چگونه برخی از افرادی که در یوتیوب کار می کنند، 100000 دنبال کننده را به کانال های YouTube خود آوردند و بازاریابان محتوا چگونه می توانند این درس ها را برای دستیابی به موفقیت خود به کار گیرند؟ در چند سال گذشته ، وبلاگ نویسی کاکادو در YouTube محبوب شده است.
بازاریابان محتوا
من چند سال پیش تماشای ویدئوهای این بخش را شروع کردم و چند مالک صفحه های یوتیوب را مشاهده کردم که کانال های YouTube خود را از چند هزار یا کمتر به بیش از 100000 مشترک افزایش می دهند. جالب اینجاست که این صاحبان پیج های یوتیوب بازاریاب نیستند. آنها فقط افراد عادی هستند که مفاهیم آزمایش شده و اثبات شده زمان را برای افزایش مخاطبان خود به کار می گیرند.
به نظرم جالب بود اگر از نزدیک نگاهی بیندازیم که چگونه برخی از معروف ترین کاکادو های یوتیوب به جایی رسیده اند و چگونه بازاریابان محتوا می توانند این درس ها را برای دستیابی به موفقیت خود به کار گیرند.
کاکادوی تاج دار گوگردی!
1. فرکانس و سازگاری واقعا خوب کار می کند!
کاکادو مکس یکی از محبوب ترین کاکادو های یوتیوب است و بیشتر به خاطر ویدئوی Cockatoo Finds Is Going to the Vet است که بیش از 15 میلیون بازدیدکننده داشته است. کانال مکس بیش از 65 میلیون بازدید داشته است و اکنون میزبان بیش از 1200 ویدیو است.
دان ، مالک مکس ، حداقل یک بار در روز و گاهی دو بار در روز ویدئویی از مکس را در کانال YouTube خود ارسال می کند. او با برنامه هایی که ارسال می کند بسیار معروف شده است و کانال مکس برای دوستداران پرندگان محبوب است.
سر و صدا در بازاریابی محتوا
طرفداران کانال شامل صاحبان پرندگان دیگر و افرادی هستند که وقت مراقبت از کاکادو را ندارند اما از تماشای مکس لذت می برند.
دن اولین ویدئوی خود از مکس را در 28 ژوئیه 2008 ، تقریبا بیش از 10 سال پیش منتشر کرد ، اما برنامه ارسال مداوم در سالهای اخیر آغاز شد. رشد کانال وی در سال های اخیر بسیار زیاد شده است و Max در حال حاضر بیش از 148،000 مشترک سابسکرایب کننده دارد و این تعداد در حال افزایش است.
محتوای با کیفیت
محتوای طولانی و تمرکز بر کیفیت به عبارات پر سر و صدا در بازاریابی محتوا تبدیل شده است و برخی وبلاگ نویسان آنقدر بر ایجاد “محتوای با کیفیت” تمرکز کرده اند که به طور مکرر یا به طور مداوم پست نمی کنند.
دن به “محتوای با کیفیت
” اهمیتی نمی دهد و برخی از ویدیوهای مکس در واقع از سایر فیلم های کاکادو متمایز نیستند. اما طرفداران همچنان عاشق تماشای آنها هستند و مشتاقانه منتظر اصلاح روزانه کاکادو خود هستند.
نمونه هایی در زندگی واقعی!
ترافیک جستجو
ارائه دهنده نرم افزار PPC WordStream بازاریابی محتوا را به خوبی انجام داده است. آنها بر ایجاد محتوا با هدف مباحث PPC و استفاده از تاکتیک های SEO برای رتبه بندی این مقالات برای عبارات مهم جستجو تمرکز کرده اند.
WordStream محتوا را یک بار در روز به طور مداوم منتشر می کند و تنها از برخی تعطیلات صرف نظر می کند. در نتیجه ، مقالات آنها ترافیک جستجوی زیادی را برای افرادی که به دنبال اطلاعات مربوط به PPC هستند ، ایجاد می کند.
نرم افزار SEO HubSpot
ارائه دهنده نرم افزار SEO HubSpot شرکتی دیگر است که به طور مکرر و مداوم منتشر می کند. در واقع ، HubSpot برخی از داده ها را منتشر کرد که نشان می داد شرکت هایی که بیشتر وبلاگ دارند ترافیک بیشتری دارند. وبلاگ هایی که بیش از 16 بار در ماه منتشر می کنند ، به طور متوسط 3.5 برابر بیشتر از وبلاگ هایی که 0-2 بار در ماه منتشر می کنند ، ترافیک بیشتری دارند.
2. تمایز می تواند نتیجه آفرین باشد!
