در بازاریابی محتوا و فرایند ایده پردازی، شما باید نسبت به موضوعات گوناگون کنجکاو باشید و گستره ی وسیعی از منابع را بررسی کنید.
همانطور که میدانیم در فرایند بازاریابی محتوا نیازمند ایدههای خلاقانه هستیم. به همین دلیل برای تولید ایدهها باید فرایندی مشخص طی شود. اما سوالی که پیش میآید این است که ایدههای مناسب برای بازاریابی محتوا را چگونه میتوان یافت؟ با درک این فرایند شما می توانید ایده های خوبی برای بازاریابی محتوا تولید کنید. «یک ایده ترکیب جدیدی است از عناصر قدیمی. نه بیشتر و نه کمتر». میتوان فرایند رسیدن به ایده های خلاقانه را به چهار مرحله تقسیم کرد. جمع آوری مواد اولیه جدید، دستکاری مواد اولیه، پردازش ناخودآگاه و لحظه «یافتم». شاید برای شما جالب باشد که برای این فرایند حتی ابزارهایی وجود دارد.
ابزار آنلاین MINDMAP برای کمک به افرادی طراحی شده که در کار خود باید ایدههای جدید و خلاقانه تولید کنند. در ادامه به توضیح بیشتر مراحل چهارگانه فرایند رسیدن به ایدههای خوب و استفاده از ابزار آنلاین MINDMAP در هر کدام از این مراحل خواهیم پرداخت.
مراحل رسیدن به ایده خلاقانه بازاریابی محتوا با استفاده از ابزار MINDMAP
مرحله اول
این است که شخص ایده پرداز از منابع متنوعی زیادی محتواهای گوناگون را جمع آوری کند. برای یادگیری بازاریابی محتوا و فرایند ایده پردازی، فرد باید نسبت به موضوعات گوناگونی کنجکاو بوده و گستره ی وسیعی از منابع را بررسی کند. این امر برای فراهم کردن یک منبع غنی «محتوای خام» بسیار مفید است. همچنین تشکیل جلسات اتاق فکر و طوفان فکری برای الهام گرفتن و داشتن سرنخهایی برای ایدههای خلاقانه بسیار مفید است. از ابزارهای مختلف مثل Evernote و Google Docs و … برای ذخیره مطالب جالب استفاده کنید. حال برای استفاده از ابزار آنلاین MINDMUP تمامی اطلاعات جمع آوری شده خود را وارد کنید. برای این کار ابتدا بر روی دکمه Create new map در پایین صفحه کلیک کرده و هر کدام از ایدههای خود را در قالب کلمات کوتاه با کلیک بر روی Insert root node وارد کنید. نمونه یکی از فایل های تولید شده توسط ابزار MINDMAP را در شکل بالا مشاهده میکنید.
مرحله دوم
شما باید این مواد اولیه را دستکاری کنید. هدف از این کار کنار هم قرار دادن قطعات جدا و چفت کردن آنهاست. شما در این مرحله باید به دنبال ارتباطات، پیوندها و ترکیبات باشید. برای این کار سعی کنید هر کدام از node های ایجاد شده در مرحله قبل را به عنوان child node برای ایدههای دیگر استفاده کنید. ایدههایی که زیرمجموعه ایدههای دیگر هستند یا همسطح آنها هستند را به درستی تفکیک کنید. همچنین با استفاده از Insert sibling node و Insert child node میتوانید ایدهها را به درستی طبقه بندی کنید.
مرحله سوم
شما باید از پردازش ناخودآگاه استفاده کنید. تلاش برای سر هم کردن ایدهها را کنار بگذارید و به کار دیگری مشغول شوید. دوباره به نقشه ذهنی خود که در مراحل قبل در MINDMAP ساخته بودید برگردید و اصلاحات لازم را در آن انجام دهید. در این مرحله شما ایده ی خود را به روشی اصولی تبدیل به ساختار کلی یک محتوای بازاریابی کردهاید.
