مقالات آموزشی

علت اهمیت تحقیق در مورد کلمات کلیدی

مفید بود؟

 تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ راهنمای کامل یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو

تحقیق کلمات کلیدی جزو اولین و مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو است. شما قبل از شروع نوشتن محتوا برای وب‌سایت خود، باید عبارات مناسب جستجو شده را که دارای بیشترین حجم هستند، پیدا کنید. کلمات کلیدی مسیر محتوای شما را تعیین می‌کنند و تضمین می‌کنند محتوای شما مرتبط با موضوع سایت و کالا یا خدمات شما است. در نتیجه کاربران به راحتی می‌توانند محتوای شما را در گوگل پیدا کنند؛ بنابراین ما در این مقاله به تحقیق کلمات کلیدی برای سئو و مراحل مختلف آن پرداخته ایم.

معمولاً تحقیق برای کلمات کلیدی کار وقت گیری است؛ زیرا شما باید برای پیدا کردن جزییات اطلاعات، آمارها و مقایسه تعداد زیادی از کلمات کلیدی زمان زیادی را صرف کنید. اما انجام درست این کار بسیار اهمیت دارد. زیرا انجام یک تحقیق کامل در مورد کلمات کلیدی، پایه و اساس استراتژی سئو و توسعه محتوای شما است.

 تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی، فرآیند تجزیه و تحلیل و یافتن کلمات کلیدی ارزشمند است و با هدف کپی رایتینگ سئو شده انجام می‌شود. کلمات کلیدی یا عباراتی که بالاترین حجم جستجو را دارند، معمولاً می‌توانند به عنوان راهنمای تولید محتوا و تحقیقات بازاریابی شما عمل کنند. یک کلمه کلیدی می‌تواند فقط یک کلمه باشد. اما اغلب اوقات ترکیبی از چند کلمه است. به عنوان مثال، “عبارات جستجو شده ” و “بهترین ابزار جستجوی کلمه کلیدی ” به عنوان کلمات کلیدی هستند.

 چرا تحقیق در مورد کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

پیدا کردن عبارات جستجو شده ای که حجم بالایی دارند به تنهایی کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی که برای سئو در محتوای شما وجود دارند با برند، محصول یا خدمتی که مشتریان شما استفاده می‌کنند، مطابقت دارد. این موضوع نشان می‌دهد که چقدر انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای سئو مهم است.

وقتی شما فرآیند تحقیق را به طور کامل و درست انجام دهید، می‌توانید یک استراتژی سئو پایدار و بلندمدت داشته باشید. در نتیجه شما می‌توانید با یک استراتژی خوب، یک برنامه اجرایی دقیق‌تر را برای دستیابی به اهداف خود تدوین کنید.

 

به عنوان مثال، اگر شما در کسب و کار خود به افراد، در ایام تعطیلات خانه اجاره می‌دهید، کلمه کلیدی اصلی محتوای شما می‌تواند “اقامتگاه تعطیلات ” باشد. اما اگر تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام ندهید، ممکن است از کلمه کلیدی “سرای تعطیلات ” استفاده کنید. اگرچه این اصطلاح از لحاظ اصول فنی صحیح است، اما احتمالا با عباراتی که مشتریان بالقوه شما در google جستجو می‌کنند، مطابقت ندارد.

 

شما باید در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده کنید که مخاطبان هدف شما دقیقاً آن‌ها را جستجو می‌کنند. فقط با انجام این کار تلاش‌های شما برای بهینه سازی صفحات سایت بهترین نتیجه را خواهد داشت. اما نکته مهمتری که باید به آن توجه کنید این است که اغلب اوقات، دو کلمه کلیدی مشابه از لحاظ حجم جستجو، ترندها و سطوح رقابت با هم تفاوت دارند. یک کلمه کلیدی که بیشترین حجم جستجو و بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما دارد، نتایج بهتری را نسبت به سایر کلمات کلیدی هم معنی یا مرتبط با آن، برای شما خواهد داشت.

چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهیم؟ مراحل انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای سئو

شیوه های زیادی برای انجام تحقیق کلمات کلیدی برای سئو وجود دارد. این شیوه ها هم به صورت دستی و هم با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Tool اجرا می‌شوند. اما از هر شیوه ای که استفاده می‌کنید، باید چند مرحله مهم را طی کنید تا بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید.

ما در این مقاله یک راهنمای گام به گام برای انجام یک تحقیق صحیح و کامل کلمات کلیدی تهیه کرده ایم که به شما کمک می‌کند تمام مراحل این تحقیق را (از تعیین اهداف گرفته تا اجرای برنامه کلمه کلیدی)، به طور دقیق انجام دهید.

