مقالات آموزشی

اجتماعی ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است

مفید بود؟

آیا می توان ادعا داشت که بزرگترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است؟

امروزه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی رونق زیادی پیدا کرده است. می توان ادعا داشت که نه تنها بزرگترین بلکه قدرتمند ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است. این ادعا را به چند دلیل می توان اثبات کرد. اول اینکه امروزه اینستاگرام به یک مرکز بزرگ فرهنگی برای تمام اقشار جامعه تبدیل شده است. از فروشگاههای آنلاین زیادی که در این اپلیکیشن به ظاهر ساده وجود دارند تا افرادی که سبک زندگی خاصی را تبلیغ می کنند همه در این جهان بزرگ فعالیت دارند. در اینکه وسیع ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است نیز شکی نداریم. شما با دنبال کردن افرادی که شاید هیچوقت نتوانید در زندگی آنها را از نزدیک ببینید با جمع وسیعی از افراد در یک مکان زندگی می کنید. با این اپلیکیشن به خانه ی این افراد رفته و از نزدیک زندگی آنها را رصد می کنید.

از سوی دیگر قدرتمند ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است. اینستاگرام با ارزش تخمینی 102 میلیارد دلار، 5 برابر اسنپ چت و 6 برابر توئیتر ارزش دارد. با این حال، ارزش شرکت مادر آن یعنی فیسبوک چندین برابر تمام پلتفرم‌های اجتماعی دیگر است. در 11 دسامبر سال گذشته، فیسبوک ارزش 523 میلیارد دلاری داشته که این یعنی فیسبوک 27 برابر اسنپ چت و 33 برابر توییتر ارزش مالی دارد.

همچنین می توان گفت که از نه سال پیش پربازده ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام بوده است. از دسامبر 2021، ارزش خالص اینستاگرام بیش از 100 میلیارد دلار یا حتی بیشتر تخمین زده می شود. در سال 2012 این اپلیکیشن به قیمت 1 میلیارد دلار فروخته شد و هشت سال بعد، 100 برابر ارزش اولیه آن بود. این معامله باعث شد که کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام، 400 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

اجتماعی ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است

برای اینکه مطمئن شویم پرکاربرترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است یا نه باید نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم. در این مقاله، جدیدترین و بهترین آمار اینستاگرام در سال 2022 بررسی شده است و جمعیت شناسی کاربران اینستاگرام را می توانید مشاهده کنید.

اینستاگرام که توسط دو تن از موفق ترین موسسان اپلیکیشن در تاریخ رهبری می شود، موفقیت چشمگیری در صنعت رسانه های اجتماعی داشته است. از تولد اینستاگرام کمتر از ده سال می گذرد. از تاریخ معرفی اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 تا به امروز، دنیای جدیدی پیش روی میلیون ها کاربر گشوده شده است.

کوین سیستروم، مدیر عامل اینستاگرام، با مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک در سال 2014 یکی از بهترین قراردادهای زندگی خود را با رقمی نزدیک به یک میلیارد دلار بست. این معامله دور اندیشی زاکربرگ را ثابت کرد، آن هم در مورد پتانسیل تجاری اپلیکیشنی که در زمان خرید حتی یک پنی هم درآمد نداشت.

در ژوئن 2018، اینستاگرام یک نقطه عطف را در صنعت رسانه های اجتماعی گزارش کرد. اینستاگرام اکنون بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این میزان از 800 میلیون کاربر فعال ماهانه در سپتامبر 2017 و به فاصله ی چند ماه چنین افزایشی داشته است. اینستاگرام به طور پیوسته در حال رشد است و انتظار می رود تا سال 2023 از رقم 2 میلیارد کاربر فعال نیز عبور کند. پس به جرات می توان ادعا کرد که اخیرا اجتماعی ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام بوده است. کل موفقیت یک استارتاپ یا کسب و کار در یک چیز نهفته است آن هم دادن احساس شراکت اجتماعی به کاربران است.

آمار و ارقام شبکه اجتماعی اینستاگرام چه می گویند؟

1) اینستاگرام چند نفر کاربر ماهانه دارد؟

اینستاگرام با 1 میلیارد نفر جمعیت جهانی، دو برابر توییتر کاربر فعال ماهانه دارد.

