مقالات آموزشی

چند تکنیک موثر برای نوشتن یک محتوای عالی

مفید بود؟

چطور میتوانیم محتوایی بنویسیم که هم گوگل پسند باشد هم مخاطب پسند؟ عنوان محتوا باید چگونه باشد که مخاطب ترغیب شود روی آن کلیک کند؟ اگر خدمات تولید محتوا به مشتریان خود ارائه می‌کنید، این نوشته برای شماست. در این مقاله تکنیک‌هایی برای نوشتن یک محتوای عالی را با هم مرور می‌کنیم.

1. یک عنوان جذاب و قابل توجه بنویسید

بیایید با یک ضرب المثل قدیمی‌ شروع کنیم. شما هرگز فرصتی دوم برای ایجاد اولین تاثیر نخواهید داشت… به گفته گروه نورمن نیلسن، تیترها اولین چیزی نیستند که مردم می‌بینند و می‌خوانند، بلکه گاهی اوقات تنها چیزی هستند که مردم می‌بینند و می‌خوانند.

کافیست یک تیتر بد بنویسید تا تمام کارهای سخت، تحقیقها، زمان و عشقی را که در مقالات، پست‌ها، کتابهای الکترونیکی، پادکست‌ها، وبینارها و… صرف کرده اید نابود شود. یک محتوای عالی فقط با کمک یک تیتر عالی شناخته می‌شود.

بیایید انواع عناوینی را که باعث می‌شود مردم در نگاه اول روی مطلبتان کلیک کنند ( این عناوین با فرمول عنوان 4Us توسط نیل پاتل تعریف شده اند)، بررسی کنیم:

  • عناوین مفید: برای جستجوهایی که ما روزانه انجام می‌دهیم، “مرور” یک نام اشتباه است. هر زمان که جستجوی آنلاین می‌کنیم، عملا به دنبال پاسخ سوالاتمان یا اطلاعاتی مفید هستیم. تیترهای مفید باعث جلب توجه مخاطبان، هنگام این جستجوها می‌شود.
  • عناوین فوری: ترس از دست دادن در مورد چیزی که مخاطب می‌خواهد یا به آن نیاز دارد دلیل بسیار موجهی برای کلیک کردن او است.
  • تیترهای منحصر به فرد: سالی هاگسهد به بهترین شکل این نکته را در یک جمله خلاصه کرده است:

“متفاوت بهتر از بهتر است”.

سالی هاگسهد

  • عناوین فوق العاده خاص: این تیترها به روش‌های خاصی مخاطب شما می‌گویند دقیقاً چه چیزی را باید انتظار داشته باشد. به طور مثال استفاده از امتیازهای اضافی روش خوبی است بخصوص اگر در آن از عددهای فرد استفاده کنید. ( مثلا با این 5 روش پوستی فوق العاده داشته باشید.)

چطور یک تیتر مناسب ایجاد کنیم؟

این که بدانید چه نوع عناوینی باعث می‌شوند مردم روی محتوای شما کلیک کنند، پنجاه درصد قضیه است؛ بنابراین نوشتن محتوا، را می‌توان فقط پنجاه درصد درنظر گرفت.

• خلاصه محتوا: بخش اعظم محتوای شما درمورد چه چیزی است؟ تیتر شما باید یک دید کلی از بخش اعظم محتوایتان به مخاطب بدهد. تا مخاطب بداند که چه چیزی در انتظارش است.

• شفاف سازی کنید: شفافیت در نوشته را فدای منحصر به فرد بودن یا جلب توجه نکنید. مردم هنوز هم می‌خواهند قبل از اینکه وقت بگذارند و محتوایتان را بخوانند، بدانند که خواندنش چه سودی برایشان دارد.

• مختصر نگاه کنید: سر اصل مطلب بروید و سریع آن را توضیح دهید.

