به منظور موفقیت در استراتژی بازاریابی محتوا، محتوای بصری بیشتری تولید کنید و باید در برگیرنده تولید گاه و بیگاه اینفوگرافیک، تصویر، یا ویدیو در کنار…
محتوای بصری چیست؟
محتوای بصری، محتوای آنلاین است که اساساً مبتنی بر تصویر است. اشکال متداول محتوای تصویری شامل عکسها، نمودارها، نمودارها، اینفوگرافیک ها، فیلم های آنلاین، عکس های صفحه، الگوهای رفتاری و اسلایدها است.
چرا بازاریابی محتوای تصویری مهم است؟
محتوای بصری در حال انفجار است.
پلتفرم های بصری بسیاری از رسانه های اجتماعی، مانند YouTube و Instagram، به سرعت در حال رشد هستند و 37٪ از بازاریابان از محتوای بصری به عنوان “مهمترین” نوع محتوا خود یاد میکنند.
1. “مفهوم تصویری” چیست؟
نسخه تصویری یک مفهوم، استراتژی یا ایده.
چرا باید از این نوع محتوای بصری استفاده کنیم؟
توضیح مفاهیم سخت است … اما تجسم آن آسان است و وقتی کسی بخواهد این مفهوم را در سایت خود توضیح دهد، ممکن است از تصویر بصری شما استفاده کند و حتی به شما لینک بدهد
مثال:
مدتی قبل می خواستم “فرمول APP” را توصیف کنم. فرمول APP استراتژی است که به شما کمک می کند مقدمه های جذاب پست وبلاگ را بنویسید اما به جای توضیح فقط، یک نسخه تصویری از این مفهوم ایجاد کردم.
2. فیلم بومی چیست؟
ویدیویی که به طور خاص برای یک شبکه اجتماعی ایجاد شده است، مانند:
- فیس بوک
- اینستاگرام
- توییتر
حالا ممکن است از خود بپرسید چرا این نوع محتوای بصری؟
فیس بوک میخواهد شما در فیس بوک بمانید.
توییتر میخواهد شما در توییتر بمانید.
و وقتی چیزی را ارسال می کنید که مردم را از آن پلتفرم دور می کند، پست شما به خاک سپرده می شود اما اگر می توانید افراد را در آن شبکه نگه دارید، طلایی هستید و فیلم بهترین روش برای انجام این کار است.
3. راهنماهای نهایی چیست؟
راهنمای کامل یک موضوع در یک صفحه.
چرا باید از آن استفاده کرد؟
راهنماها برای اطلاعات در مورد یک موضوع مشخص “یک توقف خرید” به مردم میدهند.
اما برای دستیابی به یک راهنمای نهایی، شما باید از یک صفحه طراحی شده سفارشی استفاده کنید، چرا؟
یک صفحه با طراحی سفارشی به مردم می گوید: “این راهنما قانونی است!”
4. اینفوگرافیک پست های مهمان چیست؟
ارسال مهمان به جای پست مهمان سنتی با اینفوگرافی.
و چرا؟
انتشار پست شما در یک سایت معتبر میتواند سخت باشد. (مخصوصاً در اول کار)
اما وقتی اینفوگرافیک را به عنوان پست مهمان ارائه میدهید، به صاحب سایت پیشنهادی میدهید که نمیتواند آن را رد کند.
توانایی تشخیص و تجزیه و تحلیل تصاویر، تلفیق آنها با سایر منابع داده و بهبود مدلهای پیش بینی برای عمل به روندهای در حال ظهور برای به روز بودن با فناوری بازاریابی ضروری است. مزیت استفاده از هوش مصنوعی این است که به بازاریابان امکان می دهد محتوای تصاویر را با استفاده از تجزیه و تحلیل بر روی تصاویر تجزیه و تحلیل کنند تا تأثیر آنها را در شرکت بهتر درک کنند.
