انتخاب صفحه یا مقاله در تنظیمات Schema
Schema به گونهای است که به توصیف صفحه شما می پردازد تا از طریق آن موتورهای جستجو بتوانند صفحه شما را )با توجه به نیاز کاربران( پیدا کنند. Yoast SEO به طور خودکار صفحات شما را با استفاده از schema.org قابل توصیف میکند. این به موتورهای جستجو کمک میکند تا بتوانند وبسایت و محتوای شما را درک کنند. اگر میخواهید در مورد چگونگی عملکرد آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.
به طور پیشفرض سایت Yoast SEO صفحات شما را از طریق Web Page Schema و پستهای شما را بوسیله Schema Article توصیف مینماید. اکثر کاربران به این نیاز ندارند که اسکیما خود را که به صورت پیشفرض وجود دارد، تغییر دهند. در مقابل برخی از کاربران هستند که میخواهند تنظیمات را کنترل کنند. تغییر اسکیما به طور کلی می تواند تعریف صفحه را در موتورهای جستجوگر تغییر دهد. این تغییر تنظیمات و کنترل بر پایه نوع و منطق محتوا است. به عنوان مثال ممکن است بخواهید صفحه About Page خود را با عنوان درباره صفحه با استفاده از Schema About Page توصیف کنید. به دلیل اینکه دقیق تر از Schema Web Page است. این تغییر باعث میشود موتور جستجوگر محتوای مربوطه را زمانی که کاربر آن را جستجو کرد، بفهمد.
گزینههای صفحه وب و مقاله
وقتی صفحه و پستهای خود را ویرایش میکنید گزینههایی وجود دارد که با کمک آنها میتوانید تنظیمات پیش فرض Schema را تغییر دهید. این تنظیمات را میتوانید در Yoast SEO meta box یا نوار کناری Yoast SEO پیدا کنید. توجه داشته باشید بعضی از گزینهها تنها در برخی از پستها فعال هستند. به عنوان مثال Schema مقالات تغییر نمیکنند چون یک مقاله معتبر نیاز به نویسنده دارد.
جداول زیر گزینههایی را که میتوانید در هر حالت انتخاب کنید، شرح میدهد.
گزینههای صفحه
نوع صفحه |
توضیحات |
Web Page |
یک صفحه وب معمولی تنظیمات پیش فرض ما برای صفحات |
Item Page |
یک صفحه خاص در مورد یک موضوع خاص مثل یک محصول یا یک هتل |
About Page |
صفحه ای درباره سایت شما |
FAQ Page |
صفحه ای حاوی لیستی از سوالات و پاسخ ها |
QA Page |
صفحه ای حاوی یک سوال واحد با چندین پاسخ |
Profile Page |
صفحه ای که نماینده شخص یا کاربر است |
Contact Page |
صفحه ای با فرم تماس |
Medical Web Page |
صفحه ای حاوی اطلاعات پزشکی و موارد مشابه |
Collection Page |
صفحه ای که شامل لیستی از صفحات دیگر است. همانند یک بایگانی پست |
Checkout Page |
صفحه ای که بخشی از روند تسویه حساب تجارت الکترونیکی است. |
Real Estate Listing |
صفحه ای که اطلاعات مربوط به ملکی را برای فروش، اجاره یا موارد مشابه ارائه می دهد. |
Search Results Page |
صفحه ای که نتایج جستجو را لیست میکند. |
گزینههای پست
انواع صفحه |
توصیف |
Article |
یک مقاله معمولی تنظیمات پیش فرض برای پستها( اما نه برای انواع پستهای سفارشی) |
Social Media Posting |
یک پست بلاگ |
News Article |
یک مقاله جدید |
Advertiser Content Article |
یک اسپانسر، مثل تبلیغات |
Satirical Article |
یک مقاله طنز |
Scholarly Article |
یک مقاله علمی |
Tech Article |
یک مقاله فنی |
Report |
یک گزارش |
مدیریت و تغییر پیشفرضها در Schema
تنظیمات پیش فرض ها برای بیشتر سایت ها مناسب هستند، اما این پیش فرض ها را می شود بر اساس هر نوع پست خاصی که می گذارید، تغییر داد. برای مثال شما بخواهید انواع پست خود را بر روی Social Media Posting بگذارید. شما برای این کار می توانید پیش فرض را از طریق تنظیمات search Appearance تغییر دهید.
توجه داشته باشید تغییر تنظیمات پیش فرض برای یک نوع پست تمام تنظیمات اسکیما را برای همه پستهای آن نوع تغییر میدهد. البته به جز مواردی که قبلا برای آنها پیش فرض را تغییر داده باشید.
در این رابطه خوب است مقالهی استراکچر دیتا چیست و چگونه با Schema.org استراکچر دیتا ایجاد کنیم؟ را نیز مطالعه کنید.
تنظیم اشتباه Schema
این را بدانید اگر به اشتباه گزینه ها را تغییر دهید با کدهای خطا مواجه می شوید. پیش فرض هایی که در ابتدا وجود دارد به گونه ای برنامه ریزی شده اند تا خطا رخ ندهد. اگر بخواهید بدون توجه به این که چه تغییری مناسب پست شما است این کار را انجام دهید، مشکل ساز می شود. پس این تغییرات باید منطقی باشد. برای مثال گوگل انتظار دارد وقتی تنظیمات بر روی FAQ قرار می گیرد طبق آنچه قبل تر در جدول به آن اشاره کردیم پست باید حاوی سوال و پاسخ باشد. حال اگر صفحه شما چیزی غیر از این باشد گوگل این عدم انطباق را با خطا به شما نشان میدهد.