شبکه های اجتماعی یک بستر مقرون به صرفه برای تبلیغ محصول جدید، در بازاریابی محتوا برای شما فراهم می کنند.
روش هایی برای معرفی محصول جدید
تقریباً 80٪ محصولات جدید از کار میافتند. این یک آمار نگران کننده برای هر کسی است که در حال طراحی و توسعه است.
نیازی به گفتن نیست که عوامل زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت یک محصول نقش دارند: امنیت مالی شرکت پشتیبانی کننده کالا، میزان خوب عرضه آن در بازار و اینکه آیا چیزی که مصرف کنندگان واقعاً می خواهند. عنصری که اغلب کمتر از آنچه شایسته آن است مورد توجه قرار می گیرد، معرفی اولیه یک محصول به بازار است. درست راهاندازی محصول ضروری است. این کار را اشتباه انجام دهید و احتمال اینکه محصول شما بخشی از 20٪ موفق شود به طور قابل توجهی کاهش مییابد.
USP خود را تعیین کنید
محصولات موفق تقریباً همیشه یک چیز مشترک دارند: آنها یک پیشنهاد فروش بینظیر جذاب دارند. نکته ای در این مورد وجود دارد که باعث میشود از رقابت متمایز شود و مصرف کنندگان را مجبور به انجام آن کند آن را به جای چیزی مشابه انتخاب کنید. کشف اینکه چه چیزی محصول را قبل از عرضه خاص میکند، ضروری است. باید بدانید که چرا کسی مایل است محصول شما را به جای محصول رقیب بخرد.
آیا استفاده از آن سادهتر است؟
آیا ارزش بهتری است؟
آیا ویژگی (یا ویژگی هایی) ارائه می دهد که محصولات مشابه آن را ارائه نمیدهند؟
اگر نمی توانید USP را دقیقاً مشخص کنید، احتمال اینکه محصول شما برای عرضه آماده نباشد وجود دارد. باید چیزی تغییر کند تا محصول شما یک امتیاز منحصر به فرد داشته باشد و مخاطب هدف شما دلیل خرید آن را داشته باشد.
مخاطب هدف خود را تعریف کنید
قبل از عرضه یک محصول، شما نه تنها باید بدانید که چرا کسی آن را خریداری کرده است، بلکه چه کسی آن را خریداری می کند.
نکته ای را در توصیف مشتری هدف خود (یا مشتریان) با حداکثر جزئیات بیان کنید.
این ممکن است شامل موارد زیر باشد
- سن
- جنسیت
- محل
- شغل
- درآمد یکبار مصرف
- به احتمال زیاد نقاط ضعف دارد
- سرگرمی های احتمالی
- زندگی خانوادگی
- وب سایت هایی که بازدید می کنند
- سایت های رسانه های اجتماعی که استفاده میکنند
متأسفانه، در حالی که ابزارهای زیادی برای کمک به شما در درک مشتری موجود شرکت وجود دارد، ترسیم تصویری از مخاطبی که فقط از نظر تئوری وجود دارد، بسیار دشوارتر است. بهترین شرط شما این است که در مورد افرادی که محصولات رقبای خود را می خرند چه می توانید بفهمید.
SimilarWeb فوقالعاده مفید است، داده هایی مانند مکان، علایق مخاطبان، وب سایت های مراجعه کننده و مقصد و شبکه های اجتماعی برتر را ارائه میدهد. همچنین یک پلاگین بسیار مفید Chrome وجود دارد.
Follow اطلاعات دموگرافیک مفصلی (و موارد دیگر) را برای وب سایت ها ارائه میدهد، اما برای استفاده بیشتر از آنها، شما به پلاگین نیاز خواهید داشت.
نمایه های YouGov همچنین دارای داده های بسیار مفیدی است – نه تنها در مارکها، بلکه در مورد افراد و چیزها نیز. اطلاعات محدود به صورت رایگان در دسترس است، اما اگر می خواهید به همه چیز دسترسی پیدا کنید، مجبورید برای یک حساب پولی هزینه کنید. روش دیگر برای جمعآوری داده های جمعیت شناختی پیش از راهاندازی، پرسیدن این سوالات به عنوان بخشی از تحقیقات بازار است.
