شبکه های اجتماعی باید مخاطب را به سایت هدایت کند نه برعکس
شما به عنوان صاحب یک سایت و یا طراح آن هزینه و وقت خود را صرف ایجاد بهترین سایت ممکن برای تجارت خود کرده اید. با برنامه ریزی های دقیق توانسته اید آن چه را از یک سایت میخواهید پیاده سازی نمایید و اصول طراحی را به خوبی در آن اجرا کرده اید.
حال نوبت آن رسید تا مخاطبین و مشتریان خود را به سوی این سایت هدایت نمایید. در اینجا ممکن است که سوء تفاهم برای برخی از افراد به وجود آید. بگذارید چنین بگوییم. شما همه تلاش خود را کرده اید تا افراد وارد سایتتان شوند، اما در همین حال آن ها را تشویق کرده اید که از آن خارج شوند! می پرسید چگونه؟ آیکون هایی که مربوط به شبکه های اجتماعی می باشند، نباید در بالای سایت قرار داشته باشند و به محض آنکه بیننده وارد صفحه اصلی سایت می شود آن ها را مشاهده نماید. فرض کنید که شما در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر توانسته اید با قرار دادن یک مطلب مفید مخاطب خود را جلب کنید تا از سایت شما بازدید نماید. فرد به محض ورود به سایت شما مجدد با آیکون فیسبوک یا توییتر شما برخورد می کند. “ما را در فیسبوک دنبال کنید!” مشاهده چنین جمله ای در ابتدای سایت یعنی اهمیت پروفایل شما در شبکه های اجتماعی بیشتر از سایت رسمی کمپانی شما می باشد.
بنابراین آیکون های شبکه های اجتماعی بهتر است در فوتر یک سایت قرار داشته باشند. در صورتی که افراد وارد سایت شما شده اند، شما باید تلاش کنید تا در آن باقی بمانند، مطالبتان را مطالعه کرده و در رابطه با خدمات و محصولاتتان مطلع شوند. این شبکه های اجتماعی هستند که باید افراد را به سوی یک سایت هدایت کنند و برای آن تبلیغ نمایند، نه اینکه سایت رسمی یک کمپانی تبلیغی برای پروفایل خود در شبکه های اجتماعی شوند.