چرا ما اینستاگرم را دوست داریم؟ هر یک از برندهای برتر اینستاگرام میتوانند یک دلیل برای دوست داشتن این برنامه به ما ارائه دهند که به احتمال قوی رد پای پول نیز در هر یک دیده خواهد شد. اکنون اینستاگرام به 130 میلیون کاربر رسیده است و کاربران در 6 ماه گذشته 16 میلیارد عکس در این شبکه منتشر نمودهاند.
قابلیت ویرایش تصاویر به تنهایی به این شبکهی اجتماعی در کمپینهای تبلیغاتی برتری داده است. از سویی این شبکه رشد بالایی پیدا کرده است و به نظر میرسد در ادامه این رشد شتاب بیشتری نیز خواهد گرفت. به نظر نمیرسد که کاربران علاقه خود را به این پلتفرم از دست بدهند و با حمایتهای فیسبوک، این برنامه تا مدتها کنار ما باقی خواهد ماند.
آیا تبلیغات در برنامه آتی اینستاگرام جایی دارد؟
در برخی از موارد جواب بله است. اما این موضوع نباید شما را به اشتباه بیندازد. اینستاگرام در اصل یک پلتفرم برای برندسازی است، با این وجود چندین برند بزرگ در آن سرمایه گذاریهای هنگفتی نمودهاند و امکان کسب سود برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ وجود دارد. از سوی دیگر برخی از شرکتها توسط این برنامه به چالش کشیده شدهاند. با وجود این که اینستاگرام لینکی برای انتقال به صفحه محصولات به صاحبین کسب و کار ارائه نمیدهد، این شرکتها مانند یک کاتالوگ آنلاین محصولات خود را به نمایش میگذارند.
سیستروم اینستاگرام
زمانی که کوین سیستروم اینستاگرام را خلق کرد، انتظار نداشت روزی از آن به عنوان یک کاتالوگ آنلاین استفاده شود. هدف او تنها پیدا کردن راهی برای افزایش تعداد عکسها، حتی عکسهای بزرگ و اشتراک گذاری آنها در اینترنت بود. ناگفته نماند این برنامه برای اشتراک گذاری رایگان تصاویر برای گوشیهای هوشمند ساخته شده است، اگر چه میتوان از طریق کامپیوتر نیز به آن دسترسی پیدا کرد.
برای عکاسان و اشتراک گذاران
اینستاگرام برای همه مایی که دوست داریم با گوشی عکس بگیریم، ساخته شده است. چرا که میتوانیم به سرعت عکس خود را در برنامه بارگذاری کنیم تا افراد درباره آن نظر دهند. برچسب 1 میلیارد دلاری به این برنامه شاید 16 ماه پیش کمی گران به نظر میرسید، اما اکنون اینستاگرام با 130 میلیون کاربر به همراه فیسبوک با 845 میلیون کاربر، حرکت رو به جلویی را در پیش گرفته است. اینستاگرام میتواند در سطح شخصی و احساسی مخاطبان را وارد چالش کند. این مورد دقیقا مشابه تبلیغات تلویزیونی است، البته در یک مدت زمان کوتاهتر. برای اشتراک گذاری عکس و فیلم 15 ثانیه در اینستاگرام زمان دارید. این زمان مناسبی است تا فیلم مدنظر را ضبط کنید.
جذابیت شبکه های اجتماعی
این شبکه اجتماعی جذابیت زیادی برای کسب و کارها دارد و به مشاغل کمک میکند تا شما را به جای درگیر کردن احساسات به لذت بردن از آنها بپردازید. بسیاری از حسابها طنز، غم انگیز، روشنگر، سرگرم کننده یا تازه میباشند، با این وجود مهمترین چیز این است که همگی شخصی هستند. هیچ کسب و کاری نباید اجازه دهد این شبکه اجتماعی از دست آنها بگذرد.
برای این که بفهمید این مشاغل دقیقا چه چیزی انجام میدهند و چگونه آن را اجرا میکنند، باید وارد برنامه شده و خودتان جستجو کنید. برای مثال کلمه ” پیاز” بار فان و سرگرمی به کپشن پست شما اضافه میکند. بنابراین آن بازتاب دهنده شوخی است.
استارباکس
یا عکسهای استارباکس بسیار زیبا هستند. شما میتوانید تمام روز به آن نگاه کنید و احساس کنید که در حال چشیدن عکسها هستید. Action Shots همیشه چیزهایی که دیدنشان دل و جرات میخواهد را نشان میدهد، CNN iReport خصوصیات خودش را در داخل عکسها وارد میکند و از عکسهای منتشر شده در هشتگهای نیز کمک میگیرند، CNN iReport این عکسها را گلچین میکند و بهترین عکسها را انتخاب میکند. حتی حساب کاربری Playboy بسیار خوش سلیقه است و از عکسهای مدلها و رویدادهایی که برگزار میکنند، استفاده میکند.
