در این قسمت میخواهیم بررسی کنیم که برند چیست و شامل چه بخشهایی میشود؟ اهمیت برند سازی؟ بخشهای مختلف برندسازی؟ و در نهایت به این سوال پاسخ دهیم که برندس
برندسازی سئو تجاری محور بهینه سازی سایت طراحی لگو سئو سایت
برای سفارش آنلاین سئوی پایه کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پایه ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
برند چیست و برندسازی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
در این قسمت میخواهیم بررسی کنیم که تاثیر برندسازی بر سئو چگونه است؟ و ارتباط برندسازی و سئو به چه صورت است؟ برای این منظور موارد زیر را با جزییات بررسی خواهیم کرد:
- برند چیست و شامل چه بخشهایی میشود؟
- اهمیت برند سازی
- بخشهای مختلف برندسازی را شرح خواهیم داد
- و در نهایت به این سوال پاسخ میدهیم که برندسازی چه تاثیری بر سئوی سایت ما خواهد داشت؟
برند چیست و شامل چه بخشهایی میشود؟
برای انتخاب و خلق یک برند قدرتمند، نیاز است تا به دنبال چیزی باشید که به راحتی میان رسالت اصلی کسبوکار شما و مشتریان هدفتان ارتباط برقرار نماید. اگر مشتری شما ماهی باشد، برند شما به مانند آبی خواهد بود که مشتری از طریق آن قادر به شنا کردن است. زمانی که مدیری در اندیشه تاسیس یک برند تجاری است یعنی باید موارد زیر را در نظر داشته باشد و برای هرکدام از آنها برنامه ریزی کند:
- نام برند
- لوگو
- رنگ
- فونت نوشتاری
- شعار تجاری
- تجسمات بصری
- نگاه و احساس مشتری
در ادامه به توضیح تمام این موارد خواهیم پرداخت.
اهمیت برند و یا نام تجاری در چیست؟
در رابطه با اهمیت برند و نام تجاری همین بس که، JEAN-NOEL KAPFERER مدیر ارشد Prestige Brands و مدرس خبرهی برندینگ در چین، کره و ژاپن، در رابطه با برندینگ میگوید” :برند نامی است که خریداران را برای رسیدن به تصمیم خرید، تحت تأثیر قرار میدهد.” ما این واقعیت را در سئوی سایت و تبدیل نرخ نمایش گوگل به کلیک کاربران نیز میبینیم.
بخشهای مختلف برندسازی سایت
برندسازی کار پیچیده و تخصصی به حساب میآید و دارای پروسهی طولانی و بخشهای مختلفی است. در این قسمت تنها به معرفی کوتاهی از بخشهای اولیهای که باید در نظر گرفته شود خواهیم پرداخت. وجود این بخشها در سایت شما ضروری است که حتی قبل از تاسیس سایت باید آنها را در نظر داشته باشید.
-
نام برند سایت
برخی از مدیران بر این باورند که نام برند و انتخاب آن دز ابتدای یک کسب و کار از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این به این دلیل است که نامهای تجاری بیشماری وجود دارند که برای انتخاب آنها فکر نشده است ولی اکنون جزو برندهای برتر ایران جهان به حساب میآیند. اما بر کسی پوشیده نیست که انتخاب اصولی و دقیق نام برند به رشد سریع آن تاثیر قابل توجهی میگذارد. در انتخاب نام برند سایت خود به این موارد توجه داشته باشید:
- کوتاه باشد
- یا تماما فارسی باشد یا تماما انگلیسی
- اگر فارسی است فینگلیش آن به چند طریق نوشته نشود
- نام برند شما در دامنهی سایت نوشته شود
- مرتبط و نشان دهندهی حوزهی کاری شما باشد
علاوه بر اینها، موارد دیگری نیز هستند که ذکر آنها از حوصلهی این مقاله خارج است ولی میتوانید اطلاعات بیشتر در این زمینه را در مقالهی “مهمترین نکات انتخاب نام برند” بخوانید.
-
لوگو ی سایت
برای حرفهای ظاهر شدن وجود لگو در سایت ضروری است. لگوی سایت نقش یک هویت بصری را برای سایت شما بازی میکند. این لگو در نتایج سرچ گوگل، در بالای صفحهی مرورگر (کنار نام دامنه) و در تمامی صفحات سایت شما نمایش داده میشود. در انتخاب تصویر لگو توجه داشته باشید که تا زمانی که برند مشهوری نشدهاید، وجود نام برندتان در کنار تصویری که میسازید ضروری است. برای داشتن یک لگوی تجاری با هر میزان بودجهای و یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، میتوانید از طریق ثبت سفارش طراحی لگوی رایامارکتینگ اقدام کنید، تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.
