مفید بود؟

انتخاب صفحه یا مقاله در تنظیمات Schema

Schema به گونه‌ای است که به توصیف صفحه شما می پردازد تا از طریق آن موتورهای جستجو بتوانند صفحه شما را )با توجه به نیاز کاربران( پیدا کنند. Yoast SEO به طور خودکار صفحات شما را با استفاده از schema.org قابل توصیف می‌کند. این به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بتوانند وب‌سایت و محتوای شما را درک کنند. اگر می‌خواهید در مورد چگونگی عملکرد آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

 به ‌طور پیش‌فرض سایت Yoast SEO صفحات شما را از طریق Web Page Schema و پست‌های شما را بوسیله Schema Article توصیف می‌نماید. اکثر کاربران به این نیاز ندارند که اسکیما خود را که به صورت پیش‌فرض وجود دارد، تغییر دهند. در مقابل برخی از کاربران هستند که می‌خواهند تنظیمات را کنترل کنند. تغییر اسکیما به طور کلی می تواند تعریف صفحه را در موتورهای جستجوگر تغییر دهد. این تغییر تنظیمات و کنترل بر پایه نوع و منطق محتوا است. به عنوان مثال ممکن است بخواهید صفحه About Page خود را با عنوان درباره صفحه با استفاده از Schema About Page توصیف کنید. به دلیل این‌که دقیق تر از Schema Web Page است. این تغییر باعث می‌شود موتور جستجوگر محتوای مربوطه را زمانی که کاربر آن را جستجو کرد، بفهمد.

گزینه‌های صفحه وب و مقاله

وقتی صفحه و پست‌های خود را ویرایش می‌کنید گزینه‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید تنظیمات پیش فرض Schema را تغییر دهید. این تنظیمات را می‌توانید در Yoast SEO meta box یا نوار کناری Yoast SEO  پیدا کنید. توجه داشته باشید بعضی از گزینه‌ها تنها در برخی از پست‌ها فعال هستند. به عنوان مثال Schema مقالات تغییر نمی‌کنند چون یک مقاله معتبر نیاز به نویسنده دارد.

جداول زیر گزینه‌هایی را که می‌توانید در هر حالت انتخاب کنید، شرح می‌دهد.

گزینه‌های صفحه

نوع صفحه

توضیحات

Web Page

یک صفحه وب معمولی

تنظیمات پیش فرض ما برای صفحات

Item Page

یک صفحه خاص در مورد یک موضوع خاص مثل یک محصول یا یک هتل

About Page

صفحه ای درباره سایت شما

FAQ Page

صفحه ای حاوی لیستی از سوالات و پاسخ ها

QA Page

صفحه ای حاوی یک سوال واحد با چندین پاسخ

Profile Page

صفحه ای که نماینده شخص یا کاربر است

Contact Page

صفحه ای با فرم تماس

Medical Web Page

صفحه ای حاوی اطلاعات پزشکی و موارد مشابه

Collection Page

صفحه ای که شامل لیستی از صفحات دیگر است. همانند یک بایگانی پست

Checkout Page

صفحه ای که بخشی از روند تسویه حساب تجارت الکترونیکی است.

Real Estate Listing

صفحه ای که اطلاعات مربوط به ملکی را برای فروش، اجاره یا موارد مشابه ارائه می دهد.

Search Results Page

صفحه ای که نتایج جستجو را لیست میکند.

آپشنهای صفحه در Schema

گزینه‌های پست

انواع صفحه

توصیف

Article

یک مقاله معمولی

تنظیمات پیش فرض برای پستها( اما نه برای انواع پستهای سفارشی)

Social Media Posting

یک پست بلاگ

News Article

یک مقاله جدید

Advertiser Content Article

یک اسپانسر، مثل تبلیغات

Satirical Article

یک مقاله طنز

Scholarly Article

یک مقاله علمی

Tech Article

یک مقاله فنی

Report

یک گزارش

آپشنهای پست در Schema

مدیریت و تغییر پیش‌فرض‌ها در Schema

تنظیمات پیش فرض ها برای بیشتر سایت ها مناسب هستند، اما این پیش فرض ها را می شود بر اساس هر نوع پست خاصی که می گذارید، تغییر داد. برای مثال شما بخواهید انواع پست خود را بر روی Social Media Posting بگذارید. شما برای این کار می توانید پیش فرض را از طریق تنظیمات search Appearance تغییر دهید.

توجه داشته باشید تغییر تنظیمات پیش فرض برای یک نوع پست تمام تنظیمات اسکیما را برای همه پستهای آن نوع تغییر میدهد. البته به جز مواردی که قبلا برای آنها پیش فرض را تغییر داده باشید.

در این رابطه خوب است مقاله‌ی استراکچر دیتا چیست و چگونه با Schema.org استراکچر دیتا ایجاد کنیم؟ را نیز مطالعه کنید.

تنظیم اشتباه Schema

این را بدانید اگر به اشتباه گزینه ها را تغییر دهید با کدهای خطا مواجه می شوید. پیش فرض هایی که در ابتدا وجود دارد به گونه ای برنامه ریزی شده اند تا خطا رخ ندهد. اگر بخواهید بدون توجه به این که چه تغییری مناسب پست شما است این کار را انجام دهید، مشکل ساز می شود. پس این تغییرات باید منطقی باشد. برای مثال گوگل انتظار دارد وقتی تنظیمات بر روی FAQ قرار می گیرد طبق آنچه قبل تر در جدول به آن اشاره کردیم پست  باید حاوی سوال و پاسخ باشد. حال اگر صفحه شما چیزی غیر از این باشد گوگل این عدم انطباق را با خطا به شما نشان میدهد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.