اینستاگرام بوفه است!
پیتر برگمانی، 18 دقیقه: تمرکز داشته باشید، حواس پرتی را از خود دور کنید و کارهای درست را انجام دهید، او میگوید: مردم اغلب در بوفه غذای بدی میخورند زیرا آنچه میخواهند در لحظه بخورند متفاوت از آن چیزی است که در پایان روز آرزو میکردند بخورند. باور کنید اینستاگرام بوفه است و کاربران اینستاگرام مشغول خوردن خواهند بود. ما به عنوان یک کسب و کار، باید غذاهای خود را در این رسانه اجتماعی سرو کنیم.
در ادامه به بررسی 25 مورد از برندهای برتر اینستاگرام و کارهایی که برای جذب بیشتر فالوور انجام میدهند، خواهیم پرداخت. منبع این آمارها 50Nitrogram بوده است. این وبسایت در زمینه ردیابی آمار برندهای محبوب اینستاگرام فعالیت میکند. همچنین آمار هشتگهای کسب و کارهایی مانند Starbucks# در این سایت موجود است. با بررسی آنها میتوانید به سرعت در اینستاگرام حرکت کنید و توسعه پیدا کنید.
معرفی برندهای برتر اینستاگرام
برند Louboutin
این یکی از برندهای برتر اینستاگرام است که تنها کفش دارد. Louboutin با تصاویر کفشهای خود کارهای جالبی انجام میدهد. این صفحه اینستاگرام از رنگهای سرگرم کننده و ایدههای جذاب برای نورپردازی برخوردار است.
برند Sephora
در گام نخست حضور Sephora در اینستاگرام کمی کسل کننده بود. فعالیت این پیج مانند این بود که به بخش بازاریابی گفته باشند: فقط این محصول را بفروش. در حال حاضر آنها پر از ایدههای خوب هستند که ما را وادار میکند احساس کنیم تا با ما در ارتباط هستند. ما به این ارتباط شخصی نیاز داشتیم. بنابراین باید آنها را جزو برندهای محبوب اینستاگرام بدانیم.
برند Sneaker News
اگر به یک جفت کفش ورزشی نیاز دارید و نمیدانید چه نوعی دقیقا برای شما مناسب است، Sneaker News عکسهای زیبایی از هر نوع استایلی آماده کرده است. فالوورها عاشق تعامل با این شرکت هستند. بلاگر این صفحه سوالاتی میپرسد و کاربران نیز نظر خود را درباره کفشها میدهند. آنها نیز لایق قرارگیری در بین برندهای برتر اینستاگرام هستند.
برند Burberry
این صفحه کاربری راحتی دارد. اگرچه آنها از اینستاگرام به عنوان یک کاتالوگ آنلاین استفاده میکنند، اما جزو برترینها قرار دارند. ما میتوانید روی عکسها کلیک کنید و در ادامه تمامی آیتمها با نظرات مشتریان برای شما ظاهر میشود. این صفحه دارای عکسهای فوقالعادهای است به همراه درخواستهایی که از شما میخواهد تا آنها را فالو کنید. این صفحه نیز در بین برندهای موفق اینستاگرام رتبه بیست و دوم را دارد.
برند Audi
آئودی بیهوده در بین برندهای محبوب اینستاگرام قرار ندارد. این کمپانی از عکسهای زیادی برای جلب توجه افرادی که به ماشین علاقه دارند، استفاده میکند، به طوری که خود را در حال فروش خودروی شخصی و استفاده از آئودی R8 جدید تصور میکنید. آنها با افزودن یک ویدیو من را به تماشای آن درگیر کردند.
شرکتهایی که از ویدیو برای پیج خود استفاده نمیکنند، سیل عظیمی از مخاطبان را که به دنبال تماشای ویدیو هستند از دست میدهند. بخش اول این ویدیو عالی بود. این ویدیو کارمندان را در حال آماده شدن برای اجرای نمایش نشان میداد. من به شخصه دوست داشتم آن جا بودم یا حداقل سکانس دیگری وجود داشت تا بدانم چه اتفاقی در ادامه خواهد افتاد. این فیلم به من کمک کرد خود را در آن جا تصور کنم.
