مقالات آموزشی

روند استفاده از اینفوگرافیک های برجسته جهت افزایش ترافیک سایت

مفید بود؟

چگونه می توان اینفوگرافیک هایی متمایز طراحی کردکه باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود؟ در این مطلب 10 روش برای طراحی این نوع اینفوگرافیک ها آورده شده است.

اینفوگرافیک ها نقش مهمی در بازاریابی محتوا دارند و بهترین ابزار برای جذب ترافیک، اشتراک گذاری لینک هستند. این محتواها بسیار آموزنده هستند و به آسانی می توان با سایر افراد به اشتراک گذاشت از این رو به یکی از مهم ترین رسانه ها تبدیل شده اند.

 

اما این گونه به نظر می رسد مانند گذشته اینفوگرافیک ها برای کاربران جذاب نیستند و مفهومی تازه ارائه نمی دهند بنابراین برای تشویق کاربران به دانلود، اشتراک گذاری و لینک دادن به آن ها نیاز به تلاش بیشتری است تلاشی که برای جذب مخاطبان مفید باشد.

10 روش برای طراحی این نوع اینفوگرافیک برجسته و جذاب

چگونه می توان اینفوگرافیک هایی طراحی نمود که متمایز باشند و بازدیدکنندگان بیشتری از آن ها بازدید کنند؟ در ادامه مطلب 10 روش برای بهبود این محتوا آورده شده است.

1- تحقیق در مورد علاقه مندی های مخاطبان

هیچ معیار مشخصی وجود ندارد که به شما نشان دهد که مخاطبان شما چقدر تحت تاثیر اینفوگرافیک ها هستند ولی با تحقیق در این مورد می توانید علاقه مندی های مخاطبان را شناسایی کنید.

در واقع شما با دانستن علاقه مندی های مخاطبان خود زودتر به نتیجه می رسید. شما می توانید از طریق مطرح نمودن رایج ترین سوالات مربوط به کسب وکار مخاطبان خود این اطلاعات را کسب کنید و هدف این است که شما نیاز و خواسته ی آن را بدانید. در زیر نمونه سوالاتی آورده شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید:

– کسب وکار مخاطبان شما در مورد چه موضوعی است؟

– چگونه می توانید به آن ها در رسیدن به اهداف شان کمک کنید؟

– اگر با فردی متخصص دیدار داشته باشید چه سوالاتی از او می پرسید؟

– سه مورد از مهم ترین علاقه مندی های آن ها چه مواردی هستند؟

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربرد افزونه وردپرس creative commons را مشاهده نمایید.

به آسانی می توانید با استفاده از ابزار گوگل شیت نظرسنجی آماده کنید و آن را برای مخاطبان خود ارسال کنید هم چنین شما می توانید برای پاسخ دهی آن ها به سوالات نظرسنجی به هریک از آن ها پاداش بدهید. به این ترتیب شما پاسخ هایی برای ایجاد اینفوگرافیک به دست آورده اید و اکنون مخاطبان شما منتظر محتوای تولیدی شما هستند که از آن استفاده کنند.

2- شناسایی موضوعات پربازدید

 

داشتن موضوعی پربازدید و تمرکز بر آن آسان تر از پیدا کردن موضوعات پربازدید و نوشتن محتوا برای آن است. برای موفقیت بهتر است موضوعات پربازدید کسب وکار خود را شناسایی کنید و برای آن ها محتوا آماده کنید. فیس بوک، گوگل ترند، توییتر و… ابزارهای خوبی برای یافتن موضوعاتی که بازدید زیادی دارند، هستند. همه ی این شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند تا متوجه شوید کدام موضوعات توسط افراد جستجو می شوند. در بین موضوعات مختلفی که روزانه جستجو می گردد ممکن است موضوعی برای شما با ارزش باشد و بخواهید طراحی های خود را به آن اختصاص دهید و محصولات نهایی خود را در این شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اگر افرادی زیادی روزانه در حال جستجوی موضوع خاصی هستند احتمالا شما اگر برای آن موضوع اینفوگرافیک طراحی کنید می توانید ترافیک زیادی را از بازدیدکنندگان را داشته باشید.

3- برای بازاریابی محتوا برنامه ریزی داشته باشید.

قبل از شروع به طراحی اینفوگرافیک ها برای زمان و هزینه ها برنامه ریزی داشته باشید تا مطمئن شوید بهترین نتیجه را کسب می کنید. برنامه ای برای بازاریابی داشته باشید تا مطمئن باشید به نتیجه ی موردنظر خود دست خواهید یافت.  قطعا شما فقط با طراحی اینفوگرافیک و انتظار برای دریافت ترافیک موفق نخواهید شد.

