مهارت فنی در مورد بازاریابی محتوا شامل چند راز و نکته کوچک است تمام ایده هایی که شما دارید زمانی به درستی می توانید آنها را پیاده سازی کنید که …
در این مقاله میخواهیم در مورد یک چهارچوب راحت برای ایجاد تیم بازاریابی محتوا با شما صحبت کنیم. تقریباً در پشت هر تلاش موفق بازاریابی محتوا میتوانید یک تیمی را پیدا کنید که به خوبی سازمان یافته شده است. صرف نظر از اینکه شما چقدر دانش و مهارت فنی در مورد بازاریابی محتوا دارید چند راز و نکته کوچک وجود دارد که باید با شما در میان بگذاریم. تمام ایدههایی که شما دارید زمانی به درستی میتوانید آنها را پیاده سازی کنید که یک تیم حرفه ای و عالی در کنار خودتان داشته باشید.
به طور خلاصه، موفقیت یا شکست شما به میزان زیادی به تیم شما بستگی دارد. خب حالا این پرسش برای ما مطرح میشود که چطور میتوانیم یک تیم بازاریابی محتوای موفق در اطراف خودمان جمع کنیم؟
تیم بازاریابی محتوا
تحقیقی که در مورد بازاریابی محتوای B2B انجام شده نشان میدهد که برنامههای بازاریابی از نظر میزان بلوغ و کمال در سطوح مختلفی هستند. در حدود یک سوم از برنامه های بازاریابی در فازهای اولیه خودشان قرار دارند. یک سوم دیگه گفته میشود در مرحله نوجوانی خودشان هستند و یک سوم آخر در مرحله پیشرفته و بالغ خودشان به سر میبرند. خوب حالا بسته به این که برنامه بازاریابی شما در کدام مرحله قرار دارد داشته باشد، شما به افراد مختلفی در تیم خودتان احتیاج خواهید داشت.
مسئله دیگهای که وجود دارد اینه که تیم های بازاریابی محتوای سازمان در موقعیتهای مختلفی قرار دارند. به علاوه، برخی از تیمها به دنبال استخدام افراد جدید هستند، حالا چه به صورت تمام وقت و یا استخدام افراد آزاد کار یا اصطلاحاً فریلنسر. برخیها هم به دنبال بازسازی تیمهای فعلی خودشان هستند. و برخی دیگر نیز ترکیبی از این دو حالت را دارند. به طور خلاصه، یک مدل که برای هر سناریویی مناسب باشد نداریم.
چارچوبی برای ایجاد تیم بازاریابی محتوا
در اینجا میخواهیم یک چارچوب به شما معرفی کنیم. همانطور که تصویر بالا میتوانید ببینید این یک چهارچوب حرفه ای T شکل هست. اگر با مدلهای حرفه های T شکل آشنایی ندارید، این مدل درباره یک رویکردی است که به شما پیشنهاد میکنه افرادی را استخدام کنید که وسعتی از دانش و همچنین بسیاری از مهارتها را داشته و یک دانش عمیق در یک حوزه خاص را دارا باشند.
دانش وسیع در مورد بسیاری از مهارتها خط افقی این چهارچوب را تشکیل میدهد، و دانش عمیق در یک حوزه خاص خط عمودی در این چارچوب می باشد. خب محصول این چارچوب اینجاست که وقتی همه افرادی که در تیم شما قرار دارند بتوانند به زبان یکسانی صحبت کنند میتوانید به صورت خیلی موثرتر و کارآمدتری برنامه بازاریابی خودتان رو به پیش ببرید.
تیم بازاریابی محتوا چه شکلی است؟
این سومین سوال متداول شرکتها پس از (1) نحوه اندازه گیری استراتژی بازاریابی محتوا و (2) نحوه مقیاس گذاری رویکرد بازاریابی محتوا است.
