مقالات آموزشی

ترفند انجام تولید محتوا در تلگرام

مفید بود؟

چگونه در تلگرام تولید محتوا کنیم؟ بسیاری از افرادی که علاقه دارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند، علاقه دارند که در شبکه اجتماعی تلگرام نیز حضور داشته باشند. به طور کلی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یکی مهم‌ترین کارهایی می‌باشد که همه در طول روز انجام میدهند. بسیاری از کسب و کارها و سازمان‌ها و حتی کسب و کارهای کوچک نیز در این شبکه‌ها حضور دارند. ولی سوال این است که تولید محتوا برای این شبکه‌های اجتماعی به چه گونه‌ای می‌بایست صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

تلگرام

یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران، شبکه اجتماعی تلگرام می‌باشد که مکانی برای گفتگو کردن و تبادل اطلاعات است. بسیاری از افراد سعی دارند که با استفاده از این مکان برای کسب و کار و فعالیت‌های خود مخاطب و مشتریان بیشتری جذب کنند. اما برای اینکه موفق شوند باید چه کارهایی انجام دهند؟ و راه‌های جذب مخاطب از طریق شبکه اجتماعی تلگرام به چه صورتی می‌باشد؟ به طور دقیق باید گفت که در این روزها و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان بسیاری را می‌توانید به سمت کسب و کار خود هدایت کنید و از طریق آنها به درآمد برسید. و تنها راه برای جذب مخاطب و مشتری تولید محتوا می‌باشد. اما تولید محتوا برای شبکه اجتماعی تلگرام به چه روشی می‌باشد.

تولید محتوا

حتما شما هم که تصمیم گرفته‌‎اید که در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت داشته باشید. بارها کلمه تولید محتوا را شنیده‌اید و تصمیم دارید که در تلگرام تولید محتوا کنید. اما در ابتدا باید دانست که محتوا و تولید محتوا چیست. شما با استفاده از تولید محتوا در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید هم کسب درآمد کنید و هم به دیگر خواسته‌های خود دست پیدا کنید.

شما هر گونه اطلاعات و پیامی را که قصد داشته باشید به مخاطب خود منتقل کنید، به آن محتوا می‌گویند. برای انتقال محتوای مورد نظر شما شیوه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد، به فرآیند به وجود آوردن محتوا، تولید محتوا می‌گویند. شما به طور کلی می‌توانید به 4 روش محتوا تولید کنید، محتواهایی در قالب عکس، متن، ویدئو و صوت. شما با توجه به موضوع مورد نظر خود و در راستای اهداف خود می‌توانید یکی از این شیوه‌های تولید محتوا را انتخاب کنید و بر اساس آن محتوای مورد نظر خود را تولید و منتشر کنید.

انواع روش‌های تولید محتوا در تلگرام

اما تولید محتوا در تلگرام به چه صورتی می‌باشد. قطعا شما می‌توانید از تمامی روش‌هایی که در بالا در مورد آنها اشاره کردیم، محتوا تولید کنید و در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کنید. اما در ابتدا باید این موضوع مشخص شود که هدف شما از تولید محتوا در شبکه اجتماعی تلگرام چیست. این روزها شاهد کانال‌ها و گروه‌های بسیاری در تلگرام هستیم که در حال جذب مخاطب هستند. انواع گروه‌ها با اهداف متفاوت در حال فعالیت می‌باشند، که هر کدام با توجه به سیاست‌ها و اهداف خود محتوا تولید می‌کنند و در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. از گروه و کانال‌های خبری گرفته تا کانال‌های آموزشی.

برای مثال شما در گروه‌های خبری شاهد محتواهای متنی هستید. این افراد که این گروه‌ها را مدیریت می‌کنند، خبرها و اتفاقاتی را که پیش می‌آید در قالب محتوای متنی در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. و گاهی اوقات نیز در قالب ویدئو. به طور کلی نمی‌شود گفت که تولید محتوا در تلگرام روش و ویژگی‌های خاصی دارد، تنها می‌توان به این مسئله اشاره کرد که شما با توجه به هدف و مخاطبان‌تان می‌توانید از تمامی روش‌ها برای تولید محتوا استفاده کنید تا مخاطبان فعلی خود را حفظ کنید و مخاطبان جدیدی را اضافه کنید.

