مقالات آموزشی

بررسی ۴ نکته اساسی در بازاریابی با اینستاگرام برای فروشگاه های اینترنتی

مفید بود؟

در صورتی که قصد دارید از همان ابتدا فروشگاه تجارت الکترونیک شما با موفقیت پیش برود در این مطلب 4 روش یا نکته طلایی به شما آموزش می دهیم تا بتوانید از بازاریابی با اینستاگرام بیشترین سود را بکنید.

افراد زیادی هستند که به اینستاگرام علاقه مندند و به همین دلیل صاحبان کسب و کار و کارآفرینان هم به این پلتفرم اجتماعی گرایش پیدا کرده اند.

کانال رسانه های اجتماعی ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارند و روزانه بیش از 500 میلیون کاربر فعال در آمار و ارقام به ثبت رسیده است.

تقریبا 80% اکانت های اینستاگرام، یک کسب و کار یا برند را فالو دارند و به همین دلیل این پلتفرم تبدیل به یک ابزار بازاریابی سودمند مخصوصا برای برندهای تجاری جدید تبدیل شده است.

از فروشگاه های کوچک گرفته تا مجموعه های صنعتی و تجاری بزرگ، هر صاحب کسب و کاری می تواند از طریق بازاریابی با اینستاگرام به تبلیغ محصولات یا خدمات خود با بیشترین میزان سود بپردازد.

با قابلیت های جدیدی مثل تگ کردن محصولات، IGTV، هشتگ به علاوه لینک های پروفایل در قسمت بیو، استوری های خرید و @shop، برندهای تجاری راه های بیشتری پیش روی خود برای تبدیل فالوورهای خود به مشتریان دائمی خود می بینند.

اما نکته مهم اینجاست برای فروش محصولات و کسب درآمد از خدمات در اینستاگرام باید استراتژی داشته باشید. در ادامه چند نکته بیان می کنیم که به فروشگاه های تجاری جدید کمک خواهد کرد تا از بازاریابی با اینستاگرام خود بیشترین سود ممکن را کسب کنند.

 1 – قابلیتی از اینستاگرام که برای شما بهترین گزینه هست را پیدا کنید

اکثر مردم تحت تأثیر این عقیده هستند که اینستاگرام، یعنی فقط پست کردن و انتشار عکس، اما حقیقت این است که این پلتفرم، قابلیت ها و ابزارهایی دارد که به شما کمک می کند تا محصول یا خدمات خود را به شکلی مؤثر بازاریابی کنید.

می توانید از قابلیت های مختلف استفاده کنید و سپس قابلیتی که برای محصول یا خدمات شما بهترین گزینه هست را انتخاب کنید. مثلا استوری های اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ آنهاست.

شما می توانید عکس یا ویدیو آپلود کنید. می توانید از انواع مختلف ویدیوها استفاده کنید مثل boomerang، superzoom و rewind (ویدیو معکوس) استفاده کنید که همگی به نوعی در تولید محتوای خلاق به شما کمک می کنند.

البته توجه هم داشته باشید که استوری های اینستاگرام فقط 24 ساعت باقی می مانند پس اگر محصول جدیدی دارید، رویدادی برگزار خواهید کرد یا پیشنهاد با مدت زمان محدود دارید روشی عالی برای جذب علاقه مخاطب هدفتان است.

برای اینکار کافیست در زمانی که کاربران شما بیشترین میزان فعالیت را دارند، استوری ها را پست کنید تا تعامل و ارتباط فوری برقرار کنید.

مثلا Sean Lowe در اینستاگرام از قابلیت های مختلف موجود در این پلتفرم برای بازاریابی با اینستاگرام به نحو احسن استفاده کرده است. ویدیوهای مختلفی پست می کند که هم با صفحه ویدیوی اینستاگرام کاملا تناسب دارد و هم این برند، طیفی از محصولاتی که توسط خودشان طراحی شده را به رخ می کشد.

 2- تصاویر و ویدیوهای خلاقانه تولید کنید

در اینستاگرام روزانه هزاران ویدیو و تصویر به اشتراک گذاشته می شود و اگر خلاقیتی در تصاویر و ویدیوهای شما نباشد یا به عبارتی یونیک نباشد، به احتمال خیلی زیاد محتوای شما اصلا جلب توجه نخواهد کرد.

نگران نباشید، خوشبختانه بازاریابی با اینستاگرام کار سختی نیست چون به حدی قابلیت های زیادی در این پلتفرم گذاشته شده که به شما در تولید محتوای پر انرژی، جذاب و واضح کمک خواهند کرد.

کلا منظور این است که با خلاقیت خود، انرژی زیادی به محتواها و پست های اینستاگرامی خود بدهید مثل Ben & Jerry که در اینستاگرام به بستنی های یونیک و با طعم های مختلف، ماست های فریز شده و شربت های عالی مشهور هستند. این برند بازاریابی با اینستاگرام را به شکلی عالی انجام می دهد و این بخاطر پست کردن ویدیوها و تصاویر خلاقانه است به نحوی که همیشه سورپرایز کننده ظاهر می شوند.

مهم ترین بخش بازاریابی با اینستاگرام این است که محتواهایی تولید کنید که کاربرانتان حس کنند شما محتوای خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشته اید ضمن اینکه این استراتژی ساده، شیوه تبلیغاتی رایگان و البته معتبر برای برندهاست که در رسانه های اجتماعی مختلف نیز قابل پخش است.

