مقالات آموزشی

بررسی ایده های بازاریابی محتوا در تمام نقاط عصر کنونی قسمت اول

مفید بود؟

تمام نمونه‌های موفق بازاریابی محتوا در سراسر دنیا از چند قاعده ی مشترک پیروی می کنند: خلاقیت و پردازش ایده‌ها در انتشار محتوا. داشتن خلاقیت و ایده پردازی در پیشرفت کسب‌و‌کارتان هنگامی که از استراتژی تولید محتوا

استفاده می کنید، بسیار اهمیت دارد. تداوم خلاقیت پس از آغاز، یکی دیگر از مواردی است که می تواند بر تداوم حرکت رو به رشدتان کمک کند. چرا که خلاقیت با توجه به ویژگی خاصی که دارد، همواره ظهور نمی کند و از قوانین و قواعد مشخصی پیروی نخواهد کرد.
افکار جدیدتان را در آغوش بگیرید و همواره از تجربیات کسب و کارهای برندهای موفق بهره ی کافی ببرید. در بازاریابی محتوا هرگز مطالعه و تحقیق در مورد ابزارهای جدید و لزوم بکارگیری آن‌ها را از یاد نبرید. تحقیقات پایدار و مطالعه در تولید محتوا، علاوه بر ابزارهای به روز و جدید، موجب می شود تا جرقه‌های خلاقیت در بازاریابی محتوا به ذهنمان وارد شود تا شروعی برای پنجره ی جدیدی در تولید محتوای هدفمند ما باشد. در این مسیر علاوه بر مطالعه‌ی رقبا و کسب‌و‌کارهای معتبر در صنف مرتبط، تجربه های موفق و خلاقانه را بررسی کنید. دلایل موفقیت و پیشرفت آن‌ها را به خوبی جستجو کنید و مسیرهای رشدشان را ردیابی کنید.

در ادامه برخی از نمونه‌های موفق از بازاریابی محتوا در زمینه‌های مختلف نشان داده می‌شود. این نمونه‌ها از تولید محتوایی جذاب در سراسر دنیا به منظور بهبود حرکت به سمت اهدافشان استفاده کردند.

سریال ویدئوهای جهانِ بدون دود:

( نوع محتوا: ویدئو)

در این ویدئو صحنه‌ی نمایشی تاثیرگذار از کشیدن سیگار و اثرات آن در مرگ و میر سالیانه‌ی تعداد زیادی از افراد در کره‌ی خاکی است. این ویدئوها پیام‌های صریحی در مبارزه با سیگار کشیدن برای مخاطبین دارند. در بخش‌هایی از این فیلم، قبل از کشیدن سیگار بعدی، یک نفر در اثر سیگار کشیدن جان خود را از دست می‌دهد. با نمایش بسیار هنرمندانه‌ی این ویدئو‌ها، به دنبال رساندن مفاهیم زیادی خواهیم بود. این ویدئوها از شرکت‌های معتبر تولید و تدوین، تهیه می‌شوند تا نقطه نظرات متفاوت را به شیوه‌ای بسیار قابل توجه نشان دهند.
این شیوه از تولید محتوا به منظور رساندن مضامین خاص و رشد فرهنگی یک جامعه، نقش بسیار پررنگی دارند. تولید محتوا تنها مختص کسب و کار و خرید و فروش نیست. این زمینه می‌تواند در عرصه‌های دیگر نیز به خوبی ایفای نقش کند.

 

وبلاگ خبری در مورد غذا:

(نوع محتوا: وبلاگ)
این وبلاگ‌های خبری نمونه‌های زیبایی هستند که تصاویر با کیفیت بالا را با ترکیب متن‌ها به مصرف کننده ارائه می‌کند. این تصاویر ابزار‌های بیشتری از لوازم آشپزی را به شکل خلاقانه نشان می‌دهد و به مصرف کنندگان بخشی از فرایند پخت و پز را در تصاویر نمایش می‌دهد. این شیوه از انتشار محتوا روش شگفت انگیزی برای سرگرم کردن و حس اعتماد مشتریان و کاربران است.
این نوع از وبلاگ‌ها در زمینه‌ی خرده فروشی و رونق کسب‌و‌کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