برای مثال اگر شما قصد داشته باشید محتواهای آموزشی در تلگرام در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، می‌توانید به روش‌های گوناگون این کار را انجام دهید. برای مثال در رابطه با آموزش‌هایی که قصد ارائه آنها را دارید، می‌توانید فایل‌های پی دی اف و کتاب‌های الکترونیکی به وجود بیاورید و در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. و یا حتی می‌توانید اگر امکان داشته باشد و با اهداف شما سازگاری داشته باشد، محتواهای صوتی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. به این صورت که صدای خود یا کسی که آموزش‌ها را ارائه می‌دهد ضبط کنید و در اختیار مخاطب قرار دهید. امکان تولید محتواهای ویدئویی نیز در تلگرام وجود دارد، و شما از این طریق نیز می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

برقراری ارتباط با مخاطب

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، شما برای تولید محتوا در تلگرام با هیچ محدودیتی رو به رو نیستید، تنها می‌بایست بهترین روش برای اثرگذاری بر روی مخاطبان و جلب نظر آنها را پیدا کنید و در آن حوزه تولید محتوا انجام دهید.

شما زمانی که با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید، نظرات و دیدگاه‌های آنها را جویا می‌شوید، می‌توانید بهترین روش برای تولید محتوا را برای مخاطبان مورد نظر خود تولید کنید. همچنین با نگاهی دیگر تلگرام می‌تواند پلتفرمی برای ارتباط شما با مشتریان و مخاطبان شما باشد. می‌توانید در رابطه خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید، با مشتریان خود تبادل نظر کنید. نظرات آنها را جویا شوید. انتقادات و پیشنهادات آنها را دریافت کنید تا بتوانید در ادامه فعالیت خود، محصولات و خدمات خود را مناسب مخاطبان و مشتریان خود تکمیل کنید و در اختیار آنها قرار دهید. به طور کلی تولید محتوا و ارتباط با مخاطب دو ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی می‌باشد.

محتوای تلگرامی

راه اندازی کانال تلگرام و ارائه محتوا در آن راهی است تا آنچه در ذهن دارید به راحتی در اختیار مخاطب قرار دهید. برای رسیدن به این هدف، باید ذهنیت روشنی در مورد ابعاد مختلف کار داشته باشید. برای رسیدن به این هدف، چند دقیقه قبل از خواندن سطرهای بعدی وقت بگذارید و پاسخ این سوالات را یادداشت کنید:

هدف شما از راه اندازی کانال تلگرام چیست؟

آیا می‌خواهید برند شخصی خود را تقویت کنید؟

آیا قصد راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد دارید؟

آیا به آن به عنوان راهی برای پر کردن وقت و سرگرمی نگاه می‌کنید؟

آیا می‌خواهید از بازار رقابتی دور بمانید یا آن را برای رقابت با رقبای خود تجربه کنید؟

به فضایی برای تبلیغ محصولات خود نیاز دارید؟

یک کانال موفق دقیقاً چه انتظاراتی از شما را برآورده می‌‎کند؟

می‌خواهید مخاطب شما چه کسی باشد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بازار هدف شما چیست؟ مخاطبان کانال شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر کنند؟

قصد دارید با استفاده از تولید محتوا در تلگرام چه ارزشی به مخاطب بدهید؟

مهم‌ترین بخش فعالیت شما باید تمرکز بر ارزشی باشد که برای مخاطب ایجاد می‌کنید. شما فقط یک کلیک با انتخاب یا کنار گذاشته شدن فاصله دارید. بنابراین باید سعی کنید ارزش منحصر به فردی را به مخاطب ارائه دهید.

کمبود رقبا در حال حاضر چقدر است و چه برنامه‌ای برای جبران آن دارید؟

اگر می‌خواهید محتوای مشابهی را ارائه دهید که همه به آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف دسترسی دارند، قطعا کار آسانی در پیش رو ندارید. یکی از دلایل موفقیت هر کسب و کاری این است که شکاف‌های موجود در بازار را می‌شناسد و خدماتی برای رفع آنها ارائه می‌دهد.

فرآیند تولید محتوا چگونه است؟

بر خلاف تصور عمومی، اساس ساخت یک کانال موفق، ساده است. اگر محتوای خوبی تولید کنید تا بتوان آن را به اشتراک گذاشت، مخاطبان آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنند و شما در تعامل خواهید بود و افراد بیشتری را جذب می‌کنید.

