مقالات آموزشی

روند انجام تولید محتوا برای تلگرام

مفید بود؟

تولید محتوا برای تلگرام که یکی از اپلیکیشن‌های محبوب ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود یک امر کاملاً واجب و ضروری است. خیلی از افراد در سراسر دنیا و حتی در همین ایران از این برنامه محبوب کسب درآمد می‌کنند. یکی از اولین قدم‌ها برای کسب درآمد از راه تلگرام و موفق شدن در این عرصه این است که یک کانال با تعداد عضو و بازدید کننده‌های زیاد در اختیار داشته باشید.

مورد دومی که باید برای جذب مخاطب مد نظر داشته باشید تولید محتوا برای تلگرام است که در واقع این نوع محتواها یک محتوای کاملاً صحیح، اصولی، مخاطب پسند، کوتاه و مختصر است. اگر در تلگرام به عرضه محصولات و کالاهای خودتان می‌پردازید اما هیچگونه اطلاعات تخصصی در زمینه تولید محتوا برای تلگرام در اختیار نداشته باشید بدون شک روز به روز به سمت شکست هدایت خواهید شد.

نگاهی اجمالی بر تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

 

روز به روز شاهد رشد و پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و توسعه انواع پیام‌رسانی‌های متنی، صوتی و تصویری از تلگرام گرفته تا اینستاگرام، واتساپ و غیره هستیم. بدون شک صنعت تبلیغات هرگز نمی‌تواند و نخواهد توانست نسبت به میلیون‌ها نفری که در سراسر دنیا از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند، بی تفاوت باشد.یکی از دلیل‌های این امر این است که همه روزه شاهد این هستیم که برندهای کوچک و بزرگ بازار به دنبال راهکارهای متفاوت و متنوع برای جلب توجه مخاطبین آن هم از طریق شبکه‌های اجتماعی هستند.در این بین یکی از بهترین راهکارها استفاده از تولید محتوا برای تلگرام است.

 چرا که تلگرام یکی از قدرتمندترین، محبوب‌ترین و در عین حال با نفوذترین اپلیکیشن در سراسر ایران به شمار می‌رود و از اهمیت بسیار زیادی هم در بین مردم و کسب و کارها برخوردار است.با توجه به آمار به دست آمده، روزانه به صورت تقریبی میلیون‌ها نفر از کانال‌های ورزشی، خبری، آموزشی، سرگرمی و غیره بازدید می‌کنند و این مورد اهمیت تولید محتوا برای تلگرام و همچنین بازاریابی محتوا در چنین کانال‌های پر بازدیدی را بیش از پیش می‌کند.به طور مثال یک کانال آموزش فتوشاپ را در نظر بگیرید که بازدید کننده‌های بسیار زیادی دارد.

به نظر شما چه اشخاصی در این کانال تلگرام عضو هستند؟ به طبع تمامی این افراد به دنبال این هستند که به هر نحو شده برنامه فتوشاپ را فرا بگیرند. حالا تصور کنید یک تبلیغ در مورد پکیج آموزش فتوشاپ با بهترین و مناسب‌ترین قیمت در این کانال قرار داده شود. در واقع افرادی که چنین تبلیغاتی را قرار می‌دهند به صورت مستقیم روی بازار هدف خود دست گذاشته و برای آنها تبلیغ می‌کنند.در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد تولید محتوا برای تلگرام ارائه دهیم که شما را برای موفق شدن در این اپلیکیشن محبوب آماده می‌کند.

اولین قدم برای تولید محتوا برای تلگرام

 

برای اینکه بتوانید در شبکه اجتماعی تلگرام موفق شوید اولین قدم این است که بتوانید مطالب، محتواها، محصول و یا کالاهای خودتان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. در واقع اولین قدم برای این اشتراک‌گذاری، ایجاد یک کانال است. در برنامه تلگرام در لیست امکانات تلگرام روی گزینه New Channel کلیک کنید و یک نام مناسب که به کسب و کار شما ارتباط دارد را وارد کنید.

