مقالات آموزشی

مزایای استفاده از فرآیند همکاری در تولید محتوا

مفید بود؟

همکاری در تولید محتوا الزاماً به معنی وجود یک نفر اضافه در کنار شما نیست. در واقع تولید محتوای باکیفیت هرگز یک کار یک نفره نیست. برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های محتوایی، بررسی و توزیع محتوا، نیاز به همکاری های مختلف در تیم‌ تولید محتوا است.

شما در همه حال به یک فرآیند تعریف‌شده برای هماهنگی با افراد تیم‌های دیگر، مستندسازی فرآیندهای آن‌ها، ایجاد یک کتابخانه‌ و ایجاد بانک اطلاعاتی برای محتوایی که تولید می‌کنید نیاز دارید. همه این موارد به یک‌چیز اشاره دارند: نیاز به همکاری در تولید محتوا یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

اما دقیقاً چگونه همه فعالیت‌های محتوایی خود را در یک مکان هماهنگ می‌کنید؟ در این مقاله ما به شما توضیح خواهیم داد که همکاری در تولید محتوا چیست؟ چرا تیم شما به آن نیاز دارد و چه ابزارهایی می‌توانند به تسهیل آن کمک کنند؟

 

همکاری در تولید محتوا چیست؟

همکاری در تولید محتوا به معنی ایجاد فرآیند سازماندهی، مدیریت و به اشتراک‌گذاری محتوا در یک سیستم واحد است. این سیستم کل گردش کار را ساده کرده و محتوا را در دسترس نگه می‌دارد. بسته به عملکرد محتوای شما، همکاری در مراحل مختلف تولید محتوا می‌تواند هر چیزی (از هرج‌ومرج گرفته تا فرآیندی سازمان‌یافته و کارآمد) که از تولید و توزیع محتوای با کیفیت پشتیبانی می‌کند، به نظر برسد.

مخاطبین گرامی آیا با بهبود کسب‌وکار با تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام آشنایی دارید؟

گردش کار خود را ساده کنید

با همکاری در تولید محتوا، می‌توانید به راحتی گردش کار خود را با دیدن همه پروژه‌های فعال در داشبورد خود، پیگیری کنید. مهم‌تر از آن، می‌توانید با نگاه کردن به فرآیند انجام هر پروژه، وضعیت پیشرفت آن‌ها را بررسی کنید. در نتیجه شما می‌توانید در پروژه‌های تولید محتوا به راحتی پروژه‌های فعال، در حال اتمام و پایان یافته را مشاهده و روند انجام آن‌ها را بررسی کنید.

علاوه بر این، همکاری در تولید محتوا، می‌تواند باعث بهبود تقویم محتوایی شما شود. در واقع تقویم محتوایی به راحتی برنامه محتوایی یک تیم را در زمان مشخص نشان می‌دهد. شما می‌توانید از تقویم محتوایی استفاده کنید تا به راحتی تکالیف محتوا و ضرب‌الاجل‌ها را برای کل تیم خود برنامه‌ریزی کنید.

 

چرا همکاری در تولید محتوا برای تیم‌های محتوا مهم است؟

ایجاد یک فضای تعریف‌شده برای برقراری ارتباط و هماهنگی فعالیت‌های محتوایی، به تیم‌ها کمک می‌کند تا به راحتی روی فرآیند ایجاد محتوای خوب کار کنند. با این کار می‌توان به راحتی محتوایی با کیفیت را در مقیاس کلان تولید کرد.

مزایای استفاده از فرآیند همکاری در تولید محتوا

• بهبود کیفیت محتوا: محتوای خوب هرگز در اتاق‌های فکر تک نفره ایجاد نمی‌شود. در عوض، برای فکر کردن به موضوعات محتوا، ایجاد محتوای مبتنی بر محصول و غیره نیاز به کار گروهی است.

• عملکرد گروهی و سازگار: پلتفرم‌های مختلف به شما امکان می‌دهند تا با همکاران خود در زمان واحد بتوانید روی یک پروژه و یا چندین پروژه فعالیت کنید.

• دسترسی بهتر به محتوا: با استفاده از فرآیند همکاری در تولید محتوا، محتوای ایجادشده در یک محل برای تمامی افراد قابل‌دسترس است. همه موارد مانند راهنمای سبک تا پیش‌نویس‌های منتشرشده در یک مکان، برای همه قابل‌دسترسی‌ است.