برای تولید محتوایی که مردم دوست دارند باید خستگی ناپذیر کار کنید. در تلگرام فقط بهترین مطالب فرصت اشتراک گذاری مجدد دارند. محتوای خوب می‌تواند بهترین تبلیغ برای کانال شما باشد و بیشترین تاثیر را بر ذهن مخاطب در ایجاد اعتماد داشته باشد. همانطور که می‌بینیم تعداد کانال‌های تلگرام روز به روز در حال افزایش است. کاربران این آزادی را دارند که بهترین گزینه را از بین تمامی کانال‌های موجود انتخاب کنند. بنابراین، تنها کانال‌هایی شانس دیده شدن دارند که محتوای مفید و ارزشمند ارائه می‌کنند.

چه نکاتی محتوا را غنی می‌کند؟

همانطور که قبلا گفته شد، هدف ما راه اندازی یک کانال تلگرامی است که در دل خود یک کسب و کار فعال داشته باشد و تمرکز اصلی آن بر تولید محتوای با کیفیت باشد. مفهوم دیگری که در این پست مورد توجه قرار گرفته است نرخ تعامل است. می‌دانیم که تعداد اعضای کانال تلگرام یا تعداد بازدید از پست‌ها نمی‌تواند معیار خوبی برای قضاوت در مورد بهره وری و اثربخشی باشد.

نرخ تعامل یا مشارکت به این معناست که در نهایت چند نفر از اعضای کانال به مشتری واقعی تبدیل می‌شوند؟ کانالی با 100 بازدیدکننده ممکن است نرخ تعاملی بالاتری نسبت به کانالی با میلیون‌ها بازدیدکننده داشته باشد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که توسعه کیفی کانال تلگرام به مراتب مهم‌تر از توسعه کمی آن است.

تولید محتوای با کیفیت

بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید. مخاطبان آگاه امروزی تفاوت بین محتوای کپی شده و محتوایی که برای هدف مورد نظر تولید می‌شود، را درک می‌کنند. برای تولید محتوای مفید و ارزشمند، لازم است سازنده محتوا از بهترین منابع خود استفاده کرده و هنرمندانه آنها را ارائه کند.

ارتباط ذهنی با مخاطب برقرار کنید

بهتر است هنگام نوشتن، خود را به جای خواننده قرار دهید و سعی کنید سوالاتی که برای او پیش می‌آید یا چیزهایی که دوست دارد را پیش بینی و منتشر کنید. به همه دلایلی فکر کنید که چرا مخاطب ممکن است شما را ترک کند و به رقیب شما تمایل پیدا کند. شما می‌توانید چنین سوالاتی را در ذهن خود بپرسید:

با خواندن این پست، چه چیزی در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد؟

خواننده احتمالا کدام قسمت را حذف می‌کند؟

چه نوع محتوایی را نادیده می‌گیرد و از آن می‌گذرد؟

ارتباط قوی با چه نوع محتوایی دارد؟

آیا چیز ارزشمندی در این پست وجود دارد که برای مخاطب جذاب باشد؟

تولید محتوا در تلگرام را با علایق خود ترکیب کنید

اگر قرار است تولید محتوا در تلگرام به کسب و کار شما تبدیل شود و زمان زیادی از شما بگیرد، باید آنطور که می‌خواهید ان را انجام دهید. شما باید توانایی‌های خود را بسنجید و در زمینه‌هایی که قادر به تولید محتوا هستید اقدام کنید. کدام راه را بیشتر دوست دارید؟ با کدام نوع تولید محتوا بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید؟ ویدیو، پادکست صوتی، متن و نقل قول یا محتوای بصری مانند عکس یا اینفوگرافیک؟

بسته به علاقه خود می‌توانید از مطالب متنوعی استفاده کنید. وقتی روی محتوایی تمرکز کنید که با احساس بهتری تولید می‌شود، مطمئناً نتایج جالب‌تری به همراه خواهد داشت و ارتباط جدی‌تری با مخاطب ایجاد می‌کند.

اصول نوشتن را به درستی یاد بگیرید

مهارت‌های نوشتاری مهارتهایی هستند که می‌توانند شما را به عنوان یک مدیر حرفه‌ای کانال تلگرام متمایز کنند. متن‌ها در تلگرام بسیار مهم هستند و قدرت در دستان فردی است که به عمق و ظرفیت کلمات مسلط باشد.

