مقالات آموزشی

تعریف کلی خلاقیت در محتوا و نکات آن

مفید بود؟

با خلاقیت در محتوا قادر خواهید بود تا رضایت مشتری را به صورت کاملا تضمینی کسب کنید و از این جهت نیز، فروش بیشتری داشته باشید. اما خلاقیت در محتوا چیست و چگونه می‌توان در تولید کردن محتوا خلاق بود، به گونه ای که هم مشتری و هم ربات‌های گوگل از چنین محتوایی راضی باشند و بخواهند بیشتر به وبلاگ / وب سایت شما مراجعه کنند تا مطالب شما را مطالعه کنند؟

محتواهای تخصصی جذاب

در این مقاله، قرار است تا به طور کلی درباره خلاقیت در محتوا برای شما نکات موثری ذکر شود که با استفاده از آن، قادر خواهید بود تا محتواهای تخصصی جذاب را تولید کنید.
اول از هر چیزی شما باید جمعیت خود را بشناسید و ببینید چه کسانی مخاطب سایت شما هستند تا بتوانید خلاقیت در محتوا را بسیار عالی پیاده سازی کنید.

 

ربات‌های گوگل

بسیاری از افراد، هیچ پیش زمینه ای از مخاطبین سایت خود ندارند و همینطور پشت سرهم به صورت انبوه اقدام به تولید محتوا می‌کنند. شما نمی‌توانید در یک سایت برنامه نویسی، تبلیغ پارچه لباس کنید.
پس از این مرحله، باید برای اینکه خلاقیت در محتوا داشته باشید، محتواهایی را که تولید می‌کنید، سازماندهی کنید. نمی‌توان هر مقاله ای را که دوست دارید در هر دسته بندی قرار داد. در واقع باید در دسته بندی مربوط به خود قرار بگیرد و از این جهت کاربران و همچنین ربات‌های گوگل دسترسی بهتری به سایت و مقالات شما خواهند داشت.

خواندنی بودن محتوا 

بعد از اینکه کار سازماندهی محتوا را انجام دادید، حال نوبت به خواندنی بودن محتوا می‌رسیم که باید به کمک خلاقیت در محتوا این مورد را تکمیل کرد. شما یک مقاله تخصصی بنویسید که غیر قابل خواندن باشد و یا از کلمات گنگ استفاده شده باشد، چه فایده ای دارد؟ مطمئنا کمتر کسی حاضر به خواندن این مقاله خواهد بود. بنابراین، باید از کلماتی استفاده کنید که برای مخاطب درک آن آسان باشد و همچنین اکثر افراد بتوانند به راحتی آن را بدون درگیر کردن فکر خود در رابطه با کلماتی که به کار بردید، مقاله را مطالعه کنند.

خلاقیت در تولید محتوا

کاربران سایت شما چه کسانی هستند؟ – شناسایی جمعیت سایت خود برای ایجاد خلاقیت در محتوا
واقعیتی که وجود دارد، باید ذکر کرد که شما نمی‌توانید برای تمام سنین یک نوع محتوا را تولید کنید.
به فرض مثال، اگر خواننده مقالات شما یک شخص 7 ساله باشد، چطور می‌تواند فارسی رسمی را مطالعه کند و یا حتی کلماتی که در جامعه به تدریج استفاده می‌شود را بخواند؟ مطمئنا معنی و مفهوم آن را درک نمی‌کند. بنابراین نیاز است تا با استفاده از خلاقیت در محتوا، اقدام به تولید محتوا برای کودکان کنید و با استفاده از جملات به خصوص، اقدام به ارائه مطالب مورد نظر، به خواننده مذکور کنید.

