SEMrush چیه؟ چرا باید از SEMrush استفاده کنیم؟ هزینه استفاده از SEMrush چقدره؟ SEMrush به سئو SEO چه کمکی میکنه؟ تو این صفحه به شرح و توضیح این سوالات میپردازیم. پس اگه اینا سوالای شما هم هست، بهتون پیشنهاد میکنم مقاله زیر رو دنبال کنین.
سئو SEO یا بهینه سازی موتور جستجو، یکی از استراتژی های برترِ بازاریابی دیجیتال، برای افزایش ترافیکِ با ارزش وبسایته.
درک سئو SEO یکم دشوار به نظر میرسه، اما نرم افزاری مثل SEMrush این امکان رو برای اون دسته از افرادی که میشه گفت دانش یا سررشته ای تو زمینه سئو SEO ندارن، فراهم کرده.
در این مقاله ما درمورد SEMrush و پنج دلیل که چرا باید از SEMrush برای برنامه سئو خودتون استفاده کنید حرف میزنیم.
SEMrush در سال 2008 ماموریت خودش رو با هدف ایجاد یک رقابت شفاف و منصفانه شروع کرد. هدف اون ایجاد یه سکوی پرتاب یا یک موقعیت ترقی بود که همه به طور برابر بتونن ازش بهره ببرن. این شرکت در عرض 9 سال طوری توسعه پیدا کرد که همه، از شرکت های کوچیک گرفته تا سازمان های بزرگ، ازش استفاده کنند. همه اینها برای SEMrush فقط به دلیل آزمایش ها و تلاش و پشتکار مداوم اتفاق افتاد. و حالا اونا بهترین خدمات رقابتی رو برای بازاریابی دیجیتال ارائه میدن.
SEMrush چیه؟
SEMrush یه نرم افزار هست که به شرکت ها کمک میکنه تا روش ها و متد های بازاریابی دیجیتال digital marketing مانند کمپین های سئو SEO رو اجرا کنند.
این برنامه جامعِ بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکنه سئو SEO ، پرداخت به ازای هر کلیک PPC، رسانه های اجتماعی Social media و کمپین های بازاریابی محتوا content marketing campaigns رو اجرا کنید. در این مقاله ما بر روی استفاده از SEMrush برای سئو SEO تمرکز میکنیم.
با استفاده از SEMrush میتونید روندی که داره تو بخش های کوچک صنعت تون رخ میده رو شناسایی کنید، SEMrush، سئو درون صفحات شما رو بازرسی میکنه و به شما در بهبود صفحات کمک میکنه! این به شما این امکان رو میده که صفحه خودتون رو بهتر بشناسید و اون رو برای سئوی بهتر بهینه کنید.
علاوه بر اون SEMrush به شما کمک میکنه کلمات کلیدی keywords با ارزش رو برای کمپین خودتون شناسایی کنید. شما یاد میگیرید که رقبای شما چهجوری از کلمات کلیدی استفاده میکنند و نحوه رتبه بندی اونها در موتور جستجو چجوریه. این یه دید باز به شما میده که چجوری تو رقابت شرکت کنید.
SEMrush چگونه داده ها را جمع آوری میکند؟
وقتی از نرم افزار SEMrush استفاده میکنید، میبینید که داده هاdata رو جمع میکنه تا به شما به شما تو درک نحوه عملکرد وبسایت خودتون و وبسایت های رقیب کمک کنه. SEMrush به دو روش اصلی داده هارو ترسیم میکنه.
راه اول از طریق نوار جستجوی اونهاست. اگر URL وبسایت رو در نوار جستجو تایپ کنید، گزارش ها در اون مورد به دست میارید و گزینه های کلمات کلیدی رو میبینید. این بهتون کمک میکنه در مورد رقیب هاتون تحقیق کنید و راه های ارزشمندی برای رقابت با اونها پیدا کنید.
راه دوم از طریق ایجاد یه پروژه ست. پروژه های SEMrush داده هایی رو از خارج از پایگاه داده جمع آوری میکنند. اونها نمای وبسایت شما رو تجزیه و تحلیل میکنند و به شما کمک میکنند که چگونگی روند رقابت با رقیب های خودتون رو ببینید.
جعبه ابزار SEMrush چیست؟
جعبه ابزار SEMrush ترکیبی از گزارش ها و ابزار های مختلفه که اون ها رو میتونید باب میل خودتون طراحی کنید تا تو درک بهتر کمپین های سئو بهتون کمک کنن. وقتی از جعبه ابزار استفاده میکنید، به انواع گزارش ها و ابراز های مختلف دسترسی دارید. درحالی که ممکنه به همه ی اونها نیاز نداشته باشید، شما میتونید ابزار متناسب با بیزینس خودتون رو انتخاب کنید.
