مقالات آموزشی

بررسی نحوه انتخاب تصاویر جالب برای محتوا

مفید بود؟

چگونه باید تصاویر جالب برای محتوا انتخاب کنیم؟

انتخاب تصاویر جالب برای محتوا  تقریبا همیشه باعث گیراتر شدن محتوای شما، برای خوانندگان میشود. در اینجا چهار روش مطمئن جهت انتخاب تصاویر جذاب برای محتوا آورده شده است.

همانطورکه میدانید تصاویر نقش مهمی در بهبود بازاریابی محتوا  بازی میکنند. جمله “هرچه بیشتر بهتر” در دنیای واقعی کاملا درست نیست زیرا افزودن 100 تصویر به خاطر بهبود محتوا، نه تنها هوشمندانه نیست، بلکه عاقلانه هم به نظر نمی رسد، بهتر است مبنا را با شروع از صفر تصویر قرار دهیم. تصاویر به خوانندگان کمک میکند تا بخشهای مختلف یک محتوای حجیم را تجزیه و اطلاعات اصلی را از آن استخراج کنند. ممکن است هنگام تولید محتوا این سوال برای شما پیش آید که، از کجا متوجه شویم چه تصاویری جذاب هستند و چگونه باید تصاویر جالب برای محتوا انتخاب کنیم؟ ما به شما نشان خواهیم داد.

انتخاب تصاویر جالب برای محتوا بر چه اساسی انجام می شود؟

قبل از شروع به انتخاب تصاویر جالب برای محتوا، مهم است بدانید که بخشهای مختلف محتوای شما به چندین تصویر نیاز دارد. هیچ شماره جادویی تعیین شده ای وجود ندارد که بتواند محاسبه شما را از بالاترین نقطه آغاز کند. اینطور نیست که با اضافه کردن 15 تصویر به جای 11 ، یک تفاوت در محتوای شما ایجاد شود. در حقیقت، افزودن تصاویر زیاد برای پیش بردن یک بعدی هدف پروژه، ممکن است نتیجه معکوس دهد. تعداد تصاویر به موارد زیر بستگی دارد :

  • نوع محتوایی که می نویسید.
  • مخاطبان شما.
  • موضوع محتوا.

اگر در حال نوشتن محتوا برای یک مخاطب مبتدی هستید؟ احتمالا شما برای توضیح مراحل و نشان دادن نحوه کار، به تصاویر بیشتری نیاز داشته باشید.

اما اگر در حال نوشتن محتوا برای یک مخاطب سطح بالا هستید؟ شما هنوز هم می توانید ابزارها را به نمایش بگذارید، اما نیازی به گذاشتن عکسهای گام به گام، در هر مرحله نیست. بکارگیری تصاویر زیاد در محتوا، برای شخصی که در یک زمینه خاص، حرفی برای گفتن دارد، می تواند خسته کننده باشد. فراتر از موضوع پیشرفت، وظایف اصلی که مخاطب شما دارد، می تواند بر تعداد تصاویر در محتوا تأثیرگذار باشد. اگر در حال نوشتن نامه به مدیران ارشد هستید، گذاشتن یک ابزار مرحله به مرحله در محتوا برای فهم بهتر موضوع، معقول به نظر نمیرسد. چرا؟ زیرا مدیران ارشد در طول روز به ندرت از ابزارهای بازاریابی استفاده می کنند. آنها این وظیفه را به شخص دیگری محول می کنند. استفاده از تصاویر در محتوا پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. قبل از شروع به افزودن تصاویر به پست بعدی خود، ابتدا مخاطبان مورد نظر خود را با جزئیات کامل بسنجید تا به درک درستی از انتظارات، چیزهایی که آنها میخواهند و آنچه میتواند به طور مستقیم در زندگی آنها به شکل کارآمد اعمال شود، دست یابید.

اکنون، بیایید چند روش مطمئن برای انتخاب تصاویر جذاب برای پست بعدی شما داشته باشیم.