 

 استفاده از خلاقیت در محتوا

به فرض مثال، اگر یک شخص شصت ساله خواننده مقالات شما باشد، چه انتظار دارید که کلماتی که در سطح توییتر و اینستاگرام می‌شود را درک کند؟ البته خوشبختانه امروزه اینترنت به طوری گسترده شده است که در تمام سطوح، افراد می‌توانند متن دلخواه خود را بخوانند و از این جهت مشکلی بابت این مورد نیست.
اما شما فرض را بر این بگیرید که یک شخص بزرگسال، نهinstagram  دارد و نه توییتر، حالا چطور باید آن کلمات را درک کند؟

 مطالب آموزشی تولید کنید 

اول چیزی که باید برای خلاقیت در محتوا در نظر بگیرید، این است که جمعیت خود را بشناسید.
ببینید که چه کسانی وارد سایت شما می‌شوند و قصد دارند تا چه کارهایی انجام دهند. آیا جمعیت شما با فضای اینترنت مانند اینستاگرام، telegram، توییتر و… آشنا هستند؟
اگر سایت شما مطالب آموزشی تولید می‌کند، آیا واقعا تمام افرادی که در سایت هستند، تخصص لازم را در انجام دادن آن کار را دارند؟

استفاده از کلمات سنگین در مقالات

بسیار مشاهده شده است که برخی از وب سایت‌های آموزشی، از کلمات سنگین استفاده می‌کنند و برخی از کاربران، از آن اصطلاح هیچ چیزی ندانند و در عین حال نیز، وب سایت هیچ مرجعی برای آن کلمه در سایت خود وارد نکرده است که این بر خلاف خلاقیت در محتوا است.
به فرض مثال، اگر شما در حال ایجاد یک مقاله تخصصی پزشکی هستید و در آن میان کلمه کلیدی مثل فیزیوتراپی و… را در مقاله خود وارد کردید، باید به کلمه کلیدی فیزیوتراپی یک لینک از سایت خود ارجاع دهید و به کاربر بگویید که دقیقا در فیزیوتراپی چه اتفاقی صورت می‌گیرد و یا به چه صورت انجام می‌شود.

جذاب بودن محتوا سایت

این کار دو فایده دارد، اول اینکه کاربر به طور کامل از مقاله ای که شما نوشتید رضایت خواهد داشت و معنی و مفهوم را به خوبی درک می‌کند، دوم اینکه باعث می‌شود تا اعتبار سایت شما نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش پیدا کند، زیرا کاربر علاقه مند به کلیک بر روی لینک‌هایی است که شما ایجاد کردید.
سازماندهی محتوا در سایت با خلاقیت در محتواسازماندهی محتوا

از دیگر موارد مهمی که باید به آن توجه داشت، یکپارچگی محتواها است. اگر قرار باشد در سایت خود هر نوع مطالبی را درج کنید، مطمئنا آن سایت بزودی از مدار خارج شده و دیگر کمتر بازدیدی به خود می‌گیرد، مگر اینکه آن سایت، یک سایت تفریحی و دانشی بوده که هر چیزی را درون خود جای دهد.

سایت تفریحی

واقعیت این است که کمتر کسی در این روزها، سایت تفریحی ایجاد می‌کند مگر اینکه قصد داشته باشد تا طنز به صورت جدی را در سایت خود وارد کند و یا اینکه مسائل روز را با چاشنی طنز به مخاطب ارائه دهد.
حال اگر قصد دارید تا یک سایت آموزشی تولید کنید و یا یک سایتی که محتوای خاصی را به مخاطب ارائه می‌دهد، شما باید خلاقیت در محتوا داشته باشید.

اول از هر چیزی، باید مقالاتی که تولید می‌کنید، در دسته بندی‌های خاص خود قرار بگیرد و شما نمی‌توانید یک مطلب آموزش متنی را درون دسته بندی آموزش تصویری قرار دهید.
در واقع، با این کار مخاطب از شما رنج می‌برد و در ترجیح می‌دهد تا مطالب دلخواه خود را در سایت دیگری دنبال نماید.

