مقالات آموزشی

اشاره به نکات طراحی لوگو محصولات غذایی با کیفیت مناسب

مفید بود؟

یکی از مهم‌ترین فرآیندهایی که برای برندسازی محصولات غذایی وجود دارد و باید به آن توجه شود،  طراحی لوگو محصولات غذایی است. کارشناسان طراحی لوگوی محصولات غذایی رایامارکتینگ به‌خوبی با اصول و روش‌های طراحی لوگو مواد غذایی خارجی، لوگو مواد غذایی ایرانی، طراحی لوگو رستوران، لوگو محصولات غذایی و … آشنایی دارند. آن‌ها نمونه لوگو را که مربوط به طرح لوگو مواد غذایی می‌باشد به شما معرفی کرده و نشان می‌دهند تا اطلاعات بیشتری در مورد لوگو غذا و مواد غذایی داشته‌باشید.

شرکت رایامارکتینگ به‌عنوان بهترین شرکت طراحی لوگو در تهران شناخته می‌شود که سفارش بسیاری از کاربران از شهرها و کشورهای متنوع را برعهده می گیرد. طراحان لوگو که در این شرکت فعالیت دارند به‌خوبی با برخی از مهم‌ترین نکاتی که درمورد طراحی لوگو محصولات غذایی وجود دارند آشنا هستند. برخی از این نکات که دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد و شما هم باید با آن‌ها آشنایی داشته‌باشید را در ادامه معرفی می‌کنیم تا اطلاعات‌تان در این زمینه افزایش پیدا کند.

 

معرفی نکاتی مهم برای طراحی لوگو محصولات غذایی :

به‌عنوان اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای طراحی لوگو محصولات غذایی باید به آن توجه داشته‌باشید، رنگ آن است. زمانی‌که رنگ مناسبی برای لوگو انتخاب شود بدون شک نظر مشتریان زیادی را جلب می‌کند. رنگ‌هایی که شور و حرارت زیادی دارند بهترین انتخابی است که می‌توان برای طراحی لوگوی محصولات غذایی داشت.

استفاده کردن از رنگ‌های سرد به هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شود، چرا که آن‌ها نظر مشتریان را اصلا جذب نمی‌کنند. شما باید لوگویی را انتخاب کنید که تمامی مشتریان بتوانند به‌خوبی با آن ارتباط برقرار نمایند. برخی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد طراحی این لوگو وجود دارد و طراحان رایامارکتینگ به آن توجه زیادی نشان می‌دهند عبارت است از :

1. انتخاب کردن پالت رنگی صحیح :

همان‌طور که بیان نمودیم شما باید به‌خوبی بدانید که انتخاب کردن رنگ مناسب یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی است که برای طراحی لوگو محصولات غذایی درنظر گرفته می‌شود. تاثیر رنگ روی نظر مشتری امکان دارد ناخودآگاه و یا خودآگاه باشد، ولی به هرصورت امری است که اهمیت زیادی دارد. درواقع باید بدانید این مسئله بیشتر از آن چیزی که شما فکر می‌کنید مهم است و اهمیت دارد. قوی‌ترین حس انسان‌ها یعنی حس بینایی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند درک درستی از رنگ‌ها و جزئیات به‌کار رفته شده در آن لوگو داشته‌باشند.

استفاده کردن از رنگ‌های گرم که یادآور طبیعت هستند بهترین انتخابی است که می‌توانید برای طراحی این لوگو داشته‌باشید. بهره‌گیری از رنگ‌های شاد و پرانرژی به‌خوبی می‌تواند راه‌های منحصر به فرد بودن را به شما نشان دهد. رنگ قرمز یکی از رنگ‌های بسیار شاد و قوی است که در تشخیص اولیه به مخاطب تا حد بسیار زیادی کمک می‌کند. رنگ نارنجی هم توانایی و قدرت زیادی دارد، این رنگ را به‌عنوان رنگ خوراکی شناسایی کرده‌اند که حس اشتها را هم تا حد زیادی بالاتر می‌برد.

 

 2. استفاده از اشکال طبیعی :

تصویر یکی از مهم‌ترین عناصری به‌شمار می‌رود که پیام شما را می‌تواند به‌صورت دقیق و واضحی به بینندگان برساند. مخاطب زمانی‌که تصویر برند شما را مشاهده کند می‌تواند در کم‌ترین زمان آن را در ذهن خود ثبت کرده و ذخیره نماید. بهره‌گیری از نقوشی که در طبیعت وجود دارند و به چرخه طبیعت تا حد زیادی کمک می‌کنند می‌تواند برای طراحی لوگوهایتان موثر باشد. استفاده کردن از جوانه‌های گیاهان، برگ و … برای طراحی لوگو محصولات غذایی (Food Logo Designs) یکی از مهم‌ترین نکاتی است که شما باید درنظر داشته‌باشید.

در این‌صورت می‌توانید به بهترین نحو ممکن لوگوی خود را به‌عنوان برند معرفی نمایید. آن دسته از طراحان لوگو که در کار خود حرفه‌ای هستند می‌توانند هم از تصویر و هم از فونت استفاده کنند. آن‌ها در این‌صورت جذابیت طراحی لوگو را چندین برابر می‌نمایند. برای ماندگار شدن برند به این نکته باید توجه بسیار زیادی شود. در این‌صورت در ذهن هر بیننده‌ای می‌ماند.

