مقالات آموزشی

راهکار دست یافتن به نیچ و معرفی اصطلاح تولید محتوای نیچ یا گوشه ای

مفید بود؟

همانند بسیاری از روزنامه نگاران، این حرفه پیچ و تاب زیادی به خود گرفته است و پیچیدگی هایی در این مسیر قرار دارد. اولین دوره کارآموزی من در بخش زیبایی Cosmo بود، که اولین کار من برای ویرایش تمام وقت در یک مجله کسب و کار کوچک بود. از آنجا که از نوشتن برای کارآفرینان و کارفرما خسته شده ام، شروع به شرح جزئیات تجربیات زندگی خود در یک وبلاگ شخصی کردم. به محض این که این کار را شروع کردم، در iVillage و Today.com اطلاعاتی جنجالی شکل گرفت، به همین علت درمورد بچه داری، ازدواج و روابط زناشویی تولید محتوا ایجاد کردم.

چند سال بعد زمانی که به سرعت پیشرفت کردید، به سمت بازاریابی گوشه ای محتوا تغییر دهید، و سرمقاله و سئو راهدایت کنید. من تمام وقت کار کردم که در مورد علاقه ی شخصی خود یعنی سفر، به کلی دور شدم و درنهایت خود را به عنوان یک روزنامه نگار، محدود کردم. در نتیجه تصمیم گرفتم به علاقه ی شخصی ام بپردازم و دنیا را ببینم و تجارت خود را بنا کنم.

یک جمع بندی سریع در خصوص تولید محتوای استراتژیک در اینجا آورده شده است: اگرچه من در حوزه دوستیابی و فرزندپروری شروع کردم، اما اشتیاق واقعی من در مباحث مربوط به مسافرت و شیوه زندگی بود. پس در نهایت من نیچ مارکتینگ خود را یافتم.

مهم نیست که شما یک بازاریاب محتوا، یک روزنامه نگار یا یک وبلاگ نویس باشید، توجه به بازاریابی گوشه ای و داشتن موضوعی خاص که دنبال می کنید، بسیار مهم است، در نتیجه باید تحقیق کنید و بدانید تولید محتوای استراتژیک به چه صورت انجام می گیرد.

کلیپ های خود به صورت آنلاین را نه تنها برای سرگرم کردن مخاطبان بلکه برای دعوت به خواندن کتاب، صحبت کردن در خصوص موضوع های مختلف و فرصت های دیگر آغاز کنید. اگر هنوز در تلاش هستید تا موضوعی را بنویسید که می توانید با دانش تخصصی خود در آن زمینه بنویسید، به این نکات مفید برای راهنمایی تولید محتوای استراتژیک خود توجه نمایید:

تولید محتوای نیچ چیست؟

بازاریابی گوشه ای برای محتوا چیست؟

به تاریخچه و علاقه مندی های جستجوی اینستاگرام خود توجه کنید. هنگامی که برنامه را باز می کنید، احتمالاً یک نگاه سریع به پست ها انجام می دهید، به مرور استوری ها می پردازید و سپس به طور فعال در جستجوی افراد خاص، افراد مشهور، دوستان و مارک هایی هستید که کنجکاوی شما را بر‌می‌انگیزند.

از نظر تئوری، این نقطه جذاب رسانه شخصی شما است. یک تجربه لذت بخش است که باعث نمی شود استرس داشته باشید و مهمتر از همه، احتمالاً می توانید در یک لحظه و به سرعت، محتوایی راجع به موضوع خود ارسال کنید.

در حقیقت، این چیزی است که برای نویسندگان جذاب است. این که شما موضوعاتی از قیبل زیبایی، سلامتی، غذا، مسافرت، مسائل مربوط به زنان، مد، لوازم جانبی و یا چیزهای دیگر را انتخاب کنید، باید موضوعی باشد که به طور طبیعی علاقه مند به آن هستید. وقتی یک نویسنده نیچ مارکتینگ خود را پیدا می کند، این کار چیزی است که برای آنها بسیار آسان می شود و موضوعی است که سرمایه گذاری در وقت، انرژی و سلامتی در آن وجود دارد.

می تواند به شما امکان تمرکز روی یک موضوع خاص یا طیف وسیعی از موضوعات را بدهد. جسیکا بیشوپ، نویسنده و کارشناس عروسی توضیح می دهد که “فکر می کنم بازاریابی گوشه ای مفید است زیرا می‌توانید دانش و تخصص خود را در یک موضوع خاص توسعه دهید”.

