مقالات آموزشی

رغایت نکاتی برای انجام تولید محتوا پزشکی

مفید بود؟

مانند بسیاری دیگر از طبقه بندی‌ها، قواعد و نکات در تولید محتوا پزشکی اهمیت مخصوص به خود را دارد. زمانی که به تولید محتوا پزشکی و دنیای تخصصی آن می رسیم، باید مطلب قابل توجهی برای مخاطب داشته باشیم. مطلبی که با دنیای پزشکی و جزئیات و حساسیت های موجود در آن همخوانی داشته باشد. و نکته ی قابل عرضی هم برای مخاطب و مشکلات درمانی وی، داشته باشد. چیزی که درباره این محتوا از طریق وب سایت ‌های ارتباط جمعی، یا وبلاگ ‌ها ارائه می دهید؛ می‌تواند به میزان قابل‌ توجهی به موفقیت شما کمک کند.

تولید محتوا پزشکی باید جالب و مرتبط با هر عمل خاص، در ادغام با بهترین روش‌ها برای نگارش، بازاریابی محتوای درمانی و سئو مربوط به آن باشد. این موضوع می‌تواند یک کار دلهره‌ آور برای برخی از افراد باشد. در اینجا چند نکته و مواد اولیه برای موفقیت وجود دارد؛ که به شما در تولید محتوا پزشکی با کیفیت کمک می‌ کند.

توجه به عناوین قابل ذکر در تولید محتوا پزشکی

مهم است که در تولید محتوا پزشکی، با یک ایده روشن و واضح در مورد آنچه که در مورد آن خواهید نوشت، شروع کنید. اخبار فعال، که در لیست‌ها و موضوعات روز شکل می‌گیرند؛ به طور خاص برای خوانندگان جذاب هستند. به عنوان مثال “پنج روش برای اجتناب از بیماری در فصل های سرد”به جای” چرا بیماری ها در فصول سرد بیشتر هستند؟” . این عنوان ها می توانند در جذب مخاطب نقش موثری ایفا کنند.

پس در کنار تولید محتوا پزشکی با توجه به موقعیت و نیاز های جامعه به دانستنی ها و توصیه های مراقبتی، باید به جذابیت عناوین تولیدی هم توجه کنید. چرا که بسیاری از مخاطبان با توجه به عنوان موجود اطلاعات لازم را دریافت می کنند. و سپس به متن دقت می کنند. البته تولید محتوا پزشکی تنها به توصیه ها خلاصه نمی شود. و می تواند بار آموزشی نیز داشته باشد. اگر در ابتدای این راه هستید می توانید به سایت ها و کانال های مشابه نگاهی بیندازید.

سادگی نگارش را در تولید محتوا پزشکی مد نظر قرار دهید.

این نکته بسیار اهمیت دارد. ساده انگاری و توجه به این موضوع باعث سردرگم شدن مخاطب برای رفع مشکل یا دریافت اطلاعات لازم نخواهد شد. قانون سادگی به جلوگیری از سردرگمی، و کمک به خواننده برای درک بهتر محتوای شما کمک خواهد کرد. همچنین سعی کنید از استفاده از اصطلاحات تخصصی پزشکی، زبان انگلیسی یا اصطلاحات کلیشه خودداری کنید. باقی ماندن و توجه مخاطب، کلید تولید محتوا پزشکی و مراقبت‌ های بهداشتی است.

چرا که مردم عامه از بسیاری از اصطلاحات رایج در پزشکی اطلاع ندارند. و در صورت استفاده از آن ها دچار مشکلی دو چندان خواهند شد. رعایت سادگی و قابل فهم بودن محتوا برای مخاطب وی را به صفحه و موضوعات شما علاقه مند نگه خواهد داشت.

طرز فکر شما در این رابطه باید به منزله ی برداشتن بار از روی دوش مخاطب، در پیدا کردن نیاز خود باشد. البته این موضوع باید تا حدی با توجه به مسائل موجود در دنیای پزشکی مد نظر قرار گرفته شود. تا جایی که مفهوم مطلب در ساده انگاری، تغییر نکند. و شخص دچار اشتباه نشود.

بهبود ایده ها و موضوعات رایج در تولید محتوا پزشکی

شما می‌توانید با خواندن بیشتر، نوشتن بهتر در تولید محتوا پزشکی را نیز یاد بگیرید. همگام با خواندن وبلاگ های حرفه‌ای و یا وب سایت‌ های خبری و ارزیابی محتوای آن بر چگونگی توسعه افکار، و به اشتراک گذاری ایده ‌ها در تولید محتوا پزشکی غالب می شوید. زمانی که درک کنید که ایده‌ ها چگونه بیان می ‌شوند؛ می‌توانید ایده ‌های خود را به روشنی بیان کرده. و تولید محتوا پزشکی خویش را بهبود ببخشید.

