مقالات آموزشی

تفاوت  CTR و ایمپرشن و تاثیر ایمپرشن در سئو سایت

مفید بود؟

امروزه به دلیل پیشرفتی که در تکنولوژی اتفاق افتاده است، این فناوری‌ها به زندگی افراد نیز راه یافته‌اند. بنابراین یک سری اصطلاحات که در دنیای وب وجود دارند، ناخودآگاه وارد زندگی افراد شده است. یکی از این اصطلاحات رایج که اغلب برای وب‌سایت‌ها به کار می‌رود، ایمپرشن است.

 سئوکاران

شاید ما نیز از صاحبان کسب و کارها یا سئوکاران این جمله را شنیده باشیم که می‌گویند چرا وب‌سایت من ایمپرشنش پایین است، اما در واقع مفهوم و کارکرد ایمپرشن را به درستی ندانیم. اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، ایمپرشن به تعداد دفعاتی می‌گویند که وب‌سایت برای کاربران نمایش داده می‌شود.

 

هرچه تعداد نمایش سایت برای کاربران بیشتر شود و به دنبال آن بازدید سایت بالا رود، ایمپرشن وب‌سایت نیز بالا خواهد رفت و به نفع سئوکاران و صاحبان مشاغل خواهد بود. حال اگر شما نیز قصد دارید بدانید که ایمپرشن چیست و چطور می‌توانید ایمپرشن سایت خود را بالا ببرید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ایمپرشن به چه معنا است و چرا وب‌سایت من ایمپرشنش پایین است

کاربران زمانی که به دنبال یافتن اطلاعاتی، اقدام به جستجو در گوگل می‌نمایند، نتایج سرچ برای آن‌ها نمایش داده خواهد شد. در این میان امکان دارد که لینک وب‌سایت شما نیز در بین سایت‌هایی باشد که در نتایج جستجو نمایان شده‌اند.
به تعداد دفعاتی که این حالت اتفاق می‌افتد و وب‌سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، ایمپرشن وب‌سایت می‌گویند. پس بنابراین تعداد بالای ایمپرشن نشان از این دارد که لینک سایت شما توسط افراد زیادی مشاهده شده است.

نتایج جستجوی گوگل

البته لازم به ذکر است که بدانیم برای ثبت شدن تعداد ایمپرشن سایت، نیاز نیست لزوما کاربر وارد سایت شما شود، بلکه نمایش سایت شما در نتایج جستجوی گوگل، به عنوان ایمپرشن برای شما لحاظ می‌شود.
حال در اینجا مشخص شد که دلیل اظهارات برخی سئوکاران چیست که می‌گویند چرا وب‌سایت من ایمپرشنش پایین است. در ادامه نیز به ارائه راهکارهایی برای بالا رفتن ایمپرشن وب‌سایت اشاره خواهیم کرد.

تفاوت  CTR و ایمپرشن

این دو اصطلاح که گاها به جای هم به کار می‌روند، در حقیقت با یکدیگر تفاوت دارند. بدین معنا که CTR را زمانی به کار می‌برند که بخواهند میزان کلیک کردن کاربران بر روی لینک سایت را بسنجند. اما ایمپرشن هنگامی کاربرد دارد که بخواهند تعداد دفعاتی که وب‌سایت در نتایج جستجو برای کاربران نمایان می‌شود را تخمین بزنند.

بدین ترتیب برای اینکه بتوان CTR را بالا برد، لازم است کاربر حتما وارد لینک وب‌سایت شود و در قسمت‌ محتوای سایت به کلیک کردن بپردازد. اما برای بالا بردن ایمپرشن سایت، همین که سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود، کافیست و لازم نیست که حتما کاربر وارد وب‌سایت شود.

 چرا وب‌سایت من ایمپرشنش پایین است؟

بنابراین در این بخش متوجه شدیم که این دو اصطلاح کاملا از یکدیگر متمایز هستند و نمی‌توان به هیچ عنوان یکی را به جای دیگری استفاده کرد. تنها نقطه اشتراک این دو اصطلاح این است که از هر دوی این ابزارها جهت سئو سایت استفاده می‌شود و به سئوکاران جهت موفقیت در کارشان کمک می‌کند.

به افرادی که می‌گویند چرا وب‌سایت من ایمپرشنش پایین است، توصیه می‌شود در کار خود سعی کنند میزان ایمپرشن سایت را با میزان کلیک کردن مخاطبان ادغام کنند. در این حالت است که از نتیجه کار خود شگفت‌زده خواهند شد و همچنین رتبه وب‌سایت آن‌ها در گوگل به طور قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.

تفاوت ریچ و ایمپرشن

برای افرادی که سوال می‌کنند چرا وب‌سایت من ایمپرشنش پایین است، لازم است این اصطلاحات را بشناسند و درباره آن‌ها اطلاعات کافی کسب کنند. وقتی راجع به ریچ صحبت می‌شود، منظور کاربرانی هستند که وارد وب‌سایت شما شده‌اند و از محتوای سایت شما بازدید کرده‌اند.
اما همانطور که ذکر کردیم مفهوم ایمپرشن با ریچ کاملا تفاوت دارد. زیرا ایمپرشن به دفعاتی اشاره دارد که سایت در نتایج جستجو، برای کاربران به نمایش درآمده باشد. این موضوع به معنای این نیست که کاربران به سایت ورود کرده‌اند، بلکه به معنای این است که صرفا لینک وب‌سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده کرده‌اند.