 

محتواهای جذاب و تخصصی

اگر شما قصد دارید تا مطلبی در سایت خود منتشر کنید که با دیگر مطالب سایت اندکی تفاوت دارد، باید با استفاده از خلاقیت در محتوا، آن مقاله را به دیگر مقاله‌های مهم سایت ربط دهید تا کاربر احساس دوگانگی در سایت نکند.

اگر به دنبال نویسنده‌های برتر هستید تا برای شما محتواهای جذاب و تخصصی را تولید کنند، می‌توانید از کارخانه تولید محتوا رایا مارکتینگ کمک بگیرید. با استفاده از خدمات رایا مارکتینگ قادر خواهید بود تا اقدام به ثبت سفارش تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، اینفوگرافیک، پادکست و… را انجام دهید.

خواندنی بودن متن با کمک خلاقیت در محتوا

در این بخش قرار است تا یکی از مهمترین معیارهای ساخت محتوا جذاب بخوانید.
آیا شما حاضر هستید تا یک مقاله گُنگ و نامفهوم بخوانید؟ مطمئنا خیر. پس چه انتظاری دارید تا خوانندگان سایت شما متن‌های گنگ و گمراه کننده مطالعه کنند؟
شما باید با استفاده از خلاقیت در محتوا، اقدام به ساخت محتوای جذاب و قوی کنید.
استفاده از کلمات سنگین در مقالات، باعث گمراهی مخاطب می‌شود و ممکن است بسیاری از افراد، نتوانند تا آن مقاله را مطالعه کنند.

مقالات سایت

هیچ کسی با استفاده از کلمات سنگین و عجیب، اعتبار درست نکرده است. شما باید با وجود رسمی نوشتن مقالات خود، در عین حال سادگی را نیز رعایت کنید.همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، باید بدانید که مخاطب سایت چه شما در چه سنی قرار گرفتند و اینکه چه علاقه ای در سطح زندگی خود را دارند. باید ببینید که چه کسانی حاضر می‌شود تا مقالات سایت شما را مطالعه کنند و پس از آن اقدام به نوشتن به سبک آنان کنید.

موتور جستجوی گوگل

پس بدانید که خواندنی بودن مقالات بسیار مهم است و همین باعث می‌شود زمانی که ربات‌های گوگل اقدام به ایندکس کردن مقالات شما می‌کنند، اگر یک کاربر در موتور جستجوی گوگل یک کلمه کلیدی ساده را نوشت، سایت شما جز نتایج اول باشد.
از خودتان بپرسید، آیا تا به حال کلمات سخت و دشوار را در گوگل جستجو کردید، مطمئنا اندازه آن انگشت شمار خواهد بود.برای همه همینطور است، هیچکسی کلمات سخت و دشوار را در گوگل جستجو نمی‌کند، بنابراین بهتر است که ساده بنویسید، چیزی که همه دوست دارند بخوانند.

 

خلاقیت در محتوا را رعایت می‌شود؟

خلاقیت در محتوا، یک موضوع بسیار مهم است و اگر شما بخواهید آن را رعایت نکنید، مطمئن باشید به‌زودی مخاطبین بسیار زیادی را از دست خواهید داد.وب سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند که اقدام به تولید محتوا می‌کنند، اما آیا آنها خلاقیت در محتوا را رعایت می‌کنند؟ به ندرت.

سازماندهی محتوا

بنابراین اگر شما می‌خواهید تا رضایت حداکثری مخاطب را به دست آورید و همچنین اینکه فروش سایت خود را افزایش دهید، باید از خلاقیت در محتوا استفاده کنید.
در این مقاله برای شما نکاتی در رابطه با شناسایی کاربران سایت، سازماندهی محتوا در سایت با کمک خلاقیت در محتوا و خواندنی بودن متن مقاله ذکر شد.شما با رعایت این نکات، قادر خواهید بود تا خلاقیت در محتوا را اجرا کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.