وقتی برای اولین بار شروع به استفاده از SEMrush میکنید، ممکنه ندونید به چه ابزاری نیاز دارید. برای فهمیدن این این که به چه ابزاری نیاز دارید به برنامه و اهدافتون فکر کنید. چه چیزی رو میخواین با کمپین سئو تون به دست بیارین؟ و ابزاری که برای به دست آوردن این اهداف به شما کمک میکنه چیا هستند؟
برای همه روش هایی که SEMrush ارائه میده، جعبه ابزار وجود داره، بنابرین بهتره ابزاری رو انتخاب کنید که بهترین گزینه برای کمپین شما به حساب بیاد. اینم بگم که خودتون رو ملزم به استفاده اجباریه یه سری از ابزار ها نکنید.
مهم ترین چیز اینه که ابزاری که انتخاب میکنید، به شما در نظارت بر موفقیت کمپین کمک کنه!
هزینه SEMrush چقدره؟
SEMrush چهار تا برنامه مختلف ارائه میده. حالا هزینش دیگه بستگی داره به برنامه ای که انتخاب میکنید و این که چه مدت میخواید ازش استفاده کنید، ماهانه یا سالانه.
عکس پایین های برنامه های مختلف رو با قیمت هاشون نشون داده.
میتونید واسه شروع با یه دوره آزمایشی 14 روزه رایگان شروع کنید تا یه آشنایی مختصر با SEMrush پیدا کنید، و بعد به صورت پولی عضویت داشته باشین. همینطور که میبینید عضویت ماهانه از 99.95 دلار و عضویت سالانه از 999.40 دلارشروع میشه.
چرا SEMrush ؟
اگه به دنبال اجرای کمپین سئو خودتون هستید، بدونید که SEMrush یه نرم افزار فوق العاده است و استفاده ازش فواید زیادی داره!
1. میتونید عملکرد سایت خودتون رو بسنجید
وقتی در حال اجرای یک کمپین سئو هستید و وقت نمایش نتایج میرسه و میخواین ببینین که آیا بهینه سازی موتور جستجویی که انجام دادین جواب داده یا نه، میتونید از SEMrush برای ارزیابی عملکرد سایتتون استفاده کنید.
SEmrush به شما میگه که وبسایتتون چه جوری کار میکنه. میفهمید که چقدر ترافیک ارگانیک داشتین و چقدر ترافیک پولی. و اگر میخواین کاهش یا افزایش ترافیک سایتتون رو هم ببنید بهتون نشون میده.
همچنین میتونین ببینین که چطوری دارین برای کلمات کلیدی رتبه بندی میشین. SEMrush بهتون میگه که برای کدوم کلمات کلیدی رتبه بندی بهتر یا بدتری دارید. این به شما کمک میکنه تا برای نگه داشتن رتبه کلمات کلیدی، کمپین های خودتون رو بهینه سازی کنید یا کمپین هاتون رو برای کسب رتبه بهتر ارتقاء بدین.
2. میتونید کلمات کلیدی باارزش پیدا کنید
انتخاب کلید واژه یا کلمه کلیدی keyword بخش جدایی ناپذیر سئو SEO به حساب میاد. وقتی کاربر ها سرچ میکنند، از کلمات کلیدی برای پیدا کردن نتایج جستجوی مرتبط استفاده میکنند. با SEMrush میتونید کلمات کلیدی ارزشمندی برای بزینس خودتون پیدا کنید.
SEMrush دارای بیش از 106 میلیون کلمه کلیدی در حدود 46 حوزه است.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین تون، تحقیقات کلمات کلیدی keyword research رو انجام بدید. این کار به شما کمک میکنه یه لیست از کلمات کلیدی با ارزش تولید کنید که بتونید تو بیزینس تون ازش استفاده کنید.
به طور کلی، سعی کنید روی کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح long tail keyword تمرکز کنید، یعنی کلمات کلیدی که شامل سه یا چند کلمه هستن. کلمات کلیدی طولانی برای کمپین سئو تون بهتره، چون باعث میشه افرادی با اهداف مرتبط تر به سمت بیزینس شما کشیده بشن.
با SEMrush، شما میتونید کلمات کلیدی که رقباتون از اونا استفاده میکنن هم، شناسایی کنید. این بینش به شما این امکان رو میده تا بیزینسی که در حال از دست رفتنه رو نجات بدین و به نتایج ارزشمند برسین.
3. میتونید رقبا رو کشف کنید
وقتی شما درحال اجرای یک کمپین سئو هستین، بخش زیادی از استراتژی تون حول نظارت به رقباتون می چرخه. خب یعنی چی؟ ببینین مثلاً دهها و صدها شغل وجود داره که سر یک کلمه کلیدی دارن رقابت میکنن. پس این که بدونین اونا دنبال کدوم کلمات کلیدی هستن، خیلی میتونه کمک کنه.
