مقالات آموزشی

مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل و نحوه مشاهده سایت شما

مفید بود؟

یکی از رایج‌ترین سؤالات صاحبان سایت‌های جدید این است که ” مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل برای بالا رفتن رتبه سایت ما چقدر است؟” این سؤال را نمی‌توان به راحتی پاسخ داد؛ زیرا الگوریتم‌های موتورهای جستجو بسیار پیچیده و پویا شده اند.

مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل

در واقع عوامل زیادی در مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل نقش دارند:
1. نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو
2. نحوه مشاهده لینک توسط موتورهای جستجو
3. فعالیت‏ های رقبا
ما در این مقاله به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل: بررسی عوامل اصلی که در مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل نقش دارندباید بدانید که بک لینک‌ها از همان ابتدای انتشار پست قابل کلیک هستند؛ بنابراین می‌توان گفت مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل معمولاً بین 0 تا 12 ماه است.
در ادامه این مقاله ما به بررسی عواملی می‌پردازیم که در مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل نقش اساسی دارند.

 

نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو

اگر سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه شده باشد، اگر سایت جدیدی راه اندازی کرده اید یا سایت شما طبق دستورالعمل‌های گوگل به خوبی رتبه بندی نشده است، قطعاً مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل بیشتر خواهد بود. موتورهای جستجو بیشتر به دنبال سایت‌هایی هستند که آن‌ها را دوست دارند و می‌شناسند.

  • How Long Does A Backlink Take To Impact Rankings?

 تأثیر رپورتاژ

در واقع موتورهای جستجو مانند انسان‌ها، بیشتر به سایت‌هایی اعتماد می‌کنند که مدت زمان بیشتری با آن‌ها آشنا هستند؛ بنابراین در سایت‌های قدیمی‌ و باسابقه و باکیفیت ثابت، مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل بسیار کوتاه‌تر است.معمولاً ارتقا رتبه یک صفحه در موتورهای جستجو از 5 به 4 بسیار سخت‌تر از ارتقا رتبه یک صفحه از 22 به 11 است؛ زیرا سایت‌های برتر رتبه های بالا را از آن خود کرده اند و موتورهای جستجو ترجیح نمی‌دهند رتبه آن‌ها را جابجا کنند.

مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل

علاوه بر این، SERP ها قبل از ارتقا رتبه بندی صفحات از شیوه های خاصی برای بررسی کیفیت آن‌ها استفاده می‌کنند. رپورتاژ یا بک لینک یکی از عوامل اصلی در تعیین ارزش یک صفحه یا سایت است، اما امکان دارد موتورهای جستجو از رویکردهای مطمئن‌تری برای رتبه بندی صفحات استفاده کنند. به عنوان مثال آن‌ها برای رتبه بندی یک سایت یا یک صفحه در صفحه اول نتایج جستجو، نرخ کلیک و زمان ماندن بازدیدکنندگان را بررسی می‌کنند.

 الگوریتم‌های موتورهای جستجو 

اگر صفحه شما در چنین بررسی‌هایی امتیاز بالایی دریافت کند، رتبه ثابتی را در نتایج جستجو کسب خواهد کرد، در غیر این صورت، احتمالاً صفحه شما رتبه بالای خود را حفظ نخواهد کرد. معمولاً اجرای این بررسی‌ها بر اساس حجم کلمه کلیدی زمان‌بر است، بنابراین مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل همراه با تأخیراست.
به درستی نمی‌توان گفت که دقیقاً هر چند وقت یکبار این بررسی‌ها اتفاق می افتند، اما قطعاً الگوریتم‌های موتورهای جستجو عملکرد پویایی دارند و به درستی رتبه بندی صفحات را انجام می‌دهند.

 

مشاهده یک رپورتاژ یا بک لینک 

قطعاً عوامل زیادی بر نحوه مشاهده یک رپورتاژ یا بک لینک تأثیر دارند؛ اما مهم‌ترین عامل تعیین کننده کیفیت بک لینک، محتوایی است که برای لینک دادن انتخاب می‌شود. خزنده های موتورهای جستجو بک لینکی را ارزشمند می‌دانند که محتوای آن برای همه افراد قابل درک باشد.
این امر به ویژه هنگام نوشتن موضوعات تخصصی، چالش برانگیزتر است، بنابراین محتوای شما و مطلب لینک داده شده شما، باید به حدی خوب باشد تا موتورهای جستجو رتبه بالایی را به صفحه شما اختصاص دهند. در واقع محتوای شما باید دارای تعداد مناسبی از کلمات کلیدی مرتبط باشد و به تعداد معقول به سایت‌های معتبر لینک دهد.

