راهکارهای زیادی از طرف متخصصین سئو سایت برای بهبود سئو سایت و رونق کسب و کار پیشنهاد می گردد. عمل به این راهکارها نیازمند ابزاری می باشند که گوگل ترندز از بهترین و کارآمدترین ابزار برای بهبود سئو سایت می باشد. این ابزار می تواند بسیاری از سوال های کاربران را در خصوص تولید محتوا پاسخ دهد و محتوانگاران را به سمت تولید محتواهای ناب و یونیک سوق دهد. همچنین این ابزار به مدیر سایت کمک می کند تا ترافیک زیادی را به سمت سایت جذب کند و بتواند لینک های مفید سایت را افزایش دهد.
این ابزار سبب می شود تا سئو کاران دید وسیعی نسبت به وضعیت دیجیتال مارکتینگ روز به دست آورند، و بهتر بتوانند نیازهای بازدید کنندگان را رصد کرده و از میزان محبوبیت محصولات و امار فروش آن ها با خبر شوند.
به همین سبب کار با ابزار کاربردی گوگل ترندز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سایت های زیادی به اموزش این ابزار برای سئوکاران پرداخته اند.
آموزش استفاده از گوگل ترندز در سئو سایت
گوگل ترندز از ابزارهایی است که می توان از آن استفاده های زیادی کرد و اطلاعات زیادی را کسب کرد. این ابزار از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخشی آموزش جداگانه ای برای خود دارد.
یکی از کاربردهای این ابزار، آگاهی از روند جستجوی یک کلمه ی کلیدی در گوگل می باشد. اگر بخواهیم بررسی کنیم که کلمه ی کلیدی مورد نظر در چه رتبه و در چه میزان محبوبیتی قرار دارد، با استفاده از گول ترندز می توان این کار را انجام داد.
برای این کار در گوگل عبارت google trends را سرچ می کنیم. پس از سرچ این کلمه تعدادی لینک برای شما باز می شود که بر روی کلیک بر اولین لینک، صفحه ای برایتان باز می شود که اگر عبارت و یا کلمه کلیدی مورد نظر را در در آن جست و جو کنیم روند جست و جوی این کلمه را در یکسال گذشته به نمایش گذاشته و حتی می توان جست و جوی این کلمه را در ماه های مختلف مشاهده نمود و متوجه نیاز کاربران در روزهای مختلف شد.
بخش compare ابزار دیگر گوگل ترندز می باشد که می توان کلمات مختلف را در آن مقایسه نمود. این ابزار در دوره های طراحی سایت به کمک کاربران می آید. همچنین در مواقعی که بین انتخاب دو کلمه ی کلیدی مردد هستید، این ابزار می تواند کمک زیادی به کاربران نماید. با گذاشتن + بین دو عبارت در قسمت جست و جوی عبارات می توان کلمات مختلف را از نظر محبوبیت مقایسه نمود.
در بعضی مواقع با کلمات دو املایی مواجه می شویم و یا با کلمات ترکیبی مواجه می شویم که نمی دانیم میزان جست و جوی سر هم بودن آن بیشتر است یا میزان جست و جوی جدا از هم آن، به عنوان مثال وقتی در تولید محتوا کلمه ی کلیدی ما اجرنما باشد، می خواهیم بدانیم که میزان جست و جوی کلمه ی آجرنما بیشتر است یا آجر نما در این مواقع ابزار گوگل ترندز به کمک ما می آید، و می توانیم مناسب ترین کلمه ی کلیدی را با بیشترین میزان سرچ برای محتوای خود انتخاب کنیم تا شانس در صدر قرار گرفتن مطلب در پیشنهادهای گوگل بیشتر شود.
در بعضی مواقع برای تولید محتوا، در انتخاب کلمات کلیدی مستاصل شده و کلمه ی کلیدی مناسبی به ذهن ما نمی رسد، این ابزار برای ما ایده سازی کرده و بیشترین کلمات کلیدی با بیشترین میزان سرچ را در اختیار ما قرار می دهد.
ارزیابی حجم جست و جوی یک عبارت با ابزار گوگل ترندز
با استفاده از این ابزار در گوگل ترندز می توان اوج نیاز کاربران به یک عبارت کلیدی یا محصول را متوجه شد و برنامه ریزی درستی برای ارائه ی محصول در فروشگاه های اینترنتی نمود. این کاربرد گوگل ترندز از مهم ترین کاربردهای این ابزار بوده و به تحلیل بهتر بازار کمک زیادی می کند.
مثلا در مواقعی که می خواهید یک ایده را تجاری سازی و برند سازی کنید، استفاده از گوگل ترندز به کمک شما آمده و به برنامه ریزی بهتر شما برای عرضه ی محصول کمک می کند.
بررسی میزان محبوبیت عبارت کلیدی از نظر جغرافیایی
یکی دیگر از کاربردهای گوگل ترندز این است که میزان جست و جوی عبارات کلیدی مختلف را بر اساس منطقه ی جغرافیایی مشخص می کند. گوگل ترندز برای این کار از نقشه استفاده می کند و هر چقدر که میزان جست و جو در یک منطقه بیشتر باشد، رنگ آن پررنگ تر می باشد.
با کلیک بر روی کلمه ی Subregion کشویی باز می شود که پس از انتخاب کلمه ی city می توان بالاترین میزان محبوبیت کلمه کلیدی را در شهرهای مختلف دید.