پس در مورد عناوین و موضوعاتی بنویسید؛ که به آن ها بیشتر اهمیت می دهید. یا به نوعی حوزه فعالیت تان خصوصا بر آن بخش پایه ریزی شده است. اغلب نوشتن در مورد موضوعی که با آن آشنا هستید؛ و یا چیزی که در مورد آن شور و اشتیاق دارید، آسان‌تر است. اگر اینطور نیست، تحقیق و یادگیری بیشتر در مورد یک موضوع می‌تواند به الهام بخشی، پیشروی در تولید محتوا پزشکی، و در نهایت به تحقق اهداف بازاریابی در تولید محتوا پزشکی تان هم کمک کند.

برای ارتقا تولید محتوا پزشکی از سوی مخاطب اطلاعات دریافت کنید.

انتقاد سازنده باید تولید محتوای پزشکی شما را بهبود ببخشد. و مهم است که هرگز این موضوع را فیلتر نکنید. هرگونه انتقاد یا پیشنهادی را از سمت مخاطبان خود دریافت کنید. و سعی کنید سازنده ترین آن ها را در تولید محتوا پزشکی خود اعمال نمایید. ممکن است بسیاری از انتقاد ها سلیقه ای و برخی بر اساس تجربه باشند. پس بهتر است در این زمینه از یک متخصص نیز سوال کنید.

برای تولید محتوا محتوا پزشکی و بهبود مسیر آن، به صورت عینی بازخورد دریافت شده را در نظر بگیرید. در ابتدا و ادامه ی این مسیر ممکن است باگ هایی موجود باشند؛ که حتی بر جریمه شدن توسط گوگل و موتور های جستجو منجر شوند. پس در کنار توجه به کمیت محتوا، یک چک لیست سئو برای خود ایجاد کنید. و برای تولید محتوا پزشکی آن را مد نظر داشته باشید. تا به موفقیت دست یابید.

شش نکته برای استراتژی بازاریابی محتوا

زمان شروع ساختن استراتژی بازاریابی و تولید محتوا پزشکی اکنون فرا رسیده است. هنگام شروع فرآیند طوفان فکری برای استراتژی بازاریابی محتوای خود، این شش نکته را در نظر بگیرید:

1. داستان کارکنان خود را بگویید.

کارکنان شما تا حد زیادی مهمترین دارایی مرکز شما و منبع موثری برای بیان داستان مرکز شما با چهره انسانی هستند. پزشکان، پرستاران، دستیاران پزشک و سایر مراقبان را در وبلاگ، خبرنامه، وب‌سایت و جاهای دیگر مرکز خود برای تولید محتوا پزشکی معرفی کنید تا به ارائه تصویری از افرادی که سازمان را اداره می‌کنند کمک کنید.

وقتی نوبت به ایجاد نمایه می‌رسد، هر هفته‌، هر ماه یا سه‌ماهه یک‌بار داستان شخصی یکی از کارکنان را به اشتراک بگذارید تا در مورد سابقه کاری آن‌ها در بیمارستان یا نکات برجسته شغلی صحبت کنید. بسیار مهم است که عکسی از کارمندان اضافه کنید تا ارتباط با آنها آسان تر شود و داستان شما در مورد آنها جذاب تر شود.

آیا سازمان شما مرتباً یک سری پادکست، ویدیو یا مقاله برای تولید محتوا پزشکی منتشر می کند؟ اگر چنین است، اعضای خود را در این محتواها معرفی کنید. همچنین دستاوردهای کارکنان خود را برای نشان دادن حمایت و تأکید بر برتری تیم خود نشان دهید. برجسته کردن دستاوردهای کارکنان، اصالت را برای محتوای شما به ارمغان می آورد که ابزاری حیاتی برای ایجاد اعتماد در درازمدت با مخاطبان شما است.

2. از ویدیو برای ثبت جذاب ترین داستان ها استفاده کنید

ویدئو یکی از موثرترین روش‌ها برای گفتن داستان برای مخاطبان است که می‌تواند به ایجاد اعتبار کمک کند. با ارائه خدمات، تخصص و داده‌هایی که مختص امکانات شما هستند، یک استراتژی شبیه به یک سریال تلویزیونی هفتگی، برای تولید محتوا پزشکی خود بسازید. نوع محتوایی که متخصصان مراقبت های بهداشتی از آن مطلع هستند، برای مخاطبان بسیار ارزشمند است. ناگفته نماند که برخی از اطلاعات در مراکز مراقبت های بهداشتی، خصوصی و بسیار حساس هستند، اما سایر داده ها می توانند مزایای گسترده ای برای تسهیلات شما داشته باشند تا با عموم به اشتراک بگذارند.

