مفید بود؟

اهداف دیجیتال مارکتینگ

آنچه مشخص است این است: خودتان باید برای دیجیتال مارکتینگ هدف‌گذاری کنید. باید بدانید از انجام کار بازاریابی در فضای دیجیتال چه قصدی دارید و چه هدف‌هایی را دنبال می‌کنید. سپس برای آنها برنامه ریزی یا plan داشته باشید، زمان تعیین کنید و در نهایت با انجام مسیر مشخصی به اهداف مشخص شده برسید.

این روزها شرایط به شکلی پیش می‌رود که رسانه های آفلاین دیگر جذابیت خود را از  دست داده اند. فرض کنید در تلویزیون و رایدو یک سری تبلیغات نمایش می‌دهد در حین پخش این تبلیغات حتما خیلی پیش آمده که شما به سمت گوشی موبایل خود رفته اید تا از طریق آن خود را سرگرم کنید. رسانه‌های آنلاین و دیجیتال این روزها طرفداران بیشتری دارد. باید بررسی کنیم اهداف دیجیتال مارکتینگ چیست و چه چیزی را دنبال می کند؟ در ابتدای این پاسخ باید بگوییم دیجیتال مارکتینگ تمام سرمایه خود را بر این گذاشته است تا از طریق بازاریابی دیجیتال بتواند مخاطبان را به خود جذب کند و تا می‌تواند به کاربران مختلف و متنوعی خود را معرفی کند.

شما به عنوان دارنده یک کسب و کار سعی می‌کنید که در حوزه کسب و کارتان یک بازاریابی موفق داشته باشین و مشتریان را به خود وفادار کنید. می توان گفت یکی از اهداف دیجیتال مارکتینگ می‌تواند توسعه و رونق بخشیدن به کسب و کارتان باشد. زیرا که شما با یک هزینه کم در فضای دیجیتال به بازاریابی دیجیتال می پردازید و برند خود را در انواع و اقسام سایت های مختلف آگهی می‌کنید مثلا در قالب رپورتاژ. یا شاید به گونه ای در سایت خود به تولید محتوا می‌پردازید که خود کاربران به دلیل محتوای با کیفیت شما، مشتاق این می‌شوند که از خدمات و محصولات شما بهره ببرند.

سما در فضای آنلاین می‌توانید بدون داشتن دغدغه‌ای و در کمال آرامش با مشتریان خود تعامل کنید. یکی از هدف‌هایی که دیجیتال مارکتینگ دنبال می کند این است که مخاطبان شما در هر زمان و ساعتی که لازم است به شما دسترسی پیدا کنند و از خدمات شما بهره مند شوند. شما از طریق بازاریابی دیجیتال است که می‌توانید رقبای خود را بشناسید و از آن ها ایده بگیرید و یا حتی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را جوری بچینید که از رقبای خود پیشی بگیرید و خود الگوی کسب و کار‌های مشابه شوید.

اهداف جزئی

اهداف دیجیتال مارکتینگ می تواند یک یا چند مورد از موارد زیر باشد. به طور مثال:

  • می‌خواهم بیشترین تعداد مشتریان را به دست آورم.
  • می‌خواهم بیشترین میزان بازدید و دیده شدن توسط افراد را داشته باشم.
  • می‌خواهم برند خود را در فضای آنلاین به همه معرفی کنم.
  • می‌خواهم حضور خود در دنیای دیجیتال را با کیفیت‌تر کنم و بهبود ببخشم.
  • می‌خواهم به مخاطبان آموزش‌های مورد نیازشان را بدهم.
  • می‌خواهم از طریق دیجیتال مارکتینگ باهوشترین‌ها را برای کار خودم استخدام کنم.

 

اهداف کلی دیجیتال مارکتینگ

اما در حالت کلی می‌توان گفت اغلب شرکت‌ها اهداف مشترکی را در دیجیتال مارکتینگ دنبال می‌کنند. این اهداف مشترک عبارتند از:

  • تعامل صحیح با مشتریان و مخاطبان
  • پیدا کردن مشتریان واقعی
  • بازگشت سرمایه در زمان کوتاه‌تر
  • برندسازی در فضای دیجیتال
  • ترغیب نمودن مخاطبان برای انجام کاری مثل استفاده از خدمات یا خرید کالا

ویژگی های یک هدف درست

درباره SMART بودن هدف چیزی شنیده اید؟ به چارت زیر دقت کنید:
کلمه SMART از ابتدای کلماتی می‌آید که یک هدف را توصیف می‌کند. این درباره اهداف دیجیتال مارکتینگ نیز صدق می‌کند. هر هدفی باید دارای خصوصیات فوق باشد یعنی:
خاص و ویژه باشد. مثلا شما هدف می گذارید که درباره خدمت خاص یا کالای خاصی مطالب آموزشی بنویسید.
قابل اندازه گیری باشد. مثلا هدف می تواند این باشد که تعداد بازدیدکنندگان سایت تا آخر سال 2018 به 50 هزار نفر برسد.
قابل دستیابی باشد. به طور مثال اگر شما کسب و کار کوچکی را در ابتدای سال 2018 آغاز کرده اید، هدف‌گذاری رسیدن به 1 میلیون بازدید کننده در عرض یک ماه با استفاده از روشهای دیجیتال مارکتینگ، نمی‌تواند قابل دستیابی و منطقی باشد.
مرتبط با ارزش‌ها باشد. به این مفهوم که هدفگذاری در راستای ارزشی که شما خلق می‌کنید باشد.
زمان بندی شده باشد. حتما برای هدف بایستی مهلت یا deadline تعیین کرد.
با درک صحیح از مفهوم “هدف” و مطالعه درباره دیجیتال مارکتینگ و یادگیری راههای انجام آن، می‌توانید هدف‌گذاری را انجام دهید. سپس مسیری را برای رسیدن به اهداف تعیین شده ترسیم کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.