مقالات آموزشی

بررسی راهنمای کامل اصول نگارش سئو برای تولید محتوا سایت

مفید بود؟

دانستن نحوه ایجاد محتوای سئو شده به روش صحیح، افراد حرفه ای از آماتورها را جدا می‌کند و شما باید اصول نگارش سئو را بلد باشید.
در این راهنما، مراحل دقیق تولید محتوا سئو شده خود را به صورت مرحله به مرحله به شما نشان می‌دهیم و ببینید که اصول نگارش سئو به چه چیزهایی بستگی دارد. اگر می‌خواهید رتبه 1 را در گوگل کسب کنید، به مطالعه ادامه دهید زیرا محتوای استثنایی قدرتمند سئو شده، دومینوی اصلی برای دستیابی به ترافیک جستجوی ارگانیک است.

 

محتوای سئو شده چیست؟

بیشتر افراد با شنیدن “محتوای سئو شده” به محتوای وبلاگ فکر می‌کنند. این یک تصور غلط رایج است. محتوای سئو برای هر صفحه ای که یک عبارت کلیدی خاص را هدف قرار می‌دهد، اعمال می‌شود.
این بدان معنی است که “محتوای جستجوگرها” برای صفحات محلی، صفحات دسته بندی، صفحات محصول، پست‌های وبلاگ و موارد دیگر اعمال می‌شود.
ایجاد محتوای موثر سئو همیشه نوشتن مقالات 2000 کلمه ای نیست و باید اصول نگارش سئو را به صورت کامل بلد باشید.

با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ، می‌توانید اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا سئو شده، تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک، پادکست و… کنید و مطمئن باشید که تمامی اصول نگارش سئو در آن رعایت شده است.

قانون محتوای 80/20

ما معتقد هستیم که 80٪ از مطالب شما باید یک عبارت کلیدی خاص را هدف قرار دهد و 20٪ از مطالب شما باید به عنوان طعمه لینک یا اشتراک طراحی شود، این یکی از رازهای مخفی اصول نگارش سئو است. خبر خوب این است که نیازی نیست که این دو نوع محتوا از یکدیگر جدا باشند. یعنی شما می‌توانید محتوای هدفمند کلمات کلیدی را ایجاد کنید که به عنوان لینک هدفمند نیز عمل کند.
مبحث linkbait پیچیده است، امروز می‌خواهیم به نحوه ایجاد محتوای موثر با هدف کلمات کلیدی بپردازیم که با اصول نگارش سئو نیز مرتبط است.

فرآیند محتوای سئو به کمک اصول نگارش سئو

روند ایجاد محتوای موثر با هدف کلمات کلیدی را می‌توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

  •  کلمات کلیدی خود را با کمک اصول نگارش سئو پیدا کنید؛
  • واژه‌های کلیدی خود را واجد شرایط کنید؛
  •  انتخاب یک کلمه کلیدی بر اساس تجزیه و تحلیل رقبا؛
  •  استراتژی هدف جستجوی خود را مبنی بر اصول نگارش سئو ایجاد کنید؛
  •  استراتژی محتوای خود را توسعه دهید؛
  •  محتوای خود را ایجاد کنید؛
  •  مطالب خود را بهینه کنید؛
  •  انتشار مقاله؛
  •  تکرار روند؛

این مراحل ممکن است از نظر ظاهری اساسی به نظر برسند، اما بسیاری از مراحل خرد و استراتژی‌ها در هر یک از مراحل وجود دارد.

کلمات کلیدی خود را با روش اصول نگارش سئو پیدا کنید

توصیه می‌کنیم با حداقل 100 کلمه کلیدی یک پایگاه داده کلمات کلیدی مبنی بر اصول نگارش سئو ایجاد کنید. نکته اصلی این است که به یاد داشته باشید که این چیزی نیست جز یک پایگاه داده کلمات کلیدی سخت، که باید عملیات مقایسه را بر روی آن انجام دهید.

شما هر کلمه کلیدی را که پیدا کنید هدف قرار نخواهید داد زیرا ممکن است برخی واجد شرایط نباشند و برخی دیگر بیش از حد رقابتی باشند و باید از طریق اصول نگارش سئو مورد بررسی قرار بگیرد.
با این اوصاف، بگذارید نحوه صلاحیت پایگاه داده کلمات کلیدی خود را به شما نشان دهیم.