یک داستان درباره کانال خود بگویید

مردم عاشق شنیدن داستان هستند و اگر آن را در فضای کاری شما ببینند، به سرعت جذب کار شما می‌شوند. بسته به محیط کاری و فعالیت‌های خود، می‌توانید از استوری‌ها برای ایجاد پست‌های کانال استفاده کنید. علاوه بر این، وقتی کاربر برای اولین بار به فضای کانال شما نگاه می‌کند، باید بتواند در عرض چند ثانیه با داستان شما ارتباط برقرار کند. هرچه این داستان برای شما ملموس‌تر باشد، ارائه آن به مخاطبان برای شما آسان‌تر است. شما با داستان‌های منحصر به فرد خود یک ارتباط عمیق و عاطفی با مخاطبان خود ایجاد می‌کنید.

فعال باشید و تعداد زیادی پست ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای درک ذهنیت مخاطب و ایجاد فضایی برای اشتراک‌گذاری محتوا در تلگرام، کار بیشتر و منسجم‌تر است. تا زمانی که محتوای خوبی را به اشتراک بگذارید، مخاطب آن را می‌پذیرد و شما را همراهی می کند. در واقع ترجیح مخاطب دیدن و استفاده از محتوای بهتر و بیشتر است.

ویژگی‌های کارآفرینی خود را تقویت کنید

برای موفقیت در این مسیر، باید ویژگی‌های یک کارآفرین موفق را پرورش دهید. یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای، باید در عین حال متفکر و هنرمند باشد و در نوشتن تا حد امکان نوآور باشد. در انجام کارها در مراحل مختلف کار جدی باشد، جذاب و جسور باشد و سعی کند به مخاطب خود آنچه را که به آن علاقه دارد بدهید، حتی اگر غیرمعمول باشد.

پست‌های کوتاه و جالب منتشر کنید

بیشتر مخاطبان در فضای تلگرام با محتوای کوتاه، بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند. اگر می‌خواهید محتوای شما در تلگرام بیشتر دیده شود و با فضای موجود هماهنگی بیشتری داشته باشد، تا حد امکان به سراغ تولید محتوای مختصر و جذاب‌تر بروید. باید کوتاه و دقیق بود، زیرا این نوع نوشتار نوعی احترام به مخاطب در فضای تلگرام است. با وجود اینکه مردم زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند، فقط در چند ثانیه تصمیم می‌گیرند پس شما یک کلیک با انتخاب یا کنار گذاشته شدن فاصله دارید.

ساده سازی را تمرین کنید

طراحی ساده در پروفایل و نام کاربری شما حس خوبی را برای مخاطب ایجاد می‌کند. انتخاب نام ساده برای کانال، علاوه بر زیبایی ظاهری، به خاطر سپردن آن را برای مخاطب آسان می‌کند.

توصیه‌های کاربردی برای تولید محتوا در تلگرام

برای اینکه فعالیت در فضای تلگرام از استانداردهای کافی برخوردار باشد و از طرفی محتوا به مخاطب انگیزه داده و از او یک تبلیغ کننده فعال بسازد، باید در تولید محتوا به یک سری اصول اساسی پایبند بود. در این قسمت به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

باید مدتی محتوا تولید کرد و در کانال گذاشت و بازخورد را سنجید

چه نوع محتوایی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود، چند نفر از کانال خارج می‌شوند، چه بازخورد مستقیمی از مخاطب دریافت می‌کنید و دغدغه‌های اصلی آنها چیست؟ درک پاسخ همه این سوالات تنها با تمرین و تجربه به دست می‌آید.

ایجاد صمیمیت

بهترین نوع محتوا، محتوایی است که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. برای ایجاد صمیمیت، باید با او به زبان مخاطب صحبت کنید. در بیان افکار و احساسات خود راحت باشید. نوع نوشتار خود را به کلمات مخاطب نزدیک کنید. سعی کنید به جای استفاده از کلمات تخصصی، بیشتر از جملات و عباراتی استفاده کنید که برای او ملموس‌تر است. پست‌های خالی از صمیمیت به مخاطب این حس را می‌دهد که در حال خواندن نوشته‌های یک ربات است. رعایت این نکته کلیدی باعث می‌شود در مدت زمان کوتاهی شاهد رشد خوبی در کانال تلگرام باشید.

از رقبای خود ایده بگیرید

اگر چیزی مورد علاقه بسیاری از افراد است، ایرادی ندارد که به آن جذابیت داده و به روشی متمایزتر به مخاطبان خود ارائه دهید.

