مفید بود؟

توسعه ی تولید محتوای آموزشی در راستای افزایش خدمات و بهره وری حداکثری کاربران، می تواند به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد در تولید محتوا برای وب سایتتان محسوب شود. استراتژی بازاریابی محتوا در راستای آموزش و محتوای آموزشی، چند گام فراتر از کلاس های یکنواخت و خسته کننده خواهد بود. تولید محتوای آموزشی برای کاربران می تواند منجر به شناخت بیشتر از مخاطبین هدف و کنجکاوی بیشتر آنها شود.

آموزش به طور کلی به معنی دستیابی به دانش و مهارت ها از طریق مطالعه و دستورالعمل هاست. به طور کلی تأثیر آموزش در رفتار اجتماعی واضح و روشن است. در این زمینه اما بکارگیری روش هایی که بتواند در ذهن مخاطب تجربه های ماندگاری ایجاد کند و به راحتی از ذهن نرود، نکته ای مهم تر از مقوله ی آموزش است. امروزه استفاده از تولید محتوای آموزشی برای کاربران، با اتخاذ استراتژی های مختلف و استفاده از اینترنت و تکنولوژی های برتر می تواند سودآوری های معنوی زیادی از فضای مجازی در برداشته باشد.
در تولید محتوای آموزشی به دنبال منافع فرد یا شخص نخواهیم بود. ترویج منافع جمعی و شرکتی در محتوای آموزشی می تواند در جایگاه مناسب، نظم استثنایی را برقرار کند. آموزش به عنوان مقوله ای است که ستون فقرات کشورهای در حال توسعه است. بنابراین درک اهمیت و چگونگی تولید محتوای آموزشی برای کاربران هدف می تواند مسیر صحیح آن را برای کاربران، متخصصین و نویسندگان مختلف نشان دهد.

اهمیت و قدرت محتوای آموزشی

امروزه با کشف مسائل پیچیده و جدید، با محدودیت زمان مواجه هستیم. بازاریابی محتوا در چنین موقعیت هایی می تواند نقش تأثیرگذاری ایفا کند. هنگامی که مخاطب یا کاربر موضوعات پیچیده یا گیج کننده ای مطرح می کند، به دنبال پاسخ های معتبری است که تصویر روشنی از سؤال وی ارائه کند. هنگامی که یک پاسخ شخصی در مورد موضوعات پیدا می کند، ارتباط مورد نظر ایجاد می شود و می تواند به یک مشتری وفادار در آینده تبدیل شود.
محتوای آموزشی دارای اهمیت ها و قدرت های بسیار زیادی در حیطه های مختلف و کاربردی است. در سطح برندها ممکن است به فکر ارائه ی تخصصی محتوا به صورت رایگان باشیم. این ایده در جایگاه خود انعطاف پذیر نیست، چرا که شرکت ها می خواهند مشتریان بالقوه، به تخصص خودشان متکی باشند. بنابراین چرا به فکر استفاده از تولید محتوای رایگان و ارائه ی آن هستیم؟ این تفکر متأسفانه ممکن است به کاهش نیازهای مشتری منجر شود. البته شرکت ها می خواهند محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. اما مشتریان به طور طبیعی از نگاه خود و درباره ی چالش ها و چگونگی حل مشکلاتشان به محصولی که می فروشید، فکر می کنند. به عنوان مثال چگونه می توانم مالیات خود را  به درستی پرداخت کنم؟ چگونه می توانم افراد بیشتری را به کسب و کار خودم سوق دهم؟ چگونه می توانم پتانسیل ها و توانایی های مناسب برای شرکت خودم را پیدا کنم؟
محتوای آموزشی به این چالش ها پاسخ می دهد و ابزارهایی برای غلبه بر آنها ارائه می دهد. این مساله در نهایت موجب ایجاد ارتباط بین برند و مصرف کننده خواهد شد. علاوه بر این شرکت ها اساساً در هر صنعت و حیطه ی کاری می توانند از طریق تولید محتواهای آموزشی برای تقویت استراتژی کلی بازاریابی خود استفاده کنند. به عنوان مثال برخی از بانک های معتبر خارجی از پست های آموزشی استفاده می کنند تا همه چیز را، از چگونگی صرفه جویی در هزینه با استفاده از پارامترهای مختلف بیان کنند.
بسیاری از شرکت های حسابداری بزرگ، طیف گسترده ای از موضوعات مختلف را در مورد مخاطبان خود پوشش می دهند. بنابراین خوانندگان قادر خواهند بود در مورد مسائل مختلفی مانند پرداخت مالیات برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ و همچنین سایر اقلام، مانند ارزهای رمزی، اطلاعات و دانش بیشتری کسب کنند.

یکی از شرکت های بزرگ در زمینه ی بیمه های درمانی چند سال پیش برنامه ی بازاریابی محتوای خود را با تاکید بر محتوای آموزشی ایجاد کرد. این شرکت در ابتدا قصد داشت تا کارفرمایان را در مورد تغییر مقررات در قوانین موجود به روز نگه دارد. در این زمینه با تبدیل قانون به محتواهای قابل فهم و برجسته کردن آنچه که وضع تغییرات مقررات برای کاربران است، به دنبال تولید محتوای آموزشی جدید برای کاربران بود.
یکی از مدیران بازاریابی این شرکت ها می گوید: هنگامی که ذوق و اقبال مخاطبان برای محتوای آموزشی را مشاهده کردیم، شروع به گسترش مسائلی کردیم که به اعتماد در این زمینه به ما کمک می کرد.

رهبری فکری در تولید محتوای آموزشی

رهبری فکری و تولید محتوای آموزشی می تواند به شرکت ها کمک کند تا توانایی های بیشتری برای ارائه ایجاد کنند. در اغلب اوقات رهبری فکری متمرکز، به اهداف آموزشی و ایجاد محتوای آموزشی برای کاربران می پردازد. محتوای آموزشی به طور معمول با هدف پر کردن شکاف های آموزشی در میان مخاطبان ایجاد می شود. بدین معنی که این توانایی را دارد تا مستقیماً به پاسخ سوالات شما بپردازد.
رهبری فکری از سوی دیگر با نظرات و ایده های بیشتر و بیان خلاقانه نسبت به سایر محتواهای دیگر می پردازد.

تولید محتوای آموزشی پاسخ به سوالات خاص را ارائه می دهد و منجر به ایجاد تفکر می شود که مخاطبان را به فکر کردن درباره ی ایده های بزرگ تشویق می کند. این شیوه از طریق غرق شدن عمیق در موضوعات جالب توجه انجام می گیرد.
محتوای آموزشی همانطور که از نامش پیداست مطمئناً به مجموعه ی آموزش می پردازد و تمایل دارد که به قلمرو عمیق تر و مفهومی بیشتری به بخشی از بازاریابی آموزشی خود بپردازد. به بیان دیگر محتوای آموزشی مبتنی بر تفکر و کاربران می تواند به ایجاد شهرت و اعتبار شرکت به عنوان یه متخصص در هر کسب و کاری کمک کند. با استفاده از محتوای آموزشی ایجاد شده برای کاربران هدف، می توانید مخاطبان خود را جذب کنید و دلایل زیادی برای اشتیاق و کنجکاوی آنها نسبت به برند خودتان ایجاد نمایید.
حفظ ثبات در ارائه ی محتواهای برتر و توجه به سئوی سایت می تواند موجب شتاب بیشتر پیشرفت شما شود. بدین ترتیب تولید محتوای آموزشی یکی از محبوب ترین شیوه ی ایجاد محتوا در بین کاربران است که بکارگیری آن همواره توصیه می شود.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.