برند Gucci
گوچی سعی میکند برند خود را با طرحهای منحصر به فرد ترکیب کند. عکس اول رنگی است اما در ادامه رنگ تصاویر به سیاه و سفید تغییر میکند. من فکر میکنم که گوچی بیش از حد از افراد مشهور استفاده میکند، چرا که ما افراد عادی نیز عاشق گوچی هستیم. گوچی یک عادت کلیدی را سرلوحه برند خود نکرده است، چیزی که تقریبا تمام حسابها از آن پیروی میکنند. آن عادت، استفاده از طرفداران در تصاویرش است. آنها با این کار احساسات اجتماعی را قربانی کردهاند. با این وجود گوچی هنوز هم در برندهای برتر اینستاگرام جای محکمی دارد.
برند Louis Vuitton
یکی دیگر از برندهای موفق اینستاگرام، Louis Vuitton است. اینستاگرام چیزهای زیادی برای سرگرم شدن دارد اما به هیچ وجه یک برنامه شخصی نیست. من عاشق صحنههای شات هستم اما گاهی اوقات این که در صحنه حضور ندارم را احساس میکنم. خوشحالم که برای بازگشایی Louis Vuitton GUM# به مسکو رفتید، اما چه فایده؟ به عکسی میرسم که از پشت صحنه گرفته شده است. روی آن کلیک میکنم. در کپشن نوشته شده است: آماده شروع نمایش باشید. این چیزی است که من به آن نیاز داشتم. احساس میکنم در این عمل حضور دارم.
برند Hollister
من عاشق این محصول هستم، اما واقعا شما به مشتریان خود گوش نمیکنید؟ مردم از جمله خود من از عکسهای زیاد با این نام ناراحت شدهاند. کامنتها را نگاه کنید. کلید اصلی اجرای یک کمپین خوب، این است که حرفهای مشتریان را بشنوید و اینستاگرام را مطابق آن شخصی سازی کنید. با نادیده گرفتن کاربران و پیامهای آنها، Hollister فالوورهای بالقوه خود را قربانی میکند. برای تبدیل شدن به برندهای برتر اینستاگرام باید به طرفداران خود گوش دهید.
برند Converse
به نظر شما Converse میتواند کار اشتباهی انجام دهد؟ Converse واقعا در استفاده کردن از طرفداران خود در عکسهایش بینظیر است. معمولا این کمپانی افراد را در حال انجام کارهایی که عاشقش هستند نشان میدهد، در حالی که کفشی که دوستش دارند را پوشیدهاند. البته خیلی تمایل داشتم یک ویدیو نیز در این پیج ببینم، اما تنها چند ماه پیش یک ویدیو از این صفحه مشاهده کردم. چیزی که دوست ندارم این است که Converse بیشتر برای موسیقیدانان برنامه ریزی میکند، اما باقی افراد را نادیده میگیرد. با این حال Converse هم جزو برندهای برتر اینستاگرام است.
برند zara
زارا از دیگر برندهای موفق اینستاگرام است. برند زارا پوشاک، کفش و کیفهای منحصر به فردی دارد. آنها حتی لباسهای بچه گانه جذابی تولید میکنند. با این وجود عکسهای اینستاگرام زارا، انتخاب شما را محدود میکنند. نباید اهمیت به روز نکردن عکسها و همچنین نداشتن تعامل با مشتریان را در این شبکه دست کم بگیرید.
برند NFL
در ورزش چه صفحهای باید در برندهای برتر اینستاگرام باشد؟ NFL دقیقا همان چیزی که از یک صفحه ورزش انتظار میرود و ما عاشق آن هستیم، درست مانند آدریان پترسون در جعبههای مواد غذایی، این صفحه کامل است. به نظر میرسد هدف این حساب، اشتراک گذاری احساسات و عواطف بین هواداران و تیمها باشد. این کار بزرگی است. این صفحه لحظات جالبی از شرایط آب و هوایی بد، قوی ترین لحظات و تلخترین آنها را که هر طرفدار NFL را متاثر خواهد کرد، به اشتراک میگذارد.
برند H&M
اینستاگرام H&M طیف زیادی از عکسهای جالب با جذابیت های بصری مختلف را کنار هم قرار داده است. هر عکس چشم شما را مجذوب میکند. H&M همچنین با قرار دادن عکسهایی از طرفداران خود، علاقه کاربران را بیشتر نیز کرده است. طرفداران زیادی تمایل دارند که برای این حساب نظر ارسال کنند، چرا که H&M به آنها گوش میدهد. بلاگر این صفحه همیشه مطالب ترند شدهای دارد که طرفداران را دیوانه خود کند. بنابراین این پیج نیز در لیست برندهای محبوب اینستاگرام قرار دارد.