نکته مهم:

به‌طورمعمول، بدون سیستم و پلتفرم مناسب که باعث عملکرد گروهی مناسب می‌شود، همچنین بدون استفاده از فرآیند دسترسی بهتر به محتوا، شما و تیمتان خیلی زود متوجه می‌شوید که در پوشه‌های مختلف و ایمیل‌های متعدد گرفتارشده‌اید. در این بین وعده‌ها، کارهای انجام نشده و موارد دوباره‌کاری شده زیادی وجود خواهد داشت که نتیجه آن‌ها از بین بردن زمان انجام پروژه است. این یک دام مهلک برای تیم‌های تولید محتوا و یا افرادی است که به صورت یک نفره اقدام به تولید محتوا می‌کنند.

 

• افزایش همکاری تیمی از راه دور: یکی دیگر از مزایای همکاری در تولید محتوا، همکاری آنلاین برای ایجاد محتوا در زمان واقعی در یک گردش کار کاملاً تعریف شده ضروری است. به عنوان مثال، نویسندگان، مدیران محتوا ویراستاران می‌توانند روی یک پیش‌نویس در یک زمان مشخص کار کنند.

• تولید محتوا سریع‌تر: یکی دیگر از مزایای همکاری در تولید محتوا، تولید محتوای سریع‌تر است. با دسترسی بهتر به محتوا و همکاری در یک پلتفرم متمرکز، تیم‌های محتوا می‌توانند سازنده‌تر باشند. با قرار دادن تمام مراحل در یک گردش کار، تیم‌ها می‌توانند با ضرب‌الاجل کار کنند. این امر تولید را قابل پیش‌بینی می‌کند و حجم تولید را برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای محتوای بیشتر افزایش می‌دهد.

ابزارهای همکاری در تولید محتوا

برای بهره‌مندی از تمام این مزایا در فرآیند همکاری در تولید محتوا، تیم شما باید از ابزارهایی استفاده کند که ارتباطات را ارتقا داده و گردش کار را ساده‌تر کند. اساساً این ابزارها زیرساخت‌های لازم را برای تسهیل عملیات کارآمد محتوا فراهم می‌کنند. در اینجا برخی از ابزارهای مناسب برای همکاری در تولید محتوا معرفی می‌شود.

• ابزار Slack- ابزار Slack یک پیام‌رسان فوری است که چندین گزینه اشتراک‌گذاری فایل‌ها را ارائه می‌دهد. این یک ابزار مفید برای به اشتراک‌گذاری اسناد، برقراری ارتباط در فرآیندهای مختلف مانند طوفان فکری، تبادل یادداشت‌ها و بحث های استراتژیک است.

• ابزار گوگل درایو – ابزار Google Drive جایگزینی برای Microsoft One Drive است. ابزارهایی مانند Google Docs و Google Sheets برای ایجاد اسناد قابل اشتراک‌گذاری استفاده می‌شوند. این ابزارها به ایجاد و تولید محتوای بهتر کمک می‌کنند. با استفاده از قابلیت تنظیم حریم خصوصی، می‌توانید دسترسی اسناد را تغییر دهید تا آن‌ها را برای اعضای تیم خاص عمومی‌کنید و به آن‌ها امکان ویرایش، مشاهده یا اظهار نظر بدهید. به علاوه، می‌توانید از Google Drive برای انتقال اسناد در بین پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید.

• ابزار دراپ باکس – ابزار Dropbox یک سرویس ذخیره‌سازی ابری است که میزبانی و به اشتراک‌گذاری امن فایل را ارائه می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل‌ها را آپلود کرده و در پوشه‌ها ذخیره کنید. همگام سازی فایل گزینه دیگری است که شرکت SaaS ارائه می‌دهد تا بتوانید محتوا را در دستگاه‌ها همگام سازی کنید.

همچنین می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌ها، از جمله داده‌های حساس را با افراد مرتبط به اشتراک بگذارید. گزینه مجوزهای پوشه به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی مجوز مشاهده یا ویرایش را به افراد مختلف اعطا کنید.

• ابزار Trello- ابزار Trello یک نرم‌افزار مدیریت پروژه به سبک Kanban برای سازماندهی و برقراری ارتباط بر روی محتوا با تیم شما است. می‌توانید از آن به عنوان یک مخزن مرکزی برای محتوای آماده و ردیابی محتوا در مراحل مختلف تولید (مثلاً نوشتن، ویرایش، بررسی و انتشار) استفاده کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.