2) روزانه چند نفر از اینستاگرام استفاده می کنند؟

اینستاگرام روزانه 500 میلیون کاربر فعال دارد که هر روز از آن استفاده می کنند.

3) چند درصد از کاربران اینترنت در اینستاگرام هستند؟

بیست درصد از کل کاربران اینترنت در اینستاگرام حضور دارند.

4) روزانه چند عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود؟

روزانه بیش از 80 میلیون عکس، توسط کاربران در اینستاگرام آپلود می شود.

5) مدت زمانی که یک کاربر به طور متوسط در اینستاگرام صرف می کند چقدر است؟

 

زمان صرف شده در اینستاگرام به لطف راه اندازی استوری ها افزایش یافته است. کاربران زیر 25 سال به طور متوسط روزانه 32 دقیقه در اینستاگرام وقت میگذرانند، در حالی که افراد 25 سال به بالا بیش از 24 دقیقه در روز را صرف این شبکه اجتماعی محبوب می کنند. در گزارشی که توسط SimilarWeb منتشر شد، فاش شد که میانگین استفاده کاربران از اینستاگرام از 29 دقیقه به 55 دقیقه در روز رسیده است.

6) چه کسانی بیشترین تعامل را در پست های اینستاگرام دارند؟

طبق تحقیقات، سلبریتی ها بیشتر از سایر ارائه دهندگان محتوا مانند رسانه، مجلات و غیره در اینستاگرام مشارکت دارند.

7) به طور کلی کاربران چند درصد از فید اینستاگرام را از دست می دهند؟

پس از تغییر الگوریتم اینستاگرام، گفته می شود که بیش از 70 درصد فید شما به دلیل استفاده زیاد و داده های بارگذاری شده دیده نمی شود.

8) چند درصد از کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا هستند؟

هشتاد درصد از کل کاربران اینستاگرام را کاربران غیر آمریکایی تشکیل می دهند.

همچنین بر اساس آمار Unimetric از جمع کل فالوورهای اینستاگرام، صنعت مد پیشروی بی چون و چرا در تمام صنایع مصرفی است. سپس محتوای ورزشی با بیش از 25 میلیون دنبال کننده فعال، لوازم آرایشی با بیش از 18 میلیون فالوئر، خودرو  با 16 میلیون و محتوای تولید شده در مورد غذا با نزدیک به 5 میلیون فالوئر فعال، در جایگاههای بعدی قرار دارند.

تمام مسائل بالا باعث شده که پربازده ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام باشد.

تعداد کاربران فعال اینستاگرام در سال جاری

 

تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام

با توجه به تولید محتوای تصویری، می توان اذعان داشت که تأثیرگذارترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است. در این شرکت بزرگ تولید محتوا، همزمان می توان عکس، ویدیو و محتوای متنی را منتشر کرد. تدوین ویدیو، انتشار عکس و… به تولید کنندگان محتوا اجازه می دهد تا دست به خلاقیت های فراوانی بزنند. این خلاقیت را می توان در صفحات گوناگون اینستاگرام با دنبال کنندگان میلیونی مشاهده کرد. صفحه هایی که محتوای جذابی اعم از محتوای طنز، علمی، هنری و غیره تولید می کنند در این دسته قرار می گیرند. دنبال کنندگان هر محتوا می توانند محتوای مشابه را از صفحات دیگر جستجو کنند. توانمندی این اپلیکیشن به حدی بوده که توانسته اقشار مختلف جامعه را راضی نگه دارد.

زمانی که ویدیوها برای اولین بار در اینستاگرام راه اندازی شدند (2013) بیش از 5 میلیون ویدیو در 24 ساعت اول آپلود شد. برندهای تجاری برتر دنیا 90 تا 100 درصد محتوای ویدیویی اول خود را در اینستاگرام تولید می کنند. به عنوان مثال، مجله تایم 68 محتوای ویدیویی در ماه مه 2017 تولید کرد.

ویدیوهای اینستاگرامی و عکس‌های اینستاگرامی: ویدیوهای اینستاگرام تعامل بیشتری نسبت به عکس‌های اینستاگرام ایجاد می‌کنند. ویدیوها 3 برابر بیشتر از عکس ها نظر دریافت می کنند و مخاطبان بیشتری را جذب می کنند.

