مقالات آموزشی

ممشخص کردن طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی

مفید بود؟

سخن گفتن و صحبت کردن از مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک انسانی است که متأسفانه برخی به هر دلیلی از این نعمت محروم هستند. خوشبختانه علم همیشه دلش می‌خواسته که به آحاد مردم کمک کند. از این رو در طول تاریخ تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است تا صحبت کردن برای کسانی که دچار مشکلات شنوایی و گفتاری هستند تنها فقط یک آرزو نباشد.

 ماحصل این تلاش‌ها ایجاد یک روند و یک رشته به نام گفتاردرمانی  بوده است. از آن جایی که صحبت کردن در کسانی که مشکلات گفتاری و شنوایی دارند یک نیاز است و گفتاردرمانی  می‌تواند این نیاز را تا حدودی برطرف کند، پس عملاً گفتاردرمانی  اولین و اساسی ترین شرط برای یک کسب و کار و تجارت را دارد. بنابراین بیایید به گفتاردرمانی  با توجه به تمام ویژگی‌هایی که دارد از دید اقتصادی نگاه کنیم و برای آن اقدام به طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی  کنیم.

طراحی کارت ویزیت به خودی خود شرایط مختلفی دارد. از جمله مهم‌ترین این شرایط را می‌توان شناخت کسب و کار و شناخت گروه مشتری‌های آن است. خوشبختانه در مورد گفتاردرمانی  هر دو مورد آن به خوبی مشخص است و تنها با بررسی آن می‌توان به نتایج قطعی در طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی رسید. بنابراین در این مقاله به بررسی شرایط کاری گفتاردرمانی  و شناخت گروه مشتریان آن می‌پردازیم تا در انتها بتوانیم اقدام به طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی داشته باشیم. با ما همراه باشید. راه ما تازه شروع شده است.

گفتاردرمانی ، توجه به یک نیاز جامعه

همان‌طور که گفته شد صحبت کردن یک نیاز عمده در جامعه محسوب می‌شود و بیشتر ارتباطات ما بر اساس این نیاز طراحی شده است. در واقع اگر نوشتن را کنار بگذاریم تنها راه ارتباطی قوی که بین انسان‌ها باقی می‌ماند صحبت کردن است. بنابراین عملاً کسانی که نمی‌توانند بشوند یا صحبت کنند در شرایط بدی از نظر اجتماعی قرار می‌گیرند. این افراد گرچه می‌توانند به شیوه‌های دیگر مانند زبان اشاره ارتباطاتی برقرار کنند اما به علت محدود بودن این زبان، عملاً رابطه اجتماعی محدودتری پیدا می‌کنند. بنابراین منطقی‌ترین راهی که پیش روی علم باقی می‌ماند این است که بتواند توانایی گفتار را به این افراد برگرداند.

گفتار را می‌توان از دو جنبه مورد بررسی قرار دارد. جنبه اول که بسیار می‌تواند جنبه مهم و حائز اهمیتی باشد این است که سخن و گفتار در واقع یک واقعیت فیزیکی است. یعنی تارهای صوتی موجود در حنجره انسان با ایجاد طول موج های مختلف در هوا می‌تواند صداهای خاصی ایجاد کند که ما این صداها را صحبت کردن می‌نامیم. از این نظر گفتاردرمانی  به نوعی بازی عملی با فیزیک است که می‌تواند بسیار جذاب و دوست داشتنی نیز باشد.اما در نظر دیگر اصولاً کسانی دچار مشکلات گفتاری می‌شوند که یا از نظر شنوایی مشکل دارند یا توانایی حنجره پایین‌تری دارند. از این رو باید به آن‌ها این توانایی داده شود تا بتوانند مشکل گفتاری خودشان را حل کنند.

