مقدمه
امروزه دوره آموزشی محتوا یا تولید محتوای سایت واژه های غریبی نیستند و بسیاری از مردم با دیجیتال مارکتینگ و روش های بازاریابی دیجیتال آشنا هستند.
در مقاله پیش رو قرار است از اهمیت بالای تولید محتوا سئو شده
و دوره آموزشی محتوا برایتان بگوییم. و اینکه چرا باید همواره به فکر محتوای عالی برای کسب و کارتان باشید!
اگر صاحب کسب و کار یا علاقه مند به بازاریابی محتوا هستید مقاله ما را از دست ندهید!
دوره آموزشی محتوا چرا مهم است؟!
چون در عصر حاضر تولید محتوا و یک دوره آموزشی محتوا مناسب بی نهایت مورد نیاز مردم است!
امروزه افراد در همه جا در حال تولید محتوا هستند، در اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، وبسایت ها، اپلیکیشن ها، کتاب ها و …
حتی در جوامع پیشرفته تر مردم در مترو، اتوبوس یا خودرو های شخصی با لپتاپ و موبایل در حال تولید محتوا هستند.
در ایران نیز تولید محتوا و کپی رایتینگ روز به روز در حال محبوب تر شدن است! به گونه ای که امروزه کلمه کلیدی تولید محتوا روزانه بی نهایت در گوگل جستجو می شود.
پیشنهاد میکنیم مقاله همه چیز از دوره آموزشیUX را مطالعه نمایید
حال به برخی مزایای تولید محتوا در عصر حاضر اشاره می کنیم.
مزایای تولید محتوا و بهره مندی از آنها
1. سئو و ترافیک سایت تان را افزایش دهید
هر کسی که در مورد بازاریابی ربایشی جدی است می داند که بدون استراتژی محتوای جذاب نمی توانید در سئو به جایی برسید. در واقع، تولید محتوای موثر پایه و اساس جستجوی ارگانیک و بهترین راه برای افزایش ترافیک وب سایت است.
بعد از اینکه به مسائل فنی سئو در وب سایت خود پرداختید، آیا عقب می نشینید و منتظر می مانید؟ البته که نه. شما به طور مداوم محتوای با کیفیتی تولید می کنید که مخاطبان خود را هیجان زده کنید. وقتی محتوای مفیدی تولید میکنید که به سؤالات جستجوگران پاسخ میدهد، Google با رتبهبندی بهتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به شما پاداش میدهد.
علاوه بر این، بک لینک ها از وب سایت ها و وبلاگ های معتبر اعتماد گوگل را به سایت شما افزایش می دهد. اما مسلما هر نوع محتوایی قادر به جذب مخاطب نیست! و اینجاست که اهمیت یک دوره آموزشی محتوا حس می شود. مردم محتوای منحصربهفرد و مبتنی بر دادهها را میخواهند که هیجانانگیز، جذاب، آگاهکننده، الهامبخش و سرگرمکننده باشد.
بازاریابی محتوا نقش مهمی در سئو و ترافیک طبیعی شما خواهد داشت! سئو امروزه یکی از قدرتمند ترین روش های بازاریابی دیجیتال در دنیاست و روز به روز در حال مهمتر شدن است.
2. آگاه سازی برند ایجاد کنید
شرکت مزدا همچنین مثالی عالی از نحوه آگاه سازی برند توسط انواع مختلف محتوا است. مجله Zoom-Zoom آنها یکی از بهترین نمونه های بازاریابی محتوا در صنعت خودرو است. این مجله نگاهی به آزمایش خودروهای مزدا، داستانهای خنده دار در این باره که چند ایالت در عرض 24 ساعت توسط خودرو ها آن ها را می توان طی کرد و نکاتی برجسته درباره کارمندان ارائه میدهد. این مجله تماماً در مورد تجلیل از جامعه مزدا است و شرکت حتی خوانندگان را با درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مزدا در رسانه های اجتماعی با استفاده از هشتگ #ZoomZoomMazda درگیر می کنند.
فرقی نمی کند با محتوای شما در نتایج موتور های جستجو، منبعی صنعتی یا لینکی از یک دوست مواجه شوند، با آن تعامل خواهد شد. سپس آن را به اشتراک می گذارند و دیگران با آن تعامل می کنند. و پیش از اینکه متوجه شوید، تعداد زیادی مخاطب جدید و طرفدار برند دارید.