1- از عکسهای استوک در بدنه اصلی محتوا خودداری کنید

عکسهای استوک در ابتدا می توانند احساس فوق العاده ای ایجاد کنند :

تصاویر پیش ساخته،کاملا شفاف و با کیفیت، تقریباً متناسب با هر موضوع و جستجویی هستند. اما وقتی صحبت از کمک به بدنه اصلی محتوا در یک پست می شود، عکسهای استوک فقط باعث وقت کشی میشوند، عکسهای استوک ممکن است برای تصاویر شاخص عالی باشند، اما وقتی به طور تصادفی در متن محتوای شما قرار می گیرند ارزش آنها صفر می شود.

 چرا؟ عکسهای استوک خیلی کلی هستند و ممکن است متناسب با موضوع محتوای شما نباشند و حتی با اطمینان میتوان گفت که اسکرین شاتهای ساده می توانند محرکهای بصری موثرتری ایجاد کنند.

 همچنین عکسهای استوک پشتیبانی داده نمی شوند. مطالعات نشان داده است که آنها حتی اثرات منفی نیز ایجاد می کنند.

از گذاشتن عکسهای استوک در بدنه اصلی محتوای خود خودداری کنید و سعی کنید از آموزشها، راهنمای گام به گام و اسکرین شاتها در بدنه اصلی محتوا، بیشتر استفاده کنید.

2- اسکرین شاتها،آموزشها و راهنمای گام به گام بیشتری را در محتوای خود به نمایش بگذارید

یک محتوای جذاب حاوی نکات و ریزه کاریهای خوبی است که می تواند دارای ماهیت عملیاتی و تفکر انگیز است.

و هر دوی این ویژگیها برای به نمایش گذاشتن الگوها، به راهنمای مرحله به مرحله، آموزش یا اسکرین شاتها نیاز دارند.

آموزشها فقط در صورت نمایش و بدون نقل کردن، موثر هستند.

پست های تفکر انگیز از تصاویر برای نشان دادن آنچه مردم در موردش صحبت می کنند و یا در حال وارد کردن به زندگیشان هستند، استفاده می کنند. ساده ترین راه برای افزودن تصاویر جالب برای محتوا،  انجام هر یک از موارد فوق است. گام به گام نشان دهید که چگونه از یک ابزار بازاریابی خاص برای به پایان رساندن یک وظیفه استفاده می کنید. نشان دهید چه تنظیماتی را انجام داده اید :

آن قسمت از اطلاعاتی را که می خواهید خوانندگان هنگام مشاهده تصویر روی آن تمرکز کنند، دقیقا تعیین دهید :

بیشتر تصاویر می توانند پیچیده و دقیق با ده ها فاکتور مختلف در نمایش باشند.

هایلایت کردن و فراخوانی بخشهای خاصی از تصویر با علامت گذاری مو به موی قسمتهای مهم، موجب صرف جویی در وقت خواننده می شود. با استفاده از ابزاری مانند Skitch یا Evernote ، می توانید از تصاویر اسکرین شات گرفته و هایلایت کنید :

اگر فقط از اسکرین شاتهای اصلی و بدون عملکرد استفاده شود، خوانندگان ممکن است سرخورده و گیج شده و در پایان محتوای شما تهی از ارزش، برای خوانندگان خواهد بود.

مهم نیست که چه نوع پستی را می نویسید، مثالهایی را از طریق اسکرین شاتها و دستورالعملهای بازنگری به محتوا اضافه کنید. برای تمرکز روی جنبه های مهم تصویر و برای ارائه تصاویرتان با ارزش بیشتری برای خوانندگان، از فراخوانیها استفاده کنید.

3- اختصاص دادن GIF ها برای پستهای خصوصی یا مخاطبان خاص پسند

 GIFs جالب و خنده دار هستند و می توانند محتوای خسته کننده را جذابتر و گیراتر کنند. نویسندگانی مانند لیانا پچ از آنها همیشه در محتوای خود استفاده می کند :

اما GIF برای هر نویسنده، مخاطب و هر نوع محتوای کارایی ندارد.

لیانا سبک خاصی دارد که آموزنده و در عین حال بذله گو، خنده دار و غیررسمی است. این سبک برای مخاطبان مفید و نشان دهنده توانایی نویسنده در تهیه محتوای خنده دار و در عین حال دقیق است. اما قرار نیست همه مخاطبانGIF  ها را دوست داشته باشند. وقتی نوبت به استفاده از GIF  ها می رسد، آنها را بیشتر برای نظرات خصوصی یا مخاطبان خاص پسند اختصاص دهید. اگر برای مخاطبان سطح بالا محتوا می نویسید که روی جنبه های فنی یک موضوع تمرکز دارند، باید از gif ها اجتناب کنید. اگر در حال نوشتن یک پست جالب هستید که قرار است، اطلاعاتی را به مخاطب منتقل کند، gif  ها می توانند به شما در گسترش برند و بالا بردن لذت خواننده کمک کنند.