مرحله چهارم
و آخرین مرحله بازبینی و ویراش نهایی است. نقشه ذهنی خود را تکمیل کنید و جزئیات را به آن اضافه کنید. شما از یک ایده به یک ساختار مشخص برای تولید یک محتوای بازاریابی خوب رسیده اید و قسمت عمده ی کار تولید محتوا انجام شده است.
چگونه می توان ایده های موضوعی محتوا را پیدا کرد که پرواز می کند …
ممکن است قبلاً در یکی از این جلسات نشسته باشید.
فردی که نسبتاً در زنجیره غذایی سازمان شما قرار دارد ایده درخشانی را ارائه می دهد که “به طور مطلق، به طور حتم ویروسی خواهد شد”. بقیه سرشان را تکان می دهند و از شور و شوق تحسین برانگیز خود غافل می شوند. هیچ کس شواهدی در مورد چگونگی ظاهر شدن آن نمی پرسد یا نمی بیند.
این مشکل رایج که با بسیاری از افرادی که محتوا را منتشر می کنند ، مرتبط است ، این است که آنها این کار را بر اساس هوس یا امید به پرواز در آوردن انجام می دهند. تکنیک هایی برای یافتن ایده های محتوا وجود دارد. با این حال امید یکی از این تاکتیک ها نیست.
نحوه یافتن ایده بازاریابی محتوا
پادکست های دارای رتبه برتر در iTunes
ما در حال حاضر موجی از اشتیاق برای پادکست را تجربه می کنیم.
بزرگترین نویسندگان و وبلاگ نویسان اکنون توجه جدی را به این رسانه شنیداری اختصاص داده اند. قالب صمیمی و جذاب به ذهن ها و سازمان های بزرگ این امکان را می دهد که در حین قدم زدن با سگ، هنگام تمرین، داستانی واقعاً بگویند و مخاطب را جذب کنند. در باشگاه ورزشی یا در ترافیک بنشینید.
در فضای تجاری و بازاریابی گری واینرچوک، تیم فریس، ست گادین، جو پولیزی، هیتن شاه و بسیاری دیگر پادکست های هفتگی یا دو هفته ای خود را دارند.
در اینجا نحوه چپاول جهان پادکست برای ایده های محتوا آمده است.
- اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، iTunes یا Stitcher را روی دسکتاپ خود نصب کنید
- در هر یک از این بازیکنان (ما از iTunes استفاده می کنیم)، با یک کلمه کلیدی گسترده که مربوط به کسب و کار شما است، جستجو کنید. به عنوان مثال “راه اندازی”.
- اکنون به هر قسمت یا کانال پادکست نگاهی بیندازید
- هر یک از آنها یک ایده موضوعی بالقوه است.
- بعد برای گسترش توضیحات سری کلیک کنید
- به کسانی توجه کنید که چه چیزی را برای بحث پیدا کنند.
یا نمودارهای برتر را برای دسته بندی مربوط به کسب و کار خود (به عنوان مثال مدیریت و بازاریابی) مشاهده کنید و ببینید کدامیک از محبوب ترین ، سریع ترین یا بیشترین اشتراک گذاری است تا به موضوعات یا موضوعاتی که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند کمک کند.
پیشنهادات جستجوی آمازون
آمازون برای ایده های موضوعی محتوا دیزنی لند است. فکرش را بکنید. غول خرده فروشی آنلاین امروزه چیزهای زیادی است اما در درجه اول خرده فروش کتاب است. و کتابها اساساً پستهای وبلاگی بسیار بزرگ با عناوین جذاب هستند. در اینجا نحوه پیدا کردن ایده های موضوعی در آمازون آمده است:
- کلمه کلیدی گسترده خود را وارد کنید
بنابراین فرض کنید شما در تجارت عمده فروشی گیاه خوار هستید- به هر حال یک منطقه تحقیقاتی عمداً گیج کننده است. در نوار جستجوی آمازون “رژیم گیاهخواری” را وارد کنید و بیش از 28000 مورد بازگردانده شد. به طور قابل توجهی، اکثر اینها سرفصل ها و موضوعات کتاب هستند که می توانید آنها را بلافاصله برای استفاده تغییر دهید.