همچنین توجه داشته باشید که هر چقدر محتوای شما خلاقانه تر باشد، احتمال اینکه مشتریانتان بیشتر با برند شما در اینستاگرام تعامل برقرار کنند بیشتر می شود و بازاریابی با اینستاگرام موفق تر خواهد بود.

 3 – محتوای تولیدی کاربران (UGC) را ترویج دهید

محتوای تولیدی کاربران یا UGC به شیوه بازاریابی با اینستاگرام سندیت و اعتبار می بخشد، میزان تعامل و مشارکت کاربران را افزایش می دهد و نرخ تبدیل فروش را بیشتر می کند. ضمنا باعث می شود که برند شما دوستانه تر و خودمانی تر به نظر برسد.

تقریبا 80% افراد اذعان می کنند که محتوای UGC روی تصمیمات خرید آنها به شدت تأثیر می گذارد و مصرف کنندگان هم بیان می کنند که محتوای تولیدی کاربران نسبت به محتوای تولیدی برندها تا 2.4 برابر معتبرتر است.

در بازاریابی با اینستاگرام می توانید به روش های مختلف از این نوع محتوا استفاده کنید. مثلا مسابقات آنلاین برگزار کنید یا اینکه از کاربران درخواست کنید که نظرات خود را در مورد محصول به اشتراک بگذارند یا اینکه مشتریان خود را (مخصوصا مشتریانی که فالوور زیادی دارند) به عنوان نماینده برند خود معرفی کنید.

مثلا Aerie که یک خرده فروش لباس زیر زنانه و برند محبوب لباس است کمپینی به نام #AerieREAL راه انداخت که از قدرت محتوای تولیدی کاربر استفاده کرد. آنها از زنان خواستند که لباس شنای برند Aerie را بپوشند و از خود عکس گرفته و منتشر کنند.

این کمپین برای زنان تمام گروه های سنی، قومیتی و با هر سایزی بود که می خواستند بدون استفاده از هیچ گونه فیلتری، تصاویر واقعی پست کنند. این کمپین که بسیار هوشمندانه برای آن برنامه ریزی شده بود، بازخورد عمومی بسیار قابل قبولی برای این برند داشت که نه تنها در اینستاگرام بلکه در سایر رسانه های اجتماعی نیز بسیار سر و صدا کرد، این معنای واقعی بازاریابی با اینستاگرام به شکلی هوشمندانه است. خوب است بخوانید: 10 نمونه هیجان انگیز از مسابقه اینستاگرامی

4- هشتگ های مناسب پیدا کنید

بازاریابی با اینستاگرام برای برندتان، بدون استفاده از هشتگ های مناسب، عملا غیر ممکن است. هشتگ ها کلمات کلیدی هستند که مخاطبین هدف شما برای پیدا کردن اطلاعاتی که به آن نیاز دارند استفاده خواهند کرد.

مثلا کسی که به دوچرخه سواری علاقه مند است احتمالا با سرچ هشتگ های زیر در محتواهای مختلف شروع به پیدا کردن مطالب خود خواهد کرد:

  • #cyclinglife
  • #cyclingphotos
  • #cyclingpics
  • #cyclingadventures
  • #cyclinggirl

و غیره.

می توانید تا 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید اما برای اینکه مطمئن باشید حتما محتوای شما به دست مخاطب هدفتان خواهد رسید، باید از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

اگر می خواهید بفهمید که از چه هشتگی باید برای بازاریابی با اینستاگرام خود استفاده کنید بهتر است ببینید که رقیبان، اینفلوئنسرهای صنعت مورد فعالیت شما از چه هشتگی استفاده می کنند و فالوورها معمولا به دنبال استفاده از چه هشتگی می باشند.

البته فراموش نکنید که برای متمایز شدن برندتان در اینستاگرام، هشتگی هم با نام کسب و کارتان باید داشته باشید. البته این مورد هم در نظر داشته باشید که به خاطر سپردن آن راحت باشند و جلب توجه کنید و در هر پست خود از آن استفاده کنید.

برای راهنمایی به شما عزیزان توصیه می کنیم که از موتور جستجوی اینستاگرام برای پیدا کردن هشتگ های مرتبط استفاده کنید. البته می توانید از ابزارهای آنلاینی مثل Tailwind’s Hashtag Finder، Hashtagify، All Hashtag و #HashMe هم برای پیدا کردن هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

لیستی از هشتگ های مرتبط و ترند روز دنیا درست کنید و چون هشتگ هایی که ترند هستند پیوسته تغییر می کنند پس حتما آنها را آپدیت شده نگه دارید. اگر انتخاب هشتگ ها هوشمندانه باشد، نیازی نیست که 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید و بازاریابی با اینستاگرام راحتتر انجام خواهد شد.

کلام پایانی

با توجه به اینکه اینستاگرام، پلتفرمی حیرت انگیز و از لحاظ محتواهای بصری بسیار غنی است، شاید بهترین شیوه برای فروشگاه های جدید در حوزه تجارت الکترونیک، بازاریابی با اینستاگرام باشد. چرا؟

چون در اینستاگرام به کمک تصاویر، ویدیوها و سایر محتواهای بصری ارتباط برقرار کردن مخصوصا از نوع عاطفی با مخاطب هدف بسیار راحتتر است.

به همین دلیل در این مطلب 4 نکته و روش طلایی را به شما عزیزان آموزش دادیم تا بازاریابی با اینستاگرام نتیجه بسیار موفقیت آمیزی برای شما – از همان ابتدای شروع کسب و کار – داشته باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.