احتمالاً باید اولین باشد. ممکن است شما یک تیم یک نفره باشید و چندین کلاه بازاریابی به سر داشته باشید. یا ممکن است شما یک تیم صدها نفره بازاریابی و ارتباطی یکپارچه، سیل زده، یکپارچه باشید. مهم نیست “محتوا” کاملاً باید یک عملکرد استراتژیک در تجارت شما باشد. این سزاوار همان تعهد به نقشها و مسئولیتهایی است که شما برای حسابداری، حقوقی، فروش و سایر فعالیت های استراتژیک کسب و کار انجام میدهید.هیچ راهی برای مقیاسگذاری، مدیریت و بهینه سازی هر کانال وجود ندارد تا اطمینان حاصل شود که داستان شرکت بدون رویکرد اختصاصی به محتوا به عنوان یک فرآیند بیان شده است و جالب اینکه، تنها راه برای پاسخ به این سوال که چگونه تیم محتوا را در مقیاس بندی کنیم، درک آن به عنوان یک عملکرد اختصاصی است.
این ماده اصلی در مسئله بازاریابی محتوا است اندازه گیری – چگونه یک تیم تعریف شده در اطراف هدف، ایجاد، مدیریت و جریان نهایی محتوای ساختار یافته برای مشتریان ارزش ایجاد میکند.
چه چیزی یک تیم بازاریابی خوب را ایجاد میکند؟
پیشرفت هدفگراهنگامی که تیم بازاریابی شما در حال کار بر روی یک پروژه هستند، مهم است که آنها بدانند که آنها در حال رسیدن به یک هدف خاص هستند. اهداف برای هر تیم بازاریابی که میخواهد به طور قطعی پیشرفت کند، حیاتی است. اهداف همچنین برای تقویت احساس غرور در اعضای تیم شما مفید هستند.
تیم بازاریابی چگونه کار میکند؟
دپارتمان بازاریابی نقشی حیاتی در ارتقا شغل و مأموریت یک سازمان دارد وظیفه بخش بازاریابی این است که در حالی که تصویری کلی ارائه میدهد که نمایانگر شرکت شما در یک دیدگاه مثبت است، با مشتریها، مشتریان، سرمایه گذاران یا جامعه ارتباط برقرار کند.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: تیم تولید و بازاریابی محتوای خود را به روز نگاه دارید
چگونه یک تیم بازاریابی را اداره میکنید؟
- اهداف خرد را در قالب چک لیست بازاریابی ایجاد کنید.
- گفتگوهای گسترده در شرکت را فعال کنید.
- ارتباطات همکار با مدیر و کارمند با مدیر را بهبود ببخشید.
- بودجه تعیین کنید.
- نقش های تیم را درک کنید.
- معیارهای کلیدی عملکرد را شناسایی کنید.
- نقاط ضعف تیم را تحلیل کنید.
یک تیم بازاریابی چقدر باید بزرگ باشد؟
اندازه تیم بازاریابی به طور متوسط چقدراست؟ تعداد کارمندان در تیم های بازاریابی بر اساس اندازه سازمان به میزان قابل توجهی متفاوت است. شرکت های از 1 تا 49 کارمند به طور متوسط 3 تیم در تیم بازاریابی دارند.
چگونه بخش بازاریابی را شروع میکنید؟
4 راه برتر برای مدیریت موفقیت بخش بازاریابی
سازمان پروژه از جلب توجه همه به یک موضوع تا نگه داشتن برگه های مربوط به محتوا، یک روش مطمئن و سازگار برای سازمان مهم یک بخش بازاریابی موفق است.
جلسات منظم
همکاری
نظارت بر پیشرفت
اهداف را به اشتراک بگذارید
ادارات بازاریابی چگونه سازمان یافته اند؟
ساختار داخلی یک بخش بازاریابی میتواند حوزه های مختلف عملیاتی را تحت پوشش قرار دهد. در مدل تیمهای عملیاتی، بخش به تیمهایی تقسیم میشود که بر اهداف یا ویژگیهای خاص تمرکز میکنند. به عنوان مثال، یک بخش میتواند تیمهای جداگانه ای برای تبلیغات، رسانههای اجتماعی و تحقیقات داشته باشد.