• مطمئن شوید که تیترتان در جذب مخاطب خوب عمل می‌کند: همانطور که نیلسن نورمن گروپ خاطرنشان می‌کند، “ما اغلب تصور می‌کنیم که تیترها با داستان مرتبط هستند. با این حال، در وب، عناوین معمولاً خارج از زمینه در مکانهایی مانند نتایج جستجو، جریانهای رسانه‌های اجتماعی، پستهای وبلاگ و خبرهای خبری ظاهر می‌شوند. “

2. تمرکز بر کیفیت، نه مقدار

احتمالاً شنیده‌اید که گوگل محتوای تازه را دوست دارد. شاید هم شنیده باشید که گوگل عاشق پست‌های طولانی است. به نظر می‌رسد که گوگل (و دیگر موتورهای جستجو) واقعاً عاشق محتوای با کیفیت هستند.

همانطور که نیل پاتل توضیح می‌دهد، موتورهای جستجو زمانی محتوا را دوست دارند که دارای سه ویژگی اصلی باشد، و هیچ یک از آنها به صراحت “تعداد کلمات بیش از حد” را به عنوان یک معیار بیان نمی‌کنند. این سه معیار را از زبان موتورهای جستجو بخوانید.

  1. محتوای عمیق: عمق محتوا بسیار زیاد باشد. در موضوع خود عمیق شوید و آن را به طور کامل و تخصصی پوشش دهید.
  2. محتوای جامع: جامع بودن در مورد یک موضوع ممکن است، بیش از حد متن شما را طولانی کند، اما ثابت می‌کند که چقدر  بر موضوع مسلط هستید و چقدر خوب محتوا را پوشش می‌دهید.
  3. محتوای متمرکز بر کلمات کلیدی: نه! ما به سال 2010 بر نمی‌گردیم و محتوای خود را با کلمات کلیدی پر نمی‌کنیم(چیزی که به آن کی‌ورد استافینگ یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می‌گویند)، اما شما به عنوان نویسنده، حداقل باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی موردنظرتان در نوشته هست و در سراسر محتوای شما تکرار شده است.

از آنجایی که به روزرسانی‌های گوگل در دهه گذشته به طور مداوم بیشتر و بیشتر به سمت ترجیح کاربران رفته است، تجربه کاربران روز به روز بیشتر بر رتبه بندی گوگل تأثیر می‌گذارد.

نکته حرفه ای: ایجاد یک مقاله ی طولانی، تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. پس از نوشتن مقاله، مطمئن شوید که سرمایه گذاری خود را روی آن به حداکثر می‌رسانید.این کار را با استفاده از قانون 1: 8 می‌توانید انجام دهید. یعنی برای هر قطعه بزرگ محتوا، حداقل هشت محتوا و زیرتیتر کوچکتر، در مورد آن تولید کنید.

می‌توانید پس از مدتی به محتوایتان یک پاراگراف اطلاعات مفید و جدید اضافه کنید تا بهبود پیدا کند. کسی که خدمات تولید محتوا ارائه می‌کند، باید بتواند محتوای با کیفیت تولید کند، نه اینکه تعداد و حجم محتوایش زیاد باشد ولی بدون کیفیت!!

3. برای ارائه اطلاعات از هرم معکوس استفاده کنید

محتوای متنی عالی است ولی هیچوقت این نکته را فراموش نکنید که مخاطب برای خواندن محتوا وارد سایت شما نمی‌شود. هدف مخاطب فقط و فقط کسب اطلاعات مورد نظرش است.پس در محتوایتان حتما این نکته را در نظر بگیرید.

در حالی که ممکن است فکر کنید این روش ممکن است ضربه بزرگی به محتوای شما باشد، اما ما هنوز هم می‌توانیم با استفاده از هرم معکوس ایجاد محتوا مخاطبان را وادار کنیم که محتوای ما را بخوانند.