 

 مرحله اول تحقیق کلمات کلیدی: در مورد حوزه فعالیت خود مطالعه کنید

قبل از اینکه به دنبال یافتن بهترین کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه خود باشید، بهتر است با مطالعه عمیق در مورد موضوع سایت یا حوزه فعالیت خود، اطلاعات بیشتری کسب کنید. شما با کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به ایده های خلاقانه ای برسید و نسبت به زوایای جدید استراتژی بازاریابی و سئوی خود شناخت پیدا کنید.

ما در این بخش برای کمک به شما در مورد نحوه مطالعه در حوزه فعالیت خود، ایده هایی را ارائه کرده ایم:

• با مشتریان خود صحبت کنید و سعی کنید آن‌ها را بهتر بشناسید.

• عباراتی را که آن‌ها هنگام توصیف برند، شرکت، محصول یا خدمات شما استفاده می‌کنند، پیدا کنید.

• سعی کنید از نگاه مشتریان بالقوه خود فکر کنید. به عنوان مثال فکر کنید اگر آن‌ها بخواهند نظرات خود را در مورد محصولات برند شما، با یکی از دوستان خود به اشتراک بگذارند، چگونه در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند؟

• با مشتریان خود در انجمن‌های آنلاین (مثل فرومها و شبکه های اجتماعی) که مرتبط با موضوع سایت یا حوزه فعالیت شما هستند، تعامل داشته باشید. بحث‌های آن‌ها را بخوانید و نیازهای آن‌ها را با توجه به نوع فعالیت خود کشف کنید.

 

مرحله دوم تحقیق برای کلمات کلیدی: اهداف خود را تعیین کنید

همیشه تدوین هر برنامه ای، با تعیین هدف اصلی شروع می‌شود. اما قبل از تعیین اهداف، شما باید سؤالات مهمی را که مربوط به شما و فعالیت شما هستند، از خودتان بپرسید:

من چه کسی هستم؟

• برند من در مورد چیست؟

• چه عاملی موجب تمایز من می‌شود؟

• موضوع وب‌سایت من در مورد چیست؟

• من در وب‌سایت خود چه قول‌ها و وعده هایی به مخاطبان خود می‌دهم؟

 

هنگامی‌که به این سؤالات به درستی پاسخ دادید، باید مأموریت برند خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید تعداد اعضای سایت خود را افزایش دهید؟ یا اینکه یک هدف برای فروش در یک دوره زمانی مشخص دارید؟

تعیین هدف تولید محتوا اهمیت زیادی دارد. زیرا مسیر استراتژی و برنامه سئوی شما را مشخص می‌کند. عبارات اصلی که شما از آن‌ها در محتوای خود استفاده می‌کنید باید با اهداف شما هماهنگ باشند و به درستی در بخش‌های مختلف قیف‌های بازاریابی محتوای شما قرار گیرند. همچنین اهداف شما، هدف کپی رایتینگ و محتوای سئو شده را به درستی مشخص می‌کند.

شما باید اهداف خود را بنویسید. نمودارهای مرتبط با آن‌ها را رسم کرده و آن‌ها را مستندسازی کنید. تمام این کارها به شما کمک می‌کنند تا یک چارچوب و مسیر برای تولید محتوای باکیفیت و استراتژی بازاریابی آنلاین خود داشته باشید.

 

مرحله سوم تحقیق در مورد کلمات کلیدی: یک فهرست موضوعات مرتبط با برند خود تهیه کنید

در این مرحله شما باید بر اساس اهداف مورد انتظار خود، موضوع اصلی برند خود را به مجموعه ای از موضوعات کوچکتر تقسیم کنید. بنابراین شما باید یک فهرست از تمام موضوعات مرتبط با برند خود که می‌خواهید با کمک آن‌ها صفحات سایت خود را در گوگل رتبه بندی کنید، تهیه نمایید. به عنوان مثال، اگر شما یک برند در حوزه FMCG  هستید و در ارائه محصولات مراقبت فردی مردانه تخصص دارید، برخی از موضوعات مرتبط با برند شما می‌توانند به صورت زیر باشند:

فیشیال صورت مردانه

• دئودورانت ضد تعریق

• الگوی طاسی مردان

موضوعاتی که انتخاب می‌کنید باید برای کسب و کار شما مهم باشند و با پرسوناهای خریداران شما تناسب داشته باشند. در نتیجه برای انتخاب موضوعات مناسب و مرتبط باید به این سؤال پاسخ دهید که “مخاطبان هدف من کدام موضوعات را در گوگل جستجو می‌کنند؟” شما در مراحل بعد می‌توانید از این فهرست‌ها برای تعیین کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات استفاده کنید.

