مقالات آموزشی

اثر گذاری شبکه‌های اجتماعی بر سئو و کسب و کار

مفید بود؟

یکی از موضوعاتی که همواره مورد بحث در سئو بوده، تاثیر شبکه های اجتماعی (Social Network) بر رتبه بندی سایت ها بوده است.

برخی بر این باورند که گوگل در مورد شبکه‌های اجتماعی موضع‌ای ندارد و شبکه های اجتماعی تاثیری بر رتبه بندی سایت ها نمی گذارند، اما با کمی تحقیق می توان به این نکته رسید، سایت‌هایی که، محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، در نتایج گوگل رتبه بهتری دارند.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو تا چه میزان است

هیچ ابهامی در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وجود ندارد، اما این میزان تاثیر چقدر می تواند باشد، به پارامتر‌هایی بستگی دارد، نظیر:

  • تعداد فالوئر‌های شما
  • تعداد اشتراک گذاری
  • نظرات مثبت از رضایت مندی کاربران
  • مدت زمان ماندن کاربر در سایت و برگشت دوباره کاربر

تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار

امروزه افراد علاوه بر گوگل، از شبکه های اجتماعی نیز برای پیدا کردن آنچه به دنبالش هستند کمک می‌گیرند. پس سعی کنید پروفایل های شرکت خود را در بیشتر شبکه های اجتماعی قرار دهید.

محبوب ترین شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی جزئی از، زندگی روزمره‌ی بسیاری از مردم شده است و بسیاری از مدیران کسب و کار‌ها، به طریقی با این شبکه ها در ارتباط هستند. شبکه های اجتماعی امروزه به عنوان منبعی برای کسب درآمد و معرفی محصولات و همچنین برند سازی شناخته می‌شود.

فیسبوک (Facebook) :

فیسبوک در میان شبکه های اجتماعی، از محبوبیت بیشتری برخوردار است، که در سال 2003، با اسم Facemach طراحی و پیاده سازی شد و در سال 2004 با نام Facebook، توسط مارک زکربرگ و جمعی از دوستانش، معرفی و راه اندازی شد. در سال 2016، فیسبوک اعلام کرد، تعدادکاربران این شبکه اجتماعی، از مزر 1.7 میلیارد نفر گذشته است، هم اکنون فیسبوک در ایران، از علاقه مندان زیادی برخوردار است و شما می‌توانید، از این شبکه اجتماعی نهایت استفاده را ببرید.

 

توییتر (Twitter) :

پس از فیسبوک، توییتر به عنوان پر طرفدار ترین شبکه اجتماعی، شناخته می‌شود، توییتر در سال 2006 تاسیس شد و بیش از 320 میلیون کاربر فعال در ماه را دارا می‌باشد، با وجود محدودیت 140 کاراکتری در پست ها، کاربران باز در این شبکه اجتماعی، فعالیت دارند و اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند. هم اکنون در ایران نیز توییتر، علاقه مندان زیادی دارد و شما می‌توانید با فعالیت در این شبکه اجتماعی، و پاسخ به سوالات کوتاه کاربران و انتشار خدمات و محصولات خود، از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.

 

لینکدین (Linkedin) :

لینکدین، محبوب ترین شبکه اجتماعی، برای تبلیغ کسب و کار‌ها می‌باشد. این شبکه اجتماعی، در سال 2003 تاسیس شد و بیش از 400 میلیون کاربر فعال ننیز در آن عضو هستند.

 

یوتیوب (You Tube) :

یوتیوب، بزرگترین و محبوب ترین، شبکه اجتماعی، برای تماشا و به اشتراک گذاری ویدیو می‌باشد، که در سال 2005 راه اندازی شد، طبق آخرین آمار از شرکت یوتیوب، این شبکه اجتماعی بیش از 1 میلیارد بازدید در ماه را دارا می‌باشد و به دومین موتور جستجو، پس از گوگل تبدیل شده است.

 

اینستاگرام (Instagram) :

اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی تصویری می‌باشد، که متعلق به فیسبوک می‌باشد، که در سال 2010 راه اندازی شد و بیش از 500 میلیون کاربر فعال، در این شبکه اجتماعی عضو هستند. همچنین وجود فیلتر‌های خاص برای ادیت تصاویر و ویدیو ها به محبوبیت این شبکه اجتماعی افزوده است. در ایران نیز اینستاگرام به عنوان، محبوب ترین شبکه اجتماعی شناخته می‌شود و بسیاری از کسب و کار‌ها، از این شبکه اجتماعی، به عنوان منبع درآمدی برای خود و برند سازی، استفاده می‌کنند.

 

 گوگل پلاس ( +Google) :

+ Google، پس از فیسبوک، توییتر و لینکدین، به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی، شناخته شده است،  همچنین ارزش سئو و بهینه سازی این شبکه اجتماعی برای سایت، آن را به یک شبکه اجتماعی منحصر به فرد تبدیل کرده است و برای هر کسب و کاری ضروری می‌باشد. + Google، در سال 2011، راه اندازی شد و بیش از 120 میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی، عضو هستند.

 

تلگرام (Telegram) :

تلگرام، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی پس از اینستاگرام در ایران، می‌باشد. تلگرام یک پیام رسان متن باز است که کاربران این شبکه اجتماعی، می‌توانند، فایل ها و پیام ها و تصاویر و ویدیو های خود را بصورت رمز گذاری شده، تبادل کنند. یکی از امکانات شبکه اجتماعی تلگرام، ایجاد کانال است، کانال یک مسیر یک طرفه می‌باشد که در آن فقط ادمین، می‌تواند، پست‌های دلخواه خود را به افرادی که در آن عضو هستند، به اشتراک بگذارد.

 

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

وجود شبکه های اجتماعی و محبوبیت آن ها در بین کاربران ایرانی و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی، به عنوان یک موتور جستجو گر، می‌تواند گامی بزرگ، برای ورود کسب و کار شما به فضای مجازی باشد، همچنین می‌توانید، با ایجاد کانال در تلگرام یا صفحه در اینستاگرام و یا فیسبوک و توییتر به این امر دست یابید و با تولید محتوا خوب و مدیریت درست آن ها، کاربران این شبکه ها را جذب و باعث به اشتراک گذاری مطالبتان شوید.

 

شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن مطالب خود در شبکه های اجتماعی، انبوهی از مخاطبان را به سمت خود سرازیر کنید، که باعث افزایش ترافیک سایت می‌شود. این به خودی خود، موجب بهبود رتبه‌ی سایت شما نیز می‌شود.

یکی از مزایای فعالیت در شبکه های اجتماعی، افزایش سرعت ایندکس شدن مطالب نیز می‌باشد.

بطور کل سایت‌هایی که در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر فعالیت می‌کنند، مکان مناسبی برای فروش محصولات خود دارند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.