هرم معکوس در روابط عمومی ‌و روزنامه‌نگاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا این اطمینان حاصل می‌شود که مهمترین اطلاعات مورد نظر ما، در همان ابتدا به مخاطب منتقل می‌شود.

برای اعمال هرم معکوس بر روی هر محتوا، کافی است از ساختار نمودار زیر پیروی کنید:

هرم معکوس تولید محتوا

لید: مهمترین اطلاعات شامل: چه کسی؟ چه چیزی؟ کجا؟ چه زمانی؟ چرا وچگونه؟ حدودا سی کلمه (1-2 پاراگراف کوتاه). لید میتواند شامل یک عبارت مانند قلاب برای جذب مخاطب باشد. ( یک نقل قول یا سوال جذاب و تحریک کننده)

بدنه: اطلاعات ضروری: موضوع مورد بحث، داستان، مشکل، پیش زمینه، جزییات، منطق و … نقل قولها، عکسها، ویدئوها، فایلهای صوتی

دنباله:اطلاعات اضافه- مطالب و موارد مرتبط و جالب در مورد موضوع. میتواند شامل اطلاعات اضافی هم باشد.

لید با اطلاعاتی که مخاطب نیاز دارد بداند: اگر میخواستیم یک ایده بزرگ به مخاطبان خود منتقل کنیم، آن ایده چه بود؟ این چیزی است که باید ابتدا و در لید نوشته شود.

اطلاعات ضروری را در وسط اضافه کنید: فرض کنیم مخاطبان ما تا اینجا رسیده اند. چه چیز دیگری باید بدانند؟ چه اطلاعاتی می‌توانیم ارائه دهیم که آنها را مجبور کند ادامه ی متن را بخوانند؟

با اطلاعاتی شبیه به بیشتر بدانیم به محتوایتان پایان دهید: پایان محتوا نباید شامل اطلاعات بی ارزشی باشد، اما نباید طوری باشد که مخاطب احساس کند باید مطلب دیگری برای تکمیل آن بخواند.

همین حالا به سراغ محتواهایتان بروید و آنهایی که به نظرتان مهم هستند ونیاز به بهبود دارند را بهبود دهید. بهبود این محتواها، به رتبه گرفتن آنها کمک بسیاری میکند.

نکته حرفه ای: مطلب اصلی را در لفافه نپیچید. مخاطب دوست ندارد برای پیدا کردن لب مطلب من و شما، فکر کند. در مقابل باید بتوانید مقداری از اطلاعات مفید را در همان ابتدا به مخاطب ارائه دهید تا ترغیب شود ادامه ی محتوا را بخواند.

4. برای مخاطبان برتر خود بنویسید

تلاش برای جلب کردن نظر همه از طریق محتوا، کار جالبی نیست و معمولا به شکست منجر می‌شود چون برای همه‌ی سلیقه‌ها مناسب نیست. یک محتوای عالی محتوایی نیست که برای همه‌ی مخاطبان و خوانندگان شما مناسب باشد. ما نمی‌توانیم برای همه‌ی مخاطبان همه محتوایی ارائه دهیم. راه بهتر این است که مخاطبان برتر خود را بشناسید و برای آنها محتوا تولید کنید. وقتی احساس کردید که مخاطبان برترتان از شما راضی هستند، به سراغ دسته‌های بعدی بروید، تا بتوانید خدمات تولید محتوایتان را به آن‌ها هم ارائه کنید.

نمی‌دانید مخاطبان برتر شما چه کسانی هستند؟ حتی شروع با اصول اولیه مخاطب  شناسی به شما کمک می‌کند تا تولید محتوای خود را در مَسیر درست قرار دهید.

مرحله 1: ببینید چه کسی واقعاً محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کند.