اطلاعات بیشتر در رابطه با “طراحی لگو” و “هزینههای طراحی لگو” را در لینکهای زیر دنبال کنید.
-
انتخاب رنگ برند یا رنگ سازمانی
انتخاب رنگ برند اگر به صورت صحیح و علمی انجام شود، در میزان اعتماد، انگیزش و جلب نظر مشتری بسیار موثر خواهد بود. حتی این موضوع که برند شما باید دارای یک رنگ باشد یا چند رنگ را در برگیرد و این چند رنگ 2 رنگ باشد یا بیشتر، همه و همه نیاز به داشتن اطلاعاتی دقیق و آگاهانه دارد. در انتخاب رنگ رعایت نکات زیر که برگرفته از سایت canva.com است، ضروری هستند:
- با نظریه رنگ به طور کامل آشنا باشید.
- مشخص کنید که نام تجاری شما در مورد چیست تا بتوانید با رنگهای مربوطه را هماهنگ کنید.
- رقبای خود را در نظر بگیرید تا ظاهراً یکسانی نداشته نباشید.
- پالت رنگی را در تمام نقاط لمسی برند ایجاد و آزمایش کنید.
- دستورالعملهای برند را ایجاد کنید تا نام تجاری شما همیشه یکسان باشد.
مشاوران ما (به صورت کاملا رایگان) شما را در انتخاب رنگ سازمانیتان راهنمایی خواهند کرد. برای گرفتن مشاوره رایگان پس از ثبتنام در سایت در بخش “ثبت سفارش لگو” نیاز خود را برای ما بنویسید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.
-
فونت نوشتاری
یکی از مهمترین روشهای زیباتر کردن ظاهر هر متنی (چه در سایت چه در لگو و …)، انتخاب درست فونت آن است. همانند دستخط، فونت محتواها یا نوشتههایی که میخوانید نیز نشان دهندهی شخصیت آن برند است. برای همین خوانایی و زیبایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آنکه اطلاعات بیشتری در این زمینهی فونت مناسب برای سایت خود را بدست آورید مقالهی “انتخاب فونت مناسب برای سایت” را پیشنهاد میکنیم. اما اگر در هر زمینهی دیگری (مانند فونت مناسب برای لگوی تجاری و محتواهای سایت، پستهای اینستاگرامی و …) مشکل دارید، کارشناسان تخصصی ما به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد. برای این کار کافی است که با ثبتنام در رایامارکتینگ و ورود به بخش پنل کاربری خود، در هر زمینهای که نیاز به داشتند فونت مناسب دارید، ثبت سفارش کرده و نیاز خود را با ما در میان بگذارید تا با شما تماس بگیریم.
-
شعار تجاری
شعار تجاری هویت کلامی برند شماست.به بیان دیگر، شعار تجاری عبارتی است چند کلمهای که برای بیان ویژگیها، شخصیت، آرمانها، خدماترسانی و نظرهای برند تجاری ساخته میشود. این عبارت میتواند درباره هر چیزی از سازمان شما باشد و شما را از سایر سازمانهای رقبایتان متمایز کند. شعار تجاری همانند نشان و علامت یک برند است و این پیام را میرساند که شما در چه چیزی زبده هستید. برای انتخاب شعار تجاری خوب و کارآمد گروه تخصصی رایامارکتینگ آمادهی خدمت رسانی به شما عزیزان است.
-
تجسمات بصری
تجسمات بصری یا هویت بصری در برگیرنده اجزای گرافیکی است. سازمانی برای آنکه در ذهن مخاطب جایی داشته باشد، از هویت بصری استفاده میکند. تجسمات بصری شامل موارد گفته شده در بالا مانند
- لوگو تایپها
- رنگها
- سبک حروف
نیز در ساختن تجسمات بصری نقش مهمی را ایفا میکنند. ولی با پیشرفت تکنولوژی و شوک محتوایی ایجاد شده در قرن حاضر این موارد را جزو لزومات اجتناب ناپذیر قرار داده است. در این میان تولید محتوای بصری همچون تولید عکسهای رتوش شده و جذاب، طراحی موشن گرافیک و …. باعث ایجاد مزیت و برتری برند شما میگردد.
