مقاله نویسی برای سایت چیست؟ چه اصولی دارد؟ با توجه به رشد چشمگیر فضای مجازی معمولا افراد برای خواندن مقالات به وبلاگ و وبسایتها مراجعه میکنند. در صورتی که با نوشتن محتوا آشنایی نداشته باشید باید به این نکته توجه کنید که نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی، معرفی یک محصول یا خدمات، تولید محتوا برای صفحه وبسایت و مقاله نویسی برای سایت هر کدام اصول خاص خود را دارند.
دلایل زیادی برای نوشتن وجود دارد اما یکی از دلایل اصلی این است که شما هر محتوایی را که مینویسید باید هدف خاصی را دنبال کند. به عنوان مثال، هدف یک بیانیه مطبوعاتی بسیار متفاوت از هدف یک مقاله خواهد بود. شما تا زمانی که ندانید هدف از نوشتن مقاله مورد نظرتان چیست بهتر است اقدام به نوشتن نکنید. برای آشنایی بیشتر با اصول مقاله نویسی برای سایت با ما همراه باشید.
آموزش مقاله نویسی برای سایت
در ابتدای امر باید مشخص کنید که برای چه کسانی باید مقاله بنویسید و به زبان ساده مخاطب هدف شما کیست؟ قرار است در چه مدت زمانی مقاله را بخوانند، لحن گفتار و سبک نوشتن شما باید چگونه باشد؟ و چیزهای دیگری که باعث میشود شما یک مقاله مناسب برای سایت خود یا دیگران بنویسید.
اگر دستور خاصی برای نوشتن مقاله ندارید یا فرد سفارش دهنده چکیده اهداف خود را به شما ارائه نداده است و اطمینان ندارید که باید چه کاری را انجام بدهید، میتوانید برای آشنایی با نحوه نوشتن به این آدرس https://blog.copify.com/post/how-to- مراجعه کنید. پس از مطالعه شما درمییابید که باید چه بنویسید یا از فرد سفارش دهنده مقاله چه سوالاتی را بپرسید.
پس از ارائهی چکیده مقاله باید به هدف مورد نظر که برای نوشتن مقاله در نظر گرفته شدهاست توجه کنید. اگر قرار است شما یک مقاله تبلیغاتی برای جلب مشتری برای خرید بنویسید عملکرد شما کاملا متفاوت است تا زمانی که قرار است یک مقالهی آموزشی به عنوان متخصص برای آموزش افراد بنویسید.
مخاطب هدف را فراموش نکنید
پس از تعیین هدف مقاله نویسی برای سایت، مهمترین نکته این است که مخاطبان چه کسانی هستند. هرچه اطلاعات بیشتری درباره مخاطبان در این بخش داشته باشید، میتوانید آنچه را که مینویسید متناسب با آنها شکل دهید. زبان گفتار شما در این قسمت بسیار مهم است ممکن است شما مقالهای درباره موسیقی بنویسید مسلما زبان گفتار شما با هنگامی که در مورد بازنشستگان و تعدیل نیرو مینویسید متفاوت است. شما در این موقعیت میدانید که مخاطبان شما دیدگاههای مختلفی دارند، مشکلات متفاوتی داشته و اهداف مختلفی را در زندگی دنبال میکنند بنابراین وظیفه دارید که نوشته خود را براین اساس تنظیم کنید.
به همین دلیل شناختن مخاطبان هدف کاملاً مهم است. شما باید بدانید که مشکلات آنها چیست، چه چیزهایی دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند، از چه زبانی استفاده میکنند، چه راه حلهایی میخواهند و چه چیزی واقعاً برایشان مهم است.
با اصول محتوا نویسی مساوی با جذب مخاطب بیشتر آشنا شوید.
زبان و لحن گفتار
زبان و لحن گفتار یکی دیگر از موارد مهم در ارتباط با مقاله نویسی برای سایت است. زبان و گفتاری که شما در نظر میگیرید به عنوان اولویت نیست مهم است که مخاطب از شما انتظار داشته باشد با چه لحنی یا آنها گویش میکنید. اگر به مقالات سایتهای مختلف توجه کنید تضادی را که بین لحن گفتار در سایت مختلف وجود دارد را درک خواهید کرد که سلیقهی مخاطبان چه تفاوتی با یکدیگر دارد.
یک عنوان عالی انتخاب کنید
در حال حاضر حدود 2 میلیارد سایت در اینترنت وجود دارد. این بدان معناست که سایت شما باید در یک عرصه بسیار شلوغ مورد توجه قرار بگیرید و روش انجام این کار نوشتن یک عنوان شگفت انگیز است که بازار هدف شما نمیتواند آن را نادیده بگیرد. در اینجا دوباره ما به شناخت مخاطبان خود بازمیگردیم زیرا شما باید دقیقاً زبان مناسب را برای جلب نظر آنها بدانید.
اما نکات دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام نوشتن یک عنوان جالب توجه مورد توجه قرار دهید: به جای یک لحن منفعل از یک لحن فعال و پر جنب و جوش استفاده کنید، میتوانید از کلمات قدرتمند و قوی بهره بگیرید و با استفاده از این روش نوشتهی خود را قویتر کنید این موقعیت باعث میشود که امکان کلیک کردن بر روی نوشتهی شما بالا برود.