می‌توانید با نگاه به مشتریان موجود، اطلاعاتتان را در مورد مخاطبان توسعه دهید. در حال حاضر چه نوع مشتریانی دارید؟ اگر خدماتتان را به کسب و کارها (و نه اشخاص) می‌فروشید، بیشتر در آن کسب و کارها با چه کسانی تعامل دارید؟ با مدیران و صاحبان کسب و کار یا مسئول خرید و فروش یا ….؟ هر کدام از این سمت‌ها، منافع خاص خودشان را دارند. مسلما سودی که یک مدیر از خرید محصول شما می‌برد با سودی که مسئول خرید و فروش به دست می‌آورد، متفاوت است. شما باید بتوانید بر حسب منافع مخاطبتان محتوا تولید کنید.

مرحله دوم: ببینید می‌خواهید چه کسی مشتری شما باشد.

پس از شناسایی مخاطبان خود از لیست مشتریان موجود، به انواع مخاطبانی که ممکن است از آنها غافل شده باشید. شاید شما سعی می‌کنید از سازمانهایی که در حال حاضر با آنها کار می‌کنید، استفاده کنید، اما بخواهید با افراد دیگری در آنجا ارتباط برقرار کنید. آنها را به لیست مخاطبان اضافه کنید.

مرحله 3: پنج مخاطب برتر خود را انتخاب کنید.

بله، فقط پنج!! ابتدا از یک جمع کوچک شروع کنید. بعد از اینکه محتوایتان برای این مخاطب‌ها نتیجه داد، می‌توانید این عدد را بیشتر کنید. شاید بخواهید برای همه‌ی افراد خدمات تولید محتوا را ارائه دهید ولی باید به ترتیب و با هدف قراردادن دسته‌های مختلف آن‌ها این کار را انجام دهید.

مرحله 4: علایق آنها را کشف کنید.

لازم است اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به آنچه که تصور می‌کنید در مورد مخاطبان خود داشته باشید، اما برای به دست آوردن کل اطلاعات مخاطبان باید به ترکیبی از بازخورد کیفی و داده‌های کمی‌توجه کنید

  • بازخورد کیفی: به دنبال بازخورد واقعی از مصاحبه‌های مشتری، نظرسنجی از پایگاه داده‌ها، میزان همدلی مخاطبان با شما، پرسونا، بازخورد رسانه‌های اجتماعی، سوالات خدمات به مشتریان و موارد دیگر باشید.
  • داده‌های کمی: وارد اعدادی شوید که داستانی را به شما می‌گویند، مانند تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان وب سایت از طریق گوگل آنالتیکس و سرچ کنسول، شماره‌های مشارکت اجتماعی و اطلاعات جمعیت شناختی

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود داشته باشید، راحتتر می‌توانید محتوای مناسب آنها را داشته باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید و این بسیار مهم است، زیرا همانطور که جی بائر همیشه می‌گوید:

“ارتباط به طور جادویی، زمان و توجهی را که لازم دارید ایجاد می‌کند.”

نکته حرفه ای: شما مخاطب متن‌های خودتان نیستید. به یاد داشته باشید که محتوای خود را از طریق اهداف، خواسته‌ها، نیازها و سوالات خاص آنها ارزیابی کنید، نه فقط اهداف خوتان.

5- یک پست بهتر از دیگران بنویسید

به گفته مارک تواین، “چیزی به نام ایده جدید وجود ندارد. ما به سادگی بسیاری از ایده‌های قدیمی ‌را می‌گیریم و آنها را در نوعی کلیدوسکوپ ذهنی قرار می‌دهیم. ما به آنها نوبت می‌دهیم و آنها ترکیب‌های جدید و کنجکاوی می‌کنند. “

انجام یک جستجوی ساده در گوگل در مورد هر چیزی ممکن است ثابت کند که این گفته، درست است. اما به جای تمرکز بر اعتقاد تواین مبنی بر اینکه چیزی به نام ایده جدید وجود ندارد، اجازه دهید بر مفهوم “ترکیبات جدید و عجیب” او تمرکز کنیم، چون این کار، دقیقاً همان کاری است که ما می‌توانیم با محتوای خود انجام دهیم.