اگر قصد دارید ترافیک ارگانیک سایت را افزایش دهید باید نحوه بهینه سازی صفحه یا پست خود را در نتایج موتورهای جستجو مشخص کنید. حتی زمانی که هدف شما کسب ترافیک ارگانیک است باید با نحوه بهینه سازی صفحه یا پست خود برای رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو آشنا باشید. اما علاوه براین به یک برنامه بازاریابی نیاز دارید تا طراحی های اینفوگرافیک شما از طریق شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پولی در معرض دید مخاطبان شما قرار بگیرد.

چنانچه قبلا برای تحقیقات بازار فروش با مخاطبان خود تماس داشتید ایده ی خوبی است تا بتوانید محصولات خود را در اختیار آن ها بگذارید.   همچنین از هشتگ های محبوب شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید. آیا باید برای تشویق کاربران برای دریافت لینک از پست های افراد متخصص کمک بگیرید؟ همه ی این موارد را قبل از طراحی نمونه اینفوگرافیک های خود در نظر داشته باشید.

4- خلاقانه عمل کنید.

ممکن است فکر کنید دیگر مانند گذشته اینفوگرافیک ها، پست ها، فیلم ها تاثیر گذار نیستند بنابراین لازم است از مفاهیمی خلاقانه استفاده کنید و آن ها را برجسته نشان دهید. بهتر است از ایده های جدید و هیجان انگیز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

– چگونه موضوع مورد نظر خود را جذاب تر می کنید؟

– چگونه می توان داده ها را مجسم کرد؟

– آیا نماد یا گرافیکی وجود دارد که باعث جلب توجه بازدیدکنندگان شود؟

– آیا می توانید از طنز در طراحی های اینفوگرافیک خود استفاده کنید؟

– کار جدیدی که در صنعت شما رواج نداشته و شما اولین فردی هستید که آن را انجام داده اید چیست؟

با توجه به میزان ماجراجویی شما زمان آن فرا رسیده است که بعضی از شیوه های گذشته را کنار بگذارید و برای کارهای جسورانه دست به اقدام بزنید یا مخاطبان خود را بخندانید. استفاده از ایده های جدید و جذاب باعث می شود تا افراد بیشتری از محتوای شما بازدید کنند و آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارند.

5- به داده ها هم توجه داشته باشید.

بسیاری از افراد فقط بر بخش گرافیکی اینفوگرافیک تمرکز می کنند ولی تمرکز بر بخش اطلاعات داده ها نیز به همان اندازه مهم هستند. گرافیکی طراحی کنید که با داده ها هم خوانی داشته باشد و هم چنین از داده های جدیدی استفاده کنید تا برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

افراد علاقه ای به خواندن مفاهیم و آمار قدیمی ندارند. چنانچه داده های جدیدی برای اشتراک گذاری در دسترس دارید از آن ها استفاده کنید.

6- طرحی را ایجاد کنید که بیانگر محتوای مفیدی باشد.

 

اولین گام در مورد طراحی اینفوگرافیک تولید محتوا است. پیشنهاد می شود به جای مطابقت اطلاعات با طرح، محتوای خود را به گونه ی مناسب سازماندهی کنید و طرح مناسبی برای آن ایجاد کنید. محتوا باید دارای بخش مقدمه، محتوای اصلی و بخش نتیجه گیری باشد. خلاصه کردن داده ها و تنها با تمرکز بر گرافیک به نتیجه ی مورد نظر نخواهید رسید.

7- از تکنیک های روانشناسی استفاده کنید.

سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که احساساتی مانند فتنه، تعجب، شوک و… را در خواننده القا کند. توجه داشته باشید محتوایی که ایجاد می کنید باعث تبلیغات منفی در کسب و کار شما نگردد و قبل از انتشار اینفوگرافیک به موضوعات بحث برانگیز جامعه توجه داشته باشید.

8- از طرح های زیبا و جذاب استفاده کنید.

هدف از طراحی اینفوگرافیک ها بازاریابی کسب و کار شما است بنابراین ارزش سرمایه گذاری را دارد. طراحی اینفوگرافیک ها با توجه به نوع طراحی و سختی می توانند هزینه های متفاوتی داشته باشد ولی در نظر داشته باشید که این ابزار تاثیر به سزایی در افزایش ترافیک، دریافت بک لینک و… دارند.

9- طرح های خود را به اشتراک بگذارید.

بعد از طراحی اینفوگرافیک ها نوبت به بازاریابی محتوایی می رسد. آن را از طریق ایمیل بازاریابی کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار از زیرنویس ها، هشتگ ها و زمان بندی پست ها کمک بگیرید.

10-امکان ارتقا محتوای خود را فراهم کنید.

ممکن است فکر کنید اینفوگرافیک شما طراحی خوبی دارد و امکان ارائه رایگان آن را ندارید بنابراین باید راهی برای دسترسی کاربران به محتوای شما فراهم شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.