کشف کنید که چگونه دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید، چه زمانی از آنها دوری کنید و کجا از آنها برای حداکثر تعامل اجتماعی خود استفاده کنید.
با کاهش 50 درصدی اشتراک اجتماعی در محتوا از سال 2015 ، حتی در نظر گرفتن رسانه های اجتماعی در محتوا هم تقریبا منتفی است.
و همه ما جملات قدیمی “دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی مرده اند” را شنیده ایم.
همانطور که برای سئو، بازاریابی محتوا، PPC و تقریبا هر تاکتیک بازاریابی دیگری که هنوز کار میکند، این جمله را شنیده ایم.
پیشنهاد میکنیم جهت آشنایی بیشتر با وبلاگ نویسی مقاله
13 گام کاملا ناموفق در نوشتن وبلاگ که باید بدانیم را مطالعه نمایید
بزرگترین مشکلاتی که در استفاده از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی وجود دارد، اغلب توسط بازاریابانی که، از این دکمه ها اشتباه استفاده میکنند، یا در سایتهایی که ترافیک کافی ندارند و در بیشتر مواقع، به موقعیت های وحشتناک و قابلیت استفاده ضعیف ، مربوط میشود.
دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی
در اینجا نحوه و مکان افزودن دکمه های اجتماعی به سایت، برای حداکثر تعامل اجتماعی آمده است.
در کجا باید از دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در سایت اجتناب کرد؟
اکثر بازاریابان در دو زمینه اصلی با دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی اشتباه برخورد میکنند :
• قرار دادن آنها در صفحات اشتباه : جایی که کسی قرار نیست آن را به اشتراک بگذارد.
• استفاده از دکمه های اجتماعی ضعیف با قابلیت استفاده نادرست : استفاده از آن دردسر زیادی دارد.
کجا دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی قطعا کار نمیکنند؟ در صفحات محصول، قیمت و ویژگیها
بر اساس مطالعه انجام شده توسطVWO ، با حذف دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در صفحات محصولات سایتهای تجارت الکترونیک، تبدیل را، 11.9 درصد افزایش داده است.
این مطالعه در مورد اینکه آیا دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی واقعا کار میکنند یا اینکه بر موفقیت شما تأثیر منفی می گذارد، اختلاف نظر ایجاد کرده است.
تشخیص آن به دلیل زیر دشوار است :
• بودن روی صفحه محصول، چه کسی قرار است محصولی را مستقیما از صفحه محصول، قبل از خریدن به اشتراک بگذارد؟ احتمال این کار، 1 در 1،000،000 است.
• تعداد کم اشتراکها، در یک صفحه محصول، مشابه نظرات منفی یا صفر در آمازون است. مردم به آن اعتماد ندارند. این به عنوان اثبات اجتماعی “منفی” عمل میکند.
• این امر باعث انحراف مردم از CTA اصلی، یعنی خرید محصول میشود.
اگر بتوانید دکمه های اشتراک گذاری کاربر پسند را به صفحات مناسب اضافه کنید، میتوانید با قطعیت بگویید که، اشتراک گذاری اجتماعی افزایش می یابد.
بنابراین، این دکمه ها را کجا اضافه کنیم؟
دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را در محتوای خود اضافه کنید
احتمالا یکی از بهترین نمونه های استفاده از دکمه اشتراک گذاری اجتماعی از HubSpot است :
هنگام استفاده محتوا در HubSpot و برجسته کردن بخشهای خاص، یک نوار اشتراک اجتماعی ظاهر میشود، گزینه هایی برای توییتر، فیسبوک، ایمیل، لینکدین ، مسنجر و کپی و جایگذاری نمایش داده میشود. این قابلیت استفاده حرفه ای است و به کاربران امکان میدهد نه تنها کل مقاله را به اشتراک بگذارند بلکه بخشهای خاصی از محتوا را که برای آنها جالب است نیز، به اشتراک بگذارند.
بعلاوه وقتی قسمتی از پست را کپی و جایگذاری میکنید، ظاهر آن به شکل لینک نمونه در پایین در می آید:
“وقتی نتایج فوق را بر اساس اندازه شرکت تقسیم بندی میکنید، نتایج جالبتر میشوند.”
https://blog.hubspot.com/marketing/blogging-frequency-benchmarks
به طور خودکار محتوای کپی شده را در علامت نقل قول قرار میدهد و منبع را با لینک HubSpot ذکر میکند.
رونق شکوفایی! حالا این ویژگی مناسب است.
وقتی دکمه های اجتماعی مانند توییتر یا فیسبوک را انتخاب میکنید، همان کار را انجام میدهد، به طور خودکار متن نقل قول را وارد میکند و لینک مقاله را ذکر میکند.
اگر اشتراک اجتماعی بیشتری می خواهید؟ از راهنمایی HubSpot پیروی کنید و آن را به جای استفاده از دکمه های ثابت در سایدبار، در قابلیت استفاده از صفحه قرار دهید.
دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را در وسط محتوا اضافه کنید
یک مقاله سفید توسط Chartbeat نشان داد که 55 درصد از بازدیدکنندگان سایت مقاله ای را به مدت 15 ثانیه یا کمتر می خوانند.
کلیک کردن بر روی نتایج موتورهای جستجو به اندازه کافی دشوار است، چه برسد به اینکه آنها را مجبور به استفاده از محتوا کنید.
بنابراین می توانید شرط ببندید که آن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی که در بالای پست وبلاگ شما نمایش داده شده است کار سنگینی را انجام نمیدهد.
اگر افراد حتی بیش از 15 ثانیه هم محتوا را مطالعه نمیکنند، پس قصد به اشتراک گذاشتن محتوای شما را هم نخواهند داشت.