تاثیر ایمپرشن در سئو سایت

کاربرانی که در گوگل با وارد کردن کیوردها به جستجو درباره موضوعی می‌پردازند، وب‌سایت شما می‌تواند به عنوان نتایج جستجو برای آن‌ها بالا بیاید و نمایش داده شود. ولی باید توجه کرد که لازم است محتوای سایت شما و همچنین کیوردهای به کار رفته در آن، به نحوی طراحی شده باشد که بیشتر توسط کاربران جستجو شود.

اگر محتوای مناسب همراه با کیوردهای کاربردی انتخاب کنید، احتمال دیده شدن خود را در گوگل بالا می‌برید. بدین ترتیب با انتخاب سایت شما توسط کاربران و بیشتر دیده شدن وب‌سایت، میزان بازدید و ترافیک در آن افزایش می‌یابد و رتبه سایت شما ارتقا پیدا می‌کند.

میزان کلیک خوردن

اگر سایت شما و محتوای آن به حدی جذاب باشد که کاربران را جذب کند تا وارد آن شوند و در آن به جستجوی اطلاعات و همچنین کلیک کردن مشغول شوند، شما می‌توانید علاوه بر ایمپرشن وب‌سایت، میزان کلیک کردن سایت را نیز افزایش دهید.
همانطور که در مطلب بالا ذکر کردیم، ادغام ایمپرشن سایت و میزان کلیک خوردن آن به طور همزمان، می‌تواند نتیجه ای بسیار عالی برای سئوکاران و همچنین وب‌سایت‌ها داشته باشد. با استفاده از این روش، رتبه سایت در گوگل بهبود پیدا می‌کند و در نتیجه اعتبار وب‌سایت در گوگل افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

نحوه تحلیل و بررسی ایمپرشن

در این بخش قصد داریم برای افرادی که مایل هستند ایمپرشن سایت خود را آنالیز کنند، مطالبی را ذکر کنیم. شما برای بررسی میزان ایمپرشن سایت خود، باید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. گوگل سرچ کنسول به سئوکاران کمک می‌کند، بتوانند شرایط کلی وب‌سایت خود را مشاهده کنند و در صورتی که لازم باشد، آن را بهبود ببخشند.

 

استفاده از سرچ کنسول

استفاده از سرچ کنسول به مدیران وب‌سایت‌ها و یا سئوکاران این امکان را می‌دهد که بتوانند ایمپرشن تمام صفحات سایت را بررسی کنند و آن را به صورت گزارشات آماری دریافت کنند. همچنین این امکان نیز وجود دارد که بتوان روند تغییرات این گزارشات را در طی مدت زمان مشخصی تحلیل و بررسی کرد.

 محتوای جدید

اگر قصد دارید برای وب‌سایت خود محتوای جدید تولید کنید و همچنین کلمات کلیدی را بهینه سازی کنید، لازم است میزان ایمپرشن سایت خود را بدانید و با توجه به آن، نسبت به انتخاب آگاهانه کیوردها اقدام کنید.
به منظور اینکه بتوانید میزان ایمپرشن را مشاهده نمایید، با مراجعه به سرچ کنسول، بخشی که Search result نوشته شده را انتخاب کنید و سپس به ایجاد یک کوئری جدید اقدام کنید. کوئری ایجاد شده را می‌توانید با توجه به ابزارهایی که توانایی بازدید و بررسی وب‌سایت شما را دارند، طراحی کنید.

جمع بندی

زمانی که کاربران در موتور جستجوی گوگل به دنبال یافتن اطلاعاتی از یک کلیدواژه هستند، به نتایجی در جستجو می‌رسند و ممکن است اتفاقا لینک وب‌سایت شما نیز در این نتایج وجود داشته باشد. پس باید با محتوای مناسب و به کارگیری کلمات کلیدی درست، تلاش کنید که این کاربران را به سوی ورود به سایت ترغیب کنید.
با ورود کاربران به سایت و کلیک کردن در آن، علاوه بر بالا رفتن بازدید سایت، رتبه و اعتبار سایت در گوگل نیز افزایش می‌یابد.

 ایمپرشنش پایین

در این مقاله تلاش کردیم با ارائه توضیحات مختصری از اصطلاحات دنیای سئو، شما را با این مطالب آشنا کنیم و همچنین به شما برای داشتن وب‌سایتی معتبر کمک نماییم.
با مطالبی که در بالا ذکر کردیم امیدواریم توانسته باشیم به افرادی که کنجکاو هستند و سوال می‌کنند چرا وب‌سایت من ایمپرشنش پایین است، روش‌های بالا بردن ایمپرشن را یادآور شده باشیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.