THE WAY UP:

(نوع محتوا: ویدئو)
مجموعه‌ی way up برنده‌ی جایزه‌ی بازاریابی محتوا در سال 2014 برای بهترین مجموعه‌های ویدئویی بازاریابی محتوا بود. این مجموعه با هدف ساختن داستان‌های الهام بخش شش تن از شرکای تجاری در مدت بسیار طولانی است. این مجموعه‌ها نشان می‌دهد که هر لحظه از شراکت آن‌ها در کسب‌و‌کار‌شان به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شد. این برند‌های سرگرم کننده نشان می‌دهد که ستاره‌ها متولد نمی‌شوند بلکه در طول زمان ساخته می‌شوند.

مجله‌ی گیتار‌های آکوستیک:

(نوع محتوا: برنامه‌ی زنده، محتوای چاپی)

مجله‌ی گیتار‌های آکوستیک به عنوان یکی از نشریات صدای گیتار مارتین آغاز به کار کرد تا تولید‌کننده بتواند داستان خود را به شیوه‌ی عمیق‌تری بیان کند. علاوه بر این مشتریان و مخاطبان می‌توانند گذشته و تاریخچه‌ی گیتار‌های مارتین را با گشت‌و‌گذار و بازدید از موزه‌ی برند‌های ساخته شده در دفتر مرکزی آن تجربه کنند. بسیاری از کاربران علاقهمند هستند تا شرکت مارتین یک پلت فرم ایجاد کند و آن را به یک تجربه کامل از خرید برای کاربران تبدیل کند.
این شیوه‌ی استفاده از بازاریابی محتوا در تولید و کارخانه‌های ساخت‌و‌تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مثال های خلاقانه و موفق از بازاریابی محتوا در سراسر دنیا قسمت دوم

سوالات متداول

  • اهداف بازاریابی محتوا

    محتوایی ارزشمند تولید کنید. / مخاطبان را به کاربران وب‌سایت تبدیل کنید / افزایش اعتبار برند و شناسایی آن به مخاطبان / جلب رضایت موتورهای جستجو به کمک سئو و تولید محتوایی مفید / بک لینک گرفتن / جذب ترافیک / پاسخگویی به تمامی سؤالات مشتریانتان / سرنخ‌های فروش خود را ایجاد کنید / برای کمک به تیم فروش تولید محتوا کنید. / تولید محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.

  • نکات بازاریابی محتوا

    محتوای شما باید هدفی شفاف و قابل اندازه‌گیری داشته باشد. نحوه‌ی جستجوی مخاطبان خودتان را درک کنید. بر اساس تحلیل‌هایی که انجام می‌دهید، عملکرد خود را ارزیابی نمایید. شما بید محتوایی بروز داشته باشید. استراتژی‌های بهینه‌سازی‌تان را بر اساس داده‌های قبلی تحلیل و بازنگری کنید. تا اگر لازم شد اهداف محتوای‌تان را تغییر دهید. پیام برند شما میبایست در تمام کانال‌های بازاریابی، پایدار باشد.

  • بازاریابی محتوایی چیست

    بازاریابی محتوایی، بخشی از توسعه کسب‌وکار (استراتژی بازاریابی) است. بازاریابی محتوایی بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز می‌کند. هدف از بازاریابی محتوایی ، جذب مخاطبان جدید و حفظ کاربران قبلی است. که البته جذب مخاطب با ارائه‌ی محتوایی ارزشمند صورت می‌گیرد.

  • سوال‌هایی که هنگام بازاریابی انترنتی باید به آن‌ها پاسخ دهیم

    1. محتوا را برای چه کسی تولید می‌کنید؟ 2. محتوا چه سودی برای مخاطبانتان دارد؟ 3. محتوای شما قرار است که کدام مشکل مخاطبانتان را حل کند؟ 4. چگونه محتوایی که می‌سازید منحصربه‌فرد خواهد شد؟ 5. محتوای تولیدی در چه فرمتی باید باشد؟ 6. محتوا در کجاها منتشر شود؟ 7. چگونه باید تولید و انتشار محتوا را برنامه‌ریزی و مدیریت کرد؟

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.