحلیل موجود برای Reels تعداد مشاهده، لایک ها و کامنت هاست.