پشتیبان گیری

اگر وب سایتی دارید که مربوط به فضای کانال تلگرام شماست، می‌توانید از این فضا برای تبلیغ کانال خود استفاده کنید و البته برعکس این روند را نیز طی کنید. به این ترتیب سایت خود را در کانال معرفی کنید و مخاطبان را برای خواندن مطالب طولانی‌تر یا تخصصی‌تر به سایت هدایت کنید.

کانال تلگرام دقیقا چیست؟

کانال‌های تلگرام انجمن‌هایی هستند که می‌توانید در آن مطالب را به اشتراک بگذارید و پخش کنید. این به روشی مشابه با گروه‌های فیس بوک کار می‌کند، اما تعاملی نیست. مشترکین می‌توانند محتوا را بخوانند، فوروارد کنند و رای دهند، اما نمی‌توانند درباره آن نظر بدهند. متون، عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های صوتی، اسناد و پیوندهای خارجی همگی می‌توانند توسط صاحبان کانال به اشتراک گذاشته شوند. یکی از مزایای کانال‌های تلگرام این است که محدودیتی برای عضویت در کانال وجود ندارد. محبوب‌ترین کانال‌های تلگرام در حال حاضر بین 4 تا 5 میلیون نفر دنبال کننده دارند. سرویس‌هایی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند تجارت اشتراک پولی تلگرام خود را با پلتفرم ربات عضویت خود خودکار کنید.

گروه تلگرام دقیقا چیست؟

گروه‌های تلگرام اتاق‌های گفتگوی خصوصی هستند که در آن اعضا می‌توانند پیام‌ها، فیلم‌ها، تصاویر و فایل‌ها را با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این یک راه فوق‌العاده برای پاسخ به سؤالات مشتری، درخواست نظرات و تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر است. اکثر سازمان‌ها از استراتژی دو یا سه طرفه برای بازاریابی دیجیتال تلگرام استفاده می‌کنند. کانال‌های تلگرام برای توزیع مطالب، گروه‌ها برای ارتباط با مصرف کنندگان و ربات‌ها برای خودکارسازی ارتباطات و عملیات فروش استفاده می‌شوند.

مزایای تلگرام

کسب‌وکارها باید دائماً در حال تکامل باشند تا علاقه‌مند بمانند و در یک بازار شلوغ رقابتی باقی بمانند. پشتیبانی مشتری در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند و پیام رسان‌ها جایگزین بسیار خوبی برای شبکه‌های اجتماعی هستند و می‌توانند تجربه کاربران را بهبود بخشند. کسب و کارها در حال تجربه مزایای تلگرام برای بازاریابی محصولات و خدمات خود هستند. وقتی صحبت از خدمات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به میان می‌آید، تلگرام می‌تواند به رشد کسب و کار شما در بازار رقابتی کمک کند. افراد در تعداد زیادی از وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی برای جستجوی محصولات و خدمات بازدید می‌کنند.

 اگر تلگرام مورد پسند مشتریان شما باشد، احتمالاً به این فکر می‌کنید که چگونه می‌توانید از تلگرام برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده کنید. در این مقاله اطلاعاتی در مورد مزایای تلگرام ارائه می‌شود که می‌توانید پس از تنظیم اکانت تجاری در این پلتفرم تجربه کنید.

اگر اطلاعیه‌های خود را در تلگرام قرار دهید، می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. بسیاری از شناخته شده‌ترین جوامعی که در تلگرام هستند بیش از یک میلیون کاربر دارند. پیوستن به این گروه‌ها می‌تواند به شما کمک کند با نام تجاری یا اعلامیه‌هایی که شرکت شما می‌خواهد منتشر کند، به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

تقسیم بندی

اگر با مجموعه متفاوتی از مشتریان سروکار دارید که معمولاً در هر کسب و کاری اتفاق می‌افتد، ویژگی تقسیم‌بندی ارسال پیام‌های پستی را برای شما آسان‌تر می‌کند. به سادگی مشتریان بالقوه خود را بر اساس نوع علاقه، سن یا منطقه مرتب کنید و تلگرام بقیه موارد را انجام خواهد داد.

تبلیغات

تبلیغات یکی از مزایای حیاتی تلگرام است که کسب و کارها می‌توانند آن را تجربه کنند. شما مجبور نیستید برای بنرهای پرهزینه یا تبلیغات تلویزیونی گران قیمت خرج کنید کافی است با اطلاعاتی که دوست دارید بینندگان خود را برای افتتاح یا فروش مکان جدید فروشگاه ببینند، یک پیام واحد برای بینندگان خود ارسال کنید. از طرف دیگر، این ارائه دهنده خدمات تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید. این شرکت دیجیتال مارکتینگ با ایجاد کمپین‌ها و استراتژی‌هایی در رابطه با خدمات آنها، از کسب و کارها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کند.

