مقالات آموزشی

راهکار های بالا بردن درآمد از طریق تولید محتوا

مفید بود؟

کسب درآمد از طریق تولید محتوا در سال‌های اخیر به‌شدت موردتوجه قرارگرفته است. شاید برای شما هم سؤال باشد که چگونه به‌عنوان تولید کننده محتوا درآمد کسب کنیم؟ برای جواب این سؤال تا انتها این مقاله را مطالعه نمایید.

اهمیت تولید محتوا در دنیای کنونی

در عصر حاضر، مردم اکثریت اطلاعات را از طریق کانال‌های آنلاین توزیع می‌کنند و این اطلاعات همان چیزی است که ما آن را “محتوا” می‌نامیم؛ بنابراین، هر چیزی که به صورت آنلاین می‌بینید یا می‌شنوید یک قطعه محتوا است – ویدیوی YouTube، کلیپ Soundcloud، یک پست وبلاگ، یک پادکست. تقریباً هر چیزی.

محتوای خوب 

از زمانی که افراد بیشتری برای یافتن منبع اطلاعات، آموزش و سرگرمی خود به اینترنت روی آوردند، تقاضا برای محتوای خوب شروع به افزایش کرد. الگوی اولیه کسب درآمد برای محتوا تبلیغات بود. وبلاگ‌ها چیزهایی مانند Adsense را برای کسب درآمد اضافه کردند، اما فیس‌بوک این صنعت را تغییر داد. خرید تبلیغات در فیس‌بوک بسیار سودآورتر از خرید تبلیغات تصادفی در وب‌سایت‌های تصادفی بود.

 

 خلق محتوا 

وقتی این اتفاق افتاد، صنعت «خلق محتوا » واقعاً رشد کرد. این به این دلیل است که بیشتر کسب‌وکارها نمی‌توانند تعداد زیادی مشتری را به روش سنتی جذب کنند، اما حتی یک تولید کننده کوچک نیز می‌تواند درصدی از مخاطبان خود را وادار به پرداخت برای یک محصول دیجیتال کند. امروزه تولید محتوا مانند هر شغل دیگری است و برای بسیاری از خلاقان حرفه‌ای بسیار کاربردی است.

استفاده از امکانات اینترنت برای کسب درامد

در نتیجه، پلتفرم‌های آنلاین بیشتر و بیشتری مورد استقبال سازندگان محتوا قرار گرفتند. به‌عنوان مثال، یوتیوب بستری را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید محتوای (ویدئو) خود را بسازید و از آن کسب درآمد کنید و آن‌ها از نظر ترافیک و پول تبلیغات سهم خود را دریافت می‌کنند. آن‌ها همچنین در سال‌های اخیر یک سرویس اشتراک اضافه کردند که در آن می‌توانید محتوای ممتاز را با هزینه‌ای مکرر ارائه دهید. پلتفرم‌هایی مانند Spotify همین کار را انجام می‌دهند – شما یک محصول دیجیتال (آهنگ/پادکست) دارید و به شما پلتفرمی می‌دهند تا آن را در سراسر جهان به اشتراک بگذارید.

 چرا تولید محتوا می‌تواند درآمدزا باشد

احتمالاً این نقل قول از فیلم بسیار معروف بتمن شوالیه تاریکی شنیده‌اید- اگر در کاری مهارت دارید، هرگز آن را رایگان انجام ندهید. اینترنت و ظهور پلتفرم‌های اجتماعی (شبکه‌ها و بسترهای اجتماعی و اشتراک ویدئو و محتوا) روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا را آسان‌تر از همیشه کرده است. باغبان، آشپز، صخره نورد یا مربی تناسب اندام، فرقی ندارد حرفه شما چه چیزی باشد، شما به راحتی می‌توانید از آن کسب درامد داشته باشید.

 برند شخصی 

اگر موفق به ایجاد یک برند شخصی و افزایش مخاطب شوید، می‌توانید کاری را که دوست دارید انجام دهید، دانش را به دیگران منتقل کنید و درآمد زیادی کسب کنید! این نکته را به یاد داشته باشید که تولیدکنندگان محتوا فقط با محتوای خود درآمد کسب نمی‌کنند.

آن‌ها در حال راه‌اندازی زنجیره‌های غذایی، برندهای مد، پادکست‌های پولی، دوره‌های گران‌قیمت، گروه‌های عضویت انحصاری و بسیاری موارد دیگر هستند. ما در حال ورود به زمانی هستیم که شما فقط یک محصول را ارائه نمی‌کنید. در عوض، شما تبدیل به محصول می‌شوید و در عین حال، مخاطب شما مشتری شما می‌شود.