برند BMW
تنوع زیادی در این صفحه وجود دارد. مخصوصا زمانی که متوجه شوید که این شرکت تنها یک مدل از محصولات خود را به فروش میرساند. من این صفحه را دوست دارم. چرا که تعاملات زیادی با اتومبیل ها برقرار میکند. این صفحه را نیز باید یکی دیگر از برندهای برتر اینستاگرام بدانیم.
برند MTV
هر کسب و کاری که با یک خبر و یا صحنه موسیقی آمیخته میشود، برای اینستاگرام مناسب است. مردم عاشق تماشای MTV هستند و آنها همواره در حال جستجوی چشیدن طعم MTV هستند. البته اینستاگرام MTV به ویدیو نیاز دارد. من منتظر پیشنهادات این صفحه در اینستاگرام هستم. آن دسته از تجارتهایی که در دسته اخبار یا موسیقی نیستند، شاید بخواهند از MTV الهام بگیرند و مفاهیم جدید برای فروش امتحان کنند. این صفحه نیز از برندهای برتر اینستاگرام است.
برند GoPro
هدف این پیج در یک جمله خلاصه میشود: ارائه عکسهایی فوق العاده جالب. آنها آنقدر چشمگیر هستند که من احساس میکنم در واقعیت دیگری زندگی میکنم. با این وجود بعد از چندین ساعت فیلمبرداری از دوربین GoPro که برادرزادهام چند هفته پیش گرفت، من انتظار داشتم برترین صحنهها را به صورت طبیعی در این رسانه اجتماعی ببینم. اینستاگرام یک تجربه عالی در عکاسی است. این برنامه عکاسی را به سطح بالایی رسانده است. من باید یک دوربین GoPro داشته باشم. این شرکت نیز یکی دیگر از جایگاههای برندهای موفق اینستاگرام را به خود اختصاص داده است.
برند Michael Kors
آیا به طرفداران خود که برای تجارت شما اهمیت دارند، توجه میکنید؟ آیا به کامنتهای آنها گوش میدهید؟ شما میتوانستید به جای نوشتن ورزشی، سکسی و جذاب، در زیر پستهای خود از هوادارن تشکر کنید. با یک عکس دیگر مواجه شدم. روی آن کلیک کردم تا به ویدیو اختصاصی در فیسبوک بروم. با این حال به فیسبوک منتقل نشدم. لینکی وجود نداشت. اینستاگرام تنها با کلیک روی هشتگها ما را به صفحات دلخواهمان منتقل میکند. اجناس Michael Kors به طور خیره کنندهای مشهور هستند. عکسها نیز جذاب میباشند، با این حال تنها وبلاگ نویسی در این صفحه ایراد دارد.
برند Red Bull
رد بول نیز از جمله برندهای موفق اینستاگرام است. بیشتر صحنههای این صفحه هیچ ربطی به محصولات شرکت ندارند، با این وجود سرگرم کننده هستند. همچنین تبلیغاتهای واقعی ردبول نیز شگفت انگیز است. این صفحه ارزش وقت گذاشتن و گشت و گذار را دارد. تنها با نگاه کردن عکسهای انرژی خواهید گرفت.
برند ویکتوریا سکرت
ویکتوریا سکرت را نیز نمیتوان جزوی از برندهای برتر اینستاگرام ندانست. تقریبا تمام پستهای این صفحه اروتیک است.
برند vans
کمپانی Vans فعالیت استثنایی در رسانههای اجتماعی دارد و توانسته طیف گستردهای از افراد جامعه را تحت پوشش قرار دهد. پیج اینستاگرامی Vans بسیار جذاب است. توصیه میکنم در محل کار به عکسهای Vans نگاه نکنید، چرا که طولی نخواهد کشید که همه افراد پشت سر شما خواهند ایستاد و نظرات خود را خواهند داد. این کمپانی نیز در لیست برندهای محبوب اینستاگرام جای دارد.
برند Topshop
یکی دیگر از برندهای موفق اینستاگرام Topshop است. کمپین تبلیغاتی این برند با سایر برندها تفاوت چندانی ندارد. وجه تمایز این شرکت را میتوان در شنیدن پیشنهادات کاربران دانست. طرفدارن این صفحه میخواهند از طریق پیام مستقیم یا سایر روشها با شرکت در تعامل باشند. بلاگر این صفحه یک سوال مطرح میکند و کاربران غالبا نوجوان نیز جوابهای خود را ارسال میکنند. اگر جمعیت هدف شما نیز نوجوان هستند، این حرکت میتواند به شما هم کمک کند. Topshop فعالیتهای منحصر بفردی را منتشر میکند تا طرفداران خود را در جریان آن بگذارد و طرفدارن را وادار به خرید بلیت یا حتی نظردهی میکند. به نظر میرسد این استراتژیها این صفحه را در مسیر پیشرفت قرار داده است.
