همانطور که رسانه های اجتماعی همچنان به زندگی ما پیوسته اند، مدیران اجرایی، کارفرمایان و متخصصان از همه پیاده سازی ها شروع به استفاده از شبکه های اجتماعی بر
قسمت دوم
شبکههای اجتماعی جمعی از عقاید و شخصیتها به هر شکل و شیوه است با این توصیف منتظر نباشید همه با شما هم عقیده و هم نظر باشند، یک استراتژی خوب برای موضوعاتتان داشته باشید و با ایجاد قانون در مورد کارتان پیشرو باشید.
پس از اینکه شبکه تان آسیب ببیند زمان زیادی برای جبران خواهد برد
تا آنجا که میتوانید در استفاده از موضوعات بحث برانگیز و جنجالی محتاطانه برخورد کنید و در ارسال محتویتان دقت کنید، گاهی یک محتوی آسیب سختی به شبکه مجازی شما خواهد زد، از امروز به دنبال موضوعات جذاب و پرفایده باشید، حرفی برای گفتن داشته باشید و محتویتان را برای همه مخاطبان تولید کنید.
در شبکه تان وسوسه نشوید
برای بسیاری افراد وسوسه انگیز است که بتوانند تمام علایقشان و هنرهایشان و سلیقه شان را در یک جمع شلوغ به نمایش بگذارند، وسوسه نشوید و این حرکت را انجام ندهید، این کار میتواند برای دیگران آزار دهنده باشد، مخاطبانتان از سلایق شما چیزی به دست نخواهند آورد پس از ارسال مطالب شخصیتان خودداری کنید مگر در مواردی که به طور مخفیانه و نامحسوس میخواهید سلیقه کاربرانتان را بسنجید.
در مورد کارفرمایتان به صورت آنلاین صحبت نکنید
یک روز کاری خوب و یا یک روز کاری بد دلیل بر آن نخواهد بود که شما شکایت و گله تان را از کارفرما و یا شرایط، به کاربرانتان منتقل کنید جمله ای مثل این که”برای ما قوانینی قابل انجام و اجبار محسوب می شود که در مورد کارفرما وجود ندارد و کارفرما می تواند متفاوت باشد” به شما کمکی نخواهد کرد، این کار قبل از ایجاد منافع برای شما و یا شبکه، شما را تخریب خواهد کرد.
فراموش نکنید شما نماینده کارفرما هستید
حتی در مواقعی که از مبالغ شخصی هزینه میکنید و یا در زمان تعطیلی هستید به خاطر بسپارید که شما نماینده آنلاین کارفرمایتان هستید و قوانین شبکه را زیر پا نگذارید، در مواردی شما با آنچه در شبکه هست موافق و یا مخالفید باز هم از قانون شکنی اجتناب کنید، دنباله رو هدفتان باشید حتی اگر کارفرما خودتان هستید.
خوب است بخوانید: هفت اشتباه رایج در شبکه های اجتماعی _ بخش اول
در یک شبکه اجتماعی هر حرکت شما همچون مهره های شطرنج چیدمان برندتان را مشخص خواهد کرد بنابراین برداشتن گامهای درست و بر اساس روانشناسی اجتماعی می تواند شما را جهانی کند و تصویری ماندگار ایجاد کند و یا برعکس از شما یک بازنده بسازد، اینجاست که شما به عنوان یک مدیر با گستره تعداد مخاطبینتان که هر روز در حال افزایش هستند میتوانید محبوب باشید و قانون خودتان را داشته باشید.
عدم مشارکت در گفتگوها
مهم نیست که چه تعداد به روز رسانی به کانال های شبکههای اجتماعی خود اضافه می کنید. اگر کسی برای آنها کامنت نگذارد یا به آنها را به اشتراک نگذارد، اتلاف وقت است. به همین دلیل است که باید برای ایجاد محتوایی که مردم بخواهند با آن درگیر شوند، زمان بگذارید برای محتوایی که باعث ایجاد مکالمات و اینترکشن می شود.
اگر بهروزرسانیهای شما هیچ واکنشی نشان نداد، شاید وقت آن رسیده است که در مورد رویکرد بازاریابی رسانههای اجتماعی که در پیش گرفتهاید، طولانی و سخت فکر کنید و هنگامی که در نهایت مخاطبان خود را وادار به واکنش نسبت به روز رسانی های خود کردید، مطمئن شوید که به آن پاسخ دهید. گفتگو یک خیابان دو طرفه است. به نظرات حتی زمانی که منفی هستند پاسخ دهید و به یاد داشته باشید که آن را جذاب نگه دارید. مودب و دوستانه رفتار کنید.
اضافه کردن این نکته مهم است که اگرچه خوب است فالوورهای خود را تشویق کنید تا با برند شما در گفتگو در رسانه های اجتماعی درگیر شوند، اما باید اطمینان حاصل کنید که این گفتگوها تعاملات مثبتی هستند. گفتگوهای منفی در مورد برند شما فقط به اعتبار شما آسیب می زند.
یک مثال خوب از این کمپین «مسابقه با هم» استارباکس است که به منظور تشویق گفتگو در مورد روابط نژادی بود، اما بد اجرا شد و منجر به ایجاد حس منفی نسبت به این شرکت شد.
بسیاری تلاش ناموفق استارباک برای درگیر کردن پیروان خود را در گفتگوی مسخره کردند که در عین حال، اغلب تفرقهانگیز و بسیار داغ است.
ردیابی، تجزیه و تحلیل نیست
کتاب استراتژی شما باید یک سند زنده باشد. شما باید به بهبود آن ادامه دهید. اما برای انجام این کار، باید در موقعیتی باشید که تأثیر اعمال گذشته خود را ببینید. بینش در مورد آنچه در گذشته انجام داده اید و نتایجی که از آن به دست آورده اید به شما کمک می کند برای آینده برنامه ریزی کنید. یک ابزار تجزیه و تحلیل خوب پیدا کنید و عملکرد خود را ارزیابی کنید.
با ردیابی تجزیه و تحلیل خود، موقعیت بهتری برای ایجاد استراتژی های بازاریابی هدفمند خواهید داشت که کیفیت دنبال کردن برند شما را بهبود می بخشد. تعامل مشتری، تبدیلها، روند خرید و نفوذ فزاینده خود را در حوزه تجارت الکترونیک خود در رسانههای اجتماعی نظارت کنید.
با تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکسان رفتار کنید
هر پلتفرم رسانه اجتماعی منحصر به فرد است. شما باید زبان هر پلتفرم را یاد بگیرید تا بتوانید با کاربران به زبانی صحبت کنید که آنها آن را بفهمند. دقیقاً همانطور که نمیتوانید در ایران فرانسوی صحبت کنید، باید به همان زبانی صحبت کنید که کاربران سایت شبکه اجتماعی که قصد دارید برند خود را در آن رشد دهید. به دنبال درک نحوه عملکرد هر پلت فرم رسانه های اجتماعی باشید تا بتوانید از فرصت های موجود در آن بهترین استفاده را ببرید.
وقتی یاد می گیرید که هر پلتفرم رسانه اجتماعی را به عنوان یک موجودیت به تنهایی با فرصت های منحصر به فردش ببینید، شروع به کشف راه های جدید برای استفاده از این فرصت ها برای رشد کسب و کار خود یا افزایش در معرض دید آن خواهید کرد.