محتوای بسیار باکیفیت

به طور کلی عامل اصلی در مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل بستگی به مدت زمانی دارد که یک فرد برای خواندن یک مقاله در یک صفحه صرف می‌کند و اغلب محتوای بسیار باکیفیت نقش کمتری در این زمینه دارد.
به عنوان مثال اگر در مقاله ای در هر پنج کلمه یک حرف اضافی وجود داشته باشد احتمالاً تصور می‌شود که این کار باعث انصراف خواننده از ادامه مطالعه می‌شود (قطعاً این امر تأثیر خوبی بر رتبه بندی آن صفحه نخواهد داشت) اما با کمال تعجب می‌بینید که آن صفحه رتبه بسیار بالایی را کسب کرده است.

بهبود سئوی سایت

احتمالاً این اتفاق به این دلیل است که صفحات رقبا مقالاتی دارند که افراد فقط برای یافتن سریع اطلاعات فوراً از آن‌ها بازدید کرده و آن‌ها را ترک کرده اند؛ بنابراین استفاده متفاوت و عجیب از ادبیات می‌تواند موجب افزایش حضور بازدیدکنندگان شما در سایت ‌شود و این امر مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل را کوتاه می‌کند.

در واقع مدت زمان حضور یک بازدیدکننده در سایت شما عامل مهمی در بهبود سئوی سایت شما دارد.
درست است که پست‌های مهمان رتبه بندی نمی‌شوند، اما استفاده از پست‌های مهمان روی مشاهده و ارزیابی بک لینک‌های یک پست نقش مهمی دارند.

لینک‌های دارای محتوای باکیفیت

به طور اساسی لینک‌های دارای محتوای باکیفیت و مرتبط با سایت شما در اطراف کلمه کلیدی محتوای شما (با فاصله 2 تا 3 جمله) در سرعت رتبه بندی سایت شما نقش زیادی دارند. سعی کنید کلمات کلیدی خود را در عنوان‌های محتوای خود بگنجانید و محتوایی را ارائه دهید که موجب ترغیب افراد به خواندن آن شود. طول محتوا فقط به عنوان جایگزینی برای پایین بودن کیفیت و سپر امنیتی برای دیده شدن است. پس شما باید کیفیت محتوا را در اولویت قرار دهید.

 

 لینک سازی رقبا

اگرچه از لحاظ فنی لینک سازی رقبا با مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل ارتباطی ندارد، اما اگر شما در صفحه اول نتایج جستجو رتبه بندی شده اید و یک لینک ایجاد کرده اید و بقیه سایت‌های رتبه بندی شده در صفحه اول در همان زمان 2 لینک را ایجاد کرده باشند، احتمالاً رتبه شما در مقایسه با آن‌ها بالاتر نخواهد رفت.

استراتژی بک لینک

علاوه بر این اگر شما در استراتژی بک لینک خود نسبت به رقبای خود بیشتر از لینک‌های باکیفیت استفاده کنید، احتمالاً موتورهای جستجو رتبه برتر را فقط به سایتی که دارای لینک‌های باکیفیت است، اختصاص می‌دهند.
اگر رقبای شما به مدت طولانی در صفحات خود دارای بک لینک‌های باکیفیت باشند، قطعاً سایت آن‌ها همیشه بالاتر از سایت شما رتبه بندی می‌شود. البته این حالت به این معنا نیست که نمی‌توانید از رقبای خود سبقت بگیرید.

فقط برای کاهش مدت زمان تأثیر رپورتاژ و کلاً بک لینک در گوگل، نیاز دارید همیشه تعداد مناسبی از لینک‌های باکیفیت و هدفمند را در پست‌های خود قرار دهید و صبر کنید تا به نتیجه مطلوب برسید و بالاتر از رقبای باسابقه خود رتبه بندی شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.