مخاطبین خود را درک کنید و یک استراتژی محتوا ایجاد کنید. از وبلاگ شرکت خود به عنوان یک ابزار برای آگاهی از نام تجاری (برند) استفاده کنید
برندسازی عهد و پیمان و انتظاری بین شرکتها و مصرف کنندگان است. برند سازی از جانب شرکت، پیمانی است مبنی بر تحویل محصولات استثنایی و خدمات با کیفیت به مشتریانی که وفادار هستند. برندها میتوانند انتظارات را برآورده سازند، از آنها پیشی بگیرند یا در بدترین حالت شکست بخورند.
بازاریابی محتوا چه نقشی در برندسازی و شناخت برند ایفا میکند؟
Bryan Rhoads، استراتژیست شرکت اینتل
میگوید، وب در دنیای امروز چرخهای بیانتها از محتوا و اقدامات اجتماعی است. در این چرخه برندها پی میبرند که محتوا پول رایج در فضای مجازی است.
این بدان معناست که مصرف کنندگان اکنون به طور آگاهانه به دنبال محتوای مرتبط و باارزش هستند. با این حال، باید مراقب باشید تا محتوایی که تولید میکنید حتماً باعث جذب کاربر شود. بنابراین تولید محتوایی که باعث ایجا شناخت از برند میشود نکته کلیدی در بازاریابی محتوا است.
برندهایی مانند کوکا کولا، سوبارو، MTV،P&G وAmerican Express از بازاریابی خلاق به بازاریابی محتوا حرکت کردهاند. بازاریابی محتوا به ایجاد محتوا برای برندها میپردازد که از نظر مخاطبان با ارزشترین چیز برای اشتراک گذاری است.
استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا به منظور ایجاد شناخت نام تجاری
ابزارهای زیادی وجود دارند که برندها میتوانند برای بازاریابی محتوا استفاده کنند. از وبلاگها و ویدئوها تا اینفوگرافیکها، کار شما این است که دریابید چه چیزی برای برندتان مناسب است و سپس بهترین محتوا را تولید کنید.
وبلاگها راه حل مناسبی برای افزایش شناخت برند هستند. یک وبلاگ آموزنده باعث ایجاد بینش، تجزیه و تحلیل و اعتقادات می شود و در نهایت دانش و تعامل با مشتریان را نشان می دهد.
اگر کاربران به صحبت کردن درباره محتوای شما بپردازند، میتوانید مطمئن شوید که درباره برندتان نیز صحبت خواهند کرد.
اگر مصرف کنندگان بتوانند محتوایتان را به موارد دیگر ربط دهند یا از آن استفاده کنند، احتمال وابستگی آنها به برندتان و توصیه شما به دیگران از جانب آنها بیشتر خواهد بود.
به طور مشابه، اینفوگرافیکها و ویدئوها به منظور ارائه سطح بالایی از اطلاعات ایجاد شدهاند. با این حال، آنها به اطلاعات بعد بصری را افزودهاند. علاوه بر این، اینفوگرافیکها و ویدئوها تولید میشوند زیرا به راحتی قابل اشتراک گذاری هستند.
داستان محتوای برند سازی شده
همه افراد از داستان لذت میبرند. داستانها باعث کنجکاوی و جذب ما میشوند و باعث ایجاد علاقه برای به اشتراک گذاری آنها میشوند.
گفتن داستان برند یا محصول با ایجاد محتوای مناسب میتواند فرایند شناخت برندتان را سریعتر کند. چه در وبلاگ و چه در ویدئو، باید محتوایتان را جذاب و قابل تعامل برای کاربران نگه دارید. هرچه مصرف کنندگان محتوایتان را جذابتر بیابند، احتمال اشتراک گذاری محتوا توسط آن ها افزایش میابد.
تمام گونههای محتوا در ایجاد شناخت برند کارآمد نیستند. با این حال، شناخت مخاطبان هدف، ایجاد شناخت برند با تولید محتوا به منظور رفع نیازهای آنها و در راه علایق آنها، میتواند قطعاً تصویر شرکت در ذهن مشتریان را بهبود دهد.
روش های زیادی برای ساختن برند وجود دارد که احتمالاً بسیاری از آنها هرگز به آنها فکر نکرده اید. نحوه استفاده از بازاریابی محتوا را برای ایجاد هویت تجاری بیاموزید.