مرحله 1: جستجوی سریع در موضوع خود انجام دهید.

ابتدا، جستجوی ساده ای در گوگل برای آنچه می‌نویسید انجام دهید. توجه داشته باشید که چه کسی در مورد آن می‌نویسد، چه می‌گوید و دید رقبا در مورد موضوع چیست. به این فکر کنید که محتوای رقیب، چطور با محتوای شما مقایسه می‌شود؟ دیدگاه شما چیست؟ در محتوای رقبایتان چه چیزی کم است که شما می‌توانید به مطالب خود اضافه کنید؟ چگونه می‌توانید تخصص خودتان را به موضوع اضافه کنید؟ یک محتوای عالی باید بتواند به تمامی سوالات مهم مخاطبانش پاسخ دهد.

متناوبا، می‌توانید با Buzzsumo جستجوی عمیق تری داشته باشید و معیارهای دیگری را برای برخی از موضوعات مورد نظر خود بدست آورید:

صرف نظر از این که چگونه تحقیقات موضوعی خود را انجام می‌دهید، آنچه در نهایت می‌خواهید در سایتتان ارائه دهید، یک ایده کلی از چشم انداز موضوعی شما است.

مرحله 2: محتوای بهتر را ایجاد کنید.

وقتی متوجه شوید کلیت محتوایتان، چگونه است و چه هدفی از تولید آن دارید و چه دیدی به کاربر می‌دهد، می‌توانید محتوای بهتری بنویسید.

  • ارتباط بیشتر محتوا به مخاطبین برتر شما: به یاد داشته باشید که اهداف، سوالات و نیازهای آنها را بنویسید.
  • عمیق تر و دقیق تر: می‌توانید پایتان را یک گام فراتر بگذارید؟ آیا می‌توانید کمی ‌عمیق تر از سایرین مطلب بنوسید؟
  • محتوایتان بهتر از بقیه طراحی شده باشد: آیا در این نوشته، اطلاعات بهتر با یک فیلم منتقل می‌شود؟ یا شاید هم گرافیک؟ یا حتی ممکن است فکر کنید، این محتوا به عنوان یک کتاب الکترونیکی قابل دانلود بهتر است؟
  • روان تر: آیا می‌توانید دید جدیدتر، بهتر یا بیشتری اضافه کنید؟

ما نمی‌خواهیم کل استراتژی محتوای خود را بر مبنای رقابتمان با دیگران تدوین کنیم، گاهی اوقات فقط باید موضوعاتی را پوشش دهیم که قبلاً به آنها پرداخته شده است. و این بسیار خوب است، ولی به شرطی که بهتر از بقیه بنویسید تا دیده شوید.به عنوان فرد یا شرکتی که خدمات تولید محتوا ارائه می‌کند، بهتر است تمامی این موارد را بدانید و به آنها عمل کنید.

اگر می‌خواهید بیشتر در زمینه تولید محتوا بدانید، این نوشته را بخوانید.

6. با  نوشتن محتوای همیشه سبز، برای مقاله‌هایتان طول عمر ایجاد کنید.

این جمله دقیقا جمله ی نویسنده‌ی متن است:

“هر زمان که ادیت یک محتوای سخت، عمیق و ظریف، به من سپرده می‌شود، به دنبال ROT می‌گردم:

R-محتوای اضافی

O- محتوای منسوخ شده

T- محتوای بی اهمیت

حالا چگونه محتوای ROT را پیدا کنیم؟ بیشتر اوقات، ایجاد محتوای به موقع یا ترند است که آخرین روندها یا منابع جدیدترین پدیده‌های فرهنگ عمومی ‌را پوشش می‌دهد. در حالی که این نوع پست‌ها و قطعات محتوا می‌توانند سرگرم کننده باشند، اغلب سریعا قدیمی می‌شوند. شما باید در خدمات تولید محتوایتان این را در نظر بگیرید.

