مقالات آموزشی

تاثیر بازاریابی در اینستاگرام و بررسی اهمیت آن

مفید بود؟

امروزه استفاده از اینستاگرام رشد چشمگیری داشته است. اینستاگرام دیگر نه یک شبکه اجتماعی بلکه به پلتفرمی برای بازاریابی و فروش تبدیل شده‌است. استفاده از فنون بازاریابی محتوا در اینستاگرام باعث شده است که این شبکه اجتماعی به عنوان یک پلتفرم جالب و مهم در کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شود.

بازاریابی محتوا در اینستاگرام و قواعد آن

حتی در این شبکه اجتماعی هم محتوا باید دارای قاعده و چارچوب مشخصی باشد. با توجه به حجم محتویات تصویری و متنی وارد شده در این پلتفرم اجتماعی لزوم استفاده از قواعد و ویژگی های بازاریابی محتوا در اینستاگرام به شدت احساس می شود .

محتوای با کیفیت

می تواند به راحتی جذب مخاطب کند و به آنها دلیل بدهد که صفحات شما و محصولات شما را دنبال کنند. بنابراین با استفاده درست از بازاریابی محتوا در اینستاگرام شما می توانید به راحتی کسب و کار خود را گسترش دهید .

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی وظیفه خاصی را انجام می دهد. این شبکه اجتماعی انسان ها و کاربران را بر اساس علایق و موارد مورد علاقه شان به یکدیگر نزدیک می کند تا انسان ها بتوانند راحت تر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با توجه به همین ماهیت اگر شما بتوانید با استفاده از تولید محتوا در اینستاگرام و استفاده از قواعد بازاریابی محتوا در اینستاگرام مخاطبان زیادی را در صفحه خود جذب کنید در نتیجه می توانید روی گستره زیادی از افراد تاثیر گذار باشید.

 تنها راه جذب مخاطب در اینستاگرام استفاده از فرآیند تولید محتوا در اینستاگرام است. هرچه محتوای شما برای کاربر جذاب تر باشد او بیشتر از صفحه شما بازدید خواهد کرد. برای تولید محتوا در اینستاگرام شما باید با ماهیت این شبکه آشنا باشید. نحوه تولید محتوا در هر شبکه اجتماعی با شبکه دیگر متفاوت است .

جالب است بدانید اینستاگرام مجموعه تولید محتوای صفحه شما را تحلیل می کند. برای اینستاگرام مهم است که چه زمانی اطلاعات خود را منتشر می کنید، آیا اطلاعات شما جعلی است یا اینکه خودتان آن را تولید کرده اید. چه مقدار از محتوای شما تصویری و چه مقدار صوتی یا متنی است. چه مقدار اطلاعات در روز منتشر می کنید؟ اطلاعات شما چقدر برای کاربران مفید است. چقدر کاربران از اطلاعات شما استفاده می کنند و آن را به اشتراک می گذارند. پس ببینید اینستاگرام نه تنها به موضوع تولید محتوا توجه ویژه ای دارد، بلکه به بررسی دقیق آن نیز می پردازد.

اصول تولید محتوا در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید به صورت اصولی فرآیند بازاریابی محتوا در اینستاگرام را انجام دهید باید با اصول تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید. شما می توانید با رعایت این اصول محتوای مناسبی را تولید کرده و سپس نسبت به نشر آن با استفاده از قواعد بازاریابی خود در اینستاگرام اقدام نمایید .

 

  • بیو قوی:

بیوگرافی شما چیزی فراتر از نام کسب و کار، نام کاربری و URL وب سایت شماست. این در مورد ارائه یک تصویر واضح از کسب و کار شما با یک عکس پروفایل و کمتر از 150 کاراکتر است. بیوگرافی خود را واضح، مختصر و قانع کننده بیان کنید. یک تصویر نمایه قوی انتخاب کنید که برند شما را مجسم کند و به آن احساس واقعی و انسانی بدهد. برای تشویق کاربران به کلیک کردن بر روی پیوند شما، از یک فراخوان برای اقدام استفاده کنید و اغلب آن پیوند را تغییر دهید تا بتوانید ترافیک را به صفحات مناسب هدایت کنید.

