مقالات آموزشی

بررسی طراحی بنر سایز بزرگ به روشی آسان

مفید بود؟

بنر یک روش عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما و ارائه روشی با دوام و آسان برای صرفه‌جویی در هزینه برای نمایش گرافیک‌های چاپی بزرگ است. از طراحی بنر سایز بزرگ می‌توان برای نمایشگاه‌های تجاری، عکسبرداری‌ها، رویدادهای شبکه‌ای، حتی نمایش های خرده فروشی‌ها استفاده کرد. اگر از هر نمایشگاه شرکتی بازدید کنید، خواهید دید که بنرها در اندازه‌ها و قالب‌های مختلف با هدف نهایی افزایش آگاهی از محصولات یا خدمات آنها و جلب مشتریان بالقوه برای بازدید از یک غرفه جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت وجود دارد. علاوه بر این، بنرهای سایز بزرگ مطمئناً یکی از متنوع‌ترین ابزارهای تبلیغاتی موجود هستند، زیرا بسیار اقتصادی هستند و هر کجا نصب شوند به خوبی کار می‌کنند.

اگر طراحی بنر سایز بزرگ در ذهن شما باشد، چندین نکته مهم وجود دارد که می‌توانید جهت حصول اطمینان از کارآیی بنر و عملکردی که برای آن طراحی شده است، رعایت کنید. برای تشویق مشتریان احتمالی جهت برقراری تماس با شرکت شما باید یک فراخوان قوی در طراحی بنر سایز بزرگ داشته باشید.

مانند سایر مواد بازاریابی یا تبلیغاتی، بنر شما بازتابی از فعالیت‌های سازمان شماست، بنابراین باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد. اگر از طراحی بنر سایز بزرگ برای طراحی بنر نمایشگاه یا رویداد تجاری استفاده می کنید، همیشه مطمئن شوید که با برند تجاری شما و طرح کامل جایگاه نمایش شما، هماهنگ است. با رنگ‌ها و قلم‌های موجود شرکت خود نیز سازگاری داشته باشید که این امر حرفه‌ای بودن را به مشتریان احتمالی شما منتقل می کند. مهمتر از همه، قبل از اینکه متعهد به سفارش چاپ با ابعاد بزرگ برای یک بنر شوید، مطمئن شوید که اندازه و قالب مناسبی برای رویداد یا مکانی که قرار است در آن به نمایش گذاشته شود، دارد.

آیا بنر شما در صورت چاپ عمودی یا افقی موثرتر خواهد بود؟ چگونه بنر در محل مورد نظر خود نصب می‌شود و آیا برای نمایش تبلیغات بنر خود به دارندگان بنر خاصی نیاز دارید؟ همه اینها ملاحظات قابل توجهی در طراحی بنر سایز بزرگ است.

درست مثل هر نوع علامت‌گذاری در بازاریابی، هرچه بنر بزرگتر باشد، اثر آن بهتر است. اما فقط زمانی که به طراحی صحیح نزدیک شده باشید. در طراحی بنر سایز بزرگ درباره محتوا، طرح‌بندی و پیام‌های کلیدی که می‌خواهید با مشتریان هدف خود برقرار کنید، به دقت فکر کنید. چیدمان را تا حد ممکن تمیز و ساده نگه دارید. اگر نمی دانید که چگونه این کار را انجام دهید، از طراحان حرفه‌ای کمک بگیرید. در طراحی بنر سایز بزرگ موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • یک عنوان پررنگ اضافه کنید که علاقه مشتریان بالقوه را به دنبال داشته باشد، اما آن را مختصر و دقیق بیان کنید.
  • فقط از عکس‌های واضح و واضح یا تصاویر شرکتی استفاده کنید.
  • تصویری را با اطلاعاتی مختصر و خوب نوشته شده اضافه کنید.
  • یک فراخوان قوی و قانع کننده همراه با آرم و لوگو و خط برچسب تجاری خود اضافه کنید.
  • مطمئن شوید که فونت‌ها برای چاپ روی بنر سایز بزرگ مناسب هستند، آنها را پررنگ و آسان می توان خواند.
  • اندازه قلم‌ها در طراحی بنر سایز بزرگ شما بسیار مهم است و یک شرکت چاپی تخصصی می‌تواند راهنمایی کند که کدام فونت‌ها و اندازه حروف در بنر شما به خوبی لحاظ شده‌اند.