اگر کسی در حال حاضر از شما بپرسد که هدف اصلی شما از نظر بازاریابی محتوا چیست ، چه می گویید؟ حراجی؟ چشم اندازها؟ منجر می شود؟ درآمد؟ چند نفر از شما ایجاد یک هویت تجاری به آن لیست اضافه می کنید؟ اگر ایجاد یک نام تجاری در لیست شما نیست، شما کار اشتباهی انجام می دهید.
این بدان معنا نیست که شما باید در مورد فروش ، درآمد و غیره فراموش کنید. با این وجود ، هنگامی که شما یک هویت تجاری قوی ایجاد می کنید ، این موارد به طور طبیعی رخ می دهد. چرا؟ بخاطر اعتماد هویت نام تجاری معتبر ، هویت تجاری معتبری است. در واقع ، طبق یک مطالعه ، 90٪ از مردم پس از جستجوی یک مارک در مورد آن تصمیم می گیرند. این هویت تجاری قابل اعتماد را می توانید از طریق بازاریابی محتوا گسترش دهید. ین بونر، مدیر بازاریابی محتوایی در سهام جهانی، طرفدار بزرگ استفاده از بازاریابی محتوا به عنوان ابزاری برای ساختن نام تجاری است.
هویت. آین می گوید: “شما می توانید با بازاریابی محتوا کاملاً یک هویت تجاری ایجاد کنید.” “این واقعاً کمی سناریوی مرغ و تخم مرغ است: کدام یک از آنها اولین بار است؟ شما می توانید به عنوان یک مارک مشخص کنید که چه کسی هستید و سپس محتوایی تولید کنید که در آن واحد باشد و مطابق با آن مارک باشد. ”
اکنون سوال این است که “چگونه”؟
پاسخ در این مقاله نهفته است. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید از بازاریابی محتوا برای ایجاد یک مارک معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید که در طولانی مدت به نفع شماست.
چرا هنگام ایجاد هویت تجاری، بازاریابی محتوا انجام می شود؟
شاید از همه گزینه های موجود این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا باید به بازاریابی محتوا به عنوان اصلی ترین ابزار برای ایجاد هویت تجاری توجه کنید. پاسخ ما در اصل “چون عالی است!” اما ما تصمیم گرفتیم به جای آن پاسخ گویاتر از جاناتان بلومل ، مدیر ارشد بازاریابی محتوای پیشرو در اکوسیستم فن آوری را انتخاب کنیم.
جاناتان میگوید: “بازاریابی محتوا ابزاری ارزشمند در ترکیب بازاریابی است که هویت برند را در حرکت نگه می دارد”. “از نظر من، ساختمان یک هویت تجاری سالم با کمک بازاریابی محتوا شامل سه عنصر است:
1. کشف:
بازاریابی محتوا مانند اسفنجی است که گرایش های جدید ، بینش ها و نقاط درد مشتری را از دنیای خارج جذب می کند (از جمله SEO، تجزیه و تحلیل وب، رهبران اندیشه، متخصصان صنعتی). تمام انگیزه ها و بینش های جدید با ایجاد محتوا برای شرکت شما ویرایش و هضم می شوند. به این ترتیب، ایده های محصول جدید دائماً در حال توسعه است، موضوعات ناشناخته قبلی و شکاف های بازار کشف شده و دارایی های ارزشمندی برای موفقیت مشتری طراحی می شود.
2. حمل و نقل:
یک مارک ناشناخته دارای سه دشمن اصلی است: نامرئی بودن، نداشتن قابل اعتماد بودن و عدم ارتباط. بازاریابی محتوا کمک می کند تا بر این سه دشمن غلبه کنید. چطور؟ با کمک به انتقال تخصص و متمایز بودن شرکت و همچنین ارزش افزوده خدمات و محصولات به دنیای خارج. مهمترین پارامترهای محتوا مانند ارتباط، به روز بودن و امکان سنجی می تواند زمانی را نشان دهد که محتوا باید به بهترین شکل به دنیای خارج منتقل شود.
3. ساخت و تأیید:
بازاریابی محتوا نه تنها محتوای نام تجاری را حمل می کند بلکه می تواند به شما در ایجاد هویت برند خود نیز کمک کند. محتوای ایجاد شده قبلی تحت اندازه گیری موفقیت مداوم قرار میگیرد. در حین کشف طرق گسترده برای گسترش، می توانید مباحث موفق را بیشتر تعمیق کنید. این اکتشافات برای یک هویت تجاری بسیار ارزشمند است، زیرا بازاریابی محتوا تمرکز بر موضوعات مناسب را افزایش می دهد، نامناسب را کنار می گذارد و به دنبال تبادل مداوم با دنیای خارج است. ”