فرق بین گفتاردرمانی  با سایر شاخه‌های پزشکی

فرق اساسی بین گفتاردرمانی  با سایر شاخه‌های پزشکی در این است که معمولاً درمان در حوزه‌های مختلف پزشکی مبتنی بر دارو و عمل و … است. اما مهم‌ترین عنصری که در گفتاردرمانی  وجود دارد، یادگیری و تمرین است. یعنی باید درمانگر به بیمار و مراجعه کننده خود یاد بدهید که چگونه باید صحبت کند یا بهتر بگوییم چگونه باید تارهای صوتی خود را به حرکت دربیاورد. از این رو این شاخه از درمان به نوعی با هزاران تمرین مختلف عجین شده است که هرکدام از این تمرین‌ها بخشی از تارهای صوتی را تحریک می‌کند و سعی می‌کند که آن‌ها را به شیوه درستی به حرکت دربیاورد.

بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که گفتاردرمانی  شغلی است که بسیار زمان‌بر است و هر بیمار یا مراجعه کنند باید تا مدتی تحت نظر قرار بگیرد. این سخن یعنی این که ارتباط بین مراجعه کننده و این کسب و کار ( البته از دید اقتصادی ) قطع نمی‌شود و برای رسیدن به نتیجه باید خدمات ادامه دار باشد. این مسئله را در ذهن داشته باشید که قرار است از آن در طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی  استفاده کنیم.

گروه مراجعه کنندگانی که در گفتاردرمانی  وجود دارد

به وضوح مشخص است که کسانی به گفتاردرمانی  مراجعه می‌کنند که متأسفانه مشکلات شنوایی و گفتاری دارند و دلشان می‌خواهد که بتوانند مانند هر انسان عادی و سالم دیگری صحبت کنند. اما این گروه چندین ویژگی بسیار حساس و مهم دارد. اولین نکته ای که باید به آن بسیار توجه داشت این است که اصولاً دو دسته از افراد به گفتاردرمانی  مراجعه می‌کند. دسته اول خانواده‌هایی هستند که سریع دانسته‌اند فرزندشان مشکل گفتاری دارد و قبل از این که فرزند آن‌ها به صورت جدی وارد جامعه شود سعی در بهبود حالت گفتاری او دارند.

این افراد غالباً هنوز درگیر جامعه نشده‌اند و چندان با مشکل خودشان دست و پنجه نرم نکرده‌اند. از طرفی به سبب سن کم آن‌ها اطمینان از بهبودشان بسیار زیاد است. اما دسته دوم کسانی هستند که در سنین نوجوانی، جوانی یا بزرگ‌سالی به فکر تغییر زندگی خود افتاده‌اند و می‌خواهند بقیه زندگی‌شان را با صحبت کردن پشت سر بگذارند. طبیعتاً هرچه سن افزایش پیدا کند سختی‌ها و فشار روانی بیشتر به فرد وارد می‌شود.

جوانان اصولاً به خاطر میل به ارتباطی که دارند ولی با عدم توانایی خود مواجه می‌شوند و همچنین غالباً از سمت دیگران طرد می‌شوند بسیار تحت فشار روانی عجیبی قرار می‌گیرند. از این رو این افراد یا از زندگی خود سیر می‌شوند و یا این که سعی می‌کنند از جامعه دور بمانند.

سخت‌ترین نوع جذب مخاطب

سخت‌ترین نوع جذب مخاطب مربوط به افرادی است که مشکلات شنوایی و گفتاری دارند. آن‌ها معتقد هستند که در صورت بهبودی کامل نیز غالب عمر خود را از دست داده‌اند و دیگر نمی‌خواهند مابقی عمر خود را صحبت کنند. اما این تصویری است که تنها در این سن به این اندازه وجود دارد. افراد میانسالی که برای گفتاردرمانی  مراجعه می‌کنند نشان می‌دهد که این افراد بیشتر همان جوانانی بوده‌اند که دلشان می‌خواسته تا آخر عمر دیگر صحبت نکنند و عمر ازدست‌رفته برای آن‌ها اهمیت بیشتری داشته است.

 اما هر چه که سن افزایش پیدا می‌کند بیشتر آن‌ها متوجه این موضوع و مفهوم می‌شوند که عمر باقی مانده مهم‌تر از عمر ازدست‌رفته است. از این رو سعی در بهبود نقص خود دارند. این نکته بسیار مهمی می‌تواند در مسئله جذب مخاطب محسوب شود که در ادامه بیشتر از آن صحبت خواهیم کرد.

طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی  بر اساس نکات گفته شده

مهم‌ترین نکته ای که از بررسی ویژگی‌های شغلی گفتاردرمانی  متوجه شدیم این است که این شغل یک ارتباط مستمر با بیمار و مراجعه کننده برقرار می‌کند. همین ارتباط مستمر نیز باعث شده است که شاهد طراحی‌هایی مانند کارت ویزیت گفتاردرمانی در منزل و … باشیم. این ارتباط مستمر نیاز به یک راه ارتباطی مستمر دارد. از این رو باید در طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی سعی شود از متریال هایی استفاده شود که عمر بالاتری دارند و زود خراب نمی‌شوند. از طرفی دیگر طراحی کارتی که جلسات در پشت آن با تاریخ ثبت شود می‌تواند هم جذابیت و هم کاربردی محسوب شود.

این نوع طراحی می‌تواند باعث شود که کارت ویزیت همواره نزد مخاطب بماند. اما نگه داشتن نمونه کارت ویزیت گفتاردرمانی  از نظر اقتصادی چه کمکی به این کسب و کار می‌کند. همان‌طور که گفته شد افرادی که دچار مشکلات شنوایی و گفتاری هستند معمولاً در جامعه حضور کمرنگ‌تری دارند از این رو نمی‌توان روی تبلیغات دهان به دهان این افراد در جامعه حسابی باز کرد.از طرف دیگر به طور کلی شما نیز نمی‌توانید با تبلیغات فعال در جامعه این افراد را جذب خود کنید. زیرا این افراد چندان جامعه را دوست ندارند و سعی می‌کنند از آن دوری کنند. 

داشتن انجمن و گروه های برای ارتباط بین این افراد

انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند جامعه را ندیده بگیرد. از این رو این افراد عموماً انجمن‌ها و گروه‌هایی دارند که با یک دیگر در ارتباط هستند. چون این جامعه کوچک‌تر است، همبستگی بین آن‌ها بیشتر است و ارتباطات قوی‌تری دارند. از این رو وقتی یکی از آن‌ها به گفتاردرمانی  می‌رود بقیه افراد نیز در جریان روند درمانی او قرار می‌گیرند. اگر این روند درمانی مؤثر باشد آن‌ها نیز به این گفتاردرمانی  سوق پیدا می‌کند، اینجاست که کارت ویزیت مانده پیش این افراد می‌تواند تبلیغات اصلی خود را انجام دهد.

 بنابراین طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی  به خودی خود خارج از دید جامعه باشد و باید با دید جذب افراد ناشنوا یا کم‌شنوا یا دارای مشکلات گفتاری باشد که معمولاً در یک جامعه کوچک در کنار هم جمع شده‌اند. اما نکته مهم اینجاست که این افراد به یک چیز بسیار مهم برای شروع این روند درمانی احتیاج دارند. آن‌ها امیدی می‌خواهند که این مسیر را با آن شروع کنند. پس شما باید در طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی و طراحی کارت ویزیت روانشناس  امید را تزریق کنید.

سخن پایانی

اما شاید در انتها این سؤال به ذهن شما خطور کند که آن گروه خانواده‌هایی که برای فرزندان خودشان به دنبال گفتاردرمانی  می‌گردند را چگونه جذب کنیم؟ این گروه خانواده‌ها اصولاً بسیار حساس هستند و به دنبال بهترین راه حل می‌گردند. از این رو احتمالاً سریع به انجمن‌های ناشنوایان یا گروه‌های این چنینی می‌زنند.

بنابراین هدف‌های تبلیغاتی شما بیشتر باید روی این گروه‌ها متمرکز شده باشد. البته مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی نیز بهترین گزینه برای جذب این افراد محسوب می‌شود. تنها چیزی که باید یادتان باشد این است که هم‌خانواده‌ها و هم خود افرادی که مشکلات گفتاری دارند به امید بیش از هر چیزی نیاز دارند، پس در طراحی کارت ویزیت گفتاردرمانی  امید را فراموش نکنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.