در طراحی بنر سایز بزرگ برای افزایش قابلیت خواندن، بین هر سطر متن فاصله مشخصی ایجاد کنید. همیشه از قلم‌ها به عنوان مثال آریل استفاده کنید بجای Times New Roman که خواندن آن از دور آسان نیست.

  • رنگ‎‌ها نیز در طراحی بنر سایز بزرگ به همان اندازه مهم هستند. انتخاب رنگ می‌تواند حالات خاصی را منتقل کند، بنابراین مطمئن باشید که رنگ‌های خود را با دقت انتخاب می‌کنید. رنگ‌های خاص نشان‌دهنده احساسات خاص است.

سبز و آبی نشانه‌ای از سکوت‌اند و اغلب در تبلیغات استفاده می‌شوند. خاکستری، سفید، سیاه و طلایی اغلب نشان دهنده پرستیژ هستند، در حالی که نارنجی و زرد رنگ‌های زنده هستند، قرمز برای تمرکز استفاده می‌شود. در صورت امکان توصیه می‌شود با احتیاط از رنگ‌های تیره یا واضح اجتناب کنید. شما نمی‌خواهید که طرح رنگ، انتقال پیام را کاهش دهد.

علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که برخی از رنگ‌های متضاد وجود دارد که باعث تأثیرگذاری بیشتر بنر می‌شود. یک ترفند عالی دیگر خصوصاً اگر قرار است از طراحی بنر سایز بزرگ  شما در یک نمایشگاه یا رویداد تجاری استفاده شود، استفاده از نور است. این در صورت استفاده صحیح می‌تواند بر عناصر خاصی از بنر شما تأکید کند، به عنوان مثال در طراحی بنر سایز بزرگ از این دست، توجه را به پیام‌های اصلی خود معطوف می ‌کند.

  • در طراحی بنر سایز بزرگ فضای بسیار بیشتری برای طراحی خواهید داشت، و متن تبلیغاتی شما بیشتر دیده می‌شود.

سایز استاندارد بنر چاپی کدام است؟

چه بخواهید بنری برای تبلیغات کسب و کار خود تهیه کنید، یا مراسم خاصی را جشن بگیرید، یا یک رویداد ورزشی را اطلاع رسانی کنید یا مواردی از این دست، دانستن اینکه چگونه بنر خود را با سایز مناسب درست کنید، یک الزام است. اگر قبلاً هرگز بنری را طراحی یا سفارش نداده‌اید، کمتر از اندازه مناسب بنرها اطلاع دارید. در طراحی یک بنر از خود بپرسید یک بنر چقدر باید بزرگ باشد؟

در مورد اندازه متن چطور متداول‌ترین ابعاد برای بنر چاپی متوسط کدامند؟ در طراحی بنر سایز بزرگ سایزهای استاندارد را چگونه برگزینیم؟ در ادامه به سایز استاندارد بنر چاپی به ویژه برای مبتدیانی که قصد طراحی بنر را دارند اشاره می‌کنیم:

بنرها می‌توانند در اندازه‌های متنوعی ارائه شوند و گزینه‌ای متناسب برای همه بنرها وجود ندارد. در جدول زیر، می‌توانید چند مورد از رایج‌ترین سایز استاندارد بنر چاپی را ببینید تا بتوانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از چه ابعادی استفاده کنید. بنرهای چاپی عمدتا در 4 اندازه زیر چاپ می‌گردد. هر یک از این اندازه‌ها دارای چهار زیرشاخه هستند. اعدادی که در جدول زیر درج شده، صرفا به شما کمک می‌کند تا بهترین خروجی زمان چاپ بنر را داشته باشید، اما به معنای این نیست که از سایر اعداد و ارقام نمی‌توانید استفاده نمایید. اگر تصمیمی غیر از استفاده از جدول استاندارد زیر را دارید، حتما به سراغ طراحان حرفه‌ای بروید.