تجزیه و تحلیل نشان می دهد که:
90٪ اطلاعات منتقل شده به مغز بصری است و مغز اطلاعات بصری را 60 هزار برابر سریعتر از متن پردازش می کند.
با شیوع بیشتر هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و اینترنت اشیا، توانایی تشخیص و تجزیه و تحلیل تصاویر توسط سازمان ها از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. شرکت ها می توانند از آن برای تعیین استراتژی بازاریابی محتوا، ایجاد تغییراتی در محصولات آینده بر اساس محبوبیت مدل های فعلی، درک بهتری از نحوه مشاهده محصولاتشان، استفاده در زندگی واقعی و حتی ایجاد زنجیره تأمین در زمان واقعی استفاده کنند. تصمیمات بستگی به تقاضا در جغرافیای مختلف دارد.
وقتی از بالای صفحه خوراک خبری حساب فیسبوک خود به سمت پایین اسکرول میکنید کدام یک از این محتواها نظر شما را بیشتر جلب میکند – یک پست متنی طولانی درباره موضوع مورد علاقه شما یا یک اینفوگرافیک چشم نواز با اتکاء به همان اطلاعات؟
اگر انتخاب شما اینفوگرافیک است، بدانید که تنها نیستید. یک تصویر با احتمال بیشتری توجه افراد را جلب میکند. مردم محتوای بصری را راحتتر از محتوای متنی پردازش میکنند. این پدیده به نام اثر برتری تصویر شناخته میشود.
تا زمانی که وضع بر این منوال است، استراتژی بازاریابی محتوای شما باید در برگیرنده تولید گاه و بیگاه اینفوگرافیک، تصویر، یا ویدیو در کنار مطالب معمول وبلاگ شما باشد. شما به راحتی میتوانید این نوع محتوا را هم از طریق کانالهای رسانههای اجتماعی و هم از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.
از سوی دیگر، اگر شما فقط لینک مقالات خود را به اشتراک میگذارید احتمالاً متوجه میشوید که برخی افراد از اینکه روی لینک شما کلیک کنند ناراحت نمیشوند.
در استراتژی بازاریابی محتوا، محتوای بصری بیشتری تولید کنید.
یک مثال خوب در مورد اهمیت محتوای بصری، همانطور که در تصویر بالا از صفحه گوگل ترندز مشاهده میکنید، افزایش تدریجی جستجوی کلمه “اینفوگرافیک” در چند سال اخیر بوده است. شما در این تصویر میتوانید ببینید که رشد قابل توجهی در تعداد جستجوها برای این عبارت در پنج سال اخیر وجود داشته است.
در واقع اینفوگرافیکها آنقدر قدرتمند هستند که تیم Sumo بعد از پیاده سازی استراتژی اینفوگرافیک یک رشد 400 درصدی را در میزان درآمدهای خود تجربه نمود.
به طور منظم محتوا تولید کنید
به منظور موفقیت استراتژی بازاریابی محتوا، پایداری نکتهای حیاتی است که باید به آن توجه ویژهای کنید. شما باید به طور منظم به تولید محتوابپردازید، و به خوانندگان خود اثبات نمایید که میتوانند به شما اعتماد کنند. شاید تولید مطلب به صورت هر روزه امکان پذیر نباشد، به ویژه اگر بخواهید محتوای با کیفیت ایجاد نمایید.
اما زمانبندی تولید محتوا شما باید طوری باشد که حداقل هفته ای دو مطلب منتشر کنید. حتی میتوانید یک هدف برای خود تعیین نموده و هفته ای سه الی چهار پست ارسال نمایید. همچنین میتوانید هر هفته یک خبرنامه منتشر نموده و مشترکین خود را بروز نگه دارید.
بدین ترتیب میتوانید خوانندگانی که وب سایت شما را به طور منظم چک نمیکنند اما مشترک خبرنامه شما هستند را نیز جذب نمایید.