مقالات آموزشی

شیوه های ساده برای بهبود نحوه برخورد با مشتری در فروشگاه لباس

مفید بود؟

نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین، روی تجربه خرید و میزان وفاداری آن‌ها تأثیر دارد. آیا تا به حال متوجه شده اید که مشتری پس از یک تجربه بد خرید، فروشگاه یا وب‌سایت لباس فروشی شما را ترک کرده است؟

نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی

علاوه بر محصولات باکیفیت، ارائه خدمات عالی و منحصر به فرد در یک فروشگاه لباس موجب افزایش وفاداری مشتریان می‏شود. دنیای فروش لباس هر روز به طور چشمگیری در حال تغییر است. بنابراین شما با آشنایی از نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی خود و ارائه مداوم خدمات عالی، می‌توانید آن‌ها را جذب کنید. درنهایت با جذب  مشتریان وفادار، فروش و درآمد بلندمدت شما افزایش خواهد یافت.

 بهبود تجربه مشتری

حفظ  و اجرای استانداردهای بالا در مورد نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین به یک تیم از کارکنان مجرب و آموزش دیده نیاز دارد. زیرا شما از این طریق می‌توانید راه را برای ایجاد ارتباطات بلندمدت با مشتریان خود هموار کنید. ما در این مقاله به ساده‏ ترین راه‏های بهبود تجربه مشتری می‏پردازیم. این راه‏ها به شما در جذب مشتریان و کسب درآمد پایدار کمک می‏کنند.

  • How to Level Up Your Retail Store’s Customer Service

 

کارکنان شما چگونه می‌توانند تجربه‏ های مشتری‏ را بهبود بخشند؟

نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین اهمیت زیادی دارد. شما برای اینکه تجربه مشتری خود را بهبود بخشید و خدمات ماندگاری را به آنها ارائه دهید. لازم است بر روی نحوه برخورد با مشتری تمرکز کنید. زیرا رفتار و نحوه برخورد شما با مشتریان در لباس فروشی تأثیر مستقیمی بر روی وفاداری و افزایش خرید آن‌ها دارد.

نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی

شما باید در مورد نحوه رفتار با مشتریان لباس فروشی خود، به کارمندان آموزشهای لازم را ارائه دهید. زیرا آن‌ها مستقیماً با مشتریان شما ارتباط دارند. در واقع نحوه برخورد آن‌ها با مشتریان لباس فروشی شما در بهبود تجربه آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. در ادامه این مقاله، ما نکاتی را ارائه می‌دهیم که موجب بهبود نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی می‌شوند. لازم است این نکات هم توسط شما و هم توسط کارکنان شما در فروشگاه لباس حضوری یا آنلاین شما رعایت شوند.

شیوه های ساده برای بهبود نحوه برخورد با مشتری در فروشگاه لباس

برای بهبود تجربه مشتری در فروشگاه لباس خود لازم است از شیوه های صحیح نحوه برخورد با مشتری استفاده کنید. با درک و اجرای صحیح این شیوه ها می‌توانید مشتریان زیادی را جذب کنید. زیرا با رفتار مناسب شما، آن‌ها به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند. درنهایت فروش شما در بلندمدت افزایش می یابد.

شیوه اول بهبود تجربه مشتری‏ها در لباس فروشی ‏ها: بگویید “متشکرم “

شما معمولاً پس از تکمیل فرآیند خرید از مشتریان تشکر می‌کنید. اما تنها زمان گفتن “متشکرم “، پس از خرید نیست. شما باید از همه افرادی که از لباس فروشی شما بازدید می‌کنند، تشکر کنید. یعنی هم افرادی که از شما خرید می‌کنند و هم افرادی که از شما خرید نمی‌کنند.

 

آیا یکی از مشتریان شما اخیراً خریدهای زیادی از شما داشته است؟ شما می‌توانید برای این دسته از مشتریان خود یک ایمیل تشکر شخصی بفرستید. همچنین می‏توانید یک یادداشت تشکر را همراه با کاتالوگ محصولات جدید خود به صورت پستی برای آن‌ها ارسال کنید. شما با این کار می‏توانید تعداد مشتریان وفادار خود افزایش می‏دهید.