با استفاده از SEMrush میتونید بفهمید که رقیب های شما کمپین سئو خودشون رو به چه نحو اجرا میکنند. این بهتون کمک میکنه تا فعالیت سئو تون رو بهبود ببخشین، و از رقباتون پیشی بگیرید.
این که شما از این رقابت درس بگیرین خیلی مهمه. اونها ممکنه کلمات کلیدی خاصی داشته باشن که ترافیک زیادی داره واسشون میاره. اگه شما به این کلمات کلیدی دست پیدا کنید و بفهمید اونها چیا هستند، خب مسلماً میتونید از این دانش استفاده کنید و این کلمات کلیدی رو تو برنامه خودتون پیاده کنید.
SEMrush ابزار با ارزشی برای رقابت و همینطور درک رقابته. وقتی رقباتون رو بهتر بشناسین، میتونید استراتژیهای تاثیرگذارتر پیدا کنید ?
4. میتونید ترافیک فعلی رو حفظ کنید
وقتی ترافیک قابل توجهی به دست میارید، هدف شما باید حفظ و نگه داشتن این ترافیک باشه. مسلماً نمیخواید ترافیک زیادی به دست بیارین و بعد اجازه بدین از بین بره. خیلی مهمه که سعی کنید صفحتون رو همچنان درگیر نگه دارین.
با استفاده از SEMrush میتونید مکان های خاص و موقعیت کلمات کلیدی رو ردیابی کنید، به گوگل آنالیتیکس Google Analytics متصل بشید تا بتونید ترافیک فعلی تون رو راضی نگه دارید. SEMrush تمام ابزار های مورد نیاز برای حفظ ترافیک فعلی و جذب ترافیک جدید در صفحه رو بهتون ارائه میده.
5. میتونید بک لینک های با ارزش به دست بیارید
بک لینک ها یا لینک های پشتیبانی بخش مهمی از حضور آنلاین شما محسوب میشن. اینها در واقع لینک هایی هستند که شما از سایتهای معتبر به دست میارید، و کمک میکنه سایت شما مقتدر و قابل اعتماد باشه.
وقتی بک لینکی به دست میارید، باید از سایت های معتبر و قابل اعتماد باشه. وقتی شما لینک هایی که به دست آوردین از سایت های معتبر باشه، گوگل بر حسب اعتمادی که کاربرا به اون سایت معتبر دارن، به شما بیشتر اعتماد میکنه.
با استفاده از SEMrush، بک لینک های ارزشمند تری میتونید کسب کنید. این ابزار به شما این امکان رو میده که ببیند از کجا میتونین بک لینک ارزشمندی به دست بیارین. البته اگه هنوز از سایت معتبری بک لینک نگرفته باشین.
علاوه بر اینا، SEMrush یه راه فوق العاده است برای فهمیدن اینکه رقیب های شما از کجاها دارن بک لینک میگیرن و چه تعداد بک لینک دارن. بر اساس این اطلاعات شما میتونید استراتژی بهتری برای بیزینس خودتون بچینین.
SEMrush یا استفاده از خدمات شرکت های سئو؟
SEMrush مزایای ارزشمندی رو در اختیار بیزینس شما قرار میده. ولی ممکنه این سوال ذهن شما رو در گیر کنه که آیا استفاده از نرم افزاری مثل SEMrush بهتره یا استخدام یه شرکت سئو ؟
اگه زمان و حوصله کافی برای یادگیری سئو رو دارین، SEMrush گزینه خیلی خوبیه. این برنامه درک نحوه اجرای یک کمپین سئو و کنترلش رو برای شما آسون میکنه. اما مشکل اینجاست که شما فقط میتونید روی تیم خودتون حساب باز کنید و این یعنی این که بیشتر وقت شما فقط صرف کمپین سئو تون میشه تا پروژه های دیگه.
برای بیزینس ها و مشاغلی که وقت اجرا و نظارت به یک کمپین سئو رو ندارن، استفاده از خدمات یه شرکت مشاوره سئو و بهینه سازی موتور جستجو بهترین گزینه به حساب میاد. یک شرکت مشاوره سئو و بهینه سازی موتور جستجو با تکیه بر تجربه و دانشی که داره میتونه کمپین سئو موفقی رو برای سایت شما اجرا کنه.
سئو SEO یه روش اساسی برای کمک به بیزینس شما برای به دست آوردن مبانی و تبدیل های با ارزش تره. اگه میخواین از سئو بیشترین بهره رو ببرین به یه برنامه بهینه سازی شده نیاز دارین تا بیزینس شما رو در مسیر موفقیت یاری کنه.