واژه‌های کلیدی خود را واجد شرایط کنید

مهمترین اقدامی که می‌توانید برای ایجاد محتوای موثر سئو انجام دهید این است که تصمیمات خود را بر اساس داده‌ها قرار دهید. این قابل پیش بینی ترین راه برای رسیدن به نتیجه است. “واجد شرایط بودن” یک کلمه کلیدی به معنای تایید اینکه ارزش دارد کلمه کلیدی دنبال شود یا خیر.
چه چیزی باعث می‌شود که یک کلمه کلیدی “ارزش” را دنبال کند؟ رعایت کردن اصول نگارش سئو و سیگنال‌های کاربران باعث می‌شود تا یک کلمه کلیدی ارزش پیدا کند.
ما از پنج روش مختلف برای واجد شرایط بودن کلمات کلیدی استفاده می‌کنیم و در اینجا برای شما ذکر شده است.

1. حجم جستجو کلمه کلیدی

حجم جستجو کلمه کلیدی از طریق Google Keyword Planner محبوب ترین روش برای بررسی واجد شرایط بودن کلمات کلیدی است و باید در کنار آن نیز اصول نگارش سئو را رعایت کنید.
مشکل این است که اکثر مردم در اینجا تمرکز نمی کنند. آنها تمام تصمیمات خود را بر اساس میزان جستجو یا مقدار جستجوی یک کلمه کلیدی می‌گیرند. این یک اشتباه است زیرا ممکن است بسیاری از کلمات کلیدی حجم جستجو نداشته باشند، اما ممکن است از راه‌های دیگر واجد شرایط باشند.

 

2. گوگل ترندز

توصیه می‌کنیم از مزایای Google Trends استفاده کنید و ببینید روند کلمات کلیدی شما در طول زمان چگونه ترقی می‌کند و اصول نگارش سئو چگونه می‌تواند این کلمات کلیدی را در خود قرار دهد.
در این دنیا، شما فقط کلمات کلیدی را که روند صعودی دارند هدف قرار می‌دهید. این همیشه ممکن نیست. همچنین لازم به ذکر است که Google Trends ابزاری تکمیلی برای مراحل صلاحیت کلمات کلیدی شماست.

3. تعامل کاربر

در حالی که حجم جستجو یک صلاحیت عالی است، درگیری کاربر / تعامل کاربر بسیار گسترده تر است و شما با انجام اصول نگارش سئو به صورت حرفه ای، می‌توانید تعامل کاربر با سایت را افزایش دهید.
فقط به هر انجمن یا گروه فیس بوک، تلگرام، واتس آپ و یا هر جای دیگر که مخاطبان شما به صورت آنلاین جمع می‌شوند، بروید. یافتن موضوعاتی که بیشترین بازدید، نظر و مشارکت را ایجاد می‌کنند. این سیگنال‌های کاربری همه صلاحیت‌ها هستند.

دانلود بازی پابجی

برای مثال، بگذارید بگوییم شما می‌خواستید کلمه کلیدی “دانلود بازی پابجی” را هدف قرار دهید. قبلا ثابت کرده اید که حجم جستجو دارد، اما می‌خواهید بیشتر واجد شرایط شوید. به سادگی عبارت کلمه کلیدی را کپی کرده و از عملکرد جستجو در هر وب سایتی مانند گوگل ترندز استفاده کنید.
مهمترین چیز در اینجا جستجوی سیگنالهای کاربر در صورت عدم وجود حجم جستجو است.

4. سیگنال‌های اجتماعی

گرچه هر موضوعی در شبکه‌های اجتماعی “شایسته اشتراک” نیست، اما هنوز هم یک گزینه عالی تکمیلی است و همه چیز بستگی به اصول نگارش سئو دارد که شما چطور با یک مقاله رفتار کنید. به BuzzSumo بروید، کلمه کلیدی خود را وارد کنید و ببینید آیا دارای سیگنال / تعامل اجتماعی است یا خیر.

5. ارزش لینک

بک لینک یکی از مهمترین قطعات معمای سئو و اصول نگارش سئو است. به همین دلیل شما باید تایید کنید که کلمه کلیدی مورد نظر شما دارای لینک مناسب است.
یعنی آیا وب سایت‌های دیگر مایل و قادر به لینک دادن به محتوای سئو شما هستند؟ در یک موقعیت ایده آل، باید کلمات کلیدی را که دارای لینک مناسب هستند را در اولویت قرار دهید.
برای تکمیل فرآیند اصول نگارش سئو به Ahrefs بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در Keyword Explorer وارد کنید، به پایین پیمایش کنید و به بخش “لینکها” (Backlinks) بروید.

محتوا محور

اگر رقبا بک لینک داشته باشند، پس می‌دانید که این یک کلمه کلیدی مناسب لینک است.برای کلمات کلیدی که ارزش لینک ندارند، باید بر افزایش اقتدار وب سایت خود تمرکز کنید. این از طریق توسعه Clickbait و یا طعمه گذاری کلیک و سایر روش‌های کسب لینک غیر محتوا محور مانند ارسال پست مهمان امکان پذیر است.