تعامل

مزیت بعدی تلگرام تعامل است. با کمک تلگرام امکان ایجاد تبلیغات وجود دارد. به عنوان مثال، مشتریان خود را دعوت کنید تا از داخل کافه یا فروشگاه شما یا حتی با محصول شما عکس بگیرند. آنها را در رسانه‌های اجتماعی آپلود کنید و به آنها بگویید که عکس‌های خود را برای شما ارسال کنند تا جایزه دریافت کنند. با این حال، قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که مشتریان مورد نظر شما از تلگرام استفاده می‌کنند.

رایگان است

هر تعداد پیامی که هر روز دریافت یا ارسال می‌کنید، یا برای چه هدفی از این سرویس استفاده می‌کنید، رایگان است و بدون محدودیت است. شما می‌توانید فیلم‌ها، تصاویر، متن، صوت و پیام‌های متنی را به صورت رایگان ارسال کنید. علاوه بر این، می‌توانید با ایجاد یک طرح بازاریابی، از مزایای تلگرام برای تبلیغ یک اپلیکیشن برای مشاغل توسعه موبایل استفاده کنید.

دسترسی آسان

اکثر مردم ترجیح می‌دهند به جای تماس، پیامک ارسال کنند، و این یک واقعیت ثابت شده‌است. این نه تنها زمان کوتاه‌تری است، بلکه به کاربران امکان می‌دهد به تاریخچه پیام‌ها نگاه کنند، بنابراین در صورتی که چیزی که قبلاً درباره آن سؤال کرده بودند از ذهنشان ناپدید شد، نیازی به تماس مجدد ندارند. دسترسی به تلگرام آسان است و در تمام عملکردهای خود پشتیبانی می‌کند.

ظرفیت ذخیره سازی بالا

مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان، تلگرام به شما امکان می‌دهد انواع فایل‌ها را به اشتراک بگذارید: pdf، تصاویر mp4، GIF و موارد دیگر. آنچه ضروری است این است که تلگرام اجازه به اشتراک گذاری فایل‌ها با حداکثر 1.5 گیگابایت را می‌دهد. این محدودیت به قدری بالا است که هیچ محدودیتی برای اشتراک گذاری ندارد. تلگرام همچنین امکان فشرده سازی فایل‌های ارسالی را برای سرعت بخشیدن به آپلود برای فرستنده و فرآیند دانلود را برای گیرنده فراهم می‌کند.

ارتباط

پلتفرم تبلیغاتی تلگرام بیشتر برای کسب و کارها مناسب است زیرا ارتباطات انسانی را تشویق می‌کند و این یکی از مزایای معروف تلگرام است. برخلاف دیگر شبکه‌های شبکه‌های اجتماعی، تلگرام عمدتاً برای برقراری ارتباط استفاده می‌شود. در تلگرام، شانس بیشتری برای پرسیدن سوال وجود دارد. تبلیغات در تلگرام برتر است زیرا افراد می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند. آنها می‌توانند پیام‌ها و سایر اطلاعات مربوط به محصول را به اشتراک بگذارند. آشنایان آنها و سایر مشتریان احتمالاً محصول شما را خواهند دید.

فضای ذخیره ابری

مزیت بعدی تلگرام امکان ذخیره و بک آپ گیری از فایل‌هاست. تلگرام تمامی فایل‌های رسانه‌ای مرتبط با مکالمات و همچنین تاریخچه آنها را نگه می‌دارد. در صورت نیاز، اگر دستگاه جدیدی خریداری کرده‌اید یا وارد پلتفرم دیگری شده‌اید، می‌توانید آنها را به دستگاه دیگری انتقال دهید.

نتیجه گیری

تلگرام همراه با دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به ابزاری مهم در بازاریابی مکالمه تبدیل شده و خواهد بود. این مزایای تلگرام به برندها اجازه می‌دهد تا از طریق کانال‌های دیجیتالی که در آن مکالمات واقعی بین افراد انجام می‌شود، با مشتریان احتمالی و مشتریان ارتباط برقرار کنند.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید در این زمینه تولید محتوا انجام دهید، پیشنهاد ما انتخاب سایت رایا مارکتینگ می‌باشد تا سفارش خود را با بیشترین کیفیت تحویل بگیرید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.