 مرحله چهارم تحقیق برای کلمه کلیدی: یک فهرست از کلمات کلیدی اصلی ایجاد کنید

پس از اینکه شما موضوع اصلی خود را به موضوعات مختلف کوچکتر تقسیم کردید، می‌توانید یک لیست از کلمات کلیدی اصلی تهیه کنید. این کلمات کلیدی باید با موضوعات مختلف شما مرتبط باشند و از همه مهمتر باید شامل عباراتی باشند که مخاطبان هدف شما احتمالا آن‌ها را در گوگل جستجو می‌کنند. کلمات کلیدی اصلی یا هدف، اهمیت زیادی دارند. زیرا پایه و اساس تحقیق کلمات کلیدی شما هستند. آن‌ها حوزه فعالیت شما را مشخص می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا رقبای خود را بشناسید.

حتماً این سؤال به ذهن شما رسیده است که “چگونه باید کلمات کلیدی اصلی یا هدف برند یا محصول خود را پیدا کنیم؟” در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که این کار بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. برای انجام این کار فقط کافیست کالا و خدمات ارائه شده خود را به ساده ترین شکل ممکن توصیف کنید. سپس در گوگل، نحوه جستجوی آن‌ها را توسط سایر افراد بررسی نمایید.

 مرحله پنجم تحقیق کلمات کلیدی برای سئو: از ابزارهای مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که “آیا نمی‌توانیم تحقیق کلمات کلیدی را با کمک یک ابزار کلمات کلیدی شروع کنیم؟” اگر بخواهیم صادقانه به این سؤال پاسخ دهیم، باید بگوییم اصلاً نمی‌توان این سؤال را با بله یا خیر پاسخ داد. اما به طور کلی اولین و مهم‌ترین مزیت تحقیق در مورد عبارت‌های جستجو شده این است که شما می‌توانید به یک چشم انداز در مورد برند یا کسب و کار خود برسید.

علاوه بر این، با این کار شما بیش از حد درگیر یافتن کلمات نمی‌شوید و دید وسیع‌تری نسبت به محتوا و استراتژی سئوی خود پیدا می‌کنید. هنگامی‌که شما اهداف، موضوعات و فهرست کلمات اصلی خود را آماده کردید، وقت آن است که با کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی عبارت‌های اصلی خود را اصلاح کنید.

یکی از این ابزارهای مناسب Google Keyword Planner  است. متأسفانه، این ابزار گوگل، اطلاعات دقیق مربوط به حجم جستجوها را نمایش نمی‌دهد. شما می‌توانید به جای این ابزار، از ابزارهایی مثل Keyword Tool استفاده کنید. این ابزار اطلاعات مرتبط با کلمات کلیدی شما را با جزئیات بیشتری نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا در مسیر درست عبارت‌های خود حرکت کنید. علاوه بر این، این ابزار ایده های زیادی در مورد کلمات کلیدی مرتبط به شما ارائه می‌دهد. تنها کاری که باید در این ابزار انجام دهید این است که موضوع (یا کلمه کلیدی اصلی) خود را در کادر جستجو تایپ کنید. بعد از انجام این کار، این ابزار فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط همراه با حروف اضافه و همچنین عبارات سؤالی را به شما نمایش می‌دهد:

 

مرحله ششم تحقیق برای کلمات کلیدی: در مورد هدف جستجوی افراد مطالعه کنید

قبلاً سایت‌ها به راحتی می‌توانستند با استفاده از کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو، رتبه صفحات خود را بالا ببرند. اما امروزه این کار به این سادگی نیست. الگوریتم‌های جستجوی یادگیری ماشینی گوگل، عبارت‌های موجود در محتوای سایت‌ها را با عبارت‌های جستجو شده کاربران مقایسه می‌کنند تا هدف جستجوی آن‌ها را درک کنند. هدف جستجو، هدف یا دلیلی است که نشان می‌دهد چرا افراد یک عبارت خاص را جستجو می‌کنند. عوامل زیادی بر روی شیوه ها یا عادت‌های جستجوی افراد تأثیر می‌گذارند. این عوامل را می‌توان با پاسخ دادن به سؤال‌های زیر شناسایی کرد:

چرا افراد جستجو می‌کنند؟

• آیا آن‌ها در هنگام جستجو سؤالی دارند و می‌خواهند پاسخ آن سؤال را پیدا کنند؟

• آیا آن‌ها به دنبال وب‌سایت خاصی هستند؟

• آیا آن‌ها در هنگام جستجو به دنبال خرید کالا یا خدمتی هستند؟

شما باید سعی کنید خود را به جای مخاطبان هدف خود قرار دهید و این سؤالات را از خودتان بپرسید: چرا آن‌ها موضوع یا عبارت مورد نظر شما را جستجو می‌کنند؟ آن‌ها چگونه آن موضوع یا عبارت را در موتور جستجو وارد می‌کنند؟ آیا آن‌ها به دنبال خرید یک کالا هستند؟ یا به دنبال خدمتی هستند که مشکل آن‌ها را حل کند؟

هنگامی‌که شما بر اساس هدف جستجوی بازدیدکنندگان یا مشتریان بالقوه، ایده های خوبی داشته باشید، می‌توانید از این ایده ها، برای انجام درست تحقیق کلمات کلیدی خود استفاده کنید. تهیه یک لیست از کلمات کلیدی با بیشترین جستجو و مرتبط با برند یا موضوع شما کار بسیار خوبی است. اما پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به منظور جستجوی مخاطبان هدف شما، نتیجه بهتری خواهد داشت.