ارزش لینک

آن روی سکه، اگر به نظر نمی رسد که یک کلمه کلیدی ارزش لینک داشته باشد، این امر همچنین به معنای رقابتی نبودن آن است. این بدان معناست که شما برای رتبه بندی احتمالا به بک لینک‌های زیادی نیازی نخواهید داشت.
این روند صلاحیت لیست کلمات کلیدی شما را محدود می‌کند و به شما کمک می‌کند اولویت خود را تعیین کنید که بیشترین تاثیر را دارند. قسمت بعدی روند تشدید لیست حتی بیشتر شامل تجزیه و تحلیل رقبا است.

رقابت را تجزیه و تحلیل کنید

دانستن اینکه یک کلمه کلیدی دارای علاقه مردم است، بسیار حیاتی است، اما باید بدانید که آیا وب سایت شما واقعا قادر به رتبه بندی برای آن است یا خیر. این همان چیزی است که تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند تا به انجام برسانید.

تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی

اولین قدم انتخاب 10 کلمه کلیدی احتمالی است. سپس، برای شروع تجزیه و تحلیل، یکی را انتخاب کنید و شروع به انجام اصول نگارش سئو کنید.
تجزیه و تحلیل 10 ثانیه ای انجام دهید. تحلیل 10 ثانیه ای بهترین روش برای اولویت بندی لیست کلمات کلیدی است.
آنچه شما انجام می‌دهید این است:

  •  اکستنشن Ahrefs یا Moz را بررسی اصول نگارش سئو دانلود و نصب کنید؛
  •  به گوگل بروید و کلمه کلیدی احتمالی خود را وارد کنید؛
  •  شما به سرعت نتایج را اسکن خواهید کرد و مشاهده خواهید کرد که آیا کلمه کلیدی مناسب شما است یا خیر.
  • در اینجا نشانه‌های خوبی وجود دارد که می‌خواهید به دنبال آنها باشید که عبارتند از:
  •  وب سایت‌های دارای قدرت پایین: هر صفحه دارای رتبه بندی با DA یا DR پایین تر از 50 نشانه خوبی است.
  •  فیلم‌های یوتیوب: این نشانه خوب دیگری است زیرا صفحات یوتیوب معمولا غنی از محتوا نیستند.

 

  •  موضوعات تالار گفتمان یا Quora: این صفحات می‌توانند دارای محتوای غنی باشند، اما اطلاعات سازمان یافته نیستند.
  •  ویژگی‌های محدود SERP: ویژگی‌های کمتر SERP به معنای نرخ کلیک SERP بیشتر برای شماست.
  • تبلیغات Google AdWords: اگر تبلیغ کنندگان مایل به سرمایه گذاری در کلمه کلیدی احتمالی شما هستند، می‌دانید که ارزش دارد.
  • در اینجا علائم بد نیز برای این کار وجود دارد:
  •  وب سایت‌های فوق معتبر: اگر همه صفحات رتبه بندی معتبر هستند DA و یا DR بالای 70 است، این نشانه بدی است. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید وب سایت‌های معتبر را شکست دهید. فقط کار شما را خیلی سخت می‌کند و احتمالا بیشتر طول خواهد کشید تا بر روی آن رتبه بگیرید.
  • ویژگی‌های SERP: همانطور که در بالا ذکر کردیم، اگر گوگل از بسیاری از ویژگی‌های SERP استفاده کند، CTR شما کاهش می‌یابد. دسترسی به وب سایت شما در ویژگی‌های SERP امکان پذیر است، اما به اندازه رتبه بندی جستجوی ارگانیک سنتی قابل پیش بینی نیست.

هدف نگارش سئو

اگر یک کلمه کلیدی در این آزمون اولیه قبول نشود، چه کاری انجام می‌دهید؟ کلمه کلیدی را از لیست خود حذف نکنید. فقط آن را به پایین لیست اولویت‌ها بیاورید زیرا در آینده با معتبرتر شدن وب سایت می‌توانید آن را با کمک اصول نگارش سئو هدف قرار دهید.
این فرآیند به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع لیست بزرگی از کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید. اکنون، شما باید یک کلمه کلیدی را که می‌خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید و به مرحله بعدی فرآیند بروید.

استراتژی هدف جستجوی خود را ایجاد کنید

راضی کردن هدف جستجو برای موفقیت در سئو سایت با کمک اصول نگارش سئو یک کار اساسی است. خبر خوب این است که دستیابی به هدف جستجو آسان است.
تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که نتایج رتبه بندی را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود تجزیه و تحلیل کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.