به همین دلیل تمرکز بر ایجاد تعادل بین محتوای به موقع و محتوای همیشه سبز بسیار مهم است. اگر محتوای همیشه سبز به درستی نوشته شود، می‌تواند ترافیک پایداری ایجاد کند. این در حالی است که محتوای به موقع می‌تواند پس از پایان تاریخ انقضای مطلب، افت ترافیک شدیدی برای سایت به بار بیاورد. کیوان لی، از گروه بافر می‌گوید:

“یک توییت خوب در 18 دقیقه به اوج بازدیدهای خودش می‌رسد. .ولی یک پست وبلاگ همیشه سبز، تا سالها، برای سایت شما ترافیک ایجاد میکند.”

خبر بسیار خوب در مورد محتوای همیشه سبز این است که مجبور نیستید آن را به دفعات منتشر کرده یا مجدداً آنها را در شبکه‌های مجازی بازنشر کنید، تا ترافیک بگیرد. حالا این محتوای همیشه سبز چیست ؟

محتوای همیشه سبز چیست؟

Studyweb.com محتوای همیشه سبز را در این‌گونه تعریف می‌کند:

  • به سوالات متداولی که اکثر جستجوکننده‌ها دارند، پاسخ دهد.
  • حتی وقتی خیلی از زمان انتشار آن گذشته باشد، بازهم جذاب و مفید باشد و مخاطب جذب کند.
  • در طول ماه‌ها یا سال‌ها، جزو رنک‌های بالا باشد یعنی بتواند ترافیک به سایت شما جذب کند.
  • تاریخ انقضا نداشته باشد.

چگونه می‌توانید محتوای همیشه سبز ایجاد کنید؟

در اینجا سه مرحله آسان برای شروع نوشتن محتوای همیشه سبز را با هم مرور می‌کنیم:

1. مبتدیان را هدف بگیرید.

وقتی صحبت از ایجاد محتوای همیشه سبز می‌شود، با نوشتن برای مبتدیان شروع کنید. فقط مطمئن شوید که محتوای شما اصطلاحات تخصصی زیادی نداشته باشد و هر اصطلاحی که احتمال میدهید مخاطب مبتدی آن را نداند، توضیح بدهید.

2. روی موضوعات خود تمرکز کنید

درک و استفاده از یک موضوع خاص برای خوانندگان شما آسان تر است. همچنین نوشتن یک موضوع خاص برای شما آسان تر است. در مورد موضوعی گسترده که به آن علاقه دارید فکر کنید. فرض کنید مخاطبانتان افراد خاصی هستند که به آن موضوع علاقه دارند یا فقط میخواهند آن موضوع را برایشان توضیح دهید.

3.محتوایتان آنچنان طولانی نباشد.

خیلی از اوقات، متخصصان بر محتوای طولانی تاکید دارند ولی در نظر داشته باشید که هدف محتوا فقط و فقط مخاطبان هستند. یک مخاطب مبتدی ممکن است با دیدن یک محتوای طولانی، علاقه اش را به موضوع از دست بدهد.

نکته حرفه ای: همیشه در محتواهایتان دنبال ROT بگردید. با پیدا کردن آنها و ویرایش مقاله، می‌توانید همیشه یک مقاله به روز داشته باشید.

عالی بودن محتوا را با پیچیده و سخت بودن آن اشتباه نگیریم.

7. پیشنهاد ارتقاء محتوا

ارتقاء محتوا پاداش خاصی برای مخاطبانی است که محتوای شما را می‌خوانند. ارتقای محتوا، یک کتاب الکترونیکی یا مجموعه ابزار عادی (مثل دکمه اشتراک گذاری) نیست که در هر صفحه از سایت خود ارائه می‌دهید. درست انجام شده است، شما همزمان محتوای باکیفیت ارائه می‌دهید و به طور بالقوه لیست ایمیل خود را ایجاد می‌کنید.