طراحی بنر سایز بزرگ به روشی آسان

اندازه‌های کوچک (2 تا 3 فوت)

برای بسیاری از افراد تهیه یک بنر کوچک‌تر در حدود اندازه دو تا سه فوت، اغلب بهترین گزینه است. این اندازه اغلب برای تهیه بنرهایی که در حیاط یا تزیین مهمانی ها نصب گردد، بسیار مناسب است. بنرها با جذابیت بصری فراوان به جای مواردی که می‌تواند توجه تعداد زیادی از افراد را به خود جلب می‌کند، عالی هستند. به عنوان مثال، این اندازه می‌تواند گزینه مناسبی برای بنرهای جشن تولد یا بنرهای فروش کالا و خدمات و نصب در حیاط کوچک برای مناسبت‌های مختلف باشد.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: آشنائی با قیمت طراحی بنر

اندازه‌های متوسط (3 تا 4 فوت)

هنگامی که اندازه خود را تا سه و چهار پا افزایش دادید، می‌توانید گزینه‌های بیشتری برای استفاده داشته باشید. از این گزینه در طراحی بنر سایز بزرگ نیز می‌توانید استفاده نمایید. این اندازه‌های بنر برای مواردی مانند نمایشگاه‌های تجاری، جشنواره‌ها یا رویدادهای مشابه که غرفه دارید، بسیار مناسب است. با علائمی به این اندازه، می‌توانید محصولات یک شرکت را تبلیغ کنید، یک رویداد را برجسته کنید یا اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات را به مخاطبان خود اطلاع رسانی نمایید.

اندازه‌های بزرگ (5 فوت +)

گزینه‌های پنج فوت و بزرگ، اغلب مناسب یک کسب و کار است. با استفاده از اندازه بزرگ‌تر، می‌توانید در حاشیه ساختمان‌ها تبلیغ کنید یا برای ایجاد علاقه نسبت به یک رویداد یا فعالیت  وارد عمل شوید و از نظر میزان بزرگ بودن یک بنر، گزینه‌ها تقریباً بی پایان هستند. اندازه بزرگتر می‌تواند اطمینان حاصل کند که حتی در مناطق شلوغ با تعداد زیادی از افراد، صفحه نمایش شما مورد توجه قرار خواهد گرفت. این گزینه در طراحی بنر سایز بزرگ مورد استفاده است.

آموزش طراحی بنر تبلیغاتی

بسیاری از طراحان مبتدی، طراحی بنر در فتوشاپ را دنبال می‌کنند. از جمله انواع بنر، بنرهای تبلیغاتی هستند که در آنها به تبلیغ کالا و خدمات پرداخته می‌شود. در ادامه آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ pdf و یک نمونه آموزش طراحی بنر تبلیغاتی ارائه شده است.

تقریباً غیرممکن است که بدون کلیک کردن با تعداد زیادی از تبلیغات متحرک که توجه شما را جلب می کنند، با دو کلیک به بنرهای اینترنتی بروید. در حالی که بازار تبلیغات آنلاین بسیار داغ است، تبلیغات نمایشی همچنان روشی محبوب برای دستیابی به برند تجاری و ایجاد ترافیک است. تبلیغات بنر استاتیک بسیار خوب کار می‌کنند، اما با کمی تلاش بیشتر می‌توانید یک بنر متحرک ایجاد کنید که از صفحه خارج می‌شود. در اینجا نحوه انجام آن با استفاده از فتوشاپ در چند مرحله ساده آورده شده است. از این آموزش در طراحی بنر سایز بزرگ می‌توان استفاده کرد.

