در بسیاری از مشاغل افراد به دنبال یک راه ساده و کم هزینه برای تبلیغات و شناخته شدن خود هستند که در آمارهای موجود بنر بیشترین طرفدار را در زمینه تبلیغات دارا است. همچنین مخاطبان نیز به این روش تبلیغاتی بیشتر عکس العمل نشان میدهند و آن را بهتر می پذیرند. در این مقاله به موضوع طراحی چاپ بنر میپردازیم امیدواریم که در مسیری آشکار از هدفتان شما را یاری کرده باشیم.
چاپ بنر
بنر یک پیام هنری ، شامل تصاویر و متون خاص، که بر روی پارچهها با موادی خاص نقش میبندد و طبق نیاز سفارش دهنده تهیه میگردد. هر چند تبلیغات بنری تنها راه تبلیغات نیست ولی این روش نیز دارای مزایا و محدودیتهایی است.
تجربه نشان داده است که استفاده هوشمندانه از بنر، به ویژه در معرفی نام تجاری(برند) در پیشبرد تولید و فروش بسیار تاثیرگذار بوده است. بسیاری از آگهی دهندگان نیاز به شناخت کامل تری از تبلیغات بنر دارند تا بتوانند از آن در جای مناسب و به نحو احسنت استفاده کنند. امروزه با پیشرفت علم تبلیغات و چاپ ، انواع طراحی چاپ بنر رنگی و در ابعاد استاندارد و سفارشی در دسترس همه میباشد. در طراحی و استفاده از یک بنر تاثیرگذار باید به یکسری نکات کوچک ولی در عین حال مهم توجه داشت تا آنچه از هدف این طراحی در نظر ما قرار دارد محقق گردد و به نتیجه دلخواه دست پیدا کنیم.
کاربرد طراحی چاپ بنر
از طراحی چاپ بنر در عرصه های مختلف مذهبی ، سیاسی ، فرهنگی ، هنری ، اتحادیههای صنفی و در کسب و کار استفاده می شود. بنرها بیشتر استفاده تبلیغاتی از نوع بیرونی دارند. ما مدعی پایین ترین هزینه طراحی بنر در کنار بهترین کیفیت و هارمونی هستیم.
شناخت مخاطب و مکان
قبل از پرداختن به هر موضوعی در طراحی چاپ بنر، باید مخاطبان آن را شناخت و همچنین از مکانی که قرار است در آن استفاده شود اطلاعاتی کسب کرد. باید برای شروع کار یک استراتژی داشت اما برای جلب نظر مخاطبان زیاد ، رسیدن به یک استراتژی یکپارچه کار آسانی نخواهد بود ، چون افراد علایق و سلایق متفاوتی دارند و از هر نظر با هم متفاوت هستند و رسیدن به یک طرح جامع و واحد برای گروهی از مخاطبان کار دشواری می باشد.
بنابراین در طراحی چاپ بنر (Banner printing design) باید از چیزهایی استفاده کنیم که مورد پسند افراد متعددی که مخاطب آن بنر هستند قرار بگیرد. به طور مثال همه مردم حداقل یک بار به مسابقات ورزشی خواهند رفت، پس میتوان بر اساس علایق افرادی که مثلا به فلان مسابقه فوتبال خواهند رفت، آن بنر را طراحی و چاپ و در محلی متناسب نصب کرد.
سایز بنر
در طراحی چاپ بنر این موضوع که بنر قرار است از چه فاصله ای در دید مخاطب واقع شود بسیار اهمیت دارد. اگر نسبت به مکان نصب شده خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد این امکان وجود دارد که اصلا مخاطب به آن توجهی نکند و دیده نشود.مثلا بنرهای کنار زمین فوتبال باید بزرگتر از بنرهای یک همایش چاپ و نصب گردد چون فاصله مخاطب تا آن بسیار زیاد است.
تعداد بنر
در تبلیغ برای طراحی چاپ بنر برای یک محصول و یا یک رویداد، با مخاطبان مختلفی سروکار داریم. بنابراین پس از شناخت مخاطب باید طبق نیاز آنها به طراحی چاپ بنر بپردازیم و گاهی ممکن است لازم به چاپ دو یا چند بنر بیشتر باشد.