3. از طریق چندین فایل آموزشی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
مشتریان بالقوه شما همگی نیازهای منحصر به فردی دارند، و قالبی جهانی وجود ندارد که برای تمامی نیاز ها ساخته شده باشد. برخی افراد یادگیرنده بصری هستند، در حالی که برخی دیگر خواندن را ترجیح می دهند. برخی دیگر فقط کسی را می خواهند که حضوری به آنها آموزش دهد، و برخی دیگر ترجیح میدهند فقط یک ویدیو تماشا کنند یا به پادکست گوش دهند. از مزایای بازاریابی محتوا می پرسید؟ صدای برند و ارزشهای خود را در طول زمان ثابت نگه دارید و در عین حال فایل های مختلفی را ارائه دهید که نیازهای گوناگون مشتریان را برآورده میکنند.
اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• پست های وبلاگ
• اینفوگرافیک
• کاغذهای سفید
• فیلم
• کتاب
• پادکست ها
• وبینارها و کلاس ها
• ایمیل ها
• ابزارها و قالب ها
• مصاحبه ها
• پرسش و پاسخ زنده
و … قالب فایل تولید محتوا می تواند با توجه به مناسب ترین یا مفیدترین آن برای مخاطبین مختلف تغییر کند، و فضای زیادی برای آزمایش نحوه ارائه اطلاعات وجود دارد.
نکته: برای تولید هر نوع محتوایی باید پیشتر به راهنمای نکات مهم در تولید محتوا یا یک دوره آموزشی محتوا خوب دسترسی داشته باشید.
موارد مهم در دوره آموزشی محتوا
یک دوره آموزشی محتوا باید جامع و خلاقانه باشد. در ادامه به طور مختصر به ویژگی های یک دوره آموزشی محتوا خوب اشاره می کنیم.
• شامل ویراستاری و یادگیری علائم نگارشی باشد (فقط در تولید محتوای متنی)
• به شما بروز بودن و خلاق بودن را آموزش دهد.
• نکات مهم سئو در تولید محتوا را به شما بیاموزد (فقط در تولید محتوای سئو)
• به شما نکات مهم تولید محتوا، نحوه ضبط ویدیو، رنگ شناسی و جدیت در کار را آموزش دهد
• باید هم شامل جزوه آموزشی، هم ویدیو و هم آموزش حضوری باشد (یادگیری در افراد مختلف متفاوت است)
• دوره آموزشی محتوا خوب نه بسیار بلند است و نه خیلی کوتاه بلکه به شما کمک می کند در تمامی پلتفرم ها ابتدا بتوانید مخاطبین را بشناسید و سپس براساس نیاز و خواسته های آنان به تولید محتوای مفید بپردازید.
آیا می توانم در منزل با تولید محتوا پول در بیارم؟!
البته که بله!
تولید محتوا در حال حاضر شغلی برای افرادی است که به دنبال درآمد ثانویه یا کاری پاره وقت هستند، پس هر کسی پس از طی کردن دوره آموزشی محتوا می تواند به تولید محتوای جالب در حوزه تخصصی خود بپردازد و درآمد زایی داشته باشد. امروزه شرکت های بزرگی همچون رایا مارکتینگ، ترجمیک، الو کانت و رز مارکتینگ نیز به دنبال استخدام کارمندان دورکار هستند و می توانید با کمک آنها درآمدزایی کنید.
سخن نهایی
تولید محتوا و دوره آموزشی محتوا امروزه مسئله بسیار مهمی است و در قرن حاضر بازاریابی محتوا به یکی از بهترین روش های بازاریابی در جهان مبدل گشته است. از ویژگی های جالب این شغل این است که برای شروع درآمد زایی فقط یه یک موبایل یا کامپیوتر خانگی تان نیاز دارید و بس! (همراه با اینترنت با سرعت مناسب). که امروزه در هر خانه ای چنین ابزاری به وفور پیدا می شود.
اگر شما هم به دوره آموزشی محتوا و تولید محتوا سایت علاقه مند هستید، پس حداقل می توانید برای کسب و کار اینترنتی خود محتوای مفید تولید کنید، حتی اگر قرار نیست برای جایی کار کنید.