با توجه به چیزی که گفته شد، شما باید آنها را در پایین صفحه محتوای خود اضافه کنید و خوانندگان علاقه مند و ترافیک بالا را هدف قرار دهید.
اگر کاربران محتوای شما را از ابتدا تا انتها می خوانند، احتمالا پست شما را دوست داشته اند.
و اگر آنها این پست را دوست داشتند، شانس شما برای ایجاد اشتراک اجتماعی بسیار بیشتر است.
اشتراک گذاری دکمه ها در بالای محتوای شما فقط میتواند باعث حواس پرتی از تصویر بزرگ شود :
وادار کردن مردم به خواندن فعال محتوای شما.
بنابراین، سعی کنید دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را به قسمت پایین محتوای خود اضافه کنید.
یا حتی در پایان با دعوت به عمل :
روی آن سوئیچ کنید و ببینید چه چیزی باعث اشتراک گذاری اجتماعی بیشتر برای محتوای شما میشود.
وقتی اشتراکها انباشته میشوند
همانطور که شروع به انباشتن اشتراک اجتماعی میکنید، میتوانید اسکریپت را ورق بزنید و دکمه های اجتماعی را در بالای محتوای خود نمایش دهید.
اگر مدتها، آگاهی از برند خود را تقویت نکرده اید، اشتراک گذاری پایین محتوا میتواند بر علیه شما کار کند. این را تصور کنید :
کسی که هرگز برند شما را نشنیده است تصمیم میگیرد در SERPs در برابر برندهای بزرگ، شما را نشانه بگیرد.
آنها روی محتوای شما کلیک میکنند و محتوا را می بینند :
به احتمال زیاد، آنها پیش خود فکر میکنند :
عجیب است، چرا این پست فقط یک اشتراک اجتماعی دارد؟ آیا این محتوا دقیق است؟ این بد است؟ آیا باید چیز دیگری پیدا کنیم؟
اگر هنوز وقت زیادی برای ایجاد تعداد زیادی از اشتراک اجتماعی نداشته اید، یا یک پست به سادگی این تعداد را دریافت نکرده است، از دکمه های ایستا در ابتدای پست خود اجتناب کنید.
ممکن است بر توانایی شما برای به دست آوردن اشتراک بیشتر تأثیر منفی بگذارد.
برعکس، اگر تعداد زیادی اشتراک دارید، آنها را مستقیما در بالای پست خود برای اثبات مزایای اجتماعی به نمایش بگذارید :
بهترین برنامه ها و افزونه های دکمه اشتراک گذاری اجتماعی
همه دکمه ها و افزونه های اشتراک گذاری اجتماعی برابر نیستند.
برخی از آنها ناخوشایند و قدیمی هستند، از قابلیت استفاده بدی برخوردارند و به نظر افتضاح می آیند.
وقتی نوبت به اشتراک گذاری دکمه ها میرسد، برعکس آن را می خواهید.
در اینجا برخی از بهترینهای موجود در بازار، هم رایگان و هم پولی برای تست آمده است.
1- Highlight and Share for WordPress – رایگان!
این افزونه برای وردپرس درست مانند HubSpot عمل میکند و به کاربران در سایت شما اجازه میدهد هنگام برجسته کردن متن، محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
این افزونه برای کاربران وردپرس کاملا رایگان است و با شبکه های زیر کار میکند :
• توییتر
• فیسبوک
• واتساپ
• لینکدین
• پست الکترونیک
با استفاده از آن، می توانید تم ها را فعال کنید ، شبکه های اجتماعی خاص را غیرفعال کنید و گزینه های اشتراک گذاری را سفارشی کنید.
2- Social Warfare– رایگان و پولی
Social Warfare مجموعه ای از گزینه های مختلف برای به اشتراک گذاری دکمه ها از حالت ثابت تا محو شدن در نقاط خاص پست شما را شامل میشود.
افزودن دکمه های اشتراک گذاری در وسط محتوا برای هدف قرار دادن خوانندگان علاقه مند، عالی است.
3- Monarch – پولی
Monarch افزونه اشتراک گذاری اجتماعی تحت نام تجاری ElegantThemes است. دسترسی به سایت و افزونه هزینه بر است، اما یکی از بهترین افزونه های موجود در بازار است.
این افزونه اجازه میدهد تا بیشترین سفارشی سازی را برای هر محتوا و متنوع ترین دنباله های انیمیشن انجام دهید.
اگر افزونه مرغوب می خواهید؟ باید کمی بیشتر هزینه کنید.
اما اگر افزونه سفارشی برای شما مهم است، ارزش این هزینه را دارد.
نتیجه
دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی هنگامیکه در صفحات مناسب در زمان مناسب قرار گیرند میتوانند بسیار موثر باشند.
اما بیشتر اوقات، اکثر بازاریابان دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را در همه جا قرار میدهند.
متأسفانه، این رویکرد شکست می خورد.
آیا از دکمه های اجتماعی خود، اشتراک اجتماعی بیشتری می خواهید؟
وقتی افراد بخشها را برجسته میکنند، آنها را در محتوا قرار دهید.
دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را در وسط محتوا اضافه کنید تا خوانندگان علاقه مند را هدف قرار دهید.
تنها زمانیکه تعداد زیادی اشتراک جمع کرده اید، دکمه های اجتماعی را در بالای پستها نمایش دهید. از دکمه های اجتماعی ارزان قیمت دوری کنید و از دکمه هایی با قابلیت استفاده بیشتر استفاده کنید. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی زمان مرگ ندارند. پس وقت آن است که با هدف خاص، از آنها استفاده کنید.