بعد از اینکه کانال مورد نظرتان را ایجاد کردید نوبت به عضوگیری است. در ابتدای کار سعی کنید از لیست مخاطبین خودتان شروع کنید و با توجه به لینک کانالی که ایجاد کرده‌اید آن را با دیگر اعضاء به اشتراک بگذارید و از آنها درخواست کنید که کانال شما را به دیگران معرفی نمایند.

ایجاد تولید محتوا برای تلگرام

مهم‌ترین نکته بعد از عضوگیری، تولید محتوا برای تلگرام است که یکی از رکن‌های اصلی و اساسی برای حفظ و نگهداری مخاطبین و کانال محسوب می‌شود. در واقع مخاطبین یک کانال خوب را از محتوای خوب آن می‌شناسند و همین مورد کافی است تا دیگر افراد هم آن را به دیگران معرفی کنند.اما این مورد پایان کار نیست و باید از خودتان بپرسید:

تولید محتوا برای تلگرام دارای چه ویژگی‌هایی است؟

یکی از نکات و ویژگی‌هایی که باید مد نظر داشت این است که در دنیای اینترنت، اطلاعات روز به روز و با سرعت زیاد در حال رشد و پیشرفت هستند و به طبع افراد خیلی زیادی وجود دارند که زمان و وقت کافی برای مطالعه چنین مطالبی را در اختیار ندارند و این بهترین فرصت است تا با تولید محتوا برای تلگرام این مخاطبین را به سمت خودتان جذب کنید.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که نباید فراموش کنید این است که یک محتوای کاربردی و مناسب باید کوتاه، مختصر، روان و کاملاً ساده باشد به گونه‌ای که هم اصل مطلب حفظ شود و هم مخاطبین آن را درک کنند. همچنین جملات به کاربرده باید مناسب با نوع موضوع منتشر شده باشد.

4 نکته برای تولید محتوا برای تلگرام

همان‌طوری که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، تلگرام یکی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های محبوب ایرانی‌ها به شمار می‌رود که تا به اینجای کار توانسته توجه بسیاری از بازاریاب‌ها و کسب و کارها را به سمت خودش جلب کند. چرا که هم یک برنامه کاملاً رایگان برای ارسال پیام و ارتباط میان افراد به شما می‌رود و هم برای انتقال اطلاعات و انتشار اخبار بسیار مناسب و کاربردی است.

با این تفاسیر یادگیری نحوه تولید محتوا برای تلگرام و همچنین نحوه استفاده از آن می‌تواند گامی تأثیرگذار بر ارتقای کسب و کار شما به همراه داشته باشد به خاطر اینکه این کانال‌ها یک مکان کاملاً مناسب برای تولید و همچنین انتشار محتوای شما به حساب می‌آیند.در این بخش از مقاله به 5 نکته برای تولید محتوا برای تلگرام اشاره خواهیم کرد که می‌تواند بازدید زیادی را نصیب کانال تلگرامی شما کند.

نکته اول: بازاریابی فعال و تولید محتوا برای تلگرام

یکی از مزیت‌هایی که تلگرام به نسبت دیگر شبکه‌های مجازی هم سطح خود مانند وایبر، لاین و یا حتی فیسبوک دارد این است که از سرعت بسیار بالایی برای نشر اطلاعات و اخبار برخوردار است و بازاریابی فعال یکی از نکات بسیار مهم به هنگام تولید محتوا برای تلگرام به شمار می‌رود.

برای اینکه بتوانید به موفقیت برسید و مخاطبین بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید، تا جایی که می‌توانید کانال‌هایی که در حیطه کاری شما اقدام به انتشار و تولید محتوا برای تلگرام می‌کنند را پیدا و بررسی نمایید تا به این وسیله بتوانید با مطالبی آشنا شوید که بیشترین بازخورد و بیشترین بازدید کننده را دارد. حتی برای اینکه یک محتوای مناسب و جذاب را تولید نمایید سعی کنید آخرین اخبار، ابزار و همچنین گرایش‌های موجود و پدید آمده در حیطه کاری خودتان را بیشتر بشناسید و سپس همین موارد را برای مخاطبین خود معرفی و یا حتی نقد نمایید.