در حالی که انتشار مکرر می تواند خوب عمل کند ، رویکرد موثر دیگر تمرکز بر برجسته بودن است ، حتی اگر به معنای انتشار کمتر باشد. یکی از پرنده های سرگرم کننده در YouTube Pebble the Crazy Cockatoo است. ریگ دوست دارد آواز بخواند ، برقصد ، سرگرم کند و گهگاه به فحش های تصادفی برود.
در اینجا فقط چند فیلم محبوب از Pebble وجود دارد:
- Pebble عاشق AC/DC است
- Pebble از My Toque متنفر است
- کاکادوی دیوانه
- 5 Content Marketing Lessons from YouTube’s Most Famous Cockatoos
Pebble به طور مداوم پست نمی کند و گاهی اوقات یک ماه کامل می تواند بدون هیچ ویدیوی جدید Pebble بگذرد.با این حال ، مردم هنوز ویدئوهای قدیمی او را می یابند و مشترک می شوند که به کانال او اجازه می دهد تا بیش از 26000 مشترک و 3 میلیون بازدید ویدیو داشته باشد (اگر از کانال قدیمی وی بازدیدها را اضافه کنید ، 35 میلیون).
پبل حتی چند بار در رسانه های اصلی منتشر شده است.
در حالی که تعداد زیادی کاکادو در یوتیوب وجود دارد ، Pebble قطعاً با شخصیت عجیب و غریب و عجیب و غریب خود برجسته می شود.
مثال زندگی واقعیبرای بازاریابی محتوا ، ایجاد محتوای برجسته می تواند راهی عالی برای جلب توجه و جذب فالوورهای مشتاق باشد.
یک مثال خوب که بسیاری از افرادی که SEO می خوانند با آن آشنا خواهند بود ، تکنیک آسمان خراش برایان دین است. دین اغلب آن را منتشر نمی کند اما بر ایجاد محتوای برجسته تمرکز می کند. در نتیجه ، او می گوید که توانسته است یک کسب و کار هفت رقمی از وبلاگ خود ایجاد کند.
3. نتایجی از محتوا در کوتاه ترین زمان!
نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که نتایج بازاریابی محتوا می تواند در طول زمان تسریع شود. به نظر می رسد که وبلاگ نویسی هنگام شروع کار ROI زیادی ارائه نمی دهد ، اما افرادی که صبور هستند و به آن پایبند هستند ، بازدهی چندجانبه را مشاهده می کنند.
Gotcha the Cockatoo اخیرا بیش از 100،000 مشترک داشت و صاحبش این ویدیو را در ماه مه 2017 ارسال کرد تا از طرفداران Gotcha تشکر کند.
اولین ویدیوی Gotcha در دسامبر 2014 منتشر شد ، بنابراین رسیدن به این نقطه عطف حدود دو سال و نیم طول کشید. اما طی چهار ماه گذشته ، تعداد مشترکان به بیش از 154000 نفر افزایش یافته است که 50 درصد افزایش را نشان می دهد.
مثال زندگی واقعی
نتایج بازاریابی محتوا هنگامی که محتوای کمتری دارید کندتر شروع می شود ، اما با جمع آوری محتوای بیشتر می تواند سرعت بیشتری بگیرد. افراد بیشتری شما را از طریق موتورهای جستجو ، اشتراک گذاری اجتماعی ، دهان به دهان خواهد شد و سایر روش ها کشف خواهند کرد.
دارمش شاه در سال 2009 مقاله ای نوشت و نمودار رشد درآمد HubSpot را نشان داد. درآمد آنها در سال 2007 کندتر شد اما در سالهای بعد شتاب قابل توجهی یافت. بسیاری از مشاغل از بازاریابی محتوا صرف نظر می کنند زیرا نتایج را فورا نمی بینند. مشاغل هوشمند می دانند که بازاریابی محتوا کار می کند و تا زمانی که نتایج آن را نبینند به آن پایبند هستند.
4. Piggybacking روندها و موضوعات محبوب می توانند باعث ایجاد ترافیک شوند!
گاهی اوقات رد کردن موضوعات و موضوعات محبوب می تواند راه خوبی برای افزایش ترافیک و جذب بازاریابی محتوا باشد. گسترش ایده عمومی یا مخالفت با جریان دو راه رایج برای این کار است.
در این ویدئو ، جوجو کاکادو “اجازه دهید بدن ها تغییر کنند” را می خواند. این ویدیو بیش از 85000 بازدیدکننده داشت ، اگرچه یک کانال محبوب YouTube نیست ، اما به نظر نمی رسد توسط مالک تبلیغ شده باشد و فقط چند ویدیو دارد.در یک ویدئوی قدیمی تر طوطی خاکستری آفریقایی همان آهنگ را می خواند و بیش از 10 میلیون نمایش ویدیو ایجاد می کند.
