همانطور که در مقالات قبلی هم بارها اشاره شده است موارد زیادی در رتبه بندی گوگل موثر است که تعدادی از آن ها به دامنه ی یک سایت مربوط میشود.
ممکن است این سوال برای شما مطرح باشد که آیا Domain سایت بر رتبه سایت تاثیر دارد یا نه؟
در این مقاله به برخی از موارد و میزان تاثیر آن ها بر رتبه ی سایت اشاره خواهیم داشت:
سن دامنه:
سن دامنه اهمیت دارد ولی میزان تاثیر آن بر رتبه ی یک سایت بسیار اندک است و تفاوت زیادی بین یک دامنه ی شش ماهه و یک دامنه ی قدیمی چندساله وجود ندارد.
کلمات کلیدی در دامنه:
استفاده از کلمات کلیدی در دامنه ی اصلی موثر است البته افزایش رتبه را زیاد تسریع نمی کند.
keywordabc.com
مالک دامنه:
اگر گوگل یکی از دامنه هایی که به نام شخصی است را به عنوان ارسال کننده ی اسپم شناسایی کند بقیه ی سایت هایی هم که به نام شخص فوق الذکر ثبت شده است را هم جریمه می کند.
دقیقا کلمه کلیدی نام دامنه باشد:
شاید شما فکر کنید که اگر کلمه ی کلیدی شما دقیقا با نام دامنه ی شما یکی باشد کار خیلی خوبی خواهد بود، ولی اگر این کار را انجام دهید که به آن اصطلاحا EMD می گویند گوگل فرض را بر این قرا می دهد که کیفیت سایت شما پایین است.
مخفی کردن اطلاعات whois:
در صورتی که اطلاعات who is یک سایت مخفی باشد نشان دهنده ی آن است که آن سایت در حال مخفی کردن اطلاعاتی است و این از نظر گوگل خوب نیست.
تاریخچه ی دامنه:
در صوریتکه who is یک دامنه چندبار تغییر کند به گوگل نشان می دهد که باید اطلاعات آن دامنه را پاک کند و این تاثیر بد و منفی در رتبه ی سایت دارد.
کلمات کلیدی در زیر دامنه ها:
SEO MOZ اعلام کرده است که قرار دادن کلمات کلیدی در زیردامنه ها برای بهتر کردن رتبه ی یک سایت بسیار موثر است.
keyword.abc.com