مثلا یک ویدیو که داستان و نوع جراحی انجام شده برای کمک به اصلاح آسیب ژیمناستیک را نشان می دهد می تواند یک موضوع خوب برای تولید محتوا پزشکی باشد. با انتخاب اشتراک‌گذاری این داستان گیرا از بهبودی بیمار بصورت یک ویدیو به جای یک مقاله، به بهتر نشان دادن ارزشی که بیمارستان توانسته بود با شنیدن صدای او، دیدن لبخندش و تماشای توضیح تجربه‌اش ارائه کند، کمک کرد.

3. ایجاد اینفوگرافیک با استفاده از منابع بی نظیر داده و تخصص

مراکز مراقبت های بهداشتی دسترسی منحصر به فردی به داده ها و متخصصان در مورد تخصص خود دارند، و همچنین روابط قوی با دانشگاه های مختلف که در حال مطالعه و جمع آوری اطلاعات در مورد خدماتی که به بیماران ارائه می دهند هستند، دارند. این داده ها را برای گنجاندن در یک اینفوگرافیک در در یک موضوع خاص جمع آوری کنید که به اشتراک گذاری این دانش و اطلاعات به روشی بصری کمک می کند که افراد تشویق شوند تا این منبع را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و به آن پیوند دهند. این داده‌ها را حتی می‌توان از وب دریافت کرد، با این حال اطمینان از دقیق بودن تمام اطلاعات مورد استفاده واقعاً مهم است. سعی کنید خودتان اینفوگرافیک را با استفاده از یک ابزار کاربرپسند مانند Infogr.am یا Infoactive بسازید.

4. از مخاطبان خود نظرسنجی کنید.

دریافت بازخورد دائمی از بیماران و شرکای شما برای موفقیت مداوم تولید محتوا پزشکی شما به صورت آفلاین و آنلاین حیاتی است. نظرسنجی‌ها می‌توانند به سنجش رضایت بیمار کمک کنند، مشخص کنند که بیشترین نگرانی‌ها برای سلامت زنان و مردان در میان یک گروه نظرسنجی چیست، بفهمند بیماران چگونه از امکانات شما مطلع می‌شوند و به تحقیقات پزشکی در گروه‌های مختلف بیماران کمک کنند. از طریق سرویسی مانند SurveyMonkey از بیماران، مخاطبان آنلاین یا گروه های بیمار خود نظرسنجی کنید تا داده های کافی برای انتشار در وبلاگ خود، برای یک اینفوگرافیک یا پست در رسانه های اجتماعی و غیره به دست آورید.

5. یک کتاب الکترونیکی در مورد یافته ها یا مطالعات بنویسید

کتاب‌های الکترونیکی محتوایی طولانی‌ درباره یک موضوع خاص هستند که به دلیل طولانی بودن و تنوع منابع، ارزش عمیق‌تری نسبت به پست یا مقاله وبلاگ ارائه می‌کنند. از این منابع می توان برای کمک به آموزش مخاطبان و ارائه ارزش در مورد یک موضوع خاص استفاده کرد. یک مرکز مراقبت های بهداشتی این مزیت را دارد که داده ها را از کارشناسان و مطالعات به دست آورد. یک کتاب الکترونیکی می‌تواند موضوعاتی از تأثیرات فناوری تلفن همراه بر مراقبت‌های بهداشتی تا شش نوآوری جدید در پیوند قلب را پوشش دهد. عامل رایج در بین کتاب‌های الکترونیکی این است که به جذب سرنخ‌ها به وب‌سایت سازمان کمک می‌کنند، زیرا اطلاعات با کیفیت و ارزش را به صورت رایگان ارائه می‌کنند. برای اینکه کتاب‌های الکترونیکی حتی مؤثرتر کار کنند،از بازدیدکنندگان وب‌سایت بخواهید برای دریافت منبع رایگان ایمیل یا سایر اطلاعات خود را ارسال کنند.