قدرت کسب و کار در اینستاگرام در سال 2022

کسب و کار و تجارت در این شبکه قدرتمند تولید محتوا از هر فروشگاهی پیشی گرفته است. اینستاگرام می گوید که 15 میلیون حساب تجاری ثبت شده در این پلتفرم فعالیت تجاری دارند. کسب و کارها در اینستاگرام به طور فعال از قابلیت های استوری اینستاگرام استفاده می کنند. به عنوان مثال، بیش از 50 درصد از کاربران تجاری در جولای 2017 استوری های متفاوت تولید کرده اند.

استوری گذاشتن برای مشاغل حاضر در اینستاگرام بسیار موثر بوده است. در مورد نرخ تبدیل استوری های اینستاگرام، گزارش ها می گویند، از هر 5 استوری اصلی و تولید شده توسط کاربر، یک پیام مستقیم دریافت شده است. از سویی پروفایل تجاری کاربران نیز در افزایش بازدید و نرخ تبدیل تاثیرگذار بوده است. کاربران اینستاگرام 25 درصد بیشتر از کاربران معمولی اینترنت در چارک بالای درآمد قرار گرفته اند.

میانگین تعداد فالوورهای یک برند در اینستاگرام حدودا بیش از 1 میلیون نفر است. همچنین اینستاگرام اکنون ۱ میلیون تبلیغ کننده فعال ماهانه دارد که از تبلیغات حمایت شده برای دسترسی به افراد بیشتری در اینستاگرام استفاده می کنند. اگر جمع و تفریق کنید متوجه می شوید چرا پر سود ترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است.

فکر می کنید چند درصد از درآمد اینستاگرام تنها از ایالات متحده تامین می شود؟ ایالات متحده به تنهایی 85 درصد از کل درآمد تبلیغات در اینستاگرام را به خود اختصاص داده است. برای همین آمار برندهای فعال و تبلیغات این شبکه اجتماعی در آمریکا فراوانی بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد. طبق گفته ها، 50 درصد از همه کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را در این پلتفرم دنبال می کنند و 60 درصد از کاربران نیز می گویند اینستاگرام را به عنوان پلتفرمی برای آشنایی با یک تجارت، برند یا محصول می شناسند.

 

جمعیت شناسی این شبکه قدرتمند اجتماعی

بر اساس گزارش جمعیت شناسی استاتیستا 49 درصد مرد و 51 درصد زن در این شبکه اجتماعی حضور دارند.

بر خلاف فیس بوک که تحت سلطه زنان است و لینکدین که فضای مردانه ای دارد، و همچنین بر اساس آخرین آمار جمعیت شناسی شبکه های فعال اجتماعی همه چیز به طور مساوی بین مردان و زنان تقسیم شده است. البته زنان کمی در اینستاگرام پیشتاز هستند. ممکن است این آمار جنسیتی اینستاگرام به طور کامل نشان دهنده تمام حساب های این پلتفرم نباشد، اما به عنوان یک تخمین می تواند دقیق باشد.

اینفلوئنسرها و بازاریابی دیجیتال

در سال 2020 اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام 8 میلیارد دلار ارزش داشته است. در سال 2018 تبلیغاتی که اینفلوئنسرها در اینستاگرام انجام داده اند به رقمی معادل 5 میلیارد دلار رسیده است. با افزایش تعداد کل اینفلوئنسرها و میانگین تعداد فالوورهای اینستاگرام، می توانیم مطمئن باشیم که تبلیغ کنندگان مایل به پرداخت هزینه های بیشتر برای استفاده از این شبکه قدرتمند اجتماعی در بازاریابی هستند.

 

نتیجه

با آمار و ارقام بالا می توان نتیجه گرفت که بزرگترین و تأثیرگذارترین شرکت تولید محتوا اینستاگرام است. این شبکه با افزایش تعداد کاربران فعال علاوه بر اینکه به یکی از قدرتمند ترین شبکه های مجازی اجتماعی تبدیل شده توانسته یکی از بزرگترین فروشگاههای اینترنتی نیز باشد. با روند رو به رشد این شبکه اجتماعی می توان حدس زد که تا سال آینده از هر 4 نفر در دنیا یک نفر عضو اینستاگرام باشند. همچنین اقبال عمومی این شبکه تولید محتوا باعث شده تا برندهای تجاری قدیم برای ادامه ی کسب و کار و برندهای تجاری جدید نیز برای بهتر دیده شدن به اینستاگرام روی بیاورند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.