 مرحله هفتم تحقیق برای یافتن کلمات کلیدی: کلمات کلیدی بلند را پیدا کنید

اغلب اوقات کلمات کلیدی اصلی، عبارت‌های کوتاهی هستند که به موضوع سایت یا فعالیت اصلی برند شما بسیار نزدیک هستند. از طرف دیگر، کلمات کلیدی بلند، بیشتر توصیفی‌ هستند و معمولاً با فعالیت‌های فرعی برند شما مرتبط هستند. معمولاً تطبیق هدف جستجوی مخاطبان هدف با کلمات کلیدی بلند، بسیار ساده تر از کلمات کلیدی اصلی است.

به عنوان مثال، اگر شما در وب‌سایت خود محتوایی را در مورد بررسی ابزارها و لوازم گلف منتشر کرده اید، با کمک کلمه کلیدی بلندی مانند “بهترین چوب گلف آهنی شماره 9 چیست ” می‌توانید مخاطبان مناسب‌تری را نسبت به کلمه کلیدی “چوب گلف ” جذب کنید. معمولاً کاربران کمتر روی کلمات کلیدی بلند کلیک می‌کنند، اما به دلیل اینکه آن‌ها بر اساس یک موضوع یا محصول خاص در محتوا وجود دارند، بیشتر نرخ تبدیل را افزایش می‌دهند.

 مرحله هشتم تحقیق کلمات کلیدی برای سئو: در مورد رقبای خود اطلاعات کسب کنید

شما فقط با تحقیق کلمات کلیدی برند خود در گوگل نمی‌توانید در تولید بهترین محتوا و اجرای صحیح استراتژی سئوی خود، موفق شوید. شما علاوه بر این کار باید در مورد فعالیت‌های رقبای خود، اطلاعات کسب کنید. اگر شما چشم انداز محتواهای موجود در صنعت خود را بهتر درک کنید، در تدوین و اجرای سئوی خود موفق‌تر عمل خواهید کرد. شما با شناخت کلمات کلیدی رقبای خود می‌توانید عباراتی را برای جستجو در محتوای خود بگنجانید که مانع رتبه بندی صفحات آن‌ها شوند. علاوه بر این شما با کمک این اطلاعات می‌توانید فرصت‌هایی را برای کشف کلمات کلیدی مرتبط و متفاوت پیدا کنید. در واقع شما با پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با برند یا صنعت خود که کمتر توسط رقبای شما استفاده شده اند، فرصت‌هایی را برای انتخاب کلمات کلیدی مرتبط و متفاوت دارید.

 

شما با جستجوی کلمات کلیدی رقبای خود می‌توانید فرصت‌های منحصر به فردی را برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید. نسخه پولی ابزار Keyword Tool Pro با تجزیه و تحلیل رقبا، دقیقاً همین کار را برای شما انجام می‌دهد. برای استفاده از این ابزار شما باید ابتدا آدرس صفحه سایت رقیب خود را در کادر جستجو وارد کنید. سپس این ابزار تمام کلمات کلیدی را که آن صفحه بر اساس آن‌ها رتبه بندی شده است، نمایش می‌دهد.

نتیجه گیری

در پایان وقتی شما 8 مرحله ارائه شده در این مقاله را برای تحقیق کلمات کلیدی به درستی انجام دادید، می‌توانید به چشم انداز مناسبی برای ایجاد محتوا و استراتژی سئو دست یابید. علاوه بر این شما می‌توانید از داده‌های این مراحل برای کپی رایتینگ سئو شده استفاده کنید.

فرقی ندارد که در حال راه اندازی یک وبلاگ محتوا محور هستید، یک کسب و کار کوچک دارید یا یک بازاریاب برند هستید، در هر موقعیتی که هستید برای شروع فعالیت‌های تولید محتوای سئو شده و بازاریابی سئو، قطعاً به تحقیق کلمات کلیدی برای سئو نیاز دارید. انجام تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند خسته کننده و زمانبر باشد. اما اغلب اوقات، در بلند مدت، نتیجه بسیار خوبی برای شما خواهد داشت.

البته شما می توانید تمام این مراحل را به متخصصان این حوزه بسپارید. شما همواره می توانید با آگاهی از تعرفه تولید محتوا در شرکت های مختلف، مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نموده و در قله موتورهای جستجو قرار بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.