درباره لینکدین تا کنون زیاد شنیده اید، شبکه اجتماعی کار و اشتغال، زمانی که من وارد دنیای لینکدین شده بودم چیزهای زیادی بود که برایم به شدت نا آشنا و نامفهوم بود، آن روز من پروفایلم را برای اولین بار طراحی کردم و فقط با یک جمله ساده خودم را تعریف کردم، من فقط مایل بودم تا سری به لینکدین زده باشم در آنجا تولید محتوا
به خوبی انجام می شود. ولی بعد از گذشت مدتی و کمی مطالعه درباره لینکدین متوجه شدم در چه فضای شگف انگیزی قرار گرفتهام و ضمنا بسیاری از دوستان و همکارانم را در اینجا دیدم و متوجه شدم اگر بخواهم در دنیای مجازی پایهای بنا کنم باید به آن توجه کنم و از آن زمان تصمیم گرفتم تا با دید بهتری به آن بپردازم این باعث شد تا مقالهای در رابطه با آن شروع کنم
لینک دین یک انتخاب حرفه ای در شبکه های اجتماعی
لینکدین این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا که می توانید از طریق این شبکه اجتماعی خود را به افراد متخصص دیگر معرفی کنید و یا حتی ارتباط مفید بگیرید تا کسب و کارتان را توسعه دهید.
در ابتدای کار لازم است مواردی را به شما گوشزد کنیم تا دچار خطا نشوید! معمولا این اشتباهات در فضای لینکدین از سطح کیفی صفحه شما در این شبکه اجتماعی که این روزها از پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی است بکاهد.
به چند مورد از اشتباهات رایج و نادرست در لینکدین اشاره می کنیم :
وجود غلط املایی در پروفایل
شرکتها یا صاحبان مشاغل در نام پروفایل خود دچار اشتباهات املایی میشوند و امکان تصحیح آن در یک شرایط دیگر وجود ندارد پس دقت داشته باشید که به شکل صحیح اطلاعات لازم را برای پروفایلتان وارد کنید. تصور کنید این صفحه شما یک رزومه شغلی است که قرار است از طریق آن خود را پرزنت کنید
پروفایل های بی کیفیت
شما باید مثل محیط کاری با صفحه خود برخورد کنیدو پروفایل سازی کنید پس لازم است پروفایلی با کیفیت قرار دهید و حتی در نوع پوشش و پوزیشنی که برای عکس گرفته اید دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید کاربران بیشتری را به خود جذب کنید. معمولا افراد به عکسهای با کیفیت که در آن چهره شخص وضوح دارد فیدبک مثبتی نشان میدهند.
طبق آمارهای لینکدین پروفایلهایی که عکس مناسب دارند 14 برابر پروفایل های عادی و بدون عکس بیشتر مورد توجه است .
نداشتن عکس در کاور زمینه
کاور زمینه باعث می شود که در چشم کاربران بیشتر دیده شوید! شما باید توجه داشته باشید که کیفیت عکس بالا باشد و به شکل پیکسل پیکسل دیده نشود. زیرا که مانند سر در یک مغازه یا فروشگاه است پس باید به شکل حرفه ای و با سلیقه آن را انتخاب کنید.
به افراد مختلف پیام ندهید!
لینکدین مخصوص حرفهای هاست! شما نباید از آن به شکل غیر حرفه ای استفاده کنید و برای جذب کاربر بیشتر ضخصا و از طریق صفحه تان به افراد مختلف پیام دهید. مثلا اگر در حوزه حقوق فعالیت دارد به افرادی که مرتبط با این موضوع هستند پیام دهید تا شما را دنبال کنند بسیار مورد نقد است.
اهمیت آدرس کوتاه و ساده
فرض کنید شما میخواهید با گروههای متفاوتی ارتباط بگیرید و لینک و آدرس خود را به آنها بدهید تا با شما ارتباط راحت تری بگیرند حالا فکر کنید به عنوان صاحب یک کسب و کار نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن خود و مواردیی از این قبیل را در آدرس خود جای دهید. افرادی که می خواهند با کسب و کارتان ارتباط بگیرند حتما از این موضوع متعجب میشوند! هر چند که شاید برای شما جالب به نظر برسد.
اهمیت خلاصه وضعیت کاری
سامری یا همان خلاصه وضعیت کاری باعثمی شود که در نتایج جستجو ها در بالاترین جایگاه ها قرار بگیرید اما حواستان باشد که از کلمات کلیدی ای استفاده کنید که با شغل و حرفه شما مرتبط است و در آینده نیاز به تغییر آن نداشته باشید. و همچنین کارمندان منابع انسانی با شما ارتباط بگیرند و به پروفایل شما فیدبک مثبت بدهند.
از کجا شروع کنم؟
برای داشتن یک صفحه در دنیای مجازی لینک دین ابتدا باید به ساخت اکانت آن بپردازید. به آدرس www.linkedin.com بروید و شروع به ساخت یک اکانت بکنید. در اولین قدم برای این شبکه اجتماعی شما باید به این نکته دقت کنید که پروفایل شما در لینکدین معرف شما در بازارتان است و هرچه قدرت شما در این بازار بیشتر باشد کارکردن با این شبکه برایتان سودآورتر خواهد بود پس روی آیکون Contact and Personal Info که در شکل زیر نمایش داده شده کلیک کنید ، در صفحه ای که برایتان ظاهر می شود میتوانید مشخصاتی مانند ایمیل، شماره تلفن، آدرس و عکستان را وارد کنید.
عکس
توجه کنید که در قسمت عکس به جای استفاده از یک آواتار از یک تصویر با کیفیت استفاده کنید که بتواند در دایره پروفایل به خوبی قرار بگیرد.تصویر زیبا پروفایل شما را جذاب میکند بنابر این در انتخاب عکستان دقت لازم را داشته باشید
استفاده از کلمات مناسب
عنوان: استفاده از کلمات مناسب به عنوان توصیف کننده شما در این قسمت بسیار مهم است، بهتر است زمانی که می خواهید عنوان را اننخاب کنید ابتدا کلمات کلیدی را که در به کارگیری شغل شما و یا موضوعی که در رابطه با آن میخواهید عنوان بندی کنید،
رایج تر هستند را جستجو کنید و سپس از این کلمات استفاده کنید، عنوان به اختصار شما را معرفی میکند، در بحث جستجوی گوگل و سئو استفاده از کلمات کلیدی در پروفایل شبکههای اجتماعی مهم است، شما با این کار به گوگل می گوئید هر زمان کسی کلمه ای را که شما در عنوان به کار بردید جستجو کرد یکی از گزینههای گوگل در معرفی و جستجو، شما باشید
تصویر پیش زمینه: برای زیبایی پروفایلتان میتوانید از یک تصویر به عنوان پیش زمینه استفاده کنید، این امکان را لینک دین به شما میدهد. بهتر است از تصویری استفاده کنید که زیبا و در عین حال نماینده شغل شما باشد.