6. یک مجله در مورد سلامت و تندرستی ایجاد کنید

یک مجله چاپی و آنلاین سالانه، فصلی یا ماهانه درباره امکانات، خدمات، اخبار و به روز رسانی های فصلی خود ایجاد کنید. این به سازمان شما کمک می‌کند تا بیشتر شبیه یک نشریه عمل کند و به تولید محتوا پزشکی باکیفیت مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی به مخاطبان بر اساس تخصص شما و زمان ادامه دهد. مجله به دلیل تعداد دفعات انتشار آن، یک استراتژی مهم برای محتوای شما است. خوانندگان شروع به انتظار آن می کنند، مانند برنامه های تلویزیونی، اگر به طور مداوم یک بار در ماه، هر سه ماه یک بار یا در هر فرکانسی که سازمان تصمیم بگیرد منتشر شود. از مقالات وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و کتاب‌های الکترونیکی در مجله خود استفاده کنید، و همچنین مطمئن شوید که محتوای اصلی متنوعی را در آن جای داده‌اید. مجله می تواند به اندازه سازمان شما حداقل یا گسترده باشد، آنچه مهم است این است که ارزش ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

برخی عناصر مهم تولید محتوای پزشکی

تجربه و تخصص

تخصص در بازاریابی محتوای پزشکی مستقیماً به تجربه و آموزش افرادی که محتوا را تولید می‌کنند مربوط می‌شود. در سایت‌های غیرپزشکی، ممکن است برای یک علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی کافی باشد که اطلاعات خود را در مورد آخرین روندهای بازی به اشتراک بگذارد. با این حال، در سایت‌های پزشکی، اگر بتوانید نشان دهید که توسط یک متخصص در این زمینه ایجاد شده‌است، می‌توانید سئوی صفحه را تقویت کنید و محتوای مؤثرتری ایجاد کنید. برای نشان دادن تخصص، باید:

-به دنبال نویسندگان با تحصیلات و تخصص در زمینه خود باشید

– برای هر متخصصی که در سایت شما مشارکت دارد، یک صفحه نویسنده ایجاد کنید

– یک بیوگرافی نویسنده را با جزئیات اعتبار آنها منتشر کنید

بیوگرافی نویسنده باید شامل مدارک، تحصیلات و گواهینامه‌های یک متخصص پزشکی، ذکر هر گونه مقاله منتشر شده در مجلات حرفه‌ای و سال‌ها تجربه آنها در این زمینه باشد. البته، اگر یک آژانس تولید محتوا را استخدام کنید، نویسندگان شما به احتمال زیاد در زمینه پزشکی تخصص نخواهند داشت اگرچه ممکن است. اگر می‌توانید افراد حرفه ای را بیابید که نویسندگان با استعدادی با دانش سئو هستند، باید آنها را استخدام کنید.

به طور کلی بهترین گزینه این است که نویسندگانی را با تجربه و دانش در زمینه پزشکی پیدا کنید و سپس از متخصصان معتبر پزشکی بخواهید کار را برای دقت بررسی کنند. به عنوان گزینه سوم، می‌توانید نویسندگانی را استخدام کنید تا مقالاتی را که تحت نام متخصصان پزشکی در رشته شما منتشر می‌شوند، بنویسند. فقط مطمئن شوید که متخصص پزشکی شما در ایجاد ایده‌ها و طرح کلی نقش دارد. این مقالات همچنین باید از نظر صحت توسط متخصص پزشکی بررسی شوند.

اقتدار

وقتی محتوایی را منتشر می‌کنید که توسط نویسندگانی با تخصص در صنعت خط‌بندی شده است، گام مهمی در جهت تقویت «اقتدار» وب‌سایت خود برداشته‌اید. اقتدار به میزان شناخت و اعتماد مردم از برند شما مربوط می‌شود. اگر هنوز نام آشنای شما در زمینه پزشکی نیست، هنوز راه‌های دیگری برای تقویت قدرت شما وجود دارد. برخی از عناصری که باعث افزایش اعتبار یک وب سایت پزشکی می‌شوند عبارتند از:

-پیوند مجدد به مطالعات بررسی شده و سایر سایت‌های پزشکی معتبر

– انتشار محتوای نوشته شده توسط کارشناسان صنعت و نشان دادن تخصص آنها در بیو نویسنده

– انتشار مطالب دقیق

– انتشار مقالات طولانی‌تر که همه چیز را در مورد موضوعی که خوانندگان باید بدانند پوشش می‌دهد

همچنین، اگر بتوانید سایر سایت‌های پزشکی با کیفیت بالا را به محتوای خود پیوند دهید، اعتبار سایت شما را بهبود می‌بخشد. هرچه رتبه سایت شما در گوگل بالاتر باشد، اعتبار بیشتری دارد. بنابراین، به انتشار محتوای ستونی با کیفیت بالا و طولانی ادامه دهید که به سؤالات خوانندگان پاسخ می‌دهد و قدرت کسب خواهید کرد.