  • اهداف قابل اندازه گیری:

یک استراتژی خوب با اهداف کاملاً مشخص شروع می شود که می توانید در طول مسیر خود اندازه گیری و نظارت کنید. هیچ صفحه اینستاگرامی بدون آنها کامل نمی شود. به یاد داشته باشید که اهداف خوب مشخص، قابل اندازه گیری، واقع بینانه، قابل دستیابی هستند. ممکن است لازم باشد چندین هدف کوچک تعیین کنید که منجر به یک هدف بزرگتر می شود. همانطور که اهداف خود را زیر نظر می گیرید و موفقیت های خود را مشخص می کنید، انگیزه ای را حفظ خواهید کرد که شما را از طریق یک کمپین بازاریابی موفق هدایت می کند. اولین هدف شما باید 1000 فالوور، سپس 5000، سپس 10000 و بیشتر باشد. هنگامی که به 10000 فالوور رسیدید، به طور خودکار یک برند معتبر و تایید شده در اینستاگرام در نظر گرفته می‌شوید که نقطه عطفی برای تبلیغات شماست! رشد فالوور چیزی است که به طور طبیعی با استفاده از تاکتیک هایی مانند ارسال مداوم، محتوای با کیفیت و محتوای انتخاب شده برای مخاطبان خود به وجود می آید. زمان و فداکاری می‌طلبد، اما اگر ثابت قدم باشید و با هر پستی ارزش بیافزایید، فالوورهای شما همچنان رشد خواهند کرد.

  • کیفیت :

محتوا با کیفیت نامناسب می تواند به راحتی تمام استراتژی ها و قواعد را نابود کند. فرقی نمی کند محتوا عکس باشد یا متن یا ویدئو، باید همراه به کیفیت محتوا اهمیت داد. با توجه به ماهیت اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی بصری است باید به این نکته توجه داشت که کیفیت محتوا در نتیجه نهایی بازاریابی محتوا در اینستاگرام نتیجه بسیار زیادی خواهد داشت .

  • تم ثابت:

یکی از اصول بازاریابی خوب اینستاگرام که اغلب نادیده گرفته می شود، استفاده از یک موضوع کاملاً مشخص در پروفایل شما است. یک موضوع به صفحه شما ظاهری منسجم می دهد به طوری که وقتی کاربران تصاویر شما را می بینند، بدانند که شما هستید. یک موضوع را می توان با استفاده از رنگ های مشابه در تصاویر شما، یک فیلتر ثابت برای عکس های شما، زوایای منحصر به فرد در عکس های شما یا یک موضوع خاص به دست آورد. همه اینها بخشی از برندسازی قوی است تا بتوانید طرفداران زیادی برای کمپین های بازاریابی خود جلب کنید.

  • محتوای بصری :

همان طور که اعلام شد اینستاگرام شبکه اجتماعی است بر مبنای دیده شدن پس هرچه که بازدید کننده بتواند محتوای شما را بیشتر ببیند، در فرآیند بازاریابی محتوا در اینستاگرام، مخاطب بهتر و راحت تر جذب خواهد شد. استفاده از محتوای بصری مانند عکس و ویدئو تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب خواهد داشت. (نسبت به محتوایی متنی و یا فایل صوتی) عکس های مربوط به خانه ،مد، لباس، غذا، و کالاهای لوکس مخاطبان بیشتری دارند .

  • تولید محتوا بر اساس مخاطبان خود و شخصیت آنها:

یکی از ابتدایی ترین اصول بازاریابی محتوا در اینستاگرام این است که بر اساس علایق مخاطبان و شخصیت کلی آنها محتوا تولید کنید. نوع مخاطبان شما با صفحات دیگر فرق دارد. همانطور که کسب و کار شما با کسب و کار دیگران فرق دارد .با توجه به همین اصل باید در ابتدا مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کرده و سلایق و علاقه آنها به خوبی مطلع شوید. اینستاگرام ابزار های جالبی در این زمینه در اختیار افراد قرار داده است و شما به راحتی می توانید با استفاده ازاین ابزار ها نسبت به طراحی برنامه تولید محتوا و بازاریابی محتوا در اینستاگرام اقدام کنید .

* تجزیه و تحلیل اینستاگرام، خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جمعیت شناسی مخاطبان مورد استفاده قرار می گیرد

* استفاده از ابزار گوش دادن اجتماعی برای گفتن آنچه مصرف کنندگان در مورد برند شما می گویند

* گفتگو با مخاطبان خود برای یادگیری آنچه می توانید بهبود بخشید

* نظارت بر روندهایی که مخاطبان فعلی شما دنبال می‌کنند تا استراتژی‌های بازاریابی منطبق را ایجاد کنند

  • نحوه استفاده و کاربرد و ارزش محصولات خود را نشان دهید:

هرچه مخاطبان شما بیشتر باشد کنجکاوی آنها در خصوص اینکه محصولات شما چه کاربردی دارد؟ به چه دردی می خورد؟ و یا اصلا چه ارزشی دارد بیشتر می شود. در بازاریابی محتوا در اینستاگرام شما باید در ابتدا به مخاطبین خود که در واقع مشتریان شما هستند نشان دهید که محصول و یا خدمات ارائه شده از جانب شما ارزش زیادی برای شما و این افراد دارد.