-
نگاه و احساس مشتری
ادراک مشتری یا همان نگاه و احساس مشتری نسبت به شما یا برند سازمانیتان، یکی از اصول تاثیرگذار در میزان فروش شماست. برای اینکه به احساس مشتری نسبت به برندمان پی ببریم، میباست که دادههای کیفی و کمی را از مشتریان خود جمعآوری کنیم. برقراری ارتباط عاطفی با مشتری، تعهد و تضمین خدمات و محصولاتتان، گرفتن بازخورد مشتریان و میزان رضایت آنان و میزان پیگیری شما به بهبود ادراک مشتری نسبت به برند شما کمک خواهند کرد.
برندسازی چه تاثیری بر سئوی سایت ما خواهد داشت؟
1. هرچه برندی مشهورتر باشد، حتی اگر تمام اصول سئو را به خوبی انجام ندهد، کاربران زیادی به واسطهی شهرت آن برند به سایتش مراجعه خواهند کرد، که این امر موجب افزایش رتبهی سایت و یا به عبارتی “سئو تجاری محور” میگردد. ضمن اینکه این مسئله به افزایش آگاهی گوگل در مورد تجارت شما و نوع خدمات و تولیداتی که دارید نیز کمک شایانی میکند. تمام این پروسه موجب افزایش CTR سایت شما خواهد شد. یعنی وقتی گوگل سایت شما را به کاربران نمایش میدهد، کاربران بیشتری بر روی آن کلیک خواهند کرد.
2. از طرفی چون برندهای تجاری معروف محتویات معتبر و موثقی که مورد علاقهی گوگل است را عرضه میکنند، گاهی وبسایتهایی را مشاهده میکنیم که به برندهای رنک بالا لینک ارجاع میدهند. این مسئله علاوه بر اینکه بازدیدکنندگانی را به سایت این کسبوکارهای تجاری مشهور وارد خواهد کرد، موجب افزایش بکلینکدهی شده و گوگل با کمک الگوریتم پنگوئن خود، جایگاه بالاتری به صفحات سایت برند خواهد داد.
3. اگر تجارت شما با یک بازار رقابتی شدید روبهرو است، نام تجاری شما کمک میکند تا بدون اینکه متحمل تلاش و فشار زیادی شوید موقعیت خوبی را در جستجوهای اینترنتی بدست آورید. به این ترتیب بهینهسازی سایت نیز انجام شده و باز هم تعداد بازدیدکنندگان و میزان کلیک در صفحات کسب و کار آنلاین شما بالا خواهد رفت.
4. زمانی که به دنبال خلق یک برند هستید، مدت طولانی را صرف شناسایی مشتریان هدف و نحوهی خرید آنها میکنید که این مسئله به افزایش آگاهیهای لازم برای تولید محتوای سایت بسیار کمک خواهد کرد. بنابراین با بهینهسازی سایتتان (به واسطه کیفیت محتوا) و میزان بالای بازدیدکنندگان کمک کرده و تجارت شما به مشهورتر نیز خواهد شد.
نتیجهگیری
از ابتدا هوشمند عمل کنید، برند بال پرواز هر کسبوکار تجاری است که موجب میشود بسیاری از راهها سریعتر طی شوند. به یاد داشته باشید که یک شروع قدرتمند میتواند پایه و اساس یک نتیجه دائمی بسیار موفق باشد. البته بهتر است واقعگرا باشید زیرا سرشت مارکتینگ و حصول موفقیت کسب و رتبهی سایت به ممارست و کسب تجربهی فراوانی نیاز دارد و یک شبه نمیتوان ره صدساله را طی نمود، اما تکنیکهای وجود دارد که میتواند راه را برایتان هموارتر سازد که وجود برند یکی از تکنیکهای آن است.
سوالات متداول
-
چگونه رنگ سازمانی انتخاب کنیم؟
برند سازمانی با توجه به موضوع کسبوکارشما، پرسونایی که از مخاطبانتان در نظر دارید و شخصیتی که میخواهید برای برند خود بسازید، انتخاب میشود. اگر انتخاب رنگ سازمانی با رعایت اصول و آگاهی صورت گیرد در برند سازی و انتقال احساسی که میخواهید به مشتری خود بدهید، بسیار موثر خواهد بود.
-
لوگو باید چگونه باشد؟
لگو برند یکی از انواع هویت بصری است که به مخاطب کمک میکند تا شما را راحتتر به خاطر بسپارند. انتخاب لگوی مناسب بسیار مهم بوده و میبایست که به صورت تخصصی انجام گیرد تا کارایی بالایی داشته باشد.
-
اهمیت برندسازی در چیست؟
برند نامی است که خریداران را برای رسیدن به تصمیم خرید، تحت تأثیر قرار میدهد. داشتن برند با شخصیت و ویژگیهای خاص خود، موجب افزایش مشتری و در نتیجه فروش بیشتر میگردد