مثالی در زندگی واقعی!
راه دیگر برای گره زدن به گرایش های عمومی این است که بر خلاف جریان عمل کنید و استدلال یا موضع متضادی را اتخاذ کنید. دوره های تخصصی در سال 2014 محبوب بودند و بسیاری در Inbound معرفی شدند ، اما پس از مدتی برخی از دیدن آنها خسته شدند.
جیکوب کینگ این مقاله را با عنوان Why Expert Roundups Must Die نوشت که هزاران بازدید داشت و در Inbound نیز نمایش خوبی داشت.مثال دیگری از مقاله ای که با مخالفت با روند عمومی خوب عمل کرد ، مقاله دنیل کادمور در وبلاگ Ahrefs در مورد نحوه آزمایش تکنیک آسمان خراش است و برای او کار نمی کند.
5. موفقیت های گذشته را با استراتژی های دقیق مجددا اجرا کنید!
تاکتیک دیگری که بازاریابان باید بیشتر از آن استفاده کنند بازی کردن موفقیت های گذشته است.
گاهی اوقات از محتوایی که در گذشته عملکرد خوبی داشته است می توان مجدداً استفاده کرد ، بازنویسی کرد یا مجددا برای ایجاد محتوای بیشتر و عملکرد خوب استفاده کرد. ویدئوی Max cockatoo درباره مراجعه به دامپزشک بیش از 15 میلیون بازدیدکننده دارد و محبوب ترین ویدیو او است.
از آن زمان ، او چند ویدئوی مشابه را منتشر کرد که با طرفدارانش نیز خوب بوده است. در اینجا چند مورد از آنها وجود دارد:
- Max In The Carrier For The Visit Visit 2015بیش از 200،000 بازدید
- عکسهایی از بازدید دامپزشک Max بیش از 150،000 بازدید
نمونه های زندگی واقعی
در اینجا چند مثال دیگر از بازی کردن یا توسعه موفقیت های گذشته وجود دارد.
یکی از محبوب ترین مطالب Orbit Media ، نظرسنجی سالانه وبلاگ نویس آنها است که در آن بیش از 1000 وبلاگ نویس را بررسی کرده و داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا روندهای وبلاگ نویسی نشان داده شود. نظرسنجی سالانه آنها هرساله مقدار زیادی سهم ، نام و لینک اجتماعی را به خود جلب می کند.
عملکرد تجارت و بازاریابی
سومین نظرسنجی سالیانه وبلاگ نویس آنها در سال 2016 بیش از 1000 سهام اجتماعی را به خود جلب کرد و نسخه 2017 در حال حاضر دارای بیش از 900 سهام اجتماعی است.
یکی دیگر از نمونه های موفقیت گذشته ، گزارش سالانه Moz است که به خوانندگان اجازه می دهد از نحوه عملکرد تجارت و بازاریابی خود مطلع شوند.
هر سال مردمی که شیفته کسب و کارها و مشاهده داده های مربوط به رشد و کارایی آنها هستند ، باعث شده اند که این گزارشات در بین طرفداران Moz بسیار محبوب شده است.
کلیدی ترین نکات!
بازاریابی محتوا ، مانند بسیاری از تاکتیک های بازاریابی ، یک تاکتیک بلند مدت است که نتایج آن می تواند با گذشت زمان تسریع شود. کمی شخصیت جذاب خود را نشان دهید و مخاطبان خود را سرگرم کنید. مردم به طور طبیعی به سمت سرگرمی کشیده می شوند.
بنابراین حتی اگر در یک حوزه غیر سرگرمی مانند تجارت و بازاریابی هستید ، می توانید با نشان دادن شخصیت و سرگرم کردن خوانندگان ، توجه مخاطبان خود را جلب کنید.
به روندهای موفق در این زمینه توجه کنید و راه هایی برای استفاده از آنها به نفع خود فکر کنید. همچنین می توانید از محتوای محبوبی که در گذشته برای شما خوب کار می کرد استفاده کنید تا در آینده ترافیک بیشتری ایجاد کنید.
روندهای موفق
قوانین زیادی برای بازاریابی محتوا وجود ندارد. اگر می توانید راهی برای متمایز ساختن و برجسته شدن خود پیدا کنید ، آن را امتحان کنید. تمایز می تواند به شما کمک کند سریعتر مورد توجه قرار بگیرید و محتواهای بهتری را به اشتراک بگذارید ، که به شما امکان می دهد تعداد مخاطبان خود را با سرعت بیشتری افزایش دهید.