یک ویژگی خاص را در تیتر خود قرار دهید. چرا مخاطب شما باید روی آن کلیک کند؟
برای جلب توجه مخاطبان از عنوان تیتر طنز استفاده نکنید، مگر اینکه مورد علاقه مخاطبان شما باشد. و اگر این کار را انجام دادید، مطمئن شوید که مطالب با عنوان شما مطابقت داشته باشد در غیر این صورت مخاطبان احساس میکنند که شما آنها را فریب داده و فقط برای کلیک کردن این کار را انجام داده ید.
حداقل از یک کلمه کلیدی که میخواهید مقاله خود را براساس آن رتبه بندی کنید در عنوان به کار ببرید این برای سئو مقاله شما عالی است.
اعدادی که به صورت رقم نوشته میشوند جلب توجه میکنند و احتمالاً باعث کلیک بالای مخاطبان میشود. میتوانید از اعداد برای برجسته سازی استفاده کنید مثلا 7 مرحله برای پختن یک کیک یا 15 درصد تخفیف برای خرید، با این ترفند آنها خواهند فهمید که قرار نیست یک مطلب طولانی را بخوانند و دقیقا میدانند چه میخواهند مطالعه کنند.
لینک بدهید
هنگام مقاله نویسی برای سایت میتوانید از لینکهای داخلی و خارجی استفاده کنید. لینک داخلی زمانی است که به سایر پستها و صفحات سایت خود لینک میدهید و لینک خارجی به سایر وب سایتها لینک دارد.
لینک داخلی برای بهینه سازی موتور جستجوی شما بسیار جالب است زیرا به موتورهای جستجو کمک میکند تا مسیر خود را در سایت شما پیدا کرده و آن را ترسیم کنند. آنها همچنین بررسی میکنند که یک صفحه چند لینک داخلی دارد تا اهمیت آن را بسنجد.
لینک سازی خارجی به سئوی سایت شما کمک زیادی میکند. لینک دادن به مطالب مفید در سایت دیگربه عنوان یک راه مناسب برای مطرح کردن شما شما به عنوان یک یک سایت مرجع، هم برای مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو است.
جلب توجه یا جذاب سازی CTA را فراموش نکنید
به یاد دارید که برای محتوای خود هدفی دارید؟ اینجاست که میتوانید مخاطب را راهنمایی کنید تا برای رسیدن به آن هدف اقدام کند.
نوشتن یک CTA عالی از بسیاری جهات شبیه به نوشتن یک عنوان جالب توجه است ، بنابراین مهم برای نوشتن CTA قوی ایجاد کنید که مورد توجه قرار گیرد.
همچنین میتوانید بخوانید: مفهوم (CTA )call to action در دیجیتال مارکتینگ
علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که فضای سفید زیادی در اطراف CTA وجود دارد و برای جلب توجه بیشتر رنگی کرده تا صفحه برجسته کنید.در صورتی که این نکات را دنبال کنید، میتوانید مقالات جالبی را ایجاد کنید.
اصول سئو در مقاله نویسی
با توجه به اینکه بهینه سازی موتور جستجو یا سئو سنگ بنای تجارت مدرن است. رعایت سئو در مقاله امر بسیار مهمی است. 5 اصل مهم سئو در مقاله نویسی مهم است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم.
بهینه سازی یا سئو کلمات کلیدی
اگر سئو (SEO) به عنوان لنگر و تکیه گاه کسب و کار آنلاین باشد، کلمات کلیدی عنصر اصلی سئو هستند. برای تأثیر بیشتر بر الگوریتمهای موتور جستجوی Google ، هر صفحه در وب سایت شما باید از استراتژی کلمات کلیدی با دقت طراحی شده پیروی کنید.
عناوین
برچسبهای عنوان عنصر دوم در سئو است که شما باید در نظر بگیرید زیرا الگوریتمهای موتور جستجو عناوین شما را تجزیه و تحلیل میکنند تا موضوع را تشخیص دهند و آن را در میان پستهای مشابه قرار دهند. کلمات کلیدی از این نظر نقش اصلی را دارند.
توضیحات متا
اگرچه کلمات کلیدی متا دیگر در دنیای جستجوگرها تاثیری نمیگذارند، سایر ویژگیها مانند توضیحات متا هنوز هم یک همکاری کننده بهینه سازی قدرتمند است. یک کاربر متوسط قبل از باز کردن یک صفحه وب به دو چیز نگاه میکند – عناوین و توضیحات متا.
محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید
شما میتوانید تک تک ترفندهای جستجوگرها را در دنیا بیاموزید و به کار بگیرید، اما تا زمانی که محتوای با کیفیت بالا در وب سایت خود منتشر نکنید، به شما در جذب بازدید کمک نمیکند.
حسابرسی SEO
هنگام مقاله نویسی برای سایت، اگر بخواهید در دراز مدت همان سطح از بهره وری وب سایت را حفظ کنید، حسابرسی منظم سئو اجباری است. هر چند وقت یک بار باید کل وب سایت را بررسی کنید و نقاط ضعیفی را پیدا کنید که سرعت شما را کند میکنند