برخی از نمونه‌های ارتقاء محتوا عبارتند از:

  • نسخه PDF قالب بندی شده و طراحی شده مقاله: ارائه نسخه PDF مقاله به خواننده شما اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل به آن مراجعه کند. البته خب یک محتوا باید با کیفیت باشد که خواننده رغبت کند آن را دانلود کند.
  • چک لیست خلاصه شده: هنگامی که نکات‌ها و روشهای ارزشمندی را ارائه می‌دهید، مخاطبان شما می‌خواهند آنها را پیاده کنند. یک چک لیست ارائه دهید که نکات اصلی پست شما را پوشش دهد. این چک لیست باعث می‌شود مخاطب هر موقع که لازم داشت به سایت شما برگردد و از آن استفاده کند.
  • الگوها: صفحات شامل الگوها /اکسل که مخاطبان شما را در اجرای تکنیک‌هایی که ترسیم کرده‌اید راهنمایی می‌کند. به طور مثال یک بیزنس پلن.
  • نسخه‌های پیشرفته یا ویژه: می‌توانید همه استراتژی‌ها و نکات ضروری مربوط به یک مطلب را در محتوای اولیه خود نشان ندهید. به طور مثال: مطالب بیشتر یا پیشرفته ای را در قالب کتاب الکترونیکی، یا الگو ارائه دهید.

چطور برای محتوامان ارتقا ایجاد کنیم؟

  • محتوایتان را قابل اجرا کنید. یعنی کاربر بتواند سریع و ساده، مطالبی را که نوشته اید اجرا کند.

وقتی که محتوای شما قابل اجرا باشد، ارائه ارتقای آن بسیار ساده تر است.

البته گاهی اوقات باید محتوای غیرقابل اجرا بنویسید، مانند هنگام پوشش ترندهای صنعت؛ ولی در این مورد، باید اطمینان حاصل کنید که ارتقاء محتوای شما قابل اجرا است. یک مثال، راهنمای گام به گام نحوه استفاده از ترند صنعت است.

  • یک نسخه نقطه به نقطه از پست خود ایجاد کنید.

تکنیک‌های قابل اجرا را در نوشته تان لیست کنید. این کار را به صورت مرحله به مرحله برای کاربر جلو ببرید. یعنی کاربر بداند پس از مرحله ی X باید به مرحله ی Y و سپس Z برود.

  • قالب بسازید

مقاله‌ی خود را یک بار دیگر دقیق بخوانید. الگوهایی را که می‌توانید ایجاد کنید و راه اجرا را برای خوانندگان را آسان تر کنید بنویسید. برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

  • اگر در مورد استراتژی محتوا می‌نویسید، قالب تقویم محتوا
  • اگر در مورد ایجاد بودجه شخصی خود می‌نویسید، قالب بودجه
  • اگر در مورد استارت اپ‌ها مینویسید، بیزنس پلن
  • کاربرگ‌هایی که راهنمای خواننده شما هستند
  • ارتقاء محتوای خود را طراحی کنید

با افزودن ارتقاء محتوا در مقاله خود، در حال حاضر 90 درصد از رقبای خود جلوتر خواهید بود. اگر وقت دارید، با تلاش بیشتر در طراحی ارتقاء محتوای خود، فراتر بروید. برخی از عناصر ساده که باید در طراحی چک لیست و الگوهای خود در نظر بگیرید عبارتند از:

  • لوگوی خود را درج کنید
  • رنگهای به کار رفته در صفحه را با رنگ لوگوی سایت، ست کنید. توجه کنید منظور از ست کردن، همرنگ بودن نیست. منظور ما این است که رنگ‌ها با همدیگر متناسب باشند.
  • اگر لازم بود، یک صفحه ی راهنما در مورد نحوه استفاده از الگوهایی که ارائه می‌دهید، قرار دهید
  • یک دعوت به اقدام برای این دانلودها ایجاد کنید.
  • در نهایت، یک لینک دانلود برای ارتقاء محتوا در مقاله خود اضافه کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای این کار استفاده کنید. در Convince & Convert، ما به OptinMonster جزئی هستیم.