برای طراحی چاپ بنر لازم است از خلاقیت زیادی استفاده کرد و به صورت خاص عمل کرد وتا حد امکان تقلید را کنار گذاشت، به طور مثال در جایی که از یک موضوع لازم است چند بنر طراحی شود میتوان از دو یا چند طرح متفاوت نیز استفاده کرد و به احتمال زیاد دارای بازخورد بهتری است.
همچنین در سایت رایا مارکتینگ طراحی بنر تولد کودک خود را می توانید از میان صدها طرح موجود انتخاب نمایید این سایت با ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای این امکان را به شما می دهد که مراسمی شاد و متفاوت را برای کودکتان رقم بزنید .
هدف طراحی چاپ بنر
باید به این نکته توجه کرد که هدف از چاپ این بنر چیست و قرار است مخاطب بعد از دیدن بنر چه عکس العملی انجام دهد. به طور مثال بنر که در یک همایش یا سمینار نصب میشود صرفا به عنوان دکور نیست و حامل پیام خواهد بود و مخاطب قرار است بعد از دیدن بنر کاری انجام دهد. این کار مخاطب میتواند خرید کردن،تماس گرفتن و …. باشد. به طور کلی باید گفت که طراحی چاپ بنر دارای قابلیت بیشماری در استفاده از آن برای اهداف مختلف خواهد بود.
انتخاب رنگ و متن
در طراحی چاپ بنر ، از رنگهای تند و پررنگ که تاثیرگذاری بیشتری بر ذهن مخاطب دارند بیشتر استفاده می گردد. ساده نویسی در انتقال پیام به مخاطب، یکی از مهمترین نکات در طراحی چاپ بنر است. بنابراین در طراحی چاپ بنر پیام اصلی را ، توسط پیامی حداکثر با دو یا سه المان اصلی، به مخاطب (Audience) انتقال بدهیم.
قابل درک بودن برای مخاطب
این موضوع قابل درک بودن در طراحی چاپ بنر به این معنی است که مخاطب باید در همان لحظه اولین نگاه، از آن سر در بیاورد و آن را بفهمد و می توان گفت که تفاوت بنر با پوستر در همین موضوع است. چرا که در طراحی پوسترها، اجازه استفاده از عناصری وجود دارد که شاید چند ثانیه ذهن مخاطب را به خود جلب نماید و تحلیل موضوعی در ذهن خود کند تا به پیام و هدف پوستر برسد. گاهی همین موضوع باعث برتری یک پوستر تبلیغاتی میشود اما در طراحی چاپ بنر تبلیغاتی باید به این نکته توجه داشت که موضوع و یا پیام هرچه سریعتر به مخاطب انتقال پیدا کند ، اثرگذاری و هدف از آن بیشتر به دست خواهد آمد.
نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم ، اگر در طراحی چاپ بنر رعایت گردد قطعا بنر تاثیرگذاری ارائه کنیم و مخاطب بیشتری را جذب نماییم و همچنین به نتیجه ای که از یک بنر توقع داشتیم خیلی زود دست یابیم.
از کجا باید یک بنر خوب تهیه کرد
در عصر حاضر که بیشتر کارها به صورت اینترنتی و مجازی صورت میگیرد باید گفت که این امر هم از آن مستثنا نیست و در بسیاری از وبسایت های تبلیغاتی شما می توانید یا بنر خوب تهیه کنید به عنوان مثال سایت رایا مارکتینگ که دارای متخصصین طراحی و تبلیغات هستند و در هر زمینهای می¬توانید از این سایت استفاده نمایید و برای اطلاع از قیمت چاپ بنر، چاپ بنر انقلاب، مشخصات چاپ بنر، چاپ بنر تسلیت فوری، چاپ بنر مدیا، چاپ بنر آنلاین
(Online banner) ، قیمت چاپ بنر تسلیت و …. میتوانید با مراجعه به این سایت معتبر به هدف مورد نظراتان دست یابید.
معمولا طراحی ها به صورت لایه باز در اختیار شما عزیزان قرار دارد که بتوانید همرگونه تغییراتی که مایل هستید در آن ایجاد نمایید و همچنین میتوانید در هر جایی که سوالی در ذهن شما به وجود آمد با مشاوران و پشتیبانان سایت ارتباط برقرار کنید.