قسمت اول:
تلگرام محبوبترین شبکه اجتماعی
ایران به سرعت توانست در کشور و در فضای محدودیتها جایگاه ثابتی را برای خودش کسب کند، از دید من راحتی برقراری ارتباط در این شبکه جمع و جور، در دسترس بودن همه امکانات شبکه، آپدیتهای سریع شبکه و ارتباط قوی تیم پشتیبانی این رسانه اجتماعی علتهایی بود که توانست ایرانیان را به خودش جذب کند و به دلیل فراگیر بودن این پلتفرم بازار بسیار مناسبی برای تبادل اطلاعات و فروش محصولات به شمار می رود، به این دلیل نادیده گرفتن آن در بازار مارکتینگ ایران به معنای از دست دادن تعداد بی شماری مشتری است، اما تنها ایجاد یک کانال نمی تواند برای شما کاری از پیش ببرد شما نیاز دارید که بدانید چطور می توانیم تعداد اعضای کانالهای تلگرامی را بالا ببریم
چگونه می توانم یک کانال تلگرامی ایده آل داشته باشم؟
برای شما که می خواهید در یک کانال مدیر باشید دانستن چند نکته بسیار مهم است، اینها کلیدی ترین و پایه ای ترین اصول و اساس ساخت یک کانال تلگرامی است، نکات طلایی برای شبکه اجتماعی تلگرام
قدم اول محتوا : محتوا، محتوا، محتوا
لازم است بدانید این اولین و مهمترین تصمیم برای شماست، چه چیزی برای عرضه دارید؟ آیا شما یک طراح گرافیست خوب هستید و می توانید تم های زیبا بسازید؟ عکاس هستید و می توانید عکسهای زیبایی که گرفته اید در اختیار مشتری قرار بدهید؟ طنز نویس هستید و جوک گفتن را بلدید؟ یا یک فروشگاه لباس هستید و می خواهید محصولتان را به فروش برسانید و یا هزاران موضوع دیگر
کدام یک شما را راضی می کند؟ هر کدام از اینها می تواند برایتان یک هدف باشد پس اول هدفتان را مشخص کنید و محتوی را انتخاب کنید.
قدم دوم ساختن کانال یا گروه: یک کانال یا گروه تلگرامی با آرم و اسم ثابت
در مقالات همین سایت به این موضوع اشاره شد که دیده شدن با یک تصویر و آرم می تواند ماندگاری خوبی را در ذهن مخاطب ایجاد کند، هیچ گاه نام و آرم کانالتان را تغییر ندهید، این کار می تواند مخاطب شما را گیج کند و باعث شود مخاطب از کانالتان خارج شود علاوه اگر شما صفحاتی را در فیس بوک، توئیتر، لینک دین و یا هر شبکه اجتماعی دیگری دارید نام و آرم مشابه (منظور عکس پروفابل است) استفاده کنید تا اگر مخاطبین شما در جای دیگری نام و تصویر شما را دیدند آنچه از شما در ذهنشان هست تداعی شود، تکرار تصویر شما یک خاطره ماندگار در ذهن ها خواهد بود.