برند 21Forever
یکی دیگر از برندهای برتر اینستاگرام که نمیتوان دوست نداشت، 21Forever است. امیدوارم بودم که این صفحه عکسهای کلوزآپ بیشتری داشت، اما با این وجود باز هم جذاب است. این پیج نیز توجه ویژهای به دنبال کنندگان خود دارد. شاید این صفحه در رتبه پنجم قرار دارد، به این خاطر است که دختران جوان بیشتری در اینستاگرام فعالیت میکنند. البته اگر NBA در رتبه سوم نبود، این استدلال منطقی تر به نظر میرسید.
برند آدیداس
همه به از نسخههای ارجینال استفاده کنید. آیا این به این معنی است که ما هم به این مهمانی دعوت هستیم؟ آدیداس کفشهای خود را به صورت پوستر ارائه میکند. آنها طرفداران خود را به ساخت یک کلیپ رپ و آپلود اجرای آن تشویق میکنند. این کمپین مسابقهای با نام یک قافیه رها کن نام دارد و دست کمی از یک کمپین درخشان ندارد.
برند NBA
NBA حضور درخشانی در INSTAGRAM دارد. این صفحه رتبه برتر را از لحاظ نظارت ارسالی دارد. با پستهای این صفحه، ما خود را به صورت زنده در صحنه حس میکنیم. شما میتوانید تمام طول روز این پیج را مشاهده کنید و لذت ببرید. پستهای این پیج مربوط به ورزش بسکتبال است و به طور شخصی درباره این ورزش فعالیت میکند. بنابراین NBA در لیست برندهای برتر اینستاگرام رتبه سوم را در اختیار دارد.
برند استارباکس
استارباکس در لیست برندهای محبوب اینستاگرام در رتبه دوم جا دارد. در ابتدای مقاله نیز به این شرکت اشاره کردم. آنها تولید کننده یک کالای مصرفی روزانه هستند که ارزشی برابر با طلا دارد. اینستاگرام آنها شاد، سرگرم کننده، دلچسب و تامل برانگیز میباشد.
برند نایک
این صفحه به معنای واقعی خیره کننده با عکسهایی شگفت انگیز است. درباره هر ورزشی و هر صحنهای که فکرش را کنید که یک عکاس ممکن است از آن عکاسی کند. تصاویر این پیج جذاب، روشن و زیبا هستند. نویسندگان این حساب از پستهایی غیر معمول که در صورت کپی بودن نیز حسابی روی آن فکر شده استفاده میکنند. اما هواداران این پیج چطور؟ شما نمیتوانید بدون توجه به دنبال کنندگان رتبه یک باشید.
نایک توجه خاصی به فالوورهای خود دارد. نایکها بارها و بارها نشان داد که به پستهای طرفداران خود نیز اهمیت میدهد. نایک حتی نظر طرفداران ناآشنای خود را مطالعه میکند و در برخی اوقات آن را منتشر میکند. به همین خاطر همه او را دوست دارند. به همین خاطر این که صفحه این شرکت در رتبه یک برندهای برتر اینستاگرام قرار گرفته است.
کسب و کارهای کوچک اینستاگرام
برای کسب و کارهای کوچک با تعداد کمی کارمند، شاید عدم فعالیت در اینستاگرام و احساس هدر دادن وقت برای آنها قابل درک باشد. اما بهتر است که در قسمت عمیق استخر شیرجه بزنیم و منتظر نمانیم که ناخن انگشتانمان خیس شود. عکسهای خود را جمع آوری کنید، ویدیوهای 15 ثانیهای بسازید، به نظرات کاربران پاسخ دهید و عکس طرفداران خود را منتشر کنید.
فعالیت در شبکههای اجتماعی مختلف
با فعالیت در شبکههای اجتماعی مختلف امکان رشد شما میسر خواهد بود. اگر برند شما کوچک و محلی است، اینستاگرام به شما قدرت رقابت و دیده شدن میدهد. اگر از آن استفاده نکنید، این قدرت را از دست میدهید.
مردم تمایل دارند که نظراتشان شنیده شود و اگر در اینستاگرام این کار را به خوبی انجام دهید، به سرعت دیده خواهید شد. شما باید وارد اینستاگرام شوید. به قول نایک ” فقط انجامش بده”.