نکته حرفه ای: فکر نکنید که باید به هر قسمت از محتوا ارتقاء محتوا را اضافه کنید. با چند پست یا قطعه ای که واقعاً می‌خواهید در آنها دیده شوید شروع کنید و از آنجا بروید.

یک محتوای عالی محتوایی نیست که در همه‌ی ابزارها نمره‌ی عالی بگیرد. مهم این است که از نظر مخاطب، با کیفیت باشد.

8. خوانایی نوشته‌ها را در اولویت قرار دهید

صرف نظر از اینکه چه کسانی را هدف قرار می‌دهید، فارغ از حرفه آنها، صرف نظر از موضوع، محتوای شما باید قابل خواندن باشد. اما گاهی اوقات، خوانایی می‌تواند بسیار پیچیده باشد زیرا سطح خواندن مخاطبان شما ممکن است به شدت متفاوت باشد.محتوای عالی باید برای اکثر افرادی که آن را می‌خوانند، قابل فهم باشد.

“یک ارائه دهنده‌ی خدمات تولید محتوا، باید بداند چه کلماتی را چگونه در کنار هم قرار دهد تا خوانایی نوشته‌ها در بالاترین حد ممکن باشد”

به عنوان مثال، اگر محقق و مدرس هستید و میخواهید در مورد نمایشگاه کتاب، محتوایی تولید کنید، ممکن است لازم باشد سطوح بسیار متفاوت خواندن مخاطبان مورد نظر خود را در نظر بگیرید:

  • خوانندگان اولیه
  • خوانندگان نوجوان
  • والدین/سرپرستان
  • معلمان/اعضای هیئت علمی

یکی از مقیاس‌های اندازه گیری محبوب برای تعیین خوانایی محتوای شما، آزمون فلش – کینکید است که خوانایی متن‌ها را مشخص میکند. توصیه می‌شود که درجه ی محتوای تولیدی شما 8 باشد تا اکثر آمریکایی‌ها بتوانند آن را خوانده و متوجه شوند.

فلش-کینکید

هنگامی ‌که محتوای خود را درجه بندی می‌کنیم، چگونه می‌توانیم نوشتار خود را بر اساس آن بهبود بخشیم؟ یک برنامه رایگان وجود دارد که این کار را انجام داد: Hemingwayapp. فقط محتوای نوشته شده خود را در این برنامه کپی و جایگذاری کنید. این سایت، بر اساس میزان خوانایی مطلب شما به آن نمره می‌دهد. علاوه بر این میتوانید ببینید چه جملاتی را برای بهبود محتوایتان نیاز دارید.

ابزار همینگوی

پس از عمل به این نکات، پیشرفت چشمگیری در نوشتار خود مشاهده خواهید کرد. برای خوانا تر شدن جملاتتان به این نکات هم میتوانید توجه کنید:

  • جملات خود را به ساده ترین حالت ممکن بازنویسی کنید.
  • در هر جمله فقط یک ایده را بیان کنید
  • از کاما کمتر و نقطه بیشتر استفاده کنید. این به این معنی است که جملاتتان کوتاه باشند تا خواننده راحت تر آنها را درک کند.

در این نوشته 8 تکنیک برای نوشتن یک محتوای عالی را با هم مرور کردیم. در نوشته ی بعدی، 8 مورد دیگر هم بیان می‌شوند تا 16 تکنیک فوق العاده برای نوشتن و ویرایش محتوای متنی داشته باشیم. اگر شما هم در زمینه‌ی تولید محتوا و خدمات آن، نکته ای مد نظر دارید، برای ما بنویسید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.