 

3. استفاده از فونت مناسب :

زمانی‌که لوگوی طراحی شده شما برای محصولات غذایی دیده شود و مخاطب با آن حس خوشایندی داشته‌باشد بدون شک برای برند شما بهترین اتفاق رخ داده‌است. بنابراین باید برای طراحی لوگو محصولات غذایی از فونت (Fonts) و تایپ هم استفاده شود. در این‌صورت زیبایی و تاثیر آن هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. یکی از نکاتی که در این مورد وجود دارد و باید به آن دقت شود، این است که طراحی حروف نباید به‌صورت ضخیم باشد. حروف باید به گونه‌ای طراحی شوند که حس انعطاف‌پذیری را به‌راحتی در آن‌ها مشاهده نمود.

خوانا بودن نوشتار یکی از مهم‌ترین نکاتی است که اصلا نباید فراموش کنید. اگر لوگو دچار اغراق و یا پیچیدگی‌های بسیار زیادی شود بدون شک در فرآیند جذب مخاطب به‌درستی عمل نمی‌شود. بر همین اساس به سادگی و خوانا بودن آن باید دقت زیادی داشته‌باشید. در این‌صورت زیباترین و حرفه‌ای‌ترین لوگو طراحی می‌گردد. هریک از طراحان لوگو در رایامارکتینگ به‌خوبی این مودر را در نظر دارند و بر همین اساس بهترین لوگو را طراحی کرده و تحویل مشتری می‌دهند.

 

4. بهره گیری از سایه و افکت‌های گرافیکی :

یکی از دیگر نکاتی که برای طراحی لوگو محصولات غذایی باید درنظر گرفته‌شود و به آن دقت گردد، این است که برند آن از فاصله دور هم دیده‌شود. هریک از محصولات غذایی زمانی‌که در یک قفسه قرار می‌گیرند، باید عناصر ویژه‌ای داشته‌باشند که افراد دیگر بتوانند آن‌ها را از فاصله دور هم مشاهده کنند.

استفاده از تکنیک سایه‌افکن یکی از مهم‌ترین و بهترین تکنیک‌هایی می‌باشد که برای این ویژگی از آن استفاده بسیار زیادی می‌شود. در فضاهای دو بعدی، سه بعدی  و … می‌توانید از این افکت‌ها استفاده کنید. هریک از نرم‌افزارهای گرافیکی (Graphic Software) دارای این ویژگی و سیستم هستند، تنها باید طراحان لوگو به‌خوبی بدانند که با آن‌ها کار کنند. در این‌صورت به بهترین نحو ممکن زیباترین شکل طراحی را انجام خواهندداد.

 

5. توجه کردن به هدف برند :

بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که طراحی لوگو محصولات غذایی تنها با قرار دادن چند خط و متن در کنار یکدیگر زیبایی خاصی به‌دست می‌آورد. ولی باید بدانید ماندگاری آن در ذهن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. برهمین اساس در تمامی مراحل طراحی لوگو باید به این مسئله فکر کرد که هدف اصلی از طراحی آن برند در چیست و باید به دنبال چه مسئله‌ای باشید. طراحان حرفه‌ای به‌خوبی این نکته را درنظر دارند تا بتوانند برندسازی قوی و باکیفیتی داشته‌باشند.

اگر هدف از طراحی آن لوگو مشخص شود مشتریان و بازدید کنندگان بیشتری از آن لوگو به‌دست می‌آید. برخی از برندهای مواد غذایی را شما تنها با برند شناسایی می‌کنید که همین مسئله نشان‌دهنده این است که طراحان حرفه‌ای آن را طراحی نموده‌اند. آن‌ها بیشتر هدف آن برند و لوگو را درنظر داشته‌اند، به‌همین دلیل توانسته‌اند بهترین لوگو را طراحی کنند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “نکاتی برای طراحی لوگو رستوران موفقیت آمیز” را مطالعه کنید تا در این زمینه دید قوی و کاملی به‌دست آورید.

 

6. توجه به مقیاس لوگو :

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که هریک از انواع محصولات غذایی در بسته‌بندی‌های متنوع با ابعاد و جنس‌های مختلف قرار می‌گیرند. لوگو یکی از مهم‌ترین المان‌هایی به‌شمار می‌رود که در طراحی بسته‌بندی‌های مواد غذایی باید به آن توجه زیادی شود. بنابراین بهتر است به‌خوبی بدانید یکی از دیگر نکاتی که در مورد طراحی لوگو محصولات غذایی وجود دارد و باید به آن اهمیت زیادی داده‌شود همین مورد است که اندازه و ابعاد لوگو به‌درستی طراحی شود.

گاهی اوقات لوگو روی محصولات بزرگی قرار می‌گیرد و گاهی اوقات هم روی محصولات بسیار کوچک طراحی می‌شود. اینکه در کجای محصولات باید لوگو قرار بگیرد و چه اندازه‌ای داشته‌باشد، بسته به نظر طراح آن لوگو دارد و اینکه آن را چگونه طراحی کرده‌است. لوگو زمانی‌که روی محصول قرار می‌گیرد باید به‌خوبی دیده شود و همین مورد یکی از ویژگی‌های اصلی آن به‌شمار می‌رود.

 

7. ایجاد خلاقیت :

زمانی طراحی لوگو محصولات غذایی موفق است و می‌توانیم از آن به‌عنوان یکی از بهترین برندها یاد کنیم که، با خلاقیت طراحی شده‌باشد. برخی از لوگوها هستند که بدون هیچ خلاقیتی تولید و طراحی می‌شوند، آن‌ها بدون شک از لوگوهای دیگر تقلید شده‌اند و اصلا جذابیت ندارند.

بنابراین باید برای زیبایی بیشتر آن از ایده‌های تازه استفاده نمود. طراحان لوگو که حرفه‌ای هستند به‌خوبی این مورد را زمان طراحی انواع لوگوهای خود درنظر دارند. تمامی طرح‌های لوگو که طرحان شرکت رایامارکتینگ طراحی می‌کنند هم دارای خلاقیت ویژه‌ای است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.