مرحله 1

سند جدید فتوشاپ را با عرض 300 پیکسل و ارتفاع 250 پیکسل باز کنید. اینها ابعاد یک بنر تبلیغاتی استاندارد است. از آنجا که از این بنر فقط به‌ صورت آنلاین استفاده خواهد شد، می‌توانیم وضوح تصویر را روی 72 نگه داریم.

 

گام 2

برای این مثال، من یک تبلیغ برای یک فروشنده بلیط آنلاین با استفاده از تصویر Shutterstock 129152783 ایجاد می‌کنم. تصویر شما باید دارای رنگ‌های پررنگ و فضای منفی باشد که می‌توانید متن و یک دکمه را در آن قرار دهید. تصویری از محصول یا خدماتی که می‌فروشید را روی این بنر قرار دهید. در صورت نیاز ، از اندازه Transform control + T برای اندازه‌گیری تصویر خود به بالا یا پایین استفاده کنید.

 

مرحله 3

برای مطابقت با رنگ پررنگ از تصویر خود ، از ابزار Eyedropper I استفاده کنید، سپس از ابزار Rounded Rectangle Tool U برای ایجاد یک دکمه در پایین بنر خود استفاده کنید.

 

مرحله 4

در صفحه لایه‌ها، لایه شکل جدید باید برجسته شود. منوی کشویی fx را انتخاب کرده و Bevel and Emboss را انتخاب کنید. Style را بر روی Bevel Inner و Depth را روی 50٪ تنظیم کنید.

 

مرحله 5

یک لایه جدید به پرونده خود اضافه کنید و با استفاده از ابزار Type T دکمه CTA خود را ایجاد کنید (Call to Action).

 

مرحله 6

در مرحله بعدی، یک لایه جدید دیگر ایجاد کنید و دوباره از ابزار Type برای ایجاد پیام اصلی برای بنر خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که در حالی که کاربران مشغول مرور آنلاین هستند فقط چند ثانیه فرصت خواهید داشت تا توجه کاربران را به خود جلب کنید، بنابراین حتماً متن را کوتاه و مختصر ارائه کنید.

 

مرحله 7

به پنجره انیمیشن بروید تا پنل انیمیشن را در پایین صفحه باز کنید. اکنون قصد داریم چند انیمیشن ساده بسازیم تا به بنر شما پویانمایی شود. با انتخاب اولین قاب انیمیشن، لایه دکمه و هر دو لایه متن را بفشارید، تا نامرئی شوند.

برای اطلاع از هزینه طراحی بنر در رایامارکتینگ می توانید صفحه طراحی بنر قیمت را مشاهده کنید.

 

مرحله 8

یک قاب جدید در پنل انیمیشن ایجاد کنید. در تبلیغ بنر خود، لایه پیام اصلی خود را دوباره قابل مشاهده کنید. متن را به بالا ببرید تا فقط آخرین خط را ببینید. در پنل Layers ، Opacity این لایه را روی 40٪ تنظیم کنید.

 

مرحله 9

یک قاب سوم ایجاد کنید، متن را بیشتر به پایین منتقل کنید تا بیشتر یا کل متن قابل مشاهده باشد و Opacity لایه را به 70٪ افزایش دهید.

 

مرحله 10

یک قاب جدید ایجاد کنید و متن پیام را به مکان نهایی خود منتقل کنید. Opacity را کاملاً به 100٪ افزایش دهید.

 

مرحله 11

یک قاب پنجم ایجاد کنید و لایه‌های دکمه و دکمه خود را قابل مشاهده کنید.

 

مرحله 12

خواهید دید که هر یک از فریم‌های شما در زیر تصویر کوچک “0 ثانیه” را نشان می‌دهد. با استفاده از منوی کشویی ، فریم‌های # 1-3 را به 0.1 ثانیه تنظیم کنید. قاب شماره 4 تا 0.5 ثانیه و قاب شماره 5 تا 2 ثانیه. بر روی نماد “پخش” در پنل انیمیشن کلیک کنید تا تبلیغات بنر خود را در عمل مشاهده کنید و هر زمان‌بندی را در صورت لزوم تنظیم کنید.