4- برای ادغام اطلاعات، تصاویر سفارشی ایجاد کنید

در نظر گرفتن موارد زیر، برای انتخاب تصاویر جالب برای محتوا الزامی است :

  • وابسته به یک نوع یا طبقه خاص (کلی)؟
  • خسته کننده؟
  • قدیمی؟
  • از منابع خارجی نقل شده است که ممکن است از نظر قانونی حق استفاده از آن را نداشته باشید؟

پس از رد شدن موارد ذکر شده، تصاویر سفارشی دوای درد شما هستند. ایجاد تصاویر سفارشی برای محتوای شما می تواند در افزودن اعتبار، ادغام مفاهیم پیچیده، داده ها، اعداد و حتی بک لینک های (لینک دهی به صفحات دیگر) بیشتر به سایت شما کمک کند. به عنوان مثال، پستهای ما، برای کمک به فهم بهتر اطلاعات پیچیده، با داشتن تصاویر سفارشی، تقریبا بدون نقص است. مانند سرویس نویسندگی results comparison :

بدون تصاویر بصری خواندن، هضم یا فهم یک محتوای  13000 کلمه ای، تقریبا غیرممکن است. تصاویر سفارشی هم مانند تصاویر بصری مزیت دریافت بک لینک های آسان تر را، به سایت شما فراهم می کند. اگر نیم نگاهی به صفحات بازاریابی محتوا به صورت آنلاین داشته باشید، در همه آنها تصاویر منبع و نقل شده از صفحات تاپ را، مشاهده خواهید کرد.

و در بیشتر موارد این تصاویر دارای برند، منحصر به فرد و سفارشی هستند. حتی اگر نوع محتوای شما تصویری نباشد، باز هم می توانید تصاویر جذاب سفارشی ایجاد کنید. به عنوان مثال، ما این تصاویر را برای محتوای دیگری در وب سایت شرکتمان ایجاد کرده ایم :

به جای تفکیک اعداد، این ایده با استفاده از تشبیهات در دنیای واقعی و یک ابزار بصری ساده برای درک، انواع شرکتهای B2B  را تجزیه می کند.

ایجاد این تصاویر توسط فریلنسرها یا خودتان، ارزان و ساده است و در عوض ارزش زیادی را به محتوای شما می بخشد. برای بخشهای مختلف محتوای خود به تصاویر جذاب بیشتری نیاز دارید؟ تصاویر سفارشی خود را ایجاد کنید. اگر با طراحی گرافیک آشنا هستید یا از ابزارهایی مانند Canva و غیره استفاده می کنید، می توانید این کار را خودتان انجام دهید، یا می توانید برای انجام این کار در سایتهایی مانند Design Crowd  ، UpWork  و موارد دیگر، فریلنسر استخدام کنید.

نتیجه

محتوای بدون تصویر ذاتا بد نیست. اما محتوای دارای تصویر همیشه از جذابیت بیشتری برخوردار است و اشتراک گذاری و فراخوانی اجتماعی را بهبود می بخشد. اگر می توانید تصاویر را به طور طبیعی درون محتوا قرار دهید، از عکسهای استوک در بدنه محتوای خود پرهیز کنید. آنها برای تصاویر شاخص عالی هستند. اگر تمایل به استفاده از GIF ها هستید، باید بدانید که آنها برای هر مخاطب و پستی مناسب نیستند. یکی از روش های نتیجه بخش برای افزودن تصاویر جذاب، استفاده از آموزش ها و روشهای گام به گام است. اینها روش های ساده برای قرار دادن تصاویری هستند،که محتوای شما را تفکیک می کند. اگر می خواهید محتوای شما قابل فهم و قابل پیگیری باشد، به سمت تصاویر سفارشی بروید که به مخاطبان شما کمک می کند تا موضوعات یا داده های پیچیده را ترکیب کنند

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.