نکته دوم: محتواهایی که به صورت کلاس آموزشی تولید می‌شود

شما به سادگی می‌توانید تولید محتوا برای تلگرام را به صورت مطالب آموزشی به دیگران ارائه دهید. این مطالب آموزشی می‌تواند همان اطلاعات و دانش خودتان باشد که در قالب استیکرها، گیف و یا تصاویری که مخاطبین درک بهتری از آن داشته باشند، به آنها ارائه شود. مطالب و تولید محتوا برای تلگرام به صورت آموزشی می‌تواند به صورت رایگان و یا غیر رایگان باشد و این شما هستید که می‌توانید آخرین و جدیدترین اطلاعات را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

نکته سوم: تولید محتوا برای تلگرام به صورت نکته‌ای

 

نکته بعدی در تولید محتوا برای تلگرام، تولید محتوای تأثیرگذار، کاربردی و به صورت نکته‌ای است. برای این کار می‌توانید اصطلاحات، داستان‌ها، نکته‌ها، ضرب المثل‌ها، نقل‌قول‌ها، آمار و ارقامی که مرتبط با حوزه کاری شما است و خیلی از موارد دیگر را در کانال خود قرار دهید. این مورد یکی از نکات ارزشمند برای افزایش ممبر یا همان مخاطب به صورت واقعی است.

سعی کنید اطلاعاتی که جمع آوری می‌کنید کاملاً کوتاه، کاربردی، ارزشمند و مفید باشد و حتماً به این نکته توجه کنید که به هنگام تولید محتوا برای تلگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر، مطالب منتشر شده، مرتبط با هم باشند و اگر بتوانید مطالب‌تان را دسته‌بندی نمایید، بهتر است.

نکته چهارم: رعایت اصول سئو به هنگام تولید محتوا

یکی از مواردی که موجب دیده شدن مطالب شما در دنیای وب می‌شود، رعایت اصول سئو به هنگام تولید محتوا برای تلگرام است. فرقی نمی‌کند که چه محتوایی را منتشر می‌کنید. حتی اگر پادکست صوتی، ویدیو و یا تصاویر باشد حتماً از این مورد استفاده نمایید تا بتوانید مخاطبین بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید.

نکته پنجم: بهترین زمان برای منتشر کردن محتوا

اگر قصدتان موفقیت در تولید محتوا برای تلگرام است سعی کنید بهترین زمان ممکن را برای انتشار مطالب خود، مشخص کنید. در واقع بهترین زمان ممکن که بیشترین بازدید کننده را به خودش اختصاص می‌دهد از ساعت 6 صبح تا 10 شب است که به ساعات طلایی تلگرام معروف هستند.

خدمات تولید محتوا برای تلگرام را از چه شرکتی دریافت کنیم؟

در واقع شرکت‌های زیادی در اینترنت وجود دارد که می‌توانند خدمات تولید محتوا برای تلگرام را به بهترین شکل ممکن انجام دهند اما در حال حاضر پیشنهاد ما استفاده از خدمات شرکت رایامارکتینگ است. این شرکت با بهترین متد و بهترین شیوه‌ها قادر است محتواهایی ارزشمند، کوتاه و مختصر را برای کانال تلگرامی شما تهیه کند که بیشترین بازدید کننده را به خودش اختصاص دهد.

اصولی که شرکت رایامارکتینگ به هنگام تولید محتوا برای تلگرام ارائه می‌دهد شاید یک شبه کانال تلگرامی شما را به موفقیت نرساند اما ادامه همکاری بلند مدت شما، می‌تواند موفقیت شما تضمین کند. چرا که مطالب و محتواهای تولید شده، همه بر اساس اصول سئو طراحی و تولید می‌شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.