 

مرحله 13

برای تکمیل تبلیغات بنر خود، به File> Save for Web & Devices بروید. در منوی کشویی دوم از بالا ، GIF را به عنوان نوع پرونده خود انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید.

 

بعد از تسلط بر این اصول، می‌توانید همین روش را برای اندازه‌های مختلف تبلیغات و عناصر اضافی درون تبلیغات نیز اعمال کنید.

 

آشنائی با نحوه طراحی بیلبورد در فتوشاپ

از جمله نرم افزارهایی که برای طراحی بیلبورد مورد استفاده است، فتوشاپ است. اغلب افراد در تنظیم سایز این نوع بنر در برنامه فتوشاپ مشکل دارند. سایز طراحی بیلبورد در فتوشاپ بهتر است 300 سانتی‌متر برای عرض و 400 سانتی‌متر برای ارتفاع تنظیم شود. برای این کار ابتدا نرم افزار فتوشاپ را باز کرده، از سربرگ  file –> new را انتخاب نمایید یا می‌توانید با کلید میانبر Ctrl + N  فایل جدیدی باز نمایید. در این صورت برایتان پنجره ای باز خواهد شد، که می‌توانید تنظیمات طراحی بیلبورد را در آن انجام دهید.

Width:300

Height:400

 

 

بهترین سایز بنر خیابانی

بنر خیابانی‌های خیابانی از جمله بنرهای تبلیغاتی هستند که رویدادهای اجتماعی،اطلاع رسانی‌های سازمان‌های فرهنگی و هنری،کسب و کارهای محله‌ای و اطلاعات مشاغل معمولا از طریق این نوع بنرها اطلاع رسانی می‌شود. اغلب این بنرها از طراحی بنر سایز بزرگ  بهره‌مند هستند. چنانچه قصد طراحی این نوع بنر در نرم افزار فتوشاپ را داشته باشید، هنگام طراحی بنرهای خیابانی در نرم افزار فتوشاپ بهتر است، رزولوشن این فایل‌ها بیشتر از72 نباشد زیرا حجم فایل زیاد شده و امکان کار کردن با آن سخت است. رزولوشن مناسب برای این بنرها300 است. سایز بنر خیابانی هم می‌تواند بر روی 400*100 سانتیمتر لحاظ شود. بنرهای استاندارد معمولا در اندازه‌های زیر طراحی می‌شوند.

دقت داشته باشید که اگر قصد استفاده از بنرهای سایز بنر بزرگ‌تری را داشته باشید، و بخواهید از عکس استفاده کنید، عکس‌های با کیفیت بالا را در طرح‌تان را وارد نمایید تا با تغییر اندازه و سایز دچار افت کیفیت نشوند. برای مثال 2000   پیکسل عرض و 3700 پیکسل ارتفاع برای عکس‌هایی با حجم 8 مگابایت می‌تواند مناسب باشد. در طراحی این بنرها در فتوشاپ می‌توانید رزولوشن بنر 2 در 3

را انتخاب نمایید.

اندازه طراحی بنر در فتوشاپ باید به چه میزان باشد؟

به طور کلی از جمله سایزهای استاندارد بنر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بنر های دکمه‌ای

بنر کامل

60 * 468

بنر نیمه

60 * 234

بنر ریز

31 * 88

بنر عمودی

240 * 120

بنر بزرگ

90 * 728

بنر های مربعی

بنر مربعی

250 * 250

بنر مربعی

125 * 125

بنر های بزرگ

بنر بزرگ

600 * 160

بنر بزرگ

600 * 120

بنر بزرگ

600 * 300

 

در اینجا چند اندازه استاندارد که بیشتر مورد استفاده است وجود دارد که برای ایجاد بنر استفاده می‌کنید.