برای این کار باید ویدیو ها و تصاویری از محصولات و خدمات خود و نحوه کارکرد آنها به مخاطبین خود ارائه دهید. این کار باعث میشود که مخاطبین شما به راحتی با محصول و خدمت شما ارتباط برقرار کرده و نسبت به کارایی و ارزش آن مطلع شوند.

  • استفاده از محتوای ایجاد شده توسط کاربران و مخاطبان شما:

یکی از استراتژی های مهم بازاریابی محتوا در اینستاگرام استفاده از محتوای کاربران است. شما باید در صفحه اینستاگرام خود عکس ها و ویدیو هایی منتشر کنید که در آن کاربران و مخاطبان شما به چهره و حالتی از رضایتمندی در حال استفاده از کالا و یا خدمات شما هستند .

با این کار شما حس اعتماد سازی را با استفاده از این نوع محتوا ایجاد کرده اید. این نوع استراتژی محتوایی در خصوص بازاریابی محتوا در اینستاگرام توسط تمامی کمپانی ها و شرکت های بزرگ و کوچک انجام می شود .

  • ارسال محتوا و پست منظم در اینستاگرام:

یکی از راز های موفقیت در بازاریابی محتوا در اینستاگرام این است که شما به صورت منظم پست های خود را ارسال کنید. شما برای این کار می توانید از تقویم محتوایی استفاده کنید. تقویم محتوایی یکی از ارکان موفقیت در بازاریابی محتوا در اینستاگرام محسوب می شود. شما با استفاده از یک تقویم محتوایی می دانید که در چه روزی باید چه نوع محتوایی را منتشر کنید و همچنین دیگرمناسبت های ( ملی، مذهبی، اجتماعی، و … ) را از دست نمی دهید .

با این حال، فقط به خاطر ارسال پست، محتوایی را ارسال نکنید. اگر چیزی با کیفیت برای گفتن ندارید، ارزش گذاشتن در صفحه شما را ندارد. بهتر است که سه بار در هفته با بالاترین کیفیت پست ارسال کنید تا اینکه هر روز با محتوای پایین تر پست کنید.

  • استفاده از قابلیت تبلیغات در اینستاگرام:

بازاریابی محتوا در اینستاگرام بدون استفاده از قابلیت تبلیغات اینستاگرام می تواند کاری طولانی و زمان بر باشد. شما به راحتی می توانید از قابلیت های تجاری اینستاگرام برای معرفی و ارائه محصول و خدمات خود استفاده کنید. استفاده از قابلیت promote اولین انتخاب برای شما است .در صورتی که استفاده از این قابلیت برای شما امکان پذیر نیست شما می توانید از یک روش جالب دیگر استفاده کنید. تبلیغ در صفحات و پیج های معروف! شما می توانید استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام خود را بر اساس تبلیغ کالا و خدمات خود در صفحات و پیج های معروف و پرمخاطب دیگر انجام دهید. می توانید با افراد معروف مانند اینفلوئنسر ها نیز در این زمینه همکاری داشته باشید .

اینستاگرام پلتفرمی برای ایجاد ارتباط است. مصرف کنندگان دوست دارند برندها را دنبال کنند، اما فقط در صورتی که احساس کنند سود متقابل دریافت می کنند. آنها دوست ندارند از تبلیغات یا پست های تبلیغاتی بیش از حد اذیت شوند. بنابراین، قانون 80/20 را در تبلیغات در پست های اینستاگرام خود دنبال کنید. فقط 20 درصد از پست های شما باید تبلیغاتی باشد در حالی که 80 درصد دیگر همه در مورد ایجاد برند شما، ایجاد ارتباطات، ایجاد ارزش برای مخاطبان و فقط بودن شما هستند.

با توجه به موارد اعلام شده در بالا، همان طور که مطالعه کردید استفاده از قابلیت ها و خصوصیت های جالب اینستاگرام می تواند به پیشبرد اهداف شما در بازاریابی محتوا در اینستاگرام کمک زیادی کند. شما می توانید با استفاده از این قابلیت ها به راحتی محصول و خدمات مورد نظر خود را تبلیغ و به مشتریان خود ارائه کنید .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.