شیوه دوم بهبود تجربه مشتری‏ها در لباس فروشی: هرگز از مشتری وفادار خود فاصله نگیرید

شما در هنگام زنگ خوردن تلفن یا در حال آماده شدن برای رفتن به تعطیلات و یا در حال صرف ناهار، نباید از مشتری خود فاصله بگیرید. شما باید برای بهبود تجربه مشتری، هنگام ورود و نزدیک شدن مشتری به شما در هر یک از این شرایط، لبخند بزنید.

به او سلام کنید و در مورد خدمات خود به آن‌ها توضیح دهید. اگر واقعاً مجبور هستید در لحظه ورود از آن‌ها فاصله بگیرید. باید مطمئن شوید فردی حتماً برای حمایت، در کنار آن‌ها است. در این حالت، در صورت عدم حضور شما، فردی  در فروشگاه است که می‌تواند توجه آن‌ها را برای خرید از فروشگاه لباس شما جلب کند.

 شیوه سوم بهبود تجربه مشتری‏ها در لباس فروشی‏ها: لبخند بزنید

هیچ فردی از یک فروشنده بداخلاق یا مغرور خرید نمی‏کند. بنابراین برای بهبود نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی  خود باید به مشتریان خود لبخند بزنید. مطالعات متعدد هم اهمیت لبخند کارکنان و فروشندگان لباس را در بهبود تجربه مشتریان تأیید کرده اند. اگر لبخند زدن جز اولویت‏های رفتاری فروشگاه لباس شما باشد، فضایی دلپذیر برای مشتریان شما ایجاد خواهد شد. درنتیجه آن‌ها برای خرید، بیشتر به فروشگاه حضوری یا آنلاین شما مراجعه می‌کنند.

 شیوه چهارم بهبود تجربه مشتری در لباس فروشی: از شیوه های مناسب برای برخورد با مشتریان ناراضی خود استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در بهبود نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی این است که فروشندگان باید رفتار خوبی با مشتریان عصبانی داشته باشند. لازم است شما در این زمینه برای فروشندگان خود رویه‌های مکتوبی را تدوین کنید.

فروشندگان شما با کمک این اصول و رویه ها می‌توانند با مشتریان همیشه ناراضی به گونه ای برخورد کنند که هنگام خروج از فروشگاه لباس شما، احساس خوبی داشته باشند. شما می‌توانید با دادن اختیاراتی به فروشندگان خود برای بازپرداخت وجه، تعویض کالا و دادن هدیه ،بدون هیچ مشکلی تجربه مشتریان خود را بهبود بخشید.

شیوه پنجم بهبود تجربه مشتری‏ها در لباس فروشی: صبور باشید

امکان دارد برخورد با بعضی از مشتریان خاص چالش برانگیز باشد. اما اگر همین مشتریان از مشتریان دائمی شما باشند، چه کاری باید انجام دهید؟ شما باید فرهنگ صبر و شکیبایی را در فروشگاه لباس خود ترویج دهید. از این طریق تجربه مشتریان شما بهبود می یابد.

 

شیوه ششم بهبود تجربه مشتری‏ها در لباس فروشی: هرگز نگویید “نمی‌دانم “

یکی از راهکارهای ساده برای بهبود نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی این است که به مشتریان خود اهمیت دهید.هنگامی‌که شما به عنوان فروشنده لباس می‌گویید «نمی‌دانم»، مشتری فکر می‌کند که شما به او اهمیتی نمی‌دهید. وقتی شما واقعاً پاسخ سؤال مشتری خود را نمی‌دانید، باید بگویید: «اجازه دهید تا آن را بررسی کنم». پس از آن‌، از راه‌های مختلف به دنبال یافتن پاسخ مناسب برای مشتری خود باشید.

درنهایت بهترین پاسخ را به او ارائه دهید. وقتی مشتری پس از چند دقیقه پاسخ مناسب را دریافت می‌کند. متوجه می‌شود شما چقدر برای او ارزش قائل هستید و به او اهمیت می‌دهید.در پایان، این راه‌های ساده تنها تعدادی از شیوه ها برای بهبود نحوه برخورد با مشتری در لباس فروشی هستند. شما با اجرای این راه‌های ساده و بدون هزینه می‌توانید مشتریان وفادار بیشتری را جذب کنید. درنتیجه به درآمد و سود پایداری برسید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.