این کار از طریق یک نظرسنجی یا یک گروه متمرکز انجام شود، مطمئن شوید که شرکت کنندگان را که علاقه مند به خرید محصول شما در مورد سبک زندگی، علایق و آنچه باعث می شود تیک بزنند، امتحان می کنید. برای پر کردن خلا های موجود در تصویر می توانید از مجوز خلاقیت استفاده کنید. فکر می کنید چه کسی خریدار احتمالی محصول شما خواهد بود؟ این یک سناریوی بهترین حدس است که ایده آل نیست ، اما هنگامی که اطلاعات واقعی مشتری برای استخراج ندارید یک ضرورت ضروری است. بعداً می توانید دوباره این مورد را مرور کنید (و باید).
نگران این هستید که محصول جدید شما آنطور که انتظار دارید شروع موفقی نداشته باشد؟ این یک ترس کاملاً منطقی است، و ترسی است که هر کسی قبل از روانه کردن محصول جدی خود به بازار با آن مواجه است. شما به عنوان یک بازاریاب محتوا، بر روی تبلیغ روانه کردن یک محصول جدید کنترل دارید. و بخش اعظم موفقیت یا شکست محصول جدید شما به این بستگی دارد که چقدر خوب بتوانید از بازاریابی محتوا استفاده کنید. در واقع، شرکت تبلیغاتی MDG دریافته است که 70 درصد از مصرف کنندگان به جای تبلیغات سنتی از طریق محتواهای آنلاین درباره محصولات جدید اطلاعات کسب میکنند.
از محتوای بصری برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبین شبکههای اجتماعی خود استفاده کنید
شبکههای اجتماعی یک بستر مقرون به صرفه برای تبلیغ محصول جدید را برای شما فراهم می کنند. اما برای اینکه توجه مخاطبان خود را به درستی و به واقع جلب کنید نیاز به محتوای بصری دارید.
اغلب افراد از رسانههای اجتماعی برای سرگرمی استفاده میکنند، بنابراین شما به چیزی احتیاج دارید که چشم نواز باشد و آنها را سرگرم کند. محتوای بصری میتواند در انجام این کار به شما کمک نماید.
شما میتوانید تیزرهای بصری درست کنید و با این کار کنجکاوی دنبال کنندگان رسانههای اجتماعی خود را تحریک نمایید. میتوانید تصویری را قرار دهید که فقط یک نمای نزدیک از محصول و تاریخ روانه شدن آن به بازار را نشان میدهد. یا می توانید تصویری داشته باشید که علاوه بر تاریخ روانه شدن یک خط هم در مورد یکی از فواید مهم آن محصول ارائه دهد.
مثال: سامسونگ
چگونه از بازاریابی محتوا برای روانه کردن موفق محصول جدید به بازار استفاده کنیم؟
سامسونگ با انتشار تصویر زیر در اینستاگرام مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار داد. این تصویر با نشان دادن یک جعبه اسرارآمیز به همراه یک خط آبی درخشان در پس زمینه سیاه، کنجکاوی مخاطب را بر میانگیزد. قرار بود این تصویر برای جلب توجه مخاطب در مورد رویداد رونمایی از گلکسی 8 سامسونگ بر روی وب سایت رسمی این شرکت به صورت مجازی استفاده شود. بنابراین، دارای نام رویداد، تاریخ و آدرس رونمایی به همراه نام محصول و برند است.
چگونه از بازاریابی محتوا برای روانه کردن موفق محصول جدید به بازار استفاده کنیم
علاوه بر این، سامسونگ با تصویر زیر به تبلیغ تاریخ رونمایی از محصول جدید خود پرداخت. این تصویر نیز تنها با نشان دادن یک عدد 8 به رنگ آبی درخشان در یک پس زمینه سیاه سطح بالایی از اسرارآمیز بودن را حفظ کرده است. تنها جزئیات دیگری که وجود دارند نام برند و هشتگ #TheNextGalaxy است.