بررسی روش‌های کسب درآمد از طریق تولید محتوا

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید به‌عنوان یک سازنده محتوا درآمد کسب کنید و جریان درآمد منفعل ایجاد کنید؟ بدانید که شما تنها نیستید. تولید محتوا یکی از حیاتی‌ترین وظایف بازاریابی محتوا است. در واقع، تولید محتوا اولویت اصلی 53 درصد از بازاریابان است.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که 84 درصد از شرکت‌های B2B تولید محتوا را برون‌سپاری می‌کنند. اینجا جایی است که شما – به‌عنوان یک سازنده محتوا – وارد عمل می‌شوید.اگر مطمئن نیستید که چگونه به‌عنوان یک سازنده محتوا کسب درآمد کنید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، فرصت‌های زیادی در انتظار شماست.

روش اول کسب درآمد از طریق تولید محتوا – از محتوای خود کسب درآمد کنید

اولین روش برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا از طریق خود محتوا است. بهترین راه برای کسب درآمد از محتوای خود، کسب درآمد از آن است. مهم نیست که چه نوع محتوایی ایجاد می‌کنید، همیشه فرصتی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. به‌عنوان مثال، اگر محتوای ویدیویی ایجاد می‌کنید، می‌توانید یک کانال YouTube ایجاد کنید و از ویدیوهای خود کسب درآمد کنید. اگر مقاله و وبلاگ می‌نویسید، می‌توانید یک وبلاگ ایجاد کنید و از طریق Google AdSense از محتوای خود کسب درآمد کنید.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام

همچنین می‌توانید از بازاریابی وابسته برای کسب درآمد از محتوا استفاده کنید. این برای سازندگان محتوای رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار خوب است. به‌عنوان مثال، اگر شما یک تولید کننده محتوا در اینستاگرام با تعداد فالوور مناسب هستید، می‌توانید برای کسب درآمد شروع به تبلیغ محصولات وابسته کنید. این یک تکنیک عالی است که توسط بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام استفاده می‌شود.

روش دوم در کسب درآمد از طریق تولید محتوا – انجام امور آزادکاری

دومین روش در کسب درآمد از طریق تولید محتوا استفاده از فرآیند آزادکاری یا همان فریلنسری است. دلیل این امر هم بسیار ساده است. شما به محض انجام کار دستمزد خود را دریافت می‌کنید. تقریباً 57.3 میلیون کارگر ایالات‌متحده شغل آزاد دارند و سالانه 1.4 تریلیون دلار به اقتصاد کمک می‌کنند. به‌عنوان یک نویسنده آزاد که در زمینه تولید محتوا کار می‌کنید، شما می‌توانید در هر ساعت 250 دلار درآمد کسب کنید. بهترین قسمت آزادکاری می‌دانید چیست؟ شما انعطاف و راحتی برای کار از خانه خود را خواهید داشت. 86٪ از فریلنسرها در خانه کار می‌کنند و از آن راضی هستند.

تولید محتوا به‌عنوان یک فریلنسر

مشکل کسب درآمد از طریق تولید محتوا به‌عنوان یک فریلنسر این است که از طریق فریلنسینگ که شما باید مشتریانی را پیدا کنید و این برای اکثر نویسندگان یک مشکل بزرگ است. یافتن مشتریان و پروژه‌های جدید برای کار کردن همیشه آسان نیست؛ بنابراین، بهترین راه برای کسب درآمد به‌عنوان یک تولید کننده محتوای آزاد این است که از رسانه‌های اجتماعی برای اطلاع دادن به دوستان و خانواده خود استفاده کنید. خبر را اعلام کنید، با افرادی که می‌شناسید صحبت کنید و آن را پخش کنید.

 روش سوم در کسب درآمد از طریق تولید محتوا – تولید محتوای انحصاری

روش سوم در کسب درآمد از طریق تولید محتوا استفاده از فرآیند انحصاری است. ایجاد محتوای انحصاری راهی شگفت‌انگیز برای کسب درآمد به‌عنوان یک تولید کننده محتوا است. این فرآیند در موارد خاصی مانند آثار هنری، طراحی، عکاسی و کارهای خلاقانه عالی عمل می‌کند. به‌عنوان مثال، اگر شما یک خواننده یا یک هنرمند موسیقی هستید، می‌توانید یک حساب کاربری در Soundcloud ایجاد کنید و آهنگ‌های اختصاصی را با هزینه‌ای مشخص به مخاطبان خود ارائه دهید. به طور مشابه، اگر طرح‌ها و آثار هنری ایجاد می‌کنید، می‌توانید از طریق Patreon از محتوای خود درآمد کسب کنید. این بهترین راه برای هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از آثارشان است.