  • 468 در 60 بنر کامل
  • تابلوی تبلیغاتی  728 در90
  • مربع  286 در 336

در ادامه به اندازه‌های مورد استفاده برای بنرهای تبلیغاتی، اینستاگرام و تلگرام در برنامه فتوشاپ اشاره می‌کنیم:

 

 

بنرهای تبلیغاتی(به پیکسل)

۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل   -۱۶۰ در ۶۰۰ پیکسل   -۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل   -۲۳۴ در ۶۰ پیکسل   -۶۰۰ در ۳۰۰ پیکسل

۲۵۰ در ۲۵۰ پیکسل   -۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل   -۷۲۸ در ۹۰ پیکسل   -۳۲۰ در ۵۰ پیکسل   -۳۰۰ در ۶۰۰ پیکسل

۲۴۰ در ۲۴۰ پیکسل   -۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل   -۴۶۸ در ۶۰ پیکسل   -۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل   -۱۲۵ در ۱۲۵ پیکسل

۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل-۱۶۰ در ۶۰۰ پیکسل-۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل-۹۷۰ در ۹۰ پیکسل-۸۰۰ در ۴۰۰ پیکسل

بنرهای تلگرام

ما بین ۳۰۰ تا ۴۷۰ پیکسل

بیش از ۲۰ یا ۳۰ پیکسل نباشد

بنرهای اینستاگرام

پست ثابت اینستاگرام ۷۰۰ * ۷۰۰ پیکسل

سایز استوری در فتوشاپ: ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰

بطور کلی تقسیم‌بندی دیگری از سایز بنرها وجود دارد که آنها راه افقی، عمودی و گوشه‌ای و مثلثی تقسیم می‌کنند. در ادامه متداول‌ترین سایزهای این نوع بنرها را خواهید دید:

بنرهای افقی (به پیکسل)

  • بنر افقی سایز استاندارد اصلی : عرض 468 در ارتفاع 60
  • بنر افقی سایز استاندارد دو : عرض 728 در ارتفاع 60
  • بنر افقی سایز استاندارد سه : عرض 400 در ارتفاع 60
  • بنر افقی سایز استاندارد چهار : عرض 550 در ارتفاع 120
  • بنر افقی سایز استاندارد پنج : عرض 375 در ارتفاع 120
  • بنر افقی سایز استاندارد شش : عرض 970 در ارتفاع 90
  • بنر افقی سایز استاندارد هفت : عرض 970 در ارتفاع 250
  • بنر افقی سایز استاندارد هشت : عرض 300 در ارتفاع 100
  • بنر افقی سایز استاندارد نه : عرض 600 در ارتفاع 300

بنر افقی سایز استاندارد ده : عرض 234 در ارتفاع 60

بنرهای عمودی (به پیکسل)

  • بنر عمودی سایز استاندارد اصلی : عرض 120 در ارتفاع 240
  • بنر عمودی سایز استاندارد دو : عرض 120 در ارتفاع 350
  • بنر عمودی سایز استاندارد سه : عرض 160 در ارتفاع 600

بنر عمودی سایز استاندارد چهار : عرض 120 در ارتفاع 600

  • بنر عمودی سایز استاندارد پنج : عرض 240 در ارتفاع 180
  • بنر عمودی سایز استاندارد شش: عرض 240 در ارتفاع 400

بنر عمودی سایز استاندارد هفت : عرض 250 در ارتفاع 600

بنرهای گوشه ای و مثلثی (به پیکسل)

  • بنر گوشه ای سایز یک : عرض 300 در ارتفاع 250
  • بنر گوشه ای سایز  دو : عرض 250 در ارتفاع 250
  • بنر گوشه ای سایز سه : عرض 336 در ارتفاع 280
  • بنر گوشه ای سایز چهار : عرض 120 در ارتفاع 150
  • بنر گوشه ای سایز پنج : عرض 180 در ارتفاع 150
  • بنر گوشه ای سایز شش : عرض 300 در ارتفاع 300
  • بنر مثلثی سایز هفت : عرض 150 در ارتفاع 150
  • بنر گوشه ای سایز هشت : عرض 125 در ارتفاع 125
  • بنر گوشه ای سایز نه : عرض 125 در ارتفاع 140
  • بنر گوشه ای کوچک سایز ده : عرض 130 ارتفاع : 70

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.