برای اینکه یک سایت بتواند به طور مداوم جایگاه خود را حفظ نماید، پس از یک بار انجام عملیات سئو بر روی آن نباید به حال خود رها شود. در واقع توجه همیشگی به آن باید داشته باشید.
تمامی افرادی که سایتی را راه اندازی میکنند علاقه زیادی دارند تا در مدت زمانی کوتاه بتوانند به صفحه اول گوگل برسند. حتی برخی اوقات میتوان مشاهده نمود که سایتهای جدید طی یک بازه زمانی کم و قابل توجه رتبه بالایی را بدست میآورند. با استفاده از تکنیکهای سئو میتوان فعالیتهایی را اجرایی کرد که سبب میشود سایت به طرز چشمگیری رشد نماید.
زمان مناسب برای ایندکس نمودن سایت
یکی از عوامل تاثیرگذار در مشتاق نمودن گوگل برای اینکه با فواصل زمانی کوتاه از سایت شما دیدن کند تشخیص زمان ایندکس کردن آن است. به این موضوع دقت کنید که هیچگاه بدون محتوای کافی سایت خود را ایندکس نکنید. محتوای سایت باید کاملا غنی باشد و تمامی صفحات سایت بهتر است که از لحاظ اطلاعاتی چیزی کم نداشته باشد تا گوگل بعد از اولین بازدید از سایت، مجددا نیز به آن مراجعه کند.
لینک داخلی و خارجی
لینک دادن و مشخص نمودن یک مسیر درست برای گوگل موجب خواهد شد تا بتواند بهتر موضوعات مربوطه را تمیز دهد. تعداد لینک داخلی باید به اندازه و مناسب باشد. در نظر داشته باشید که اگر لینک دهی را اشتباه انجام دهید باعث می شود که گوگل به طور کلی دچار انحراف شود. در رابطه با لینک دهی خارجی دقت عمل بالایی را به خرج دهید چرا که امری بسیار حساس است و فقط متخصص این کار باید آن را انجام دهد.
لینک دهی داخلی و خارجی جزو نکاتی است که میتواند در پیشرفت سایت یک تاثیر مثبت بگذارد. در واقع سئو یک مبحث وسیع است و تعداد زیادی فاکتورهای گوناگون دارد که رعایت نمودن آن سبب میشود به یک نتیجه مطلوب و دلخواه نزدیک شد.
فعالیت سئو را ادامه دهید
برای اینکه یک سایت بتواند به طور مداوم جایگاه خود را حفظ نماید، پس از یک بار انجام عملیات سئو بر روی آن نباید به حال خود رها شود. در واقع توجه همیشگی به سایت و بروز رسانی آن یک کلید طلایی برای نگه داشتن جایگاه سایت است. برای مثال اضافه کردن لینک و یا محتوای بیشتر می تواند نمونه هایی از این فعالیت ها باشد.
خوب است بخوانید: حفظ ثبات، مهم ترین عامل موفقیت بازاریابی محتواست
رقبای سایتها به طور پی در پی در تلاش هستند تا جایگاههای خوب را به خود اختصاص دهند. این رقابت هیچگاه تمام نمیشود و مدیران سایت با بررسی کردن جزء به جزء مسیرهای رشد سایت در صدد هستند تا بتوانند گامی به سمت جلو بردارند. در نتیجه به طور مداوم کار کردن بر روی سایت و همچنین توجه کردن به شبکه های اجتماعی برای گوگل از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.
تحقیق کلمه کلیدی
از داده های جستجو استفاده کنید و در مورد رقابت خود تحقیق کنید تا بهترین اهداف را برای هر صفحه در وب سایت خود بیابید. بسته به وسعت وب سایت شما و منابع موجود، با صفحاتی شروع کنید که بیشترین محتوا را دارند و برای مشتریان شما مفید هستند. برخی از مثالها می تواند یکی یا دو صفحه برتر محصول/خدمات شما یا یک پست وبلاگ خوب نوشته شده باشد که اطلاعات دقیق مشتریان شما را جستجو میکند.
به صورت استراتژیک عباراتی را انتخاب کنید که می خواهید صفحات شما برای آنها رتبه خوبی داشته باشد صفحاتی که انتخاب می کنید باید دارای یک پیام واضح و متمرکز بر یک موضوع باشند. در اینجا تحقیق می کنید که مشتریان شما از چه عبارتی برای جستجوی این موضوع استفاده می کنند. ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای اطلاع از نحوه جستجو افراد استفاده کنید (ابزار تحقیق کلمات کلیدی Google و تبلیغات یا لیست ابزارهای رایگان و پولی را پیدا خواهید کرد).
این مرحله می تواند یک پست وبلاگ جداگانه برای یافتن عبارت جستجوی مناسب داشته باشد. اما اگر بخواهیم مهمترین توصیه را انتخاب کنیم، انتخاب یک عبارت خاص و مرتبط اگر خاص باشد، چندین کلمه خواهد بود و اگر مرتبط باش، چندین بار در سراسر صفحه ظاهر می شود. به یاد داشته باشید، از اصطلاحات داخلی که استفاده می کنید استفاده نکنید، بر آنچه مشتریان روزانه شما ممکن است جستجو کنند تمرکز کنید.
یک نسخه آموزنده بنویسید که مردم به دنبال آن هستند
شما صنعت خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید. محتوایی بنویسید که مفید باشد و همچنین شامل کلمات کلیدی و مترادف باشد که وب سایت شما را توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو پیدا می کند. کلمات کلیدی را در سراسر صفحه برای بهبود رتبه موتورهای جستجو خود قرار دهید ، اما از پر کردن کلمات کلیدی زیاده روی نکنید. مطمئن شوید که هنوز برای بازدیدکنندگان شما قابل خواندن است. توصیه میکنیم برای ایجاد پیام های واضح و جذاب، روند Storybrand را دنبال کنید.
صفحه خود را برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران عنوان کنید
موتورهای جستجو تگ عنوان یا عنوان متا را به عنوان یک شاخص مهم در مورد آنچه صفحه مورد نظر است می خوانند. برچسب عنوان شما همچنین پیوند آبی است که همه در صفحه نتایج موتورهای جستجو مشاهده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که کلمات کلیدی را که کاربران جستجو می کنند، قرار دهید. این عنوان با عنوان جسورانه ای که همه در صفحه وب شما می بینند متفاوت است که معمولاً برچسب عنوان عنوان شده در مرحله بعدی است. بنابراین اگر به کلیک های بیشتر کمک کند، می توانید یک عنوان برای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) و عنوان دیگری برای صفحه وب خود بنویسید.
ایجاد صفحات با برچسب های هدر HTML
عنوان اول، یا برچسب H1، مهمترین عنوان در صفحه است. برچسب H1 معمولاً اولین چیزی است که بازدیدکنندگان در صفحه وب شما می خوانند. برچسب های هدر معمولاً برای یک ظاهر طراحی شده استفاده می شوند ، اما در عوض باید برای سازماندهی محتوا استفاده شوند. استفاده از عناوین فرعی یکی از بهترین روش ها برای بهبود رتبه موتورهای جستجو است. برای موتورهای جستجو، برچسب های عنوان دارای وزن بیشتری نسبت به نسخه معمولی هستند و مرور صفحه را برای کاربر آسان می کنند. اگر در ویرایش برچسب های عنوان خود مشکل دارید، به احتمال زیاد برای به روز رسانی صفحه به توسعه دهنده نیاز دارید.