روش چهارم در کسب درآمد از طریق تولید محتوا – شروع به تدریس کنید

روش چهارم در کسب درآمد از طریق تولید محتوا یک روش بسیار جذاب و در عین حال پرطرفدار است. اگر می‌دانید چگونه محتوا ایجاد کنید و سال‌ها تجربه در تولید محتوا (از هر نوع) دارید، می‌توانید معلم شوید. شروع به آموزش دیگران کنید که چگونه یک تولید کننده محتوا شوند.

 

 

دانش خود را به اشتراک بگذارید تجربه خود را با تولیدکنندگان محتوای جدید به اشتراک بگذارید و حقوق بگیرید. این یک راه عالی برای کسب درآمد. به‌عنوان مثال، اگر شما یک طراح گرافیک هستید و جزئیات طراحی را میدانید، می‌توانید یک دوره ویدیویی برای افرادی که می‌خواهند یک طراح گرافیک شوند و این حرفه را دنبال کنند، ایجاد کنید.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوای موفق

عادات تولیدکنندگان محتوای موفق صرف نظر از صنعت و نوع محتوای شما یکسان است. اگر می خواهید برند شخصی خود را به میراثی بادوام تبدیل کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

مرتبط بمانید:

همیشه چیزهای جدید و مرتبطی در کسب‌وکار شما وجود دارد. همه به دنبال آن محتوای جدید هستند. در دنیای امروزی محتواهای قدیمی اصلا جلب توجه نمی‌کنند. متخصص بودن در چیزی به این معنی نیست که همیشه یک محتوای یکسان تولید خواهید کرد. شما باید در بازی بمانید، روندهای جدید را دنبال کنید و اولین کسی باشید که آن‌ها را به مخاطبان خود ارائه می دهید!

 به بهبود مهارت ها و ارزش تولید خود ادامه دهید:

همانطور که افراد بیشتری را جذب می‌کنید و کشش را افزایش می دهید، همچنین باید نشان دهید که در حال پیشرفت هستید. شما برند خود هستید، پس از آن نهایت استفاده را ببرید. اگر نویسنده هستید، زیاد بخوانید و مهارت خود را افزایش دهید. ببینید سایر نویسندگان موفق چگونه مقالات خود را ساختار می دهند و از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند.

 کیفیت خوب موفق است:

یکنواختی و مرتبط ماندن به این معنی نیست که شما باید محتوایی را به خاطر آن اسپم کنید. تنها با ترکیب ثبات و کیفیت، می‌توانید به آن شهرت و کششی دست پیدا کنید که افراد جدیدی را به سمت برند خودتان جذب کنید. محتوای با کیفیت اعتیاد آور است. این اقتدار شما را در صنعت افزایش می‌دهد.

برخی از محتواهای خود را رایگان در اختیار افراد قرار دهید:

اگر نتوانید آن‌ها را متقاعد کنید که بهترین هستید چگونه فالوورهای جدیدی جذب خواهید کرد؟ وقتی شروع به کسب درآمد از محتوای خود می‌کنید، هنوز باید به خاطر داشته باشید که در جایی از آن بیرون مخاطبان دست نخورده ای وجود دارد. اگر محتوایی را که رایگان و به راحتی قابل دسترسی است برای آن‌ها ارائه ندهید، قطعاً این مشتریان جدید را از دست می دهید. به همین دلیل است که در بازاریابی محتوا، محتوای رایگان همیشه پادشاه خواهد بود. اشتراک گذاری و توزیع آن آسان است، دنبال کنندگان ارگانیک را جذب می‌کند.

 نتیجه گیری نهایی  

وقتی صحبت از نحوه کسب درآمد از طریق تولید محتوا می‌شود، فرصت ها به طور بالقوه نامحدود هستند. به سادگی اجرای یک تبلیغ در فیس‌بوک که خدمات تولید محتوای شما

را به مشتریان ارائه می‌دهد، می‌توانید سر و صدای زیادی ایجاد کنید.

شما مجبور نیستید به یک روش واحد پایبند باشید. چندین راه برای کسب درآمد به‌عنوان تولید کننده محتوا انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید وبلاگ خود، یک کانال یوتیوب، حساب های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید، یک حساب کاربری در Gumroad برای محتوای انحصاری ایجاد کنید و یک دوره آموزشی در Udemy منتشر کنید. به جای تنها یک جریان درآمد، یک جریان چندگانه ایجاد کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.