مقالات آموزشی

تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی و تبلیغات – قسمت دوم

مفید بود؟

این روزها شبکه های اجتماعی به رشد خود ادامه می دهند و حجم ترافیکی بسیار زیادی را در فضای اینترنت به خود اختصاص می دهند. این رشد و حجم ترافیک بالا یکی از نیازها و ضرورت های اصلی کسب و کارها برای تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شمار می رود. در کنار حجم ترافیک بالا، مزیت های بسیار زیادی در این شیوه برای ارائه ی تبلیغات و بازاریابی وجود دارد که در ادامه به آن­ها اشاره خواهیم کرد.

مزیت های بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از صورت های موجود بازاریابی و تبلیغات در اینترنت است. این شیوه در برابر روش های قدیمی و سنتی به طور محسوسی هزینه ی تبلیغات و انجام فرآیندهای بازاریابی را کاهش می دهد. این کاهش از یک سو و افزایش فرصت ها و بازدید کنندگان از سوی دیگر، نسبت موفقیت و برد چندین برابری به کسب و کارها و برندها خواهد داد.

 

بررسی های به عمل آمده از بکارگیری شیوه های سنتی و چاپی برای بازاریابی و تبلیغات، هزینه های بسیار زیادی را بر دوش کسب و کارها خواهد گذاشت. به گفته ی بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران، این شیوه ی بازاریابی و تبلیغات بیش از اینکه برای برندها و کسب و کارها کارایی داشته باشد، به دنبال سودآوری و سرمایه ی بیشتر برای شرکت های طراحی تبلیغات و چاپ عناوین مختلف است.
هزینه ی تحمیل شده در شیوه های سنتی به چند بخش متفاوت تقسیم می شدند. از طراحی های اولیه که این بخش در شبکه های اجتماعی نیز وجود خواهد داشت، تا انتشار محتوا و شعارهای تبلیغاتی و در مرحله ی بعد توزیع آن در محیط هایی که بتواند کارایی های بالاتری برای آن­ها داشته باشد. هنگامی که از شبکه های اجتماعی به منظور ارائه یا ابزاری برای تبلیغات بیشتر استفاده می کنیم، هزینه هایی مربوط به چاپ، ذخیره سازی و انبارداری عناوین تولید شده و توزیع آگهی های موجود نخواهیم داشت.

 

یکی دیگر از مزیت های این شیوه ی استفاده از بازاریابی و تبلیغات، مزیتی است که در تمام شیوه های تبلیغات اینترنتی نیز حاکم خواهد بود. در تبلیغات اینترنتی هنگامی که به دنبال تغییر یا طراحی های مجدد یا اعمال اصلاح کوچک با توجه به تغییرات موجود مانند تغییر شماره تلفن باشیم، این مساله با هزینه های بسیار پایین و در کمترین زمان انجام خواهند شد. علاوه بر این دسترسی راحت تر و بهینه تری به آن ­ها خواهید داشت.
کاربران شبکه های اجتماعی به طور نامحدود می توانند در آن به فعالیت بپردازند و صفحات مورد علاقه ی خود را نیز در آن دنبال کنند. بنابراین می توان ارائه ی نامحدود و تمام وقت تبلیغات به کاربران را یکی دیگر از مزیت های باارزشی دانست که شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها خواهد داشت.

ظهور پدیده ی بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی به عناصری ارتباط دارد که به دنبال جذب مخاطبان بیشتر به منظور دستیابی به اهداف تجاری برای برندها و کسب و کارهای مختلف هستند. بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند با اهداف مختلفی برای جلب توجه کاربران و هدایت آن­ها به سمت استفاده از شبکه های اجتماعی منجر شود.
یکی از جنبه های اصلی بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از قابلیت موجود در آن است، بدین معنی که در محیط شبکه های اجتماعی، ارتباطات گسترده ای بین کاربران برقرار است. این ارتباطات تودرتو و درهم تنیده موجب برقراری تعاملات بسیار زیادی میان کاربران خواهد شد. به گونه ای که ابتدای یک رشته ی کاری در یک صفحه از شبکه ی اجتماعی می تواند انتهای نامحدود، وسیع و جالبی داشته باشد. بنابراین در انتقال یک پیام تبلیغاتی می توان از این انتقال بهره ی خوبی برد و کاربران را به عنوان محور رساندن پیام شما قرار داد.

عصر جدید ارتباطی به همراه ظهور پدیده های نوآورانه مانند شبکه های اجتماعی و پیام رسان های قدرتمندی شکل گرفت. در این راستا نیازهای بسیاری مطرح شد و لزوم بکارگیری از این پدیده ها در امور مختلف به خوبی تشخیص داده شد. بدین ترتیب شبکه های اجتماعی پس از اینکه توانستند جاپای مناسبی از خود در بین افراد مختلف جامعه ایجاد کنند، نقش پررنگ و تعیین کننده ای در تبلیغات و بازاریابی از خود بروز دادند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.