قابل اعتماد بودن

به طور مشابه، قابل اعتماد بودن وب سایت پزشکی شما به محتوا، نویسندگان و کیفیت خود وب سایت شما نیز مرتبط است. اطمینان حاصل کنید که یک گواهی SSL برای وب سایت خود دارید و سایت شما در دامنه https:// قرار دارد تا به خوانندگان نشان دهد سایت شما ایمن است و اعتماد آنها را ایجاد کند. اگر وب‌سایت شما به‌عنوان پورتالی برای دسترسی کاربران به اطلاعات پزشکی عمل می‌کند، با تیم فناوری اطلاعات خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که از استانداردها برای امنیت پیروی می‌کنید. این سایت ممکن است به اقدامات امنیتی پیشرفته‌تری نسبت به سایتی نیاز داشته باشد که فقط نکات بهداشتی و تندرستی را منتشر می‌کند.

مجدداً، مطمئن شوید که همه آمارها و مطالعات از مطالعات معتبر یا مجلات پزشکی تهیه شده است و اطلاعاتی که منتشر می‌کنید دقیق است. همچنین به به روز رسانی مکرر مقالات یا هر زمان که اطلاعات جدیدی در مورد یک موضوع منتشر می‌شود کمک می‌کند. یک «به‌روزرسانی در تاریخ را در بالای هر مقاله یا پست وبلاگ منتشر کنید تا به خوانندگان نشان دهید که به‌روزترین و مرتبط‌ترین اطلاعات را در مورد یک موضوع به اشتراک می‌گذارید.

محتوای شخصیت محور

اکثر مردم در صورت داشتن علائم پزشکی برای یافتن راه حلی برای مشکل خود به گوگل مراجعه می‌کنند. برای ایجاد بازاریابی موثرتر برای بازدیدکنندگان وب سایت خود، باید مشکلات احتمالی آنها را شناسایی کنید. هنگامی که مشکلاتی را که می‌توانید برای آنها حل کنید شناسایی کردید، باید شخصیت‌های خریدار را ایجاد کنید تا به ایجاد محتوایی که طنین انداز می‌شود کمک کنید.

درک نیازهای مخاطبان می تواند به شما در تولید محتوایی کمک کند که اعتماد ایجاد کند. همچنین می‌تواند به کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی کمک کند، به‌عنوان مثال می‌توانید افراد با سن و سطح درآمد معین را در کدهای پستی خاص مشخص کنید. شخصیت خریدار می‌تواند به شما کمک کند محتوایی بسازید که الزامات را برآورده می‌کند و مشکلات مخاطبان شما را حل می‌کند یا حداقل به آنها اولین قدم را برای یافتن پاسخ برای سخت‌ترین سؤالات پزشکی می‌دهد.

یک استراتژی بازاریابی محتوا بین پلتفرمی

با در نظر گرفتن شخصیت خریدار، زمان آن رسیده است که محتوای خود را با یک استراتژی محتوای قوی در ذهن پیاده سازی کنید. ابتدا اهداف خود را برای محتوای خود مشخص کنید. احتمالاً می‌خواهید با محتوای خود اعتماد و اعتبار ایجاد کنید تا رتبه گوگل خود را افزایش دهید. بنابراین جایی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی خاص خود ظاهر می‌شوید می‌تواند یکی از شاخص‌های موفقیت باشد. شما می‌خواهید ترافیک را به سایت خود هدایت کنید و همچنین پایگاهی از مشتریان ایجاد کنید و در عین حال مراقب بیماران فعلی خود باشید.

به عنوان بخشی از استراتژی خود، نوع محتوایی را که برای دستیابی به اهداف خود استفاده خواهید کرد، ترسیم کنید. این می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها یا حتی آزمون‌ها و پرسشنامه‌ها باشد. در نهایت، از یک تقویم سرمقاله برای توسعه برنامه محتوای خود و پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، بازاریابی محتوای موثر یک شبه اتفاق نمی‌افتد، بلکه در طول زمان ایجاد می‌شود. اغلب، برون سپاری کار به نویسندگان محتوای با تجربه در زمینه پزشکی می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر از آنچه که خودتان آن را بنویسید، محتوای با کیفیت بالا تولید کنید.

سخن آخر

بازاریابی محتوای پزشکی موثر می‌تواند بیماران جدید را به سمت مطب شما سوق دهد یا فروش سایت شما را افزایش دهد تا به رشد شما کمک کند. همچنین دانستن اینکه به افرادی با دانش پزشکی قابل اعتماد کمک می‌کنید که می‌تواند به آنها در بهبود زندگی‌شان کمک کند، لذت بخش است. در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید تا سفارش خود را با بالاترین کیفیت تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.