مقالات آموزشی

چند مورد جالب برای یافتن ایده های محتوای تخصصی و جذاب مخاطب محور

مفید بود؟

در این مقاله چند روش کاربردی برای یافتن و جمع آوری ایده های محتوا از طریق مخاطبان و تعداد محدودی از تحقیقات کیفی قدیمی، ارائه شده است. آیا ایده هایی برای ایجاد محتوا ندارید؟ اگر ذهن شما خسته شده است و چشم‌های شما از مطالعه مقاله ها برای یافتن موضوعات جدید و جذاب آسیب می‌بیند، وقت آن است برای این کار از یک مسیر دیگر به ویژه برای انجام تحقیقات وارد شوید.

 

به جای کشف ایده ها، بررسی ایده های محتوا یک روش اثبات شده است که مخاطبان شما آن را دوست خواهند داشت؛ زیرا شما برای یافتن ایده و موضوع برای محتوای خود به منبع اصلی متکی هستید. به موضوعاتی که مخاطبان شما می‌خواهند بخوانند توجه کنید، به سؤالات و نیازهای آن‌ها گوش دهید و به بررسی مواردی بپردازید که برای آن‌ها جالب است. این یک مسیر عالی برای دست‌یابی به ایده های جدید و موردپسند محتوای مخاطب محور است.

راه‌های عالی برای یافتن ایده های محتوای جدید و جالب با هدف جذب مخاطبان

در این بخش از مقاله چند شیوه کاربردی برای یافتن و جمع آوری ایده های محتوای که از طریق مخاطبان و تعداد کمی از تحقیقات کیفی قدیمی اجرا می‌شوند، ارائه خواهد شد.

1. با مخاطبین خاص خود شبکه ایجاد کنید، تعامل داشته باشید و گفتگو کنید

برای یافتن بهترین ایده های محتوا، روی شبکه هایی که تا کنون ایجاد کردید و گفتگوهای واقعی با مخاطبین خاص خود، متمرکز شوید. برای انجام این روش، باید مخاطبان خود را درک کنید و در صنعت و جامعه خود به طور واقعی فعال باشید. سپس باید:

  • افراد مختلف مرتبط با فعالیت خود را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید، فالو کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.
  • به فیدهای اجتماعی خود توجه کنید و از موقعیت‌های ایجاد شده برای به اشتراک گذاری مطالب و اظهارنظر در مورد پست‌های سایر افراد استفاده کنید.
  • وقتی متوجه می‌شوید که مخاطبین خاص شما در حال بحث و گفتگو هستند یا از شما سؤال می‌پرسند، نگران نشوید که با چه ریتمی حرف می‌زنند.
  • با پیام‌های دایرکت (DM)با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و در مورد آنچه در ذهن آن‌ها می‏گذرد، سؤال کنید.
  • در رویدادها و کنفرانس‌های مرتبط با صنعت منطقه خود شرکت کنید و به موضوعاتی بپردازید که به آن‌ها بسیار علاقه دارید.

با یادداشت برداری، به ثبت موضوعات و سؤالاتی که در طول بررسی شبکه های خود به آن‌ها رسیده اید، بپردازید. برای انجام درست این کار یک ماه کافی نیست، شما باید برای کار روی شبکه خود به طور مداوم وقت صرف کنید و به سایر افراد در حوزه خود، علاقه خود را نشان دهید. با حس کنجکاوی و برقراری روابط دوستانه، حلقه های اجتماعی خود را توسعه دهید. برند شما نیز از مزایای این کار شما بهره مند خواهد شد.

خوب است بخوانید: آیا می‌خواهید محتوای خود را برای رتبه بندی در صفحه 1 ایجاد کنید: 6 نکته برای ایجاد محتوای مناسب سئو

2. کاربرد چت‌های آنلاین برای ایجاد ایده های محتوای جذاب

اگر گزینه چت آنلاین را در وب‌سایت خود دارید از آن استفاده می‌کنید. با این انجام مکالمات از این طریق، یک منبع عالی برای یافتن ایده های محتوا خواهید داشت. یکی از ابزارهای چت آنلاین Drift است. با Drift، می‌توانید به بررسی مکالمات به صورت باز و بسته بپردازید. همچنین با استفاده از این ابزار، می‌توانید همیشه چت‌های آنلاین را بررسی کنید و سؤالات رایج مشتریان خود را پیدا کنید.

 

شما چه سؤالات و موضوعاتی را بارها و بارها می‌بینید؟ این سؤالات مواردی هستند که می‌توانید به آن‌ها بپردازید و با آن‏ها محتوا بنویسید.  به روند مکالمات در پلتفرم چت آنلاین خود دقت کنید و از آن‌ها برای ایجاد موضوع محتوای مناسب و جدید در همان لحظه استفاده کنید.

3. به تماس‌های تلفنی بخش فروش توجه کنید

کانال‌های فروش خود را برای بررسی ایده های محتوا از دست ندهید. برای این کار باید به تماس‌های تلفنی که تیم فروش شما با خریداران دارند، گوش دهید. این تماس‌ها منبع بسیار ارزشمندی برای یافتن موضوعات جالب و مخاطب محور محتوا هستند، به خصوص اگر یک کاربر، طی یک تماس مجموعه سؤالاتی را درباره خدمات یا محصولات از شما بپرسد. اگر سؤالات مشابهی را بارها توسط مشتریان خود دریافت کردید، حتماً زمان آن رسیده است چند محتوایی عمیق و جذاب را برای پاسخگویی به آن‌ها ایجاد کنید.

اگر از سیستم‌های CRM مانند HubSpot یا Salesforce برای فروش و ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنید، باید دارای قابلیت بررسی و ثبت تماس‌ها نیز باشند. حتماً از این منبع فوق العاده با ارزش برای یافتن ایده های محتوا استفاده کنید.

4. یک کانال برای تیم خود طراحی کنید تا سؤالات متداول مخاطبان را به اشتراک بگذارند

هنگام استفاده از شیوه بازاریابی گفتگو محور برای یافتن ایده های محتوا از مشارکت سایر اعضای تیم خود برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. بهترین راه این است که یک کانال ویژه برای تیم خود ایجاد کنید تا آنها بتوانند سؤالات متداول و مشترک را از طریق تعامل با مخاطبان هدف، به اشتراک بگذارند. جمع آوری دیدگاه‌ها و نظرات مختلف مخاطبان در یکجا، موجب سهولت بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها می‌شود.

برخی از پلتفرم‌های تعاملی مهم که عملکرد خوبی نیز دارند عبارتند از:

  • Slack
  • Trello
  • Google drive
  • Airtable

یک کانال ساده مانند Google doc یا یک کانال تخصصی مانند Slack می‏تواند برای به اشتراک گذاری مطالب استفاده شود. از هر ابزاری که بهترین نتایج را برای تیم شما دارد، استفاده کنید.

با بررسی موضوعات و ایده ها از طریق مخاطبان هدف و مشتریان خود، نه تنها می‌توانید موضوعات وبلاگ را پیدا کنید، بلکه کشف موضوعات مهم صفحه وب‌سایت نیز راحت‏تر خواهد شد.

5. بعد از جمع آوری اطلاعات از طریق تحقیق و بررسی، از میز کار خود فاصله بگیرید و اجازه دهید ذهن شما آن‌ها را پردازش کند

آخرین نکته برای کشف ایده های محتوا این است که به ذهن خود فرصت پردازش اطلاعات به دست آمده از بررسی‌ها را دهید. این کار را باید دقیقاً بعد از کسب اطمینان از اتمام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات انجام شود. هنگامی از مقدار داده های کیفی جمع آوری شده در یک حوزه خاص رضایت داشتید، از میز کار خود فاصله بگیرید و بلافاصله شروع به نوشتن نکنید؛ زیرا این توقف به ذهن شما فرصت می‌دهد تا ایده ها و موضوعاتی را که کشف کرده اید، پردازش کند.

بر اساس بسیاری از مطالعات انجام شده

در این حوزه، وقفه ذهنی به تمرکز ذهن شما کمک می‌کند، بهره وری آن را افزایش می‌دهد و موجب ایجاد ایده های خلاقانه تری برای ایجاد محتوای جذاب می‌شود. به خودتان فرصت دهید تا افکار، ایده های شما مسیرهای جدیدی را پیدا کنند.

 

شما با یافتن موضوعات و ایده های خلاقانه محتوای ، مطالب بهتر و باکیفیت‌تری را به مخاطبان خود ارائه می‌دهید و از این طریق دیدگاه جدید و با ارزش‏تری را برای آن‌ها فراهم می‌کنید. درست است، باید به ذهن خود اجازه رؤیاپردازی دهید.برای ایجاد ایده های محتوا، فراتر از شیوه های مورد انتظار و شناخته شده استفاده کنید؛ زیرا با تقلید شیوه های دیگران، محتوایی مشابه آن‌ها ایجاد خواهید کرد.

برای ایجاد تمایز در ایده پردازی محتوا، سعی کنید از روش‌های غیرمعمول و اطلاعات حاصل از تحقیقات استفاده کنید. به تمام منابع اطلاعاتی خود توجه کنید و باکمی کنجکاوی به ایده های ناب و منحصر به فرد دست‌یابید. در پایان حتماً توجه کنید که نیازها و مسائل رایج مخاطبان هدف شما چیست؛ زیرا نقطه شروع ایجاد محتوا، نیازها و تقاضای آن‌ها است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.