همچنین داشتن موضوع خاص، می تواند برای نوع یا قالب خاصی از محتوا صدق کند، خواه شما به نوشتن مقالات ارزشمند و زیاد در وب یا مصاحبه با فرم طولانی در چاپ مجله مشهور شوید. انتخاب نیچ مارکتینگ به شما کمک می کند تا سبک یا موضوعی را ایجاد کنید که می توانید با گذشت زمان، در آن حوزه شناخته شوید.

بیش از هر چیز، یک نیچ به نویسنده اجازه می دهد تا درباره هر موضوعی که جالب تر و مورد علاقه می داند، صحبت کند در این حالت واقعاً تلاش های آنها برای یادگیری هرچه بیشتر ممکن است دو برابر شود. می توانید جدیدترین و بهترین های به روز شده در آن حوزه باشید و در واقع مشتاقانه منتظر ورود به جزئیات آن موضوع خاص هستید. خلاصه، این همان چیزی است که همه می خواهند: برای موضوع خاص مورد علاقه یشان شناخته شوند.

چرا یک نیچ محتوا اهمیت دارد؟

چرا داشتن نیچ محتوا اهمیت دارد؟

در حالی که یک نیچ منتخب برای شما تمام وقت نیست، اما قطعاً به ساخت مارک شخصی شما کمک می کند. همچنین فضای شخصی را در یک صنعت رقابتی ایجاد می کند که به نوبه خود مزیت کاملی به شما می دهد. از این گذشته، هنگامی که یک سبک اثبات شده (خواه با کلیپ ها) داشته باشید، رقابت برای شما آسان تر می شود.

همانطور که خبرنگار و پادکست ساز مستقل Suchandrika Chakrabarti توضیح می دهد، هرچه خود را به عنوان یک مقام و یک متخصص در نیج منتخب خود قرار دهید، فرصت های بیشتری برای شما به وجود می‌آید. وی ادامه می دهد: “نیچ مارکتینگ به این معناست که می دانید به کدام نشریات و ویراستاران با داستان هایتان نزدیک می شوید و هر بار که می خواهید، می توانید روابط خود را تقویت می کنید و شما را برای بازاریابی محتوا و کار با نام تجاری و یا فروش، آسان می کند. زیرا شرکتها می دانند که شما چه نوع نویسنده ای هستید و دقیقا چه می نویسید.”

توسعه روابط محکم با مدیران روابط عمومی نیز بخش اساسی در حرفه تولید محتوا است. رهبران روابط عمومی، مانند نویسندگان، غالباً موضوع های خاصی را می یابند که به آنها امکان می دهد در این حیطه ها، روابط قوی با مشتری برقرار کنند. چاکرابرتی می گوید، هنگامی که حوزه تخصص خود را توسعه می دهید، می توانید به لیست های روابط عمومی جدید اضافه شوید و به رویدادها، چهره های مهم و یا اطلاعات دیگری که محتوای شما را تأمین می کند دسترسی پیدا کنید.

چاکرابرتی می افزاید: نکته ی مهم دیگر برای داشتن یک موضوع خاص، این است که چگونه حرفه شما حتی می‌تواند در مرزها یا درآمدهای گذشته نیز رشد کند. وی ادامه می دهد: “داشتن حیطه و نیچ خاص می تواند به شما در دعوت از تلویزیون و رادیو به عنوان یک متخصص کمک کند.” هرچه بیشتر شما را بشناسند، راحت تر شناخته می شوید. اما ، به احتمال زیاد، شما باید به تولیدکنندگان دسترسی پیدا کنید تا در لیست افرادی که با آنها تماس می گیرند، قرار بگیرید.”

اثبات این مسئله در مورد بیشاب، و در فضای عروسی است، به خصوص که وی توانسته است بخش عمده ای از حرفه خود را روی این موضوع مهم متمرکز کند که تقریباً همه را به هر شکلی در بر‌می‌گیرد.

من توانسته ام خودم را به عنوان یک متخصص در این زمینه، که به فرصت های مختلفی از مشاغل آزاد ، مشاوره و حتی فروش کتاب منجر شده است، معرفی کنم. به طور مداوم شرکت ها و مارک هایی هستند که از من خواسته اند برای نوشتن محتوا یا بهره گیری از تخصص من به عنوان مشاور در دستیابی و بازاریابی برای مخاطبان زوج‌ها، به اشتراک بگذارند. با توجه به موضوع خاص من، در ایجاد چندین جریان مختلف درآمد به